shareit

Жива класика

| от Мирослав Николов |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Има ли още място за класическата триобемна каросерия в модерния свят на кросоувърите? Отговор на този въпрос дава срещата с версията dCi 130 на новия Mеgane Sedan.

Въпросът защо традиционните видове каросерии губят пазарни територии за сметка на всевъзможни нови кръстоски, варианти и деривати няма прост и еднозначен отговор, но в основата му несъмнено стои промяната в потребителските изисквания и нагласи, растящото многообразие от индивидуални вкусове и силата на модните течения, които варират силно в различните части на света. В Европа този процес тече с постоянни темпове вече над две десетилетия и е особено добре изразен в малкия и компактния клас, където кросоувърите напоследък успяват да застрашат дори емблематичния за тези пазарни сегменти хечбек. Независимо от доказаните предимства на схемата с пет врати по отношение на практичността и оптималното използване на вътрешното пространство при минимални външни габарити, в момента тя е изправена пред сериозно предизвикателство в лицето на малките SUV например. Какво остава за класическия седан на този фон?

Елегантна външна линия

Немалко, съдейки по формите на новия Mеgane Sedan, при който добрата стара схема с четири врати е приближена максимално близо до излъчването на спортно купе – определено не е случаен фактът, че на много пазари моделът се предлага с името Mеgane Grand Coupe. Характерната физиономия е добре позната от новото поколение на хечбека, но останалото в каросерията е нова, много сполучлива стилистична трактовка на триобемната концепция, в която плавната линия на покрива е съчетана с комбинация от силно скосено задно стъкло, клиновиден профил под линията на остъкляването и находчива пластика в задните колони. Всичко това създава визуално впечатление за изнесено назад пътническо пространство и стопява напълно един от основните проблеми на седаните – тежестта на багажния отсек, нарушаващ хармонията в силуета. В същото време в Renault са успели да запазят практичната тежест на този обем, който традиционно е сред първостепенните мотиви за покупката на седан. Елегантно оформената задна част с внушителни светлини крие цели 550 литра и дава възможност за превоз на товари с дължина над метър и широчина близо метър и половина без необходимост от сгъване на седалките. В основата на тези възможности несъмнено е междуосието от 2,71 метра, което е с четири сантиметра по-дълго от това на хечбека и идентично с това при комби версията на Megane. Достъпът до багажника се улеснява от сравнително ниския праг и широкия заден капак, който може да се отваря и с движение с крак под задната броня при допълнително предлаганата система Easy Trunk Access.

Позната вътрешна атмосфера

Част от споменатото допълнение към междуосието очевидно е използвано в зоната на втория ред седалки, където просторът допълва удобството на втория чифт врати и съперничи достойно на моделите от горния клас. Останалото в интериора на Mеgane Sedan се придържа към вече установените при хечбека високи стандарти по отношение на ергономията и централизираното управление на функциите посредством системата R-Link с внушителен таблет (7 или 8,7 инча в диагонал) на централната конзола и възможностите за индивидуални конфигурации, осигурени от допълнително предлаганата Multi-Sense с режими Eco, Comfort, Sport, Neutral и Perso. Тези модерни решения дават добри възможности за връзка с лични мобилни устройства, а богатството от електронни системи за базопасност и подпомагане на водача хармонира с високото качество на изпълнението и отличния за този клас подбор на материалите.

Зад волана на версията Energy dCi 130.

Гамата на модела включва два бензинови (SCe 115 и TCe 130) и три дизелови варианта – Energy dCi 90, Energy dCi 110 и Energy dCi 130, които могат да бъдат съчетани с механична (5 и 6 степени) или с автоматизирана EDC трансмисия с шест или седем степени.
Най-мощната дизелова модификация е единствената, която не може да се комбинира с EDC, но работният профил на турбодизеловия агрегат се оказва много сполучливо допълнение към подредбата на шестстепенната механична трансмисия. Нещо повече – комбинацията осигурява на водача комфорт и увереност, които отговарят много добре на цялостния характер на седана. Плавната работа на силовия тракт с ниски нива на шума дори в режим Sport е важно предимство по отношение на комфорта, който преобладава и в поведението на пътя.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Модерен седан, който съчетава класическите силни страни на триобемната каросерия по отношение на пространството и комфорта с много привлекателен дизайн, високо качество на материалите и изпълнението, ергономично арматурно табло и много добро, подходящо за пътуване на дълги разстояния поведение на пътя.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Каросерия

Стоманена самоносеща с четири врати и пет места, дължина x широчина x височина – 4632 x 1814 x 1443 мм, междуосие 2711 мм, предна/задна следа 1577/1574 мм, преден/заден надвес 919/1002 мм, клиренс 136 мм, диаметър на завой 11,3 м, обем на багажника 550 л, собствено тегло 1504 кг, полезен товар 320 кг, максимален прикачен товар 1500 кг.

Ходова част

Независимо окачване, отпред тип Макферсън с двойни напречни носачи и коаксиално свързани пружини и амортисьори, отзад торсионна греда с винтови пружини и телескопични амортисьори, напречен стабилизатор отпред, спирачна система с вътрешновентилирани дискове на предните и масивни на задните колела, гуми с размер 205/55 R 16.

Силово предаване

Предно предаване, шестстепенна механична предавателна кутия.

Двигател

Четирицилиндров редови дизелов двигател със система за пълнене с турбокомпресор и междинен охладител, разположен напречно отпред, работен обем 1598 cм³, диаметър на цилиндъра/ход на буталото 79,7/80,1 мм, максимална мощност 96 кВт (130 к.с.) при 4000 об./мин, максимален въртящ момент 320 Нм при 1750 об./мин.

Динамични характеристики

0–100 км/ч 10,5 сек
Максимална скорост 201 км/ч
Среден разход на гориво (NEDC) дизел 4,0 л/100 км

Базова цена

Mеgane Sedan Intens ENERGY dCi 130 Stop&Start 43 690 лева с ДДС

В актуалния ноемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

Представяме ви най-важното и тенденциите демонстрирани от производителите на Автомобилен салон Париж 2016
Впечатление от първия SUV в историята на легендарната италианска марка Maserati – Levante.
Зад волана на наследника на сeдана Renault Fluance – Megane Sedan
Зад волана на Mercedes GLC Coupe
Шофирахме Honda Civic Type R
Голям и просторен тест на най-новата версия на култовия японски спортен автомобил Nissan GT-R.
Нещо различно от всичко досега: подробен тест на електрическия Tesla Model X.
Уникален сравнителен тест на новата Alfa Romeo Giulia QV с класните и съперници BMW 3 Competition и Mercedes-AMG C 63 S.
Годишния сравнителен тест на зимни гуми – този път за популярните малки и компактни SUV модели и с размер 215/60R17.
Сравнение на двата най-впечатляващи дизелови автомобила на пазара – Audi SQ7 и Porsche Cayenne S Diesel.
Една борба от старата американска школа в нов формат – Chevrolet Camaro 6.2 V8 и Ford Mustang 5.0 V8.
Класици от най-високо ниво: изключително рядката Cobra 427 се изправя срещу фамозния Dodge Viper R T/10
Един разговор със създателите на първия в света двигател с променлива степен на сгъстяване на Infiniti
И още: от света на Формула 1, WRC, WEC и WorldRX

 
 
Коментарите са изключени