Xiaomi 小米 – Малкият голям играч в Китай

| от |

Най-вероятно повечето хора даже не са чували за Xiaomi, но това скоро ще се промени. Базираната в Пекин компания сякаш се появи от нищото и се превърна в най-голямата заплаха за Apple и Samsung на китайския пазар.

Xiaomi - Hongmi

Xiaomi предлага телефони с много добри спецификации, но ги продава на цени, които са значително по-ниски от тези на своите конкуренти. Качеството на телефоните не е на нивото на iPhone на Apple или Galaxy на Samsung, но компанията успява да бие и двете фирми що се отнася до цени. А цената е основен фактор при покупката на смарт телефон за китайския потребител. Най-популярният модел Mi3, който има NVIDIA Tegra 4 чип, 13-мегапикселова камера от Сони и 2 GB RAM, се продава за 1999 юана ($330). В сравнение, iPhone 5S без план е 5300 юана ($870), а Galaxy Note S3 е на цена от 5400 юана ($885).

Xiaomi - Phones

Компанията е основа през 2010 година и започва да продава телефони само година по-късно. Името ѝ, Xiaomi 小米, означава „просо“ на китайски, а повечето от създателите на фирмата преди това са работили за Google, Microsoft или Kingsoft.

Компанията е оценена на повече от 10 милиарда долара, което е два пъти повече от канадската Blackberry и малко