shareit

Зукърбърг иска да превърне Фейсбук в персонализиран вестник

| от |

Главният изпълнителен директор на Фейсбук Марк Зукърбърг съобщи по време на едночасов разговор с потребители на социалната мрежа, че работи за създаването на персонализиран поток от новини за всеки човек, съобщава испанската агенция Еуропапрес.

„Нашата цел е да създадем персионализиран вестник, идеален за всеки човек в света“, каза Зукърбърг. В първата си сесия „Въпроси и отговори“ във Фейсбук той отговори на въпроси на потребители на социалната мрежа, които присъстваха в залата, следяха разговора в интернет или изпращаха коментари чрез страницата във Фейсбук Q&A with Mark, създадена специално за тази цел.

Според Зукърбърг всеки потребител получава всеки ден над 1500 истории, но средният потребител успява да прегледа едва 100 истории чрез News Feed. Той увери, че служителите му опитват да персонализират приложението, така че всеки човек да вижда на страницата си най-важното и най-интересното за него.

С цел максимизиране на преживяването Зукърбърг работи с екип от инженери за анализиране на поведението на потребителя и събиране на данни, които да помогнат при определянето на интересното за всеки потребител съдържание. „Това означава, че ако компаниите споделят съдържание, което може да бъде полезно за потребителите на Фейсбук, тогава ще го покажем. Но ако напротив, компаниите споделят съдържание, което не е интересно, няма да го покажем, тъй като за потребителя може би е по-важно да узнае, че бебето на негов приятел е здраво“, каза Зукърбърг.

Той даде съвет на компаниите, които опитват да достигнат до най-широка публика чрез страниците си във Фейсбук. „Ако сте собственик на фирма и мислите как да използване страницата си във Фейсбук, бих искал да се съсредоточите върху това да публикувате наистина добро и привлекателно съдържание за нашите клиенти и за хората, които ви следят“.

Фейсбук разполага с цял екип, посветен на създаването на алгоритъм, който ще може да предсказва идеалното съдържание за всеки потребител. Зукърбърг изтъкна, че качеството на съдържанието е от основно значение. „Има голяма конкуренция, така че потребителите виждат само най-качественото съдържание“, каза той. /БГНЕС

 
 
Коментарите са изключени