Защо очаквам новия „Шерлок“?

| от |

Освен, че за предишния сезон на сериала ми се наложи да чакам цели две години, а за следващия – трябва да минат поне две Коледи, то имам и още няколко основателни причини.

Новият епизод на „Шерлок“, който няма да бъде част от останалите три сезона на шоуто, трябва да се появи по ВВС тази Коледа. Той ще е позициониран в истинското време за известния детектив – викторианска Англия точно където го е поставил неговият създател – сър Артър Конан Дойл.

Действието, сюжетът и всичко най-важно в един подобен „кино“ епизод, се различава от останалите му сезони. Как иначе биха обяснили модерния Шерлок с този от миналото!?

Създаването на „викторианския епизод“, както е по-известен сред феновете на сериала, е по идея на създателите на сериала Стивън Мофат и Марк Гатис и се налага като поръчка изцяло от ВВС. Мофат и Гатис работят толкова активно по „Doctor Who“, че за „Шерлок“ им остава много малко време. Към това се добавя и фактът, че и двамата им основни актьори – Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман са изключително заети, не с месеци, а с години напред. Затова и въпреки говоренето и обещанията, четвърти сезон на „Шерлок“ се очаква да излезе чак през 2017 година. За тези, които се чудят –  да, той още дори не е започнал снимки.

От друга страна „викторианския епизод“ е направен като special – британската телевизия обича да пуска такива епизоди и го прави всяка година с най-добрите си предавания. Предните две, „Шерлок“ беше от тези, които се дърпат, като се оправдаваха с липса на каквото и да било време, но очевидно натискт на феновете и канала, е оказал по-голям ефект.

Истината е, че в динамичното настояще, трудно можеш да си позволиш да правиш сезони на сериал с две години пауза между тях. Дори и да правиш „Шерлок“, дори и да твърдиш, че правиш отделни филми, а не сериал. Въпреки всички тези неща, в крайна сметка това е добра телевизия, но не кино. Магията е различна.

Простите факти са такива – с две години пауза и високи очаквания, сезон 3 на „Шерлок“ не беше толкова добър, като предишните два. Даже бих го нарекла тромав. И все пак хората го очакваха и много от тях бяха склонни да му простят сюжетните грешки и липсата на логика в някои моменти. 

Когато „Шерлок“ стартира, никой няма идея какво се случва. ВВС одобряват проекта като по чудо, и Мофат и Гатис, които са изключителни фенове на детектива, просто казват „ако вие кажете „да“ и ние казваме „да“, а кога ще намерим време да направим сериала, не е важно“. И те си позволяват да преместят Шерлок в ерата на iPhone-а и хората, които се интересуват от малко неща и за кратко. А той, по дяволите, е Шерлок Холмс – велик ум и детектив. 21 век някак му пасва. Мофат и Гатис дори си позволяват да снимат част от първи сезон в Лондон. Без никой да ги забележи, без никой да ги притесни. Те, в компанията на Къмбърбач и Фрийман, шават из Бейкър Стрийт, истинската Бейкър Стрийт, и се разполагат като у дома си.

В крайна сметка обаче този уют бива прекъснат след излъчването на първи сезон, след който хората леко пощуряват, макар повече зрители да са скептични към продукцията в началото. Но диалогът на Мофат, изпълнението на Къмбърбач и химията между него и Фрийман, както и малката, но великолепна роля на Гатис – като брата на детектива Майкрофт – някак си пасват като лепило с цветна хартия.

И все пак, две двугодишни паузи в рамките само на четири сезона не говорят добре за нито един продукт. Особено, когато резултатът, който си очаквал през тези две години, не оправдае очакванията. Може би и другата крайност не е добра – произвеждането на епизоди на „Шерлок“ може да доведе до сваляне на качеството, липсата на креативност, еднаквост, от което започват да страдат все повече сериали напоследък.

Както може да предположите, очакванията към коледния специален епизод на „Шерлок“ са високи, а след като вчера вечерта ВВС пуснаха най-новия си трейлър от него, магията отново е жива и хората са в очакване.

Около Шерлок Холмс винаги има харизма, мистерия, тръпнене… Трейлърът го доказва за пореден път. Четвърти сезон излиза след две години и се надявам Мофат и Гатис да не хванат синдрома „Артър Конан Дойл“, който толкова се отегчил от любимия детектив, че пишел за него все по-рядко, а накрая решил да го убие на водопада Райхенбах и да се отърве веднъж завинаги от досадника. Но феновете искат своето и тъй като мистър Дойл, като повечето хора, имал нужда от пари, се съгласява да върне детектива от мъртвите, срещу сериозна сума, разбира се. А завръщането на Холмс се превръща в най-голямата загадка в криминалната литература и любимата спекулация на повечето автори и сценаристи, решили да работят по истории за Шерлок Холмс. Мориарти, който реално се появява само в една от ориганалните истории за Холмс, пък бива митологизиран като велик злодей и архивраг на детектива.

