The New York Times: Националистите печелят от идването на сирийските бежанци в България

| от |

Под заглавие „Крайната десница печели от идването на сирийци в Източна Европа“ вестник „The New York Times“ публикува репортаж от Свиленград на Андрю Хигинс, според когото крайнодясната партия „Атака“ подобрява позициите си, откакто сирийски бежанци дойдоха в България.
2
Идването на близо 6500 сирийски бежанци в България тази година затрудни непопулярното коалиционно правителство и добави опасен елемент във вече нестабилната политическа обстановка,
отбелязва авторът. Той разказва за активиста на „Атака“ в Свиленград Ангел Божинов, който изгубил мястото си в градския съвет на местните избори през 2011 г., но благодарение на обществената тревога от притока на сирийски бежанци през близката граница очаква по-добро политическо бъдеще. Членството в местната организация на „Атака“ расте през последните седмици, а хората го спирали по улиците, за да му кажат, че партията му е права. „Атака“, обяснява авторът, издига лозунга „България за българите“ и настоява сирийските бежанци, които смята за терористи, да бъдат изгонени от България, а неин евродепутат ги нарече „ужасни, окаяни примати“.1
Пристигането на бежанците и случаят с наръгана с нож българка от алжирски имигрант накара крайнодесните да съзрат в това своя голям шанс. С отричането на чужденците и местните
малцинства като ромите и настояването за връщане на „изгубени“ български територии „Атака“ се намери в предните редици на шовинистичното, националистическо течение, което печели почва в
няколко бивши комунистически страни в Източна и Централна Европа. Като много популистки партии в Западна Европа тя смесва крайнодесни лозунги за ред, законност и ограничаване на имиграцията с леви икономически искания. Но за разлика от националистическите партии в по-богатите страни на Запад тя е „силно расистка и антисемитска“, казва Красимир Канев от Българския хелзинкски комитет, пише „The New York Times“.

3

Тя е сравнима донякъде с неофашистката „Златна зора“ в Гърция, но докато гръцкото правителство нанесе удар на „Златна зора“, в България „Атака“ е на практика партньор на правителството.Авторът цитира думи на Божинов, че партията му не е против законните имигранти, а само срещу онези, които се промъкват презграницата с Турция и които по думите му са заплаха за сигурността и икономическата стабилност на България и Европа. „Ние не сме партия на ксенофоби. Но в България има достатъчно бедни хора, които се нуждаят от грижи преди бежанците“, обяснява той.

 
 

Шарлиз Терон в нова роля и с ново тяло

| от chr.bg |

Мнозина се чудят как да свалят килограми, но за актрисата Шарлиз Терон се оказва предизвикателство и да ги качи. За последната си роля във филма “Tully” актрисата е трябвало да напълнее с над 22 килограма. За целта тя е настройвала алармата си за 2 сутринта, за да се тъпче с макарони със сирене.

Във филма тя влиза в ролята на майка, претоварена от работа. Терон казва, че за нея е било по-трудно, отколкото си представя, да влезе пак във форма.

„Просто исках да почувствам какво е усещала тази жена и мисля, че за мен [качването на килограми] беше начин да се приближа до нея, да разбера този начин на мислене“, казва тя пред Entertainment Tonight. Актрисата добавя, че заради подготовката за ролята си се е сблъскала и с депресията.

Три месеца са й били необходими да качи килограмите. В началото е било забавно, защото се е чувствала като „дете в магазин за бонбони“. След това обаче нещата са се променили и храненето се е превърнало в работа. Шарлиз казва, че е качила толкова килограми, че децата й са помислили, че е бременна. След филма успява да свали натрупаното излишно тегло трудно. „Отне около година и половина“, казва тя. „Беше дълъг, много дълъг път“.

Това не е първият път, в който актрисата качва килограми за роля. За участието си в „Чудовището“ тя напълнява с над 10 килограма, но тогава свалянето им е било по-лесно.

