Защо любителите на коли гледат клипчета с катастрофи

| от chronicle.bg по BBC |

Видеото, което виждате по-долу е от тази седмица; ако все още не сте го гледали, след това ще искате да го видите пак. Този видеоклип , който е дълъг само 77 секунди , показва как една спортна кола катастрофира по оживена улица в Будапеща, Унгария. Ръката на снимащия трепери и видеото е с много ниско качество като повече подобни записи от смартфони. Въпреки това ясно се вижда червено Ферари LaFerrari , което се движи неадекватно по платното , водачът губи контрол и се забива в паркираните коли като потрошава и пътен знак.

Разбира се няма нищо незначително в катастрофата на кола за милион и 400 хиляди долара с 949 конски сили – една от 499-те лимитирани, съществуващи в света.

Движението по улицата се забавя и очевидците започват да се събират около катастрофиралата кола. Вратите на LaFerrari се вдигат нагоре и неговите пътници, които и да са те, излизат невредими от колата – очевидно незасегната. Шофьорът може и да иска да е мъртъв в този момент, но не е. Колата ще бъде поправена на цена, която несъмнено ще надвиши цената на повечето по-„бюджетни” модели на Ferrari.

Благодарение на TopGear.com  видеото в момента събира кликвания в YouTube със скоростта на светлината – феномен,  с който могат да се съревновават само видеоклиповете с очарователни котки и бебета.

Защо любителите на коли обичат да гледат такъв тип видеоклипове? В един момент ликуват заради съществуването на бижуто Bugatti Veyron,  а в следващия се хилят, когато водачът на Veyrondrives  се мята с кола за 2 милиона в езеро (видео, което при последната проверка бе гледано над 7милиона и 300 хиляди пъти). Има дори популярен сайт – wreckdexotics.com – който е изцяло концентриран в колекционирането на клипове с размазани коли – скъсани метали, потрошени стъкла, изкривени брони.

Единственото общо между возилата, запътили се към автоморгата е, че са изключително редки. Видът на смачканата хонда Honda Civik просто не предизвиква същия фурор.

Има психическо разстройство, наречено симфорофилия (symphorophilia), описано като състояние, при което сексуалната възбуда се извлича от гледането (или дори причиняване) на  катастрофи, включително  и разглеждане на автомобилни отломките. Главният герой от романа на Джеймс Греъм Балард „Crash”  (непреведена)  e автомобилен фетишист, който мечтае да умре в челен сблъсък с филмовата актриса Елизабет Тейлър до него. Книга, по която по-късно е сниман филм със същото име, а главният герой, наречен Балард, празнува „нова сексуалност, родена от извратените технологии”.  Тази далновидна фраза доста добре обобщава феномена с гледаемостта на видеоклипове с катастрофи в YouTube.   Макар и да е малко пресилено, може да се предположи, че повечето хора проявяват интерес от сексуално естество към видеото с LaFerrari. Нещо като Шаденфройде – дума, идваща от немски и описваща акта на удоволствие, които някои хора изпитват докато гледат чуждото нещастие – като например глупави богати хора, които си купуват скъпа играчка, която се чупи.

Мислят си „Глупавият богаташ не може да си обуздае конете”.

Истината е, че видеата с катастрофи не са образователните филми от едно време, които са били показвани на гимназиалните класове в САЩ; най-гледаните YouTube клипове с катастрофи са кратки, спонтанни, не толкова фатални и също с толкова социално изобразяващ ефект като тези с малък хамстер изяждащ малко бурито.  Интересът към огънатите калници се простира над този на автомобилните журналисти и разбира се е  подклаждан от удоволствието, което изпитваме когато виждаме как нещо движещо се и скъпо се превръща в нещо неподвижно и евтино. YouTube видео, в което американски журналист смачква едната страна на прототипа на Chevrolet Camaro -модел 2016 , публикуван  през май (най-вероятно от собственика) е гледан над милион и 200 хиляди пъти. Клип от Top Gear,  на смачкан Koenigsegg CCX, пубикуван през януари 2014 година е гледан над 3 милиона и 200 хиляди пъти. И да не забравяме видеото на LaFerrari, пубикувано на 4 ноември,  което вече е гледано над милион пъти. Човекът зад волана на LaFerrari  едва ли е осъзнавал, че следващото завъртане на волана на това бързо, червено и скъпо возило ще му донесе  неподозирана, разрастваща се, интернет слава.  Така че карайте внимателно, никога не знаете кой ви наблюдава.

 
 

Нова социална мрежа бавно превзема света

| от chronicle.bg |

Казва се TikTok и идва, както почти всичко неодушевено в живота ни, от Китай.

За две години мобилното приложение вече има повече от половин милиард потребители, а 40% от тях са извън Китай. С него те могат да споделят видеа, в които готвят, танцуват или правят каквото и да е.

