Защо очаквам новия „Шерлок“?

| от |

Освен, че за предишния сезон на сериала ми се наложи да чакам цели две години, а за следващия – трябва да минат поне две Коледи, то имам и още няколко основателни причини.

Новият епизод на „Шерлок“, който няма да бъде част от останалите три сезона на шоуто, трябва да се появи по ВВС тази Коледа. Той ще е позициониран в истинското време за известния детектив – викторианска Англия точно където го е поставил неговият създател – сър Артър Конан Дойл.

Действието, сюжетът и всичко най-важно в един подобен „кино“ епизод, се различава от останалите му сезони. Как иначе биха обяснили модерния Шерлок с този от миналото!?

Създаването на „викторианския епизод“, както е по-известен сред феновете на сериала, е по идея на създателите на сериала Стивън Мофат и Марк Гатис и се налага като поръчка изцяло от ВВС. Мофат и Гатис работят толкова активно по „Doctor Who“, че за „Шерлок“ им остава много малко време. Към това се добавя и фактът, че и двамата им основни актьори – Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман са изключително заети, не с месеци, а с години напред. Затова и въпреки говоренето и обещанията, четвърти сезон на „Шерлок“ се очаква да излезе чак през 2017 година. За тези, които се чудят –  да, той още дори не е започнал снимки.

От друга страна „викторианския епизод“ е направен като special – британската телевизия обича да пуска такива епизоди и го прави всяка година с най-добрите си предавания. Предните две, „Шерлок“ беше от тези, които се дърпат, като се оправдаваха с липса на каквото и да било време, но очевидно натискт на феновете и канала, е оказал по-голям ефект.

Истината е, че в динамичното настояще, трудно можеш да си позволиш да правиш сезони на сериал с две години пауза между тях. Дори и да правиш „Шерлок“, дори и да твърдиш, че правиш отделни филми, а не сериал. Въпреки всички тези неща, в крайна сметка това е добра телевизия, но не кино. Магията е различна.

Простите факти са такива – с две години пауза и високи очаквания, сезон 3 на „Шерлок“ не беше толкова добър, като предишните два. Даже бих го нарекла тромав. И все пак хората го очакваха и много от тях бяха склонни да му простят сюжетните грешки и липсата на логика в някои моменти. 

Когато „Шерлок“ стартира, никой няма идея какво се случва. ВВС одобряват проекта като по чудо, и Мофат и Гатис, които са изключителни фенове на детектива, просто казват „ако вие кажете „да“ и ние казваме „да“, а кога ще намерим време да направим сериала, не е важно“. И те си позволяват да преместят Шерлок в ерата на iPhone-а и хората, които се интересуват от малко неща и за кратко. А той, по дяволите, е Шерлок Холмс – велик ум и детектив. 21 век някак му пасва. Мофат и Гатис дори си позволяват да снимат част от първи сезон в Лондон. Без никой да ги забележи, без никой да ги притесни. Те, в компанията на Къмбърбач и Фрийман, шават из Бейкър Стрийт, истинската Бейкър Стрийт, и се разполагат като у дома си.

В крайна сметка обаче този уют бива прекъснат след излъчването на първи сезон, след който хората леко пощуряват, макар повече зрители да са скептични към продукцията в началото. Но диалогът на Мофат, изпълнението на Къмбърбач и химията между него и Фрийман, както и малката, но великолепна роля на Гатис – като брата на детектива Майкрофт – някак си пасват като лепило с цветна хартия.

И все пак, две двугодишни паузи в рамките само на четири сезона не говорят добре за нито един продукт. Особено, когато резултатът, който си очаквал през тези две години, не оправдае очакванията. Може би и другата крайност не е добра – произвеждането на епизоди на „Шерлок“ може да доведе до сваляне на качеството, липсата на креативност, еднаквост, от което започват да страдат все повече сериали напоследък.

Както може да предположите, очакванията към коледния специален епизод на „Шерлок“ са високи, а след като вчера вечерта ВВС пуснаха най-новия си трейлър от него, магията отново е жива и хората са в очакване.

