Започна международният кинофестивал в Берлин

| от |

64-ият международен кинофестивал в Берлин бе открит с прожекция на филма „Грандхотел Будапеща“ на американския режисьор Уес Андерсън.

3
В следобедните часове фенове се опитваха да видят отблизо звездите Ралф Файнс, Уилям Дефо, Бил Мъри, Джеф Голдблум, Едуард Нортън и Тилда Суинтън на излизане от пресконференцията за филма.

Над 400 филма ще бъдат прожектирани на фестивала, който ще продължи до 16 февруари. Специална почит ще бъде отдадена на 11 февруари на починалия наскоро Филип Сиймор Хофман с прожекция на филма „Капоти“, донесъл му награда „Оскар“ за най-добър актьор през 2006 г. 20 филма от десетина страни ще участват в надпреварата за наградите. С интерес се очаква също представянето на три филма извън конкурсната програма – „Пазители на наследството“ на Джордж Клуни, „Красавицата и звярът“ на Кристоф Ганс и нецензурираната версия на „Нимфоманката“ („Nymphomaniac Vol. 1″)
на Ларс фон Триер.

Members of the international jury pose together at the 64th Berlinale International Film Festival in Berlin

Други очаквани заглавия са  „Ловци на съкровища“ (The Monuments men) на Джордж Клуни, в  който освен него играят още Мат Деймън, Кейт Бланшет, Бил Мъри и Жан Дюжарден. Историята проследява опитите на екип от експерти  в областта на изкуството, които се борят за спасяването на ценни произведения, откраднати от нацистите.

Втората световна война и престъпленията на нацистите обикновено са основно застъпени на Берлинале и тази година не прави изключение. Темата присъства в „Diplomatie“ (извън състезателната програма) на германския режисьор Фолкер Шльондорф („Оскар“ и „Златна палма“ за „Тенекиеният барабан“). Филмът, в който играят френските актьори Нилс Арструп и Андре Дюсолие, разнищва причините, заради които нацистите са пощадили Париж от разрушение.

САЩ се представят и с новата лента на Ричард Линклейтър („Преди полунощ“) „Юношество“ (Boyhood), снимана в продължение на 12 години с едни и същи актьори, между които Итън Хоук и
Патриша Аркет.

2

На международния кинофестивал в Берлин, който ще продължи до 17 февруари, ще бъдат показани и последният филм на френския  ветеран Ален Рене „Да обичаш, да пиеш и да пееш“ (Aimer boire et

chanter), както и филмът на режисьора от френско-алжирски произход Рашид Бушаред „Пътят на врага“ (La voie de l’ennemi) с американските актьори Форест Уитакър и Харви Кайтел. Сценарият на филма е вдъхновен от „Двама мъже в града“ на Жозе Джовани.

Перуанската режисьорка Клаудия Льоса, спечелила „Златната мечка“ през 2009 г. с „Фауста“, се връща в надпреварата с новия си филм „Aloft“, в чийто кастинг участват Дженифър Конъли, Мелани Лорънт и Килиън Мърфи.Аржентина се представя с „История на страха“ (Historia del miedo), първи филм за Бенджамин Найштат, както и с филма на Селина Мурга „La tercera orilla“. Китай се представя с три филма, два от които са трилъри - „Black coal, thin ice“ на Дяо Инан и „No man’s land“ на Нин Хао. Третият е адаптация по романа „Bling Message“ и носи подписа на Лоу Е.Селекцията е допълнена с филми от Япония, Германия, Австри  и Великобритания.

Точно на британския актьор, 77-годишния Кен Лоуч, Берлинале ще отдаде почит за цялостната му кариера. Извън състезателната програма на кинофестивала в Берлин ще бъде прожектирана и нецензурираната версия на „Нимфоманката“ („Nymphomaniac Vol. 1″), новия филм на датския режисьор Ларс фон Триер. Версията ще бъде с близо 35 минути по-дълга от показаната досега в киносалоните на Дания и на други места, което обяснява засиления интерес на синефилите.
Американският продуцент Джеймс Шеймъс („Планината Броукбек“)е президент на тазгодишното журито, в което участват австрийският актьор, двукратен носител на „Оскар“ и любимец на Тарантино Кристоф Валц, звездата на хонконгското кино Тони Леунг(„В настроение за любов“), а така също и френският режисьор Мишел Гондри („Пяната на дните“).

 

 
 

Грейс Кели: Обичах актьорството. Не обичах да бъда филмова звезда.

| от chronicle.bg |

Световното кино познава наистина много малък брой звезди, чийто талант е равен на красотата им и  тези двете да са в огромни мащаби. А дори да има такива, много малко то тях успяват да докажат, че притежават и двете. Грейс Кели притежава и двете и то в огромни количества.