TikTok успя да излезе извън границите на държавата за разлика от останалите големи социални медии като WeChat, Sina Weibo и Youku.

В момента създателите ByteDance са в преговори със SoftBank за инвестиция, която ще оцени компанията на около 75 милиарда долара. Това е огромен скок след 20-те милиарда, на които беше оценена миналата година.

От ByteDance сами наричат себе си компания на изкуствения интелект. Той е основният механизъм, по който приложенията й решава какво искат хората. За да илюстрираме колко е силен този механизъм, ще кажем, че китайците използват името на друго приложение на компанията, Douyin, като част от жаргонна фраза, която описва хора залепени за телефона си. Потребителите на новинарската им приложение „Jinri Toutiao“ пък прекарват в нея средно 74 минути на ден.

Първият международен продукт от компанията идва през 2015, а от миналата година се правят целенасочени усилията за развиване извън местния пазар. Само за 10 месеца ByteDance купи видео стартъпа от Лос Анджелис Flipagram, пусна TikTok и купи платформата musical.ly за 800 милиона долара. Сега Flipagram вече е Vigo, а потребителите на musical.ly бяха прехвърлени в TikTok.

Този ход направи ByteDance петият най-голям производител на мобилни приложения в света по брой сваляния. Заради потенциала пред рекламодатели е огромен особено с видео аповете, които привличат предимно тийнейджъри. 

Изпълнителният директор на компанията Жанг Юиминг, на 35, е бивш служител на Microsoft. Негови колеги го описват като човек, който силно размишлява върху технологиите и и прекарва повечето си свободно време в програмиране.

 
 

Останете си в леглото тази неделя с Рита Ора

| от chr.bg |

Рита Ора засне поредната си провокативна фотосесия, този път за руското издание на списание In Style.

27-годишната певица позира гола на корицата в легло, „облечена“ в нищо друго освен черни ръкавици, които стигат над лакътя й.

Знаем, че певицата, която зарадва българските си почитатели с концерт това лято във Варна, никога не е имала проблем с голотата си, а ние лично сме много доволни от това.

Малко по-рано тази година Ора отново беше гола, но този път за корицата на сп. Clash.

А, бе, много голотия, много нещо, но нищо неочаквано от Рита. Затова, ако не ви се прави нищо тази неделя, ви предлагаме да си останете в леглото с Рита.

Порадвайте й се в галерията.

 
 

Какво да сготвим набързо, когато гаджето на съквартиранта е в кухнята

| от chronicle.bg |

За някои хора е трудно да си сготвят, когато има непознат в кухнята им. Ако съквартиранта ви си води непознати хора вкъщи през ден или пък един конкретен човек, с който обаче никога не сте се запознавали, ситуацията лесно може да стане неловка. Особено ако завземе „ничията земя“, която обикновено е кухнята.

Галерията ни може да си приложи и за всякакви други моменти  – прекалено зает ден, прекалено много мързел, досада от готвенето…

Събрахме няколко бързи ястия за ваше удобство, а и за това на госта ви. С тях контактите и неловкото мълчание се свеждат до минимум, което е добре и за двете страни.

Имайте предвид, че непознат в кухнята означава военно време. Това пък означава, че предложенията ни може и да не са от най-здравословните. После може да се наложи една разходка, за да свалите поне срама от гастрономичното злодеяние. Вие решавате.

 
 

Какво е да си „травъл инфлуенсърка“ и кои са най-добрите?

| от chr.bg |

Живеем в ерата на инфлуенсърите. Да знаете, че има и такива за пътувания. Т. нар. „травъл инфлуенсъри“.

Но днес ще говорим повече само за женската част, тъй като вече сме ви представяли една от любимите ни двойки, която изкарва хиляди долари от Instagram и пътуванията си.

Та – травъл инфлуенсърките. Това са красиви жени, които пътуват на различни места по различни причини – често това са моделки, снимащи секси фотосесии на екзотични острови и подобни, които пускат свои снимки от местата, които посещават.

Профилите им в Instagram често са следвани от милиони (да, милиони!), които жадно чакат последния фотос по оскъдно облекло на любимия си модел от Бали, Малдивите или където и да е.

Това си е цяла нова индустрия. Бъди красив, пътувай, снимай се. Рецептата е проста. А инфлуенсърките получават и допълнителни бонуси заради известността си.

Не само започват да печелят от Instagram и реклама, но и биват канени от редица хотели, сключват сделки за промоция на цели курорти.

Разбира се, инфлуленсърките не винаги са супермодели. Те могат да са известни личности от малкия екран, както и съвсем обикновени жени, които просто знаят какво правят с фотоапарат в ръка.

Вижте любимите ни травъл инфлуенсърки в галерията.