„Нали знаете, тялото ви на 27 е малко различно от тялото ви на 43, и моят лекар се постара да ме убеди в това“, казва още актрисата.

 
 

Кинофестивалът в Дубай ще бъде организиран веднъж на две години

| от chr.bg |

Международният филмов фестивал в Дубай вече ще бъде организиран на две години.

Оповестявайки решението си, фестивалните организатори обясниха, че то е плод на мащабните промени, протичащи както в региона, така и в глобалната филмова и медийна индустрия.

Заради взетото решение тази година кинофестивалът в Дубай няма да се състои. Проявата ще се завърне през 2019 г.

Международният филмов фестивал в Дубай е учреден през 2004 г. През годините в него са участвали звезди на Холивуд, Боливуд и от арабските страни. Наблюдателите обаче отбелязват, че в последно време проявата е изгубила част от блясъка си.

 
 

Сандалите отново са на мода

| от chronicle.bg |

Германските (а и не само) туристi това лято ще са в крак със световните тенденции, защото любимите му сандали са отново на мода. Дизайнерът Рик Оуенс и Birkenstock представиха своята колаборация на парти миналата вечер в новото мобилно пространство – Birkenstock Box.

В Rick Owens Birkenstock Box, разположена извън магазина на Оуенс в Лос Анджелис на булевард Ла Бреа, ще присъства ограничени бройки от обувките Birkenstock, създадени заедно с дизайнера. Колекцията се състои от 13 сандали на цени от 325 до 525 долара. Оуенс взима класическите Birkenstock и добавя своето собствено усещане. Използва филц, велур и кожа, удължава лентите, добавя повече отвори като декоративен елемент и по този начин променя визията, но не разваля идеята на Birkenstock.

Мобилното пространство, известно като „Birkenstock Box“ в Лос Анджелис в партньорство с Рик Оуенс отваря официално врати на 21 април. Целият интериор и архитектура на The Box са по идея на Рик Оуенс. Кутията се състои от контейнери за товарни превози, а целият вътрешен интериор е дело на дизайнера. Освен световно известните сандали, в The Box ще присъства част от спортната колекция на Оуенс.

„Чувствам, че Кутията е естествено продължение на моя магазин“, каза Оуенс. Той е фен на емблематичните обувки, както отбелязва самият той: „Аз ги нося всяко лято на плажа Лидо.“

 
 

JOURNEYversity: състезание за фото и видео маниаците

| от chronicle.bg |

След няколко успешни сесии, в които фотографи, автори и филммейкъри се впускаха в различни предизвикателства от света на адреналиновите спортове, новото издание на Red Bull JOURNEYversity очаква визуални артисти (фотографи и видеографи ), с очи и стабилни камери за необикновеното и предизвикателното. Те ще станат част от надпревара Red Bull Moreni Challenge, съпреживявайки емоциите на атлетите по природния феномен Морените на Витоша.

Идеята на JOURNEYversity е да обучава, с цел “студентите” да навлязат по-дълбоко в спецификите за отразяване на дадена приключенска дейност или екстремен спорт. В духа на университета, наравно с обучението е и приключението, затова то се провежда в контекста на най-необикновените събития през годините. Състезанието по Витошките морени е единствено по рода си, а задачата на участниците в JOURNEYvesity е да го отразят.

Тазгодишното осмо издание ще предизвика личности с интерес към фотографията, кратките видеа и фото/видео материалите. Избраните за участие в JOURNEYversity след кандидатстване и одобрение ще имат възможност да се запознаят със стандартите за видео заснемане и обработка на Red Bull Media House, да станат част от специално организирана приключенска сесия преди състезанието, да реализират самостоятелно създадено от тях съдържание.

Срокът за кандидатстване в Red Bull JOURNEYversity, сесия Moreni Challenge е 18 май. Желаещите да станат част от неповторимото изживяване трябва да изпратят свои визуални материали и кратко резюме на  redbullcontent.bg@gmail.com.