Актрисата има 11 филма в биографията си, но въпреки това е сред най-ярките звезди на миналия век. За период от 6 години печели „Оскар“, пленява сърцата на десетки мъже и работи с най-известните режисьори на епохата.

Тя актрисата, заради която филмът Country Girl е заснет черно-бял. Защото пълноцветната картина ще разкрие красотата й, а героинята трябва да е отчаяна от живота, съсипана домакиня. Трябва й много време и упоритост, за да докаже, че е повече от поредната изваяна блондинка. Но все пак успява.

Животът й пред екрана е сравнително кратък за талант от такъв мащаб. На едно посещение на Ривиерата се запознава с принц Рение III, Княз на Монако. Така започва историята на една от най-обичаните принцеси на миналия век. През 1956 година Грейс Кели приема ролята, която ще изпълнява до края на живота си – тази на принцеса. Повече не се снима в киното, въпреки желанието си.

Но остава все така желана. Дори днес, 89 години след рождението си. На днешната дата, споделяме няколко любими цитати на тази великолепна жена. 

грейс кели, grace kelly

„Определено не гледам на живота си като на приказка.“

„Самото възприемане на живота ми като приказка, е приказка.“

„Да въведе хармония и ред в дома, е право и задължение на жената.“

„Ядосването на разрешава нищо“

„Еманципацията не жените ги лиши от тяхната мистерия.“

„Обвинявана съм, че съм сноб, студена и резервирана. Тези, които ме познават, знаят, че това не е така. Истината дори е точно обратното. Все пак толкова много ли е да искаш да запазиш личния си живот и чувствата си?“

грейс кели, grace kelly

„Не можеш да получиш нещо в замяна на нищо. Всичко трябва да се заслужи чрез работа, постоянство и честност.“ 

„Благодарение на Алфред Хичкок разбрах, че сцените с убийство трябва да се заснемат като любовни сцени, а любовните сцени, като сцени с убийство.“

„Животът ни изисква определен вид гардероб.“

„Не обичам крещенето и караниците, аз просто не умея да се карам.“

books-and-art-grace-kelly-reading-beyond-the-high-himalayas-1445949403_org

„Искам да бъда запомнена като някой, който е вършил смислени дела, който е бил мил и любящ човек.“

„Избягвам да гледам назад. Предпочитам хубавите спомени пред съжалението.“

„Човек трябва да пази нещо в себе си, иначе животът му ще бъде като обложка в списание.“

„Обичам да се разхождам в гората, по пътеките, на плажа. Обичам да съм част от природата. Обичам да вървя сама. Като терапия е. Човек трябва да остава сам, за да презареди батериите.

grace-kelly-59bc7d4fbfd66aa1

„Мразех Холивуд. Този град няма милост. Само успехът има значение там. Не познавам място в света, където толкова много хора минават през нервни кризи, където има толкова много алкохолици, невротици и нещастие.“

„Принципно съм феминист. Смятам, че жените могат да правят всичко, което решат.“

„Обичах актьорството. Не обичах да бъда филмова звезда.“

 
 

Започнаха снимки на филма „Хензел и Гретел“

| от chronicle.bg |

Orion Pictures съобщи, че продукцията им „Хензел и Гретел“, в ролите София Лилис и Сами Ликей, започна снимки в Дъблин. Оригиналната приказка за братче и сестриче, отвлечени от човекоядна вещица е кой знае колко стара, но най-любимата ни версия, разбира се, е тази на братя Грим от 1812 година.

През 1893 година приказката излиза на опера, а през 1932 персонажите участват в кратък филм на Disney „Babes in the Woods“. Тим Бъртън снима историята, отново за Дисни, но лентата му се пуска само веднъж по The Disney Channel. Скорошните адаптации на историята акцентират върху хорър елемента като една корейска продукция от 2007 и „Hansel and Gretel: Witch Hunters“ от 2013 година с Джеръми Ренър и Джема Артъртън.

Новият „Hansel and Gretel“ също ще акцентира върху хоръра. София Лилис, която намери слава с играта си в „IT“, ще е Гретел. Новакът Сами съответно ще бъде Хензел. Ролите зад кадър пък са: Осгуд Пъркинс е режисьор, а той и Роб Хайс заедно са автори на сценария. Ето кратък синопсис от студиото:

Преди много време, в далечна приказна провинция, младо момиче завежда малкия си брат в тъмните гори в търсене на храна и работа, но попадат в мрежа от ужасяващо зло.