Около Шерлок Холмс винаги има харизма, мистерия, тръпнене… Трейлърът го доказва за пореден път. Четвърти сезон излиза след две години и се надявам Мофат и Гатис да не хванат синдрома „Артър Конан Дойл“, който толкова се отегчил от любимия детектив, че пишел за него все по-рядко, а накрая решил да го убие на водопада Райхенбах и да се отърве веднъж завинаги от досадника. Но феновете искат своето и тъй като мистър Дойл, като повечето хора, имал нужда от пари, се съгласява да върне детектива от мъртвите, срещу сериозна сума, разбира се. А завръщането на Холмс се превръща в най-голямата загадка в криминалната литература и любимата спекулация на повечето автори и сценаристи, решили да работят по истории за Шерлок Холмс. Мориарти, който реално се появява само в една от ориганалните истории за Холмс, пък бива митологизиран като велик злодей и архивраг на детектива.

Надявам се, че не и чакам Коледа все едно е Коледа, в смисъл, освен белобрадия старец и „къде са ми подаръците?“ искам да чуя и: „Името е Шерлок Холмс, а адресът е „Бейкър Стрийт“ 221В“.

 Снимки: BBC One

 
 

Итън Пек ще бъде новият Спок в в „Стар трек: Дискавъри“

| от chronicle.bg |

Итън Пек беше избран за ролята на Спок във втория сезон на сериала „Стар трек: Дискавъри“, съобщи АФП.

Внукът на легендарния Грегъри Пек, който е на 32 години, наследява Закари Куинто и Ленард Нимой в ролята на фантастичния Спок със смесена кръв, получил от майка си човешките емоции, а от баща си – извънземната логика.

Излъчването на втория сезон на „Стар трек: Дискавъри“ трябва да започне в началото на 2019 г.

Итън Пек има роли в няколко филма и редица сериали, сред които „Шеметни години“, „10 неща, които мразя у теб“, „Чиракът на магьосника“, „Клюкарката“, „Дилъри на време“, „Проклятието на спящата красавица“, „I Ship It“.

6ee08d45f7a94d4c6fda9ee84833054a687ddf77

 
 

Бенисио Дел Торо ще участва в следващия филм на Оливър Стоун

| от chronicle.bg |

Бенисио дел Торо ще участва в новия филм на Оливър Стоун „Бели лъжи“. Филмът ще проследи героя на Дел Торо Джак – дете на разведени родители, докато се опитва да избегне техните грешки в собствения си брак и отношенията със сина си. 

Чувствайки се в капан, героят на Дел Торо се впуска в пътешествие, изпълнено със страст, което още повече замъглява пътя към собствената му душа. Срещайки жена, чийто живот представлява точно обратното на неговото положение, той се решава на преоткриване.

Последният филм, по който Стоун и Дел Торо са работиха заедно, беше „Диваци“ от 2012 г., базиран на едноименната книга на Дон Уинслоу.

Бюджетът за филма вече е уреден и Стоун се надява снимките да започнат през пролетта, в Ню Йорк. Докато това се случи, всики  можем да очакваме Бенисио дел Торо в новия сериал на Showtime, озаглавен Escape at Dannemora, който се очаква да стартира на 15 октомври тази година.

А в близките дни имате последен шанс да го гледате на кино в „Сикарио 2: Солдадо“.

 
 

Как Мадона промени музиката завинаги

| от chronicle.bg |

Тя има 300 млн. продадени албума, печалбата от турнетата й е над 1 милиард долара и е една от най-известните жени в историята. Днес Мадона Луиз Чиконе, Кралицата на попа, има става на 60 години.

Позната или непозната на днешните поколения, атакувана или възхвалявана, Мадона е Икона. Неоспорима. Тя променя не само световната популярна култура, а културата изобщо. Жена, която за дългата си кариера, е устоявала на всякакви атаки.

Без влиянието на Мадона днешната музика, мода и концепция за знаменитостите не биха съществували изобщо.

Мадона променя стереотипите за по-възрастните жени и се изправя срещу остарелите представи за това, че жените на години не трябва да говорят открито за сексуалността си. Тя има връзка с по-млади мъже, а професионалните й успехи продължават – Мадона е певицата с най-големи продажби за всички времена. Когато получава наградата „Жена на годината“ на „Билборд“ през 2016 г., изброява в благодарствената си реч правилата, които се е очаквало да спазва като певица.