Надявам се, че не и чакам Коледа все едно е Коледа, в смисъл, освен белобрадия старец и „къде са ми подаръците?“ искам да чуя и: „Името е Шерлок Холмс, а адресът е „Бейкър Стрийт“ 221В“.

 Снимки: BBC One

 
 

Изложението Cars & Coffee идва в България

| от chronicle.bg |

На 2 юни ще се състои първото по рода си изложение на т.нар. суперавтомобили у нас, Cars & Coffee, като част от най-големия автомобилен феномен в света.

България се присъединява към останалите над 40 държави от общността Cars & Coffee в Европа, Америка, Азия, Африка и Близкия Изток, в които франчайзът вече има дългогодишни традиции и в които се провеждат общо над 120 събития годишно. Някои от тях, например в Бреша, Италия, привличат повече от 1500 участници и над 25 хиляди посетители.

На събитието в България всички запалени автомобилни ентусиасти ще имат възможност да разгледат отблизо някои от най-редките модели автомобили в света с двигатели от над 500 конски сили, а собствениците им да се срещнат при закрити врата и да създадат контакти едни с други в неформална, приятелска атмосфера.

На Cars & Coffee Bulgaria ще бъдат събрани над 30 дизайнерски, колекционерски, спортни и класически (ретро) коли на марки като Lamborghini, Ferrari, McLaren, Rolls-Royce, Bentley, Bugatti, Aston Martin и селектирани модели на Porsche, Mercedes и Jaguar.

C&C Brescia 2018_5

Притежателите на супер и хиперавтомобили могат да кандидатстват за участие в Cars & Coffee Bulgaria на онлайн платформата cars.coffee най-късно до 28 май.

Онези, чиито автомобили бъдат одобрени, ще бъдат поканени да се присъединят към първата част от събитието на 2 юни в RIU Pravets Resort, включваща закуска и брънч, презентация на проекта и награждаване с приза “Best of the Show” (“Най-добър автомобил на изложението“) под формата на мини Pagani, изработена специално за случая и подписана лично от Хорацио Пагани.

В следобедните часове участниците ще се отправят към София за втората, публична част на събитието. Супер и хиперавтомобилите ще бъдат разположени пред зала “EFE” на хотел ”Маринела“, а изложението ще бъде отворено за посетители от 17:00 до 19:00 часа. Пилотното издание на форума се осъществява с подкрепата на Lavazza, Vilner, р-т Bulgar, Street Lounge, Bertoni, хотели RIU Pravets и “Маринела” и медийното партньорство на сп. TopGear, DARIK и WebCafe.

C&C Brescia 2018_6

В дългосрочен план стратегията за Cars & Coffee Bulgaria е да реализира и другите типове събития, които се провеждат в държавите от “семейството“ на Cars & Coffee, а именно турове в страната и включването ѝ като дестинация от по-мащабните, международни обиколки със супер и хиперавтомобили.

Може да видите повече за събитието тук.

 
 

BackToTheUnity открива летния сезон с много хип-хоп

| от chronicle.bg |

BackToTheUnity кани всички, които обичат хип-хоп културата и нейното разнообразие от стилове и изкуства, да заповядат на хип-хоп форум на открито.

BackToTheUnity е един от най-емблематичните фестивали за българската хип-хоп сцена. През годините фестивалът се съхрани като идея и успя да създаде мост между елементите,стиловете и поколенията. Затова и името за 11-тото му издание не е никак.

The Missing Link символизира точно това, което не искаме да липсва на родната сцена – уважението и приемствеността. Както повелява традицията, BackToTheUnity открива летния сезон на 2-ри юни в „Маймунарника“(Борисова градина) и на една сцена се обединяват уважавани имена като SPENS, NDOE & MYTAG (DRS), ЖЛЪЧ, ATILA, SENSEI, SECTA, JAHMMI YOUTH & CHIBOOK, УМА И ДУМА, КЕРАНОВ & JAY, 5O’CLOCK, ROOF RHYMES, SPLITKID & HOMELESZ, набиращите сила MISHMASH,TAXOMA, R.O.S, PARKMAN и АБСТАКТ. DJ-и на събитието ще бъдат AKASHA и ГЕНА.

TRASHER е Beatbox елемента, а суперсилата RAWNINS ще се погрижат breaking-a да завърти главите на всички с движенията си.

0511 CREW са графити артистите, които ще внесат цвят на фестивала и тази година със заявката, че графитите са истинска форма на изкуство.
Билети може да закупите в мрежата на BiletBg/БилетБг или на касите.

Предварителна продажба -15лв.
На входа -20лв.