Във филма играят още Чарлз Бабалола („Black Mirror“) като ловецът, Алис Криг („Star Trek: First Contact“) и Джесика Де Гоу („Arrow“) като вещиците канибали.

В главната роля е току-що появилата се на небосклона Лилис. Тя се очаква да играе Бевърли и в продължението на „IT“ – „IT: Chapter Two“, с Джесика Частейн в ролята на възрастната Бевърли. Лилис се появява и в харесвания „Sharp Objects“ на HBO.

Режисьорът Пъркинс си е изградил име на любител на хорърите, ще видим какво ще направи. Филмът ор 2013 „Hansel and Gretel: Witch Hunters“ имаше комедийни тонове, но като цяло не впечатли особено. Тази мода на преоткриване на класически приказки с екшън елемент идва от „Snow White and the Huntsman“ от 2012 година, който успя да изкара $396 милиона в боксофиса.

 
 

„Ве4ната Сали“ ще ни покаже как да се забавляваме и как да прекалим

| от chronicle.bg |

Миналата седмица ви показахме 5 сериала, които ще владеят телевизионния ефир този месец. Сред тях беше и сериалът „Ве4ната Сали“, който от днес вече може да бъде гледан и у нас, в ефира на HBO и онлайн на HBO GO. 

Носеща типичния хаплив заряд на британския хумор, историята за нестандартна любовна афера между две жени, която бързо излиза извън контрол, е едно безстрашно изследване на любовта, секса и вманиачаването в половинкатa ни. Взривоопасна комбинация, излизаща изпод „ужасяващия“ ум на Джулия Дейвис, която освен че облича с лекота образа на щурата Ема е продуцент, сценарист и режисьор на 7-те епизода от по 30 минути.  Джулия Дейвис, макар не много позната у нас, е едно от най-известните комедийни британски лица. Тя влиза в полезрението на HBO с „Къмпинг“ и е съсценарист с Лена Дънам и Джени Конър на американската му версия с Дженифър Гарднър, която в момента тече по HBO у нас.

Комедийният сериал проследява живота на Сали (Катрин Шепърд от „Падингтън“), маркетинг специалист в очакване на повишение. В продължение на 10 години тя живее удобен и спокоен живот в предградията с меко казано невзрачния си приятел Дейвид (Алекс Маккуин от „Бръсначите“).

Вечерта, в която той й предлага брак, Сали изпада в размисли за живота, които я подтикват към непривична спонтанност. Тя започва дива връзка със съблазнителната Ема (Джулия Дейвис от „Наистина любов“, Nighty Night).

Ема е всичко, което Дейвид не е – харизматична и спонтанна личност. Преди Сали да се усети, Ема вече се е пренесла при нея, пренаредила е мебелите, както и живота й. Но дали наистина това е нещото, което Сали иска, или е направила грешка?

Джулия Дейвис и HBO забъркват романтична комедия за манипулациите и паразитните взаимоотношения, в които хората попадат, дори когато виждат как положението се влошава още повече от действията им. Това е концепция, която всеки, запознат с работата на Дейвис, ще схване почти веднага – влечението й да взима най-лошите аспекти от всеки човек и да ги завърта до комична крайност.

 
 

Енио Мориконе: Тарантино е кретен, а филмите му са боклук

| от chronicle.bg |

Енио Мориконе поддържа смесените си чувства към Куентин Тарантино, с когото работиха заедно по „The Hateful Eight“ – и дори спечелиха награда на Академията. В интервю за немския Playboy известният композитор нарича режисьора „кретен“, а филмите му „боклук“.

„Човекът е кретен“, казва Мориконе. „Той просто краде от другите и накрая само сглабя всичко. Не прави нищо оригинално. И не е и режисьор. Така че не може да се сравнява с Джон Хюстън, Алфред Хичкок или Били Уайлдър. Те бяха велики. Тарантино просто претопля стари неща.“ Той признава, че не е фен на филмите на Тарантино и ги нарича „боклук“. Тарантино присъства на церемонията, когато Морикона получава звезда на алеята на славата през февруари 2016.

Част от проблемът се корени в работните им отношения: „Обажда ти се отникъде и иска музиката за филма да е готово за няколко дни, което е невъзможно. Това ме влудява!“, продължава Мориконе. „Защото това просто не е възможно. Затова не се занимавам повече. Така му казах и последния път. Следващия път обаче ще съм твърд. Може да ми помаха за чао.“

Едни от най-популярните парчета на италианския композитор са към филмите „The Good, the Bad and the Ugly“, „Days of Heaven“ и „Once Upon a Time in the West“, както и много други. Вчера той стана на 90 години.