Запознайте се с робота, който отрича, че е робот

| от |

Телефонното обаждане за здравно осигуряване от жена с чаровен глас до шефа на редакцията на списание TIME във Вашингтон Майкъл Шерер го кара да се замисли дали това не е някаква уловка и дали не разговаря с робот.


Когато Шерер пита дали жената с приятен глас не е робот или компютърно управляван глас, тя отговоря с ентусиазъм през смях, че е истински човек. Но след това гласът от телефона се проваля на няколко други тестове. Когато Майк пита „Какъв зеленчук е намерен в доматена супа?“, тя отговаря, че не разбира въпроса. След това Майк я пита какъв ден от седмицата е било вчера –  тя се оплаква от лоша връзка .

Веднага след този разговор, няколко репортери на TIME се заемат с разнищването на случая, като целта е била да разкрият тайната на нейната лоялност. Нейното име е Саманта Уест и  според журналистите наистина е робот, като се вземат предвид перфектните повторения на нейните отговори. Целта на роботът е да зададете поредица от въпроси за здравното осигуряване на респондента и след това потенциалния клиент да бъде прехвърлен на истински човек, който да извърши продажбата. Чуйте поведението на робота Саманта:

[soundcloud url=“http://soundcloud.com/zekejmiller/new-recording-24″]

[soundcloud url=“http://soundcloud.com/zekejmiller/new-recording-68″]

Нейният номер в САЩ е бил дискутиран в много форуми, защото Саманта е била доста упорита дама, която отказва да разговаря на други теми освен за здравно осигуряване.

След като отговорил на въпросите си, репортер от TIME е бил прехвърлен на истински човек, който незабавно е прекъснал разговора, след като е бил повдигнат въпроса за Саманта. Служител в компанията remierhealthagency.com, която продава здравните застраховки заявил, че „те не използват роботи“.

2

След разследването, което са направили репортерите на списанието, от компанията отговорили, че не са сигурни, че номерът използван от Саманта е на застрахователната компания. Служителят обяснил, че компанията е специализирана в здравно осигуряване и използва традиционни канали, като радио, телевизия и интернет, за да рекламира услугите си. Служителят казал, че ще направи и проучване дали има служителка Саманта Уест в Remier Health Agency

 

 
 

19-годишна иска хората да спрат да тормозят 62-годишният й съпруг

| от chronicle.bg |

Саманта Симпсън, на 19 години, иска обществото да спре да нарича 62-годишният й съпруг „педофил“.

Двойката се среща чрез общи познати, когато Саманта е на 18. Следват няколко месеца минават в разговори и накрая двамата започват връзка. Семейството на момичето обаче отказва да приеме отношенията й с много по-възрастния мъж и това я кара да се премести в Беривил, щата Арканзас, САЩ, където да живее с спенсионирания Дж. Р. докато не се установяват в Уичита, Канзас, преди 6 месеца.

На 8 януари 2018 година двамата сключват брак, а в момента се опитват да имат дете. 

43 YEAR AGE GAP

Саманта обаче споделя трудностите на връзката им: „Когато сме навън, хората често ни бъркат за дядо и внучка и това често ме разстройва. Но става още по-лошо, когато наричат Дж. Р. „педофил“, когато се държим за ръце или се целуваме. Няма път, в който да сме излезли и някой да не е коментирал връзката ни. Не ни стигат проблемите с приятелите и семейството ни, ами сега и непознати. Просто ми идва много. Искам просто хората да осъзнаят, че сме щастливо женени и приемаме връзката си сериозно.“

„Когато видях Дж. Р. веднага бях привлечена от това колко добре се носи и от това колко голям джентълмен беше. Говорехме си много хубаво и това беше просто нещо, което никога не съм срещала в друг мъж. Излизала съм с по-млади мъже, но те се държаха като малки деца и не знаеха как да се отнасят с партньора си.“

„В момента се опитваме да станем родители, имам чувството, че сега е моментът. Надявам се, че когато ни се роди дете, коментарите ще спрат, защото не искам да го отглеждаме в такава атмосфера. Също така се надявам, че сега като споделяме историята си, хората ще разберат, че не е шега и че сме сериозни въпреки разликата във възрастта и външния ни вид.“

 
 

Актриса падна през прозореца, докато се опитва да си направи селфи

| от chronicle.bg |

Бетани Билс, на 22 години, е в апартамента на приятеля си Джеси в Лондон, с когото излиза, на 19 етаж, но пада през балкона до 6 етаж. Първоначално мъж и жена са арестувани по подозрения в убийство, но детективите не намират доказателства, че двамата са замесени в смъртта й.

