Запознайте се с робота, който отрича, че е робот

| от |

Телефонното обаждане за здравно осигуряване от жена с чаровен глас до шефа на редакцията на списание TIME във Вашингтон Майкъл Шерер го кара да се замисли дали това не е някаква уловка и дали не разговаря с робот.


Когато Шерер пита дали жената с приятен глас не е робот или компютърно управляван глас, тя отговоря с ентусиазъм през смях, че е истински човек. Но след това гласът от телефона се проваля на няколко други тестове. Когато Майк пита „Какъв зеленчук е намерен в доматена супа?“, тя отговаря, че не разбира въпроса. След това Майк я пита какъв ден от седмицата е било вчера –  тя се оплаква от лоша връзка .

Веднага след този разговор, няколко репортери на TIME се заемат с разнищването на случая, като целта е била да разкрият тайната на нейната лоялност. Нейното име е Саманта Уест и  според журналистите наистина е робот, като се вземат предвид перфектните повторения на нейните отговори. Целта на роботът е да зададете поредица от въпроси за здравното осигуряване на респондента и след това потенциалния клиент да бъде прехвърлен на истински човек, който да извърши продажбата. Чуйте поведението на робота Саманта:

[soundcloud url=“http://soundcloud.com/zekejmiller/new-recording-24″]

[soundcloud url=“http://soundcloud.com/zekejmiller/new-recording-68″]

Нейният номер в САЩ е бил дискутиран в много форуми, защото Саманта е била доста упорита дама, която отказва да разговаря на други теми освен за здравно осигуряване.

След като отговорил на въпросите си, репортер от TIME е бил прехвърлен на истински човек, който незабавно е прекъснал разговора, след като е бил повдигнат въпроса за Саманта. Служител в компанията remierhealthagency.com, която продава здравните застраховки заявил, че „те не използват роботи“.

2

След разследването, което са направили репортерите на списанието, от компанията отговорили, че не са сигурни, че номерът използван от Саманта е на застрахователната компания. Служителят обяснил, че компанията е специализирана в здравно осигуряване и използва традиционни канали, като радио, телевизия и интернет, за да рекламира услугите си. Служителят казал, че ще направи и проучване дали има служителка Саманта Уест в Remier Health Agency

 

 
 

Неуспешният опит на Съветския съюз да унищожи рокендрола

| от Радослав Тодоров |

На всички е известно, че по времето на предходния режим, рок музиката е забранена и преследвана, или в най-добрите случаи – държана в полу легалност. Причините са основно, че на нея се гледа като на проводник на западно влияние, а освен това и като на вид неприлично поведение, към което търпимостта на консервативното соц общество е почти нулева.

Малко известно е обаче, че преди да се започне с арестите, стригането на коси, конфискуването на плочи и принудителния общественополезен труд в тухларните, властта в СССР първоначално пробва да намери рационално решение на проблема.

През 60-те рокендрола прескача Желязната завеса още с възникването си и се разпространява със скоростта на епидемия сред младежта на Източна Европа. След като на КПСС им става ясно, че няма как да накарат младежите да слушат валсове или естрада по купоните, баловете и концертите, се взима решение да се създаде местен алтернативен вариант на тази музика. Той трябва да е забавен, бръз, завладяващ и лесен за танцуване. Но същевременно не бива да е толкова необуздан и бунтарски колкото американския рокендрол, както и трябва да носи по-различен, „роден” привкус.

След дълго умуване накрая сътворяват въпросният поръчан „отгоре” танц. А произведението си кръщават „Ай люли“, което име идва от един типичен весел възглас в припевите на някои руски народни песни.

Колкото нелепо звучи името на това творение, толкова по-нелепо е самото то за слушане и за гледане. Крайният резултат е трудно да се опише с думи и осмисли, но най-общо като танц той наподобява микс между казачок и физзарядка, а като мелодия – на нещо като поп-туист-естрада.

6d965f2e677a0f8a126702d7b7a

 

За съвременната далеч по-разчупена и разнообразна сцена вече са характерни всевъзможни експерименти и съчетания от стилове, но за тогавашния период и конкретно между тези стилове, въпросното произведение прилича по-скоро на един прекомерно нелеп музикален Франкенщайн. Макар и в създаването му да е впрегнат цвета на съветската сцена. Първото „пилотно” парче в новосъздаденото течение е написано от знаменитата композиторка Людмила Лядова и изпълнено от най-популярната тогава естрадна певица Тамара Миансарова. А лириките са дело на поета Борис Брянский, който явно е бил инструктиран да разбули всички възможни воали и витиеватости, които поезията е способна да хвърли отвъд тези няколко куплета и посланието им да е съвсем ясно и праволинейно.

Самият текст директно съобщава, че това е новият танц, че той едва ли не спонтанно бил възникнал в Рязан (град в околностите на Москва), че ние не сме с нищо по-лоши от другите, като тук весело танцуващият съветски младеж е оставен сам да се досети кои точно са тези други. Казва се, че може да се пристъпва, но не и да се настъпва – деликатен опит за обуздаване на агресивността на танца, след което веднага пък се споменава, че в него точни правила не са въведени и всеки може да го танцува както си иска.

Същевременно тръгва мащабна кампания по разпространяването на „Ай люли“. Разлепват се плакати, снимат се киноленти с него, издават се наредби той да се въведе в учебните и увеселителните програми, масово се обучават инструктори, които да преподават уроци по „Ай люли“. Но както с всичко друго изкуствено скалъпено и насила въведено, този феномен не успява да се наложи в обществото. Оказва се, че просто никой не желае нито да го танцува, нито да го слуша. Палките на милицията може например лесно да държат затворени устите на тези, които говорят против властта, но няма как да накарат който и да било да се радва и забавлява на тази музика. Колкото и тя да бива лансирана чрез всичките възможни лостове на пропагандната машина, в края на краищата от студентските общежития и по клубовете продължават невъзмутимо да ехтят Елвис и Бийтълс.

