Защо очаквам новия „Шерлок“?

| от |

Освен, че за предишния сезон на сериала ми се наложи да чакам цели две години, а за следващия – трябва да минат поне две Коледи, то имам и още няколко основателни причини.

Новият епизод на „Шерлок“, който няма да бъде част от останалите три сезона на шоуто, трябва да се появи по ВВС тази Коледа. Той ще е позициониран в истинското време за известния детектив – викторианска Англия точно където го е поставил неговият създател – сър Артър Конан Дойл.

Действието, сюжетът и всичко най-важно в един подобен „кино“ епизод, се различава от останалите му сезони. Как иначе биха обяснили модерния Шерлок с този от миналото!?

Създаването на „викторианския епизод“, както е по-известен сред феновете на сериала, е по идея на създателите на сериала Стивън Мофат и Марк Гатис и се налага като поръчка изцяло от ВВС. Мофат и Гатис работят толкова активно по „Doctor Who“, че за „Шерлок“ им остава много малко време. Към това се добавя и фактът, че и двамата им основни актьори – Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман са изключително заети, не с месеци, а с години напред. Затова и въпреки говоренето и обещанията, четвърти сезон на „Шерлок“ се очаква да излезе чак през 2017 година. За тези, които се чудят –  да, той още дори не е започнал снимки.

От друга страна „викторианския епизод“ е направен като special – британската телевизия обича да пуска такива епизоди и го прави всяка година с най-добрите си предавания. Предните две, „Шерлок“ беше от тези, които се дърпат, като се оправдаваха с липса на каквото и да било време, но очевидно натискт на феновете и канала, е оказал по-голям ефект.

Истината е, че в динамичното настояще, трудно можеш да си позволиш да правиш сезони на сериал с две години пауза между тях. Дори и да правиш „Шерлок“, дори и да твърдиш, че правиш отделни филми, а не сериал. Въпреки всички тези неща, в крайна сметка това е добра телевизия, но не кино. Магията е различна.

Простите факти са такива – с две години пауза и високи очаквания, сезон 3 на „Шерлок“ не беше толкова добър, като предишните два. Даже бих го нарекла тромав. И все пак хората го очакваха и много от тях бяха склонни да му простят сюжетните грешки и липсата на логика в някои моменти. 

Когато „Шерлок“ стартира, никой няма идея какво се случва. ВВС одобряват проекта като по чудо, и Мофат и Гатис, които са изключителни фенове на детектива, просто казват „ако вие кажете „да“ и ние казваме „да“, а кога ще намерим време да направим сериала, не е важно“. И те си позволяват да преместят Шерлок в ерата на iPhone-а и хората, които се интересуват от малко неща и за кратко. А той, по дяволите, е Шерлок Холмс – велик ум и детектив. 21 век някак му пасва. Мофат и Гатис дори си позволяват да снимат част от първи сезон в Лондон. Без никой да ги забележи, без никой да ги притесни. Те, в компанията на Къмбърбач и Фрийман, шават из Бейкър Стрийт, истинската Бейкър Стрийт, и се разполагат като у дома си.

В крайна сметка обаче този уют бива прекъснат след излъчването на първи сезон, след който хората леко пощуряват, макар повече зрители да са скептични към продукцията в началото. Но диалогът на Мофат, изпълнението на Къмбърбач и химията между него и Фрийман, както и малката, но великолепна роля на Гатис – като брата на детектива Майкрофт – някак си пасват като лепило с цветна хартия.

И все пак, две двугодишни паузи в рамките само на четири сезона не говорят добре за нито един продукт. Особено, когато резултатът, който си очаквал през тези две години, не оправдае очакванията. Може би и другата крайност не е добра – произвеждането на епизоди на „Шерлок“ може да доведе до сваляне на качеството, липсата на креативност, еднаквост, от което започват да страдат все повече сериали напоследък.

Както може да предположите, очакванията към коледния специален епизод на „Шерлок“ са високи, а след като вчера вечерта ВВС пуснаха най-новия си трейлър от него, магията отново е жива и хората са в очакване.

Около Шерлок Холмс винаги има харизма, мистерия, тръпнене… Трейлърът го доказва за пореден път. Четвърти сезон излиза след две години и се надявам Мофат и Гатис да не хванат синдрома „Артър Конан Дойл“, който толкова се отегчил от любимия детектив, че пишел за него все по-рядко, а накрая решил да го убие на водопада Райхенбах и да се отърве веднъж завинаги от досадника. Но феновете искат своето и тъй като мистър Дойл, като повечето хора, имал нужда от пари, се съгласява да върне детектива от мъртвите, срещу сериозна сума, разбира се. А завръщането на Холмс се превръща в най-голямата загадка в криминалната литература и любимата спекулация на повечето автори и сценаристи, решили да работят по истории за Шерлок Холмс. Мориарти, който реално се появява само в една от ориганалните истории за Холмс, пък бива митологизиран като велик злодей и архивраг на детектива.

Надявам се, че не и чакам Коледа все едно е Коледа, в смисъл, освен белобрадия старец и „къде са ми подаръците?“ искам да чуя и: „Името е Шерлок Холмс, а адресът е „Бейкър Стрийт“ 221В“.

 Снимки: BBC One

 
 

Тийзър и плакат на „John Wick 3″, очакваме пълен трейлър

| от chronicle.bg |

Lionsgate пусна тийзър и плакат на „John Wick: Chapter 3 – Parabellum“. Заглавието идва от сентенцията „Si vis pacem, para bellum” или „Ако искаш мир, готви се за война“.

