Защо любителите на коли гледат клипчета с катастрофи

| от chronicle.bg по BBC |

Видеото, което виждате по-долу е от тази седмица; ако все още не сте го гледали, след това ще искате да го видите пак. Този видеоклип , който е дълъг само 77 секунди , показва как една спортна кола катастрофира по оживена улица в Будапеща, Унгария. Ръката на снимащия трепери и видеото е с много ниско качество като повече подобни записи от смартфони. Въпреки това ясно се вижда червено Ферари LaFerrari , което се движи неадекватно по платното , водачът губи контрол и се забива в паркираните коли като потрошава и пътен знак.

Разбира се няма нищо незначително в катастрофата на кола за милион и 400 хиляди долара с 949 конски сили – една от 499-те лимитирани, съществуващи в света.

Движението по улицата се забавя и очевидците започват да се събират около катастрофиралата кола. Вратите на LaFerrari се вдигат нагоре и неговите пътници, които и да са те, излизат невредими от колата – очевидно незасегната. Шофьорът може и да иска да е мъртъв в този момент, но не е. Колата ще бъде поправена на цена, която несъмнено ще надвиши цената на повечето по-„бюджетни” модели на Ferrari.

Благодарение на TopGear.com  видеото в момента събира кликвания в YouTube със скоростта на светлината – феномен,  с който могат да се съревновават само видеоклиповете с очарователни котки и бебета.

Защо любителите на коли обичат да гледат такъв тип видеоклипове? В един момент ликуват заради съществуването на бижуто Bugatti Veyron,  а в следващия се хилят, когато водачът на Veyrondrives  се мята с кола за 2 милиона в езеро (видео, което при последната проверка бе гледано над 7милиона и 300 хиляди пъти). Има дори популярен сайт – wreckdexotics.com – който е изцяло концентриран в колекционирането на клипове с размазани коли – скъсани метали, потрошени стъкла, изкривени брони.

Единственото общо между возилата, запътили се към автоморгата е, че са изключително редки. Видът на смачканата хонда Honda Civik просто не предизвиква същия фурор.

Има психическо разстройство, наречено симфорофилия (symphorophilia), описано като състояние, при което сексуалната възбуда се извлича от гледането (или дори причиняване) на  катастрофи, включително  и разглеждане на автомобилни отломките. Главният герой от романа на Джеймс Греъм Балард „Crash”  (непреведена)  e автомобилен фетишист, който мечтае да умре в челен сблъсък с филмовата актриса Елизабет Тейлър до него. Книга, по която по-късно е сниман филм със същото име, а главният герой, наречен Балард, празнува „нова сексуалност, родена от извратените технологии”.  Тази далновидна фраза доста добре обобщава феномена с гледаемостта на видеоклипове с катастрофи в YouTube.   Макар и да е малко пресилено, може да се предположи, че повечето хора проявяват интерес от сексуално естество към видеото с LaFerrari. Нещо като Шаденфройде – дума, идваща от немски и описваща акта на удоволствие, които някои хора изпитват докато гледат чуждото нещастие – като например глупави богати хора, които си купуват скъпа играчка, която се чупи.

Мислят си „Глупавият богаташ не може да си обуздае конете”.

Истината е, че видеата с катастрофи не са образователните филми от едно време, които са били показвани на гимназиалните класове в САЩ; най-гледаните YouTube клипове с катастрофи са кратки, спонтанни, не толкова фатални и също с толкова социално изобразяващ ефект като тези с малък хамстер изяждащ малко бурито.  Интересът към огънатите калници се простира над този на автомобилните журналисти и разбира се е  подклаждан от удоволствието, което изпитваме когато виждаме как нещо движещо се и скъпо се превръща в нещо неподвижно и евтино. YouTube видео, в което американски журналист смачква едната страна на прототипа на Chevrolet Camaro -модел 2016 , публикуван  през май (най-вероятно от собственика) е гледан над милион и 200 хиляди пъти. Клип от Top Gear,  на смачкан Koenigsegg CCX, пубикуван през януари 2014 година е гледан над 3 милиона и 200 хиляди пъти. И да не забравяме видеото на LaFerrari, пубикувано на 4 ноември,  което вече е гледано над милион пъти. Човекът зад волана на LaFerrari  едва ли е осъзнавал, че следващото завъртане на волана на това бързо, червено и скъпо возило ще му донесе  неподозирана, разрастваща се, интернет слава.  Така че карайте внимателно, никога не знаете кой ви наблюдава.

 
 

Проблемът не е в котките, а във вас

| от chronicle.bg |

Ако смятате котките за антисоциални, по-вероятно вие се държите гадно.

Изследователи от Университета в Орегон откриват, че котките всъщност искат да си взаимодействат с хората и особено с тези, които обичат да ги галят. „Забелязахме, че котките прекарват двойно повече време с хората, които им обръщат внимание и си играят с тях, отколкото към тези, които не проявяват интерес“, казва Кристин Витали, докторант по поведение на животните.

В едно от предишните си изследвания Витали открива, че котките ще предпочетат взаимодействие с хора, пред храна или играчки. 

„От експериментите установихме, че котките просто се нуждаят от свободата да си тръгнат, когато искат.“

В изследването бяха използвани 23 домашни котки и 23 от приюти и учените забелязаха, че котките от приюти много повече търсят човешкото внимание, което може би показва, че в приютите животинките са пренебрегвани. Джон Брадшоу, биолог от Университета в Бристол, който изследва котешкото поведени от дълго време, казва, че не трябва да се съсредоточаваме много върху разликите между двете групи, защото само домашните котки са били на своя територия по време на изследването. „Котките се държат много различни в зависимост дали познават мястото или не.“

Той добавя също, че до голяма степен котките са като хората – някои са сдържани, но повечето са приятелски настроени. 

 
 

Дедпул се закача с Хю Джакман за #10YearChallenge

| от chronicle.bg |

Шегите на гърба на Хю Джакман от страна на Дедпул (и респективно на неговия приятел и колега Райън Рейнолдс) продължават. Уолварийн е емблематичен образ още от началото на X-Men като Джакман се появява в ролята общо 11 пъти. Дедпул – не чак толкова.

Официалният акаунт на филма „Deadpool“ в Twitter също участва в предизвикателството #10YearChallenge, в което хората пускат две свои снимки – от сега и отпреди 10 години. В поста виждаме снимка от „X-Men Origins: Wolverine“ с Логан в цялата му екшън красота, а до нея – снимка на гроба му, маркиран с X от Лора – негов клонинг и дъщерна фигура.

За сега Джакман не е отговорил на закачката, но сме сигурни, че отговорът се подготвя. Шегите между него и Рейнолдс не са от вчера. Дедпул обаче не спря с Уолварин. Следващият пост е насочен директно към добродушния гигант Колосъс:  

Хю казва, че с радост би играл друг супер герой, но никога няма да се завърне в ролята на Уолварийн. Това, разбира се, не спира Рейнолдс и много други да се опитват да променят мнението му – най-често чрез шеги. Дедпул често се подиграва на на колегата си като веднъж носи негова маска, а във втория филм имаше музикална кутия със сценката от смъртта на му.

Deadpool-Movie-Hugh-Jackman-Mask

 
 

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook

| от chronicle.bg |

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook. Опцията се казва „Community Actions“ и ще позволява да се свързваме с местните управници, за да разбират по-лесно обществените желания и нагласи.

Опцията ще излезе първо в САЩ и ще се съдържа в това да направим петиция и да тагнем в нея хора или организации, към които тя би се отнасяла. Поддръжниците на петицията ще могат да я обсъждат с останалите, а също така ще могат и да организират събития и набиране на средства.

Facebook вече е известен със организационната си силата собено в САЩ – например групата Pantsuit Nation или The Women’s March. В последните години социалната мрежа все повече осъзнава своята политическа мощ, давайки място за мнения и организация на толкова много хора. „Даваме на хората възможност на хората да предлагат промени в обществото си и да си партнират в избора на техни представители.“

От TechCrunch обаче подчертава, че през последните години недоброжелатели също се възползваха силно от възможностите на Facebook. Въпреки взетите мерки е лесно да си представим как с петициите също може да се злоупотреби. Както и с мерките за безопасност, които могат да се използват пък за спирането или забавянето на положителна инициатива.

 
 

11 нови трейлъра, които трябва да видите

| от chronicle.bg |

Ентъртейнмънтът е в пика си! 2019 обещава да е прекалено успешна на филми и сериали – и говорим за всички носители: интернет, телевизия, кино.

През тази седмица излязоха трейлърите на някои много интригуващи неща – някои популярни, други не чак толкова.

Може би най-очакваният филм от списъка ни е „Spider-Man: Far From Home“, който изпраща Питър на своеобразно турне. Заедно с съученици той посещава Лондон, където никак няма да им е лежерно. Премиерата е на 5 юли.

Последният сезон на „Game Of Thrones“ със сигурност е най-очакваната продукция от целия списък. С него цяла една епоха в света на сериалите ще приключи. Излиза на 14 април.

Ето всичите 11 трейлъра от изминалата седмица, които трябва да гледате!

„SPIDER-MAN: FAR FROM HOME“

 

„JOHN WICK: CHAPTER 3 — PARABELLUM“

„GAME OF THRONES“

„HIGH LIFE“

„NANCY DREW AND THE HIDDEN STAIRCASE“

„FAST COLOR“

„LITTLE WOODS“

„THE HOLE IN THE GROUND“

„HIGH FLYING BIRD“

„WOMAN AT WAR“

„RED JOAN“