Image_6934958_500_0

Дори и у нас, в НРБ, където през този период буквално се копи-пействат съветските модели във всяко отношение, властта се отказва още в самото начало от опитите си да наложи този танц в страната, стигайки доста бързо до извода, че това е невъзможно.

В резултат на това, курсът на борбата със западното влияние чрез музиката, рязко загрубява в края на 60-те и през 70-те, през които рокендрола минава в нелегалност, а изпълнителите и почитателите му са преследвани и репресирани. Докато се стигне до 80-те и перестройката, когато още по-масови вълни от нововъзникнали течения на рока заливат младежта и този фронт тотално е изпуснат от държавните органи, които накрая просто вдигат ръце от него.

Мощта и влиянието на рока в случая се оказват непобедими. Поради което може да се каже, че именно той със западното си звучене и порив към бунт и към различни възгледи за живота, той е един от социалните фактори, които допринасят за краха на социалистическия строй в онези години.

 
 

Красноречивото пълно заглавие на филма на Харли Куин

| от chronicle.bg |

Марго Роби показва пълното заглавие за спинофа на Харли Куин, „Birds of Prey“. Роби стана поп икона с ролята на злодейката на DC  в „Suicide Squad“, която вдъхнови хиляди фенове за Хелоуин и Comic-con. Във филма ще играят още Мери Елизабет Уинстед като Хънтрес и Джърни Смолет-Бел като Блак Кнери. Режисьор е Кати Ян („Dead Pigs“) като това прави „Birds of Prey“ първият изцяло женски филм на DC.

Кастът стана изключително бързо през последните няколко месеца: Ела Джей Баско ще играе Касандра Кейн, Юън Макгрегър е лошият Блак Маск.

Харли Куин, Хънтрес и Блак Кнери (както и детектива Рене Монтоя, в ролята Роузи Перес) се обединяват, за да защитават Касандра Кейн. Кати Ян каза в интервю, че филмът следва желанието на Харли за собствен екип. Снимките започват през януари 2019, а премиерата засега е предвиждана за февруари 2020 година.

Роби показа снимка на сценария заедно с пълното заглавие в Instagram. To e Birds of Prey (And The Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) – Хищни птици (и фентастичната еманципация на една Харли Куин)


Вижте тази публикация в Instagram.

Публикация, споделена от @ margotrobbie на

Снимката има около 1,2 милиона лайка от почти 15-те милиона последователи на актрисата. Именно еманципацията е това, което много фенове искат още от филма с Жокера, където той се държеше отвратително с нея. Отношението му беше оприличено на домашно насилие.

„Birds of Prey“ бележи освобождаването на Харли и от Жокера, и от Аманда Уолър.

 
 

Килограмът получава нова дефиниция

| от chronicle.bg |

Учените промениха начина, по който се определя какво е 1 килограм. От 1889 година до сега килограмът се определяше от тежестта на платинен блок, който се казва „Le Grand K“ и седи заключен на сигурно в Париж.

В дефиницията обаче блокът ще бъде заменен с електрически ток.

Решението бе взето на Конференцията за тежести и мерки (General Conference on Weights and Measures). „Le Grand K“ дава отклонение с около 50 части на 1 милиард, по-малко от тежестта на мигла. Това не е проблем, но ще бъде след 100 години. Затова е необходима и новата система.

Тя работи по следния начин: електромагнити създават сила. С тази сила огромни магнити, например, местят скрап гробищата за коли. Тя е пряко свързана с количеството електрически ток, преминаващ през бобините на ел. магнита. Затова има директна връзка между електричеството и тежестта.

Така учените могат да дефинират килограм (или каквото си поискат тежест) по количеството електричество необходимо за противодействие на гравитацията, която привлича тази тежест. Те дори изобретяват специална супер точна везна наречена „везната на Кибъл“, която има ел. магнити от едната страна и свободно място за тежест от другата. Електричеството през магнитите се увеличава, докато не се постигне равновесие.

По този начин 1 килограм вече е дефиниран завинаги.

 
 

Защо затлъстяването води до рак

| от chronicle.bg |

Ново научно откритие обяснява защо хората с наднормено тегло са по-предпоставени към рак.

Един определен тип клетка, която тялото използва, за да унищожи ракови тъкани, се запушва от мазнини и спира да работи. Това открива екип от Trinity College Dublin, който се надява, че след откритието си ще намери и начин да възстанови клетките.

Проф. Линда Линч казва: „Работим по лекарство, което може да помогне на клетките да започнат да убиват ракови образувания отново. Засега тестовете в лабораторията ни дават положителни резултати. Но все пак ще е по-добре да отслабнете.

Д-р Лео Карлин от Института за изследване на рака твърди: „Знаем, че затлъстяването увеличава риска от 13 вида рак. Сега знаем и как мастните молекули пречат на имунната система да убива туморни клетки.“

Затлъстяването е най-голямата предотвратима причина за рак след пушенето. 

Във Великобритания повече от 1 на всеки 20 случая на рак е причинен от наднорменото тегло.

За да намалите риска:

- стремете се към здравословно тегло

- не пушете

- хапвайте възможно най-здравословно

- намалете алкохола

- избягвайте слънчевите изгаряния