Старши следовател Алисън Хюит казва, че Бетани е използвала стол, за да се качи на парапета на балкона и най-вероятно е паднала в опит да се снима. „Това може да се дължи на лошо преценяване на ситуацията заради употреба на алкохол и наркотици.“

Приятелката на Билс, Хана Къртис, казва: „Понякога тя взимаше кокаин, но в последно време го ползваше през уикендите, когато и пиеше. Имаше проблем с него, но не беше пристрастена.“

46fae641478cb3fc2b4e647feb187589__980x

По думите на Джеси: „Бет ми се обади между 11:00 и 11:30 вечера. Каза ми, че е разстроена, имаше сълзи в очите, и попита дали може да дойде.“

От департамента по разследване на престъпления казаха: „Телефонът й беше близо до нея, така че най-вероятно е бил в ръката й при инцидента. Може би е искала да направи снимка. А може би целенасочено се е самоубила. През 2015 година Бетани прави опит за самоубийство заради раздяла, но според майка й „тя моментално съжалява за това“.

От своя страна майката на Бетани, Мишел Билс-Шау, споделя: „По мое мнение, не мисля, че дъщеря ми се самоубива. Мисля, че случаят беше такъв, щеше да ми се обади, за да се сбогува, а не го прави.“

 
 

Аурата на Карл Лагерфелд отдавна е безсмъртна

| от chronicle.bg, по Le Figaro |

Срамежливо дете, велик моделиер, фотограф, дизайнер, единствен по рода си илюстратор, мъж, който сам по себе си е марка… Трудно е Карл Лагерфелд да бъде облечен в един костюм. Тази сутрин светът загуби един от последните големи моделиери, които помнят времената, когато Ив Сен Лоран, Шанел, Живанши, Елза Скиапарели и Баленсиага пускат своите колекции. Самият той работи сред тези хора, живее сред тях и през годините умишлено създава около себе си мистериозната аура, която го прави… Карл Лагерфелд. Тайните са навсякъде – от рождената дата, през личния живот до редицата непотвърдени слухове, които кръжат около него. Карл Лагерфелд почина днес, 19 февруари 2019 г.

Лагерфелд е син на немски предприемач и продавачка на бельо. В юношеските си години напуска предградието на Хамбург, където живее, за да отиде в Париж и да завърши училище „Монтен“. От тогава, до края на живота си не напуска френската столица.

Живее на левия бряг на Сена, който е мястото на бохемите. Професионалният му път започва като асистент на Пиер Балмен, от когото научава тънкостите на занаята, които ще прилага през цялата си дълга кариера. Продължава образованието си в училището за мода в Париж, където се запознава с Ив Сен Лоран и двамата стават приятели. През 1954 г. обаче, и двамата печелят първа награда в конкурса за най-добра дреха от вълна на Националния департамент по вълна – Ив за рокля, а Лагерфелд за палто. Това слага началото на тиха вражда продължила 44 години. Всичко окончателно преминава от привързаност във враждебност, когато партньорът на Лагерфелд, дендито Жак дьо Баше, става любовник на Ив Сен Лоран. И до днес този конфликт остава един от най-известните в света на модата. Известен плейбой, Баше е олицетворение на гей лайфстайла от ерата непосредствено преди епидемията от СПИН, когато партитата, наркотиците, алкохола и секса са били в неограничени количества. Скарването между Лагерфелд и Ив Сен Лоран слага началото на разделението на лагери във френската мода, за което мнозина до края обвиняват Баше. След смъртта на мъжа през 1989 г. Лагерфелд създава парфюма „Жако“, посветен на единственият му партньор, за когото светът научава.