Сценарист е Дерек Колстад, а режисьор – Чад Стахелски (същите, които направиха и първите два филма). Събитията продължават малко след тези в края на втора част. Това можем да видим и от кадрите по-долу. Предстои и пълен трейлър малко преди „John Wick 3″ да дебютира заедно с дългоочаквания „Glass“ този уикенд.

Виждаме, че и тройката ще има характерната естетика от първите два филма. Филмът ще задълбае повече тях, защото ще ни представи директорът на High Table (Анджелика Хюстън) и други личности на високи позиции в сенчестия свят. Дано обаче това не стане за сметка на елементите, които направиха франчайза толкова мощен.

 
 

Disney адаптира и „The Hunchback of Notre Dame“

| от |

„The Hunchback of Notre Dame“ е следващият (пореден) филм на Disney, който ще бъде превърнат в игрален. Снимките вече за започнали, а идеята е филма да бъде мюзикъл.

Disney пусна анимацията през 1996 година като пожъна среден успех. Тя отбеляза и края на ренесансовия период на студиото през 80-те и 90-те като тя беше последният високобюджетен 2D филм. След него Disney последва примера на Pixar и „Toy Story“ – към 3D.

„The Hunchback of Notre Dame“ не пожъна същия успех като „Beauty and the Beast“ и „The Jungle Book“, но сега предстои да видим как игралната му версия ще стои до техните игрални версии. 

Сценарист ще е Дейвид Хенри Хуанг, а композитори – Алан Менкен и Стивън Шварц. Двамата вече са работили с Disney, включително и за оригиналния филм. Джош Гад, който работи и по „Frozen“, е изпълнителен продуцент, а също ще играе и Квазимодо. Той озвучава Олаф като ще повтори това във „Frozen 2″ и „Kingdom Hearts 3″, а също така игра и Лефу в „Beauty and the Beast“. Други решения за актьорския състав все още не са правени.

Все още няма дата за премиерата на „Hunchback“. В момента студиото прави още няколко филма едновременно, така че можем да очакваме да мине доста време преди да видим и чуем Гърбушкото на голям екран.

 
 

Джеръми Кларксън: Станах невероятно дебел, откакто спрях цигарите

Преди да спре цигарите, британският водещ пуши по 40 на ден. Високата бройка е и причината да прекрати навика.

Сега обаче Кларксън е „ужасен“ от теглото си. След повече от 2 години без цигари, 58-годишният мъж каза, че е станал „доста по-дебел“ и обвини за това именно спирането на никотина.

В последният епизод на „The Grand Tour“ на въпроса какво се е променило откакто сезон 2 на предаването приключи, Джеръми отговори: „Доста по-дебел съм. Спрях да пуша.“ След това се обърна към публиката: „Някой друг да е спирал цигарите? Някой друг да е надебелял адски много в резултат на това? Ужасяващо е.“ Накрая колегата му Джеймс Мей каза, че беше дебел и докато пушеше, с което разговорът приключи.

Кларксън следва строги докторски съвети, да спре с вредния навик незабавно, от август 2017, когато постъпи в болница в Майорка с пневмония и отравяне на кръвта. През август 2018 той написа в Twitter: „Преди точно година изпуших последната си цигара. Бях изпушил около половин милион през годините, но сега въобще не ми липсват. Странно.“

През уикенда Джеръми Кларксън, Джеймс Мей и Ричард Хамънд се завърнаха на Amazon Prime с нов сезон на предаването си „The Grand Tour“.

03c671b903208ae1ff2fd15128f6315d

 
 

Toyota възражда легендарната Supra

| от chronicle.bg |

Toyota отново иска да спечели шофьорите, които искат нещо повече от просто да отидат на работа. Поглеждайки назад към миналото си, компанията обяви завръщането на легендарния спортен модел Toyota Supra. Това стана на Detroit Auto Show.

Новият модел е разработен съвместно с BMW и тестван от самия изпълнителен директор Акио Тойода на няколко състезателни писти по света (включително, разбира се, и Нюрбургринг).

maxresdefault

Моделът Supra стана нарицателно за улични състезания и дрифтове през 70-те години. Четвъртото поколение в момента се счита за най-търсено като скоро една кола беше продадена за $120 000 на сайта за класически автомобили BringaTrailer.com.

Освен скорост и возия, феновете харесват Supra и заради това, че лесно носи на тунинг. Подходящи ръце могат да извадят астрономична мощност от 6-те цилиндъра на двигателя. Това й отреди място и в автомобилния кино франчайз „The Fast and Furious“.

171030131232-1969-toyota-2000gt-exlarge-169

Вдъхновението за Supra идва от Celica, както и от Toyota 2000GT (от края на 60-те години, на снимката), която днес може да достигне цена от над $1 милион по аукционите.

Новата Supra технически е доста подобна на BMW Z4. Тя има 335 конски сили от 6-те си цилиндъра, разработен от BМW, и 8-степенна автоматична скоростна кутия (без опция за ръчна). Максималната скорост е 250 км/ч, а от Toyota твърдят, че колата ще достига 100 км/ч за малко над 4 секунди.

BMW Z4 пък ще излезе през март с две опции – 255 коня от 4 цилиндъра и 382 коня от 6 цилиндъра.

Ще можем да си купим новата Supra официално чак през лятото за скромните $50 000. Първия брой от вече беше създаден и продаден на аукцион като парите отиват за благотворителност.