„Не остарявай, защото възрастта е грях. Ще те критикуват, хулят и определено няма да звучиш по радиото“. През цялата си кариера тя се противопоставя на тези норми, с които се очаква да са съобразяват жените.

Още с издаването на дебютния си сингъл „Everybody“ през 1982 г. Мадона се превръща в глобално явление. Откакто издава едноименния си албум през 1983 г., е направила 10 концертни турнета. Вписана е в Книгата на рекордите на Гинес като певицата с най-големите продажби за всички времена. Тя е най-богатата певица, работеща в САЩ – със състояние от 600 милиона долара. След нея са Селин Дион с 400 милиона долара и Барбра Стрейзанд. Най-популярната песен на Мадона в Spotify е „Like a Virgin“, a след нея са „Hung Up“ „Holiday“, „La Isla Bonita“, „Like a Prayer“. Най-дълго в класациите се задържа албумът й „Immaculate Collection“.

По повод рождения ден на една от най-влиятелните жени в историята на популярната култура вижте в галерията горе как тя промени музиката завинаги.

 
 

Чарлз Буковски: „На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

| от chronicle.bg |

„Без да се опитва да се представи героически или в добра светлина, Буковски пише с истинността на човек, който няма какво да губи, което го отделя от повечето други „автобиографични“ писатели и поети.“ пише за него критикът Стивън Кеслер.

„Буковски е… феномен. Той се е утвърдил като писател с постоянен и настойчив стил, базиран на това, което самият той определя като своя „личност“, резултат от едно трудно и напрегнато съществуване“ пише друг.

Чарлз Буковски е един от най-известните американски съвременни автори на поезия и проза и, според мнозина, най-влиятелният и имитиран поет. Роден е на 16 август 1920 г. в Германия. Баща му е американски военен, майка му – германка. На 2 години пристига в САЩ, отгледан е в Лос Анджелис и живее там над 50 години.

Буковски разчита на собствения си опит, емоция и въображение, когато пише. Езикът му е директен, груб, рязък, картините изобилстват от насилие и секс. Някои критици определят стила му като обиден, други твърдят, че това е сатира на мачизма, която си служи с постоянната употреба на секса, алкохола и насилието.

Оставяме на вас да прецените, предлагайки няколко цитата от великия автор.

Charles Bukowski on "Apostrophes"  French Talk Show

„На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

„Ако ти се получи да излъжеш някого, това съвсем не означава, че той е глупак. Значи, той ти се доверил повече, отколкото го заслужаваш.“

„Свободната душа се среща рядко, но го знаеш, когато човекът срещу теб притежава такава – основно защото се чувстваш приятно, много приятно, когато си близо до него.“

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Болници, затвори и бардаци – това са университетите на живота. Аз имам няколко висши образования. Заслужавам малко уважение.“

Charles Bukowski

„Точно това е проблемът с пиенето. Ако се случи нещо лошо, пиеш, за да забравиш; ако се случи нещо хубаво, пиеш, за да го отпразнуваш; а ако нищо не се случва, пиеш, за да се случи нещо.“

„Разберете ме. Не съм от този обикновен свят. Имам си лудост, аз живея в друго измерение и нямам време за неща, които нямат душа.“

„Бях привикнал към най-лошите неща: харесваше ми да пия, бях мързелив, не вярвах в Господ, политици, идеи, идеали. Бях посредата на нищото, нещо като не-съществуване и го приех. Не го правех, за да заинтересувам някого. Не исках да съм интересен, беше прекалено изтощително. Това, което всъщност исках, беше единствено уютно и скрито местенце, на което да живея и да бъда оставен насаме.“

Writer Charles Bukowski

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Красивите мисли и красивите жени никога не се задържат.“

„Началото на една връзка винаги е най-лесно. След това започват разкритията – и никога не свършват.“

„Трябва да умреш няколко пъти, преди да започнеш да живееш истински.“

„Адвокати, доктори, зъболекари, всички те печелят пари. Писателите? Писателите гладуват. Писателите се самоубиват. Писателите полудяват.“