През 1962 г. Лагерфелд напуска Пиер Балмен и се присъединява към модната къща „Жан Пату“. Но едва през 1964 г. шансът наистина му се усмихва и той започва работа за „Клое“, където застава плътно до основателката на къщата Габи Агион.  Там дизайнерът създава митичните си голи рокли, вдъхновени от студентките от Латинския квартал, който той често посещава. Негова е и инициативата за успешните реклами на модната къща, за които наема големият фотограф Хелмут Нютън. Но най-знаковият период от живота на Лагерфелд започва през 1983 г., когато застава начело на модната къща, която Коко Шанел оставя преди 12 години, след смъртта си.

Лагерфелд става творчески директор на „Шанел“ в момент, в който брандът е на една ръка разстояние от фалита. Само за една година, той създава забележителния брой от 10 колекции за къщата на улица Камбон, а също и за „Фенди“. Преминава с лекота от едната естетика в другата и възражда най-характерните елементи от двете марки. На практика Лагерфелд успява да извлече най-уникалните и вечни запазени марки, направени от Коко Шанел и да ги адаптира в продължение на 35 години.

Опорните му точки са добре познатите костюми на Коко Шанел с симетричните сака четири джоба, туидът като материя за жените, малката черна рокля, двуцветните обувки и чантата с верига за дръжка. В последните години негова  е инициативата за създаването на кратки късометражни филми, в които да бъдат показани определени моменти от живота на Коко Шанел. В ролята на френския дизайнер влизат Кийра Найтли, Ванеса Паради и Кристен Стюарт.

Карл Лагерфелд е повече от творчески директор на една от най-влиятелните модни къщи. Също както нейната основателка, и той е звезда. Може би най-рапознаваемият от всички дизайнери: белите топирани коси, тъмни и големи очила, високи яки, рединготът. Начинът, по който говори с журналистите. Дори хранителният му режим, благодарение на който успява да отслабне с 40 килограма в началото на века, става еталон в стремежа към добра фигура.

Кайзерът, който не оставя потомство с изключение на своята котка Шупет, през годините се обгражда със своя собствена фамилия. Днес той се събира със своя партньор, Жак дьо Баше, който умира през 1989 г., завинаги. „Няма да има погребение. По-скоро просто ще умра.“ казва през 2018 г. в свое интервю. Едва ли това би имало значение, защото аурата на Карл Лагерфелд отдавна е безсмъртна.

 
 

България вече е ON ART в услуга на българските творци

| от chronicle.bg |

На теория всеки ще каже, че културата е водещ фактор за развитието на всяко общество. На практика обаче, за да има култура и тя да изпълнява мисията си, са необходими обединените усилия на нейните създатели, аудиторията и каналите, чрез които тези две страни ще стигнат една до друга. В нашия свят, разбирайте медиите.

В тази насока се случва новата кампания на телевизията Bulgaria ON AIR, която се заиграва с името си, за да започне Bulgaria ON ART – трибуна, която би трябвало да осъществява връзка между творците и аудиторията.

От 11 февруари телевизията ще приютява още повече култура и стойностни артистични проекти.

Водена от разбирането, че всеки качествен продукт трябва да намери своята трибуна и аудитория, медията стартира кампанията Bulgaria ON ART.

Главни действащи лица в нея ще бъдат онези нови български автори и проекти, които често незаслужено остават в сянката за сметка на по-популярните прояви.

След предварителна селекция избрани творби и автори ще получат безвъзмездно време и видимост в различните канали на Bulgaria ON AIR – онлайн, социални мрежи и рекламен блок. Така телевизията ще предостави възможност за промотиране на нови български културни продукти и ще насърчи развитието им.

Сред първите участници в Bulgaria ON ART е групата Парапланер. Съвсем скоро характерното й фюжън фънки звучене ще се чува и от ефира под формата на кратък клип, а във Facebook страницата на телевизията вече е публикувано и интервю с музикантите.  Предстоят още подобни дейности като част от кампанията. Но интервюто с Парапланер е доста прилично начало на Bulgaria ON ART.

Повече за кампанията и условията за участие може да прочетете ТУК.