 
 

„Дедпул 2″ оглави боксофис класацията на САЩ

| от chronicle.bg |

„Дедпул 2″ оглави боксофис класацията на САЩ с приходи от 125 милиона долара, съобщиха световните информационни агенции.

Приходите са по-малко от тези на първия филм, който със 132,4 милиона постави рекорд за дебют на продукция, забранена за зрители до 18 години, но бяха достатъчни да изместят „Отмъстителите “ от челната позиция.

„Дедпул 2″ зае второ място в историята за дебют на филм, забранен за зрители под 18 години, и третото за годината след „Отмъстителите: Война без край“ и „Черната пантера“.

„Отмъстителите: Война без край“ слезе на второто място с приходи от 29 милиона долара, след като три седмици оглавяваше бокс-офис класацията на Северна Америка. Общите приходи от филма на вътрешния пазар са 595,4 милиона долара и 1,2 милиарда долара в чужбина.

Филмът вече зае петото място по приходи за всички времена в света. Третото място в бокс-офис класацията на Северна Америка с 12,3 милиона долара зае дебютният „Книга за възрастни“ с участието на Джейн Фонда, Даян Кийтън и Кандис Бъргън.

Челната петица се допълва от „Безкраен купон“ и „Проникновение“ с приходи съответно 7,5 милиона долара и 6,5 милиона долара.

 
 

„Късметът на кукувицата“: смях по време на тревожност

| от Цветелина Вътева |

Две кукувици кацат на сцената. Нямат пера, нито човки, едната носи криле. Но по-скоро ангелски криле, отколкото кукувичи. Ще представя новата си книга пред публика. Другата няма криле, а руса коса и китара. Тя ще ползва същата сцена по същото време, за да изнесе първия си рок концерт. Сцената е една, времето е едно, а желаещите да са на нея са две.

И така се заформя първият конфликт в постановката „Късметът на кукувицата“ на Мариана Събева и Здрава Каменова.

Два диаметрално противоположни типа жени се сборват за мястото и времето, от което и двете се нуждаят, за да се утвърдят (и излекуват) и това се случва по приятен, хумористичен начин. И докато всичко е „аху-иху“, а публиката се смее на сблъсъка между една попораснала бунтарка и една съвременна „толерастка“, на сцената започва да се разгръщат не толкова смешни теми, които раздвижват емоциите по един неочакван начин.

Двете кукувици се превръщат в трагични образи-проводници на темата за майчинството: за добрите майки. И за лошите. За представата каква трябва да бъде една майка и за реалността, в която има изоставящи майки, майки-инкубатори. Но дали наистина са изоставящи и какво стои зад решението едно дете да бъде оставено от майка си?

Двете кукувици започват да разкриват себе си, отмахвайки пласт по пласт от наслоените психични защити, които са си изградили срещу хората. Те са изградили спорно работещи механизми за справяне с  травмите си през изкуството: едната пише (лоша) литература, другата – свири на китара и пее.

Песните, които изпълнява на живо актрисата Яна Огнянова са смислена добавка към действието. Чуваме „авторски кавъри“ на „Freedom“ на Антъни Хамилтън, на „Take me back to the start“, „Runnin“ на Naughty boy ft. Beyonce и Аrrow Benjamin, „Here comes the rain again“ на Eurythmics др.

Докато едната кукувица се страхува да пее авторски парчета, може би защото изразяването на индивидуалност я оголва емоционално така, както не би могла да понесе, другата „ражда“ книги. Сравнението между написването на една книга и раждането на дете е много точно и отново насочва публиката към мислите за изкуството като метод за справяне с нерешените конфликти, които ни пречат да живеем живота си.

От време на време в действието се появява Гелето – собственикът на клуба, в който се разиграва действието. Неговото споменаване е кратко бягство от тревожността, с която са наситени диалозите. Опит за връзка с външния свят и избягване на срещата със собственото несъзнавано, пропито от страхове и болки.

Връзката между неспособността някой да се справи със загубата в детството и последвалият бунт и очакване, че всички трябва да съчувстват на неговата болка, е видима в образа на музикантката. На дълбинно ниво обаче има и още.

Две жени. Едната иска деца, другата – майка.

Възможно ли е майката да е намерила отдавна изгубеното си дете? Или то да намери завет от нея в срещата с напълно непознат (ангел)?

Как се оформя една личност, която се чувства като в ковчег в корема на майка си? Как се преработва загуба?

Може ли една случайна среща да е равносилна на 100 терапевтични сесии с психотерапевт?

Може да си отговорите на тези въпроси довечера в 19,30ч. на камерна сцена „Славянска беседа“ с постановката „Късметът на кукувицата“ на Здрава Каменова и Мариана Събева. Текстът е поставен от Милко Йовчев и е с участието на Яна Огнянова и Здрава Каменова.

Тук може да видите ивента във Фейсбук.