Защо има реклама на Lafka в Капитал?

| от |

В последния хартиен брой на „Капитал“ има реклама на сокове, които се продават във веригата Lafka. Тъй като това предизвика буря от емоции в социалните мрежи, от Капитал публикуваха обяснение как работят, което препубликуваме с тяхно разрешение поради важността на темата, а в близките дни очаквайте интервю с Галя Прокопиева, изпълнителен директор на Икономедия. Готови сме да публикуваме и всяко друго мнение по темата.


Преди всичко, нашата редакционна политика е независима от интересите на рекламодателите ни. Може да ви звучи изтъркано, но това не е просто лозунг, а доказан с 21-годишна история принцип, който спазваме и намираме за важен. Редакционната памет е пълна с десетки случки, на които от позицията на времето гледаме повече със смях, но в конкретните моменти са ни причинявали неудобства, финансови загуби, развалени отношения и сериозни проблеми. Медиите, които монетизираха влиянието си със скрити рекламни уговорки, отдавна загубиха доверието на читателите си. Ние не сме от този вид – отношенията с рекламодателите ни са видими и регламентирани, всичко останало е позиция на редакцията. Затова, ето отговорите на няколко въпроса.

Не е ли шизофренно, че критикуваме практиките на Lafka и едновременно с това сме приели рекламата им? Може и така да изглежда на някои, но ние в практиката си сме приели, че разделяме двете неща. Още в първата година от съществуването на „Капитал“ имахме подобен случай. Във всички медии се ширеха огромни реклами на Лайф чойс, Ист Уест интернешънъл, и прочие странни финансови образования. „Капитал“ ги разпозна като пирамиди, обясни го на читателите си в опит да ги предпази и не спря да пише въпреки, че тези фирми опитаха да подкупят редакционната позиция с още по-големи реклами.

Но защо въобще имаме отношения с Lafka, след призивите на стотици протестиращи от миналото лято да се бойкотира въпросната верига? На лично ниво много от нашите журналисти споделят тези призиви. Що се отнася до фирмата „Икономедиа“ ние, подобно на всяко друга вестникарска фирма, нямаме избор дали да работим с Lafka, защото веригата доминира разпространението на вестници. Тази й доминантна пазарна позиция поставя медиите в опасна зависимост – това е по-сериозната тема около Лафка. И Капитал е писал за нея многократно, точно защото редакционната му позиция не търпи зависимости.

Но значи ли това, че сме готови да приемем реклама и от ИДИЛ? Съвсем не. Имаме приети общи условия за реклама, те са публични на сайта ни – отказваме реклами, които са подвеждащи, лъжовни, предизвикват агресия, религиозна, етническа нетърпимост. Така например в Капитал няма да видите реклами на магически билета за безкрайна полова мощ и т.н.. Условията, при които някой може да купи рекламно пространство в Капитал, са прозрачни и ясни. Останалото не се продава.

Благодарим на читателите, които оценяват темата като важна.


Още по темата Lafka в Капитал:

Овладяването на вестниците

Законът Lafka

Павилиони на едро

 

 
 

Червените коси на Холивуд, които обожаваме: Част 2

| от chronicle.bg |

Преди време ви показахме любимите ни червенокоски от киното. Червеното ни е любимо, затова продължаваме. 

Естествено, че когато става въпрос за женската коса, всички цветове са хубави. Е да, но червеното (във всички негови нюанси) си е най-хубаво. Наречете го банално, тривиално или както искате, то си е нашият любим цвят. Защото е секси, защото е рядко срещано, защото когато й отива, е най-подходящият цвят за нея. Всъщност това е единственият цвят, при който не ни пука дали е естествена или не. Ако й отива червено, може да се боядисва колкото си иска.

Днес сме на червена вълна. Ей така, без повод. Понеделнишки. Защото те превземат екрана. Тази година, миналата, всяка година.

Имаме Кейт Мара в House of Cards, Чесика Частейн в The Death and Life of John F. Donovan (излиза в началото на 2018 г.), Ейми Адамс в „Лигата на справедливостта“, Ема Стоун, където се сетите и още много. Вижте червената галерия горе, в която сме събрали още от най-яките червенокоси актриси от днес… и вчера (защото едно време си бяха добри).

 
 

Сватбената торта на Доналд Тръмп и Мелания бе продадена за над 2000 долара

| от chronicle.bg, БТА |

Торта от сватбата на Доналд Тръмп и Мелания през 2005 г. бе продадена за 2240 долара на търг на „Джулианс окшънс“ в Лос Анджелис.

Началната цена на съхранената до наши дни шоколадова торта с бяла глазура и с украса от бяла роза бе 250 долара. Не се съобщава кой е купувачът на лакомството, което бе продадено в картонена опаковка с инициали „МДТ“.

За сватбата на Доналд Тръмп и Мелания бе приготвена гигантска седеметажна торта с тегло 90,7 кг. Сладкарите трябвало да поставят толкова голяма конструкция във вътрешността на лакомството, че впоследствие било решено то да не се поднася на гостите. Вместо него били предложени малки торти с украса от рози, една от които бе продадена на търга.

 
 

Вдовицата на Джон Ленън осъди собственици на бар заради името му

| от chronicle.bg по БТА |

Вдовицата на Джон Ленън Йоко Оно спечели делото срещу собственика на хамбургския бар, който го кръсти „Йоко Моно“ заради сходство с нейното име.

Собственикът на заведението Нима Гару-Пур не скри своето разочарование от решението на съда. „Надявахме се да запазим името си и малко ми е тъжно, че го изгубихме. Това някой от друг континент да може да даде на съд някакъв малък бар е просто абсурд!“ заяви изгубилият делото.

На 12 юли съдът в Хамбург излезе с предварително решение за забрана за използването на названието „Йоко Моно“. Гару-Пур се подчини на магистратите и преименува заведението си, като го преобрази на „Скоч Моно“.

Собственикът ще обжалва решението в законния срок и ще се опита да възстанови изцяло предишното име на бара.

 
 

Пет дни на ниските цени организира Bulgaria Air

| от chronicle.bg |

Около нарастващата еуфория към предстоящите големи разпродажби в края на ноември, тази година националният превозвач „България Ер“ също готви специална изненада за всички пътуващи, но много по-голяма и по-дълга! От 24 до 28 ноември включително авиокомпанията стартира кампания с билети на доста ниски цени.

Специалната изненада тази година е, че в рамките на тези 5 дни всеки ще може да купи промоционални самолетни билети за всички директни полети на „България Ер“ с тръгване от София, без ограничения в дестинацията или периода на пътуване, и да ги използва до края на 2018 г. По този начин пасажерите могат да инвестират в бъдещите си пътувания, като купят повече билети на ниски цени и ги използват за полети отсега до края на следващата година. За по-голяма гъвкавост при планирането, датата на полета може да бъде променена по всяко време при много добри условия.

BGAir

Най-изгодните еднопосочни самолетни билети ще бъдат до Рим, Милано и Атина – еднопосочните ще струват 49 евро, а двупосочните 99 евро. Полетите в едната посока до Берлин, Франкфурт, екзотичната Ларнака и красивата Барселона пък ще струват само 59 евро, а тези до Виена, Лондон и Мадрид – 69 евро.

В промоционалната кампания са включени още билети за Прага, Амстердам, Цюрих, Тел Авив, Лисабон, Париж, Палма де Майкорка, Малага и Москва.

Петдневната кампанията на „България Ер“ започва точно в 00.01 часа на 24 ноември и ще продължи до 00.00 часа на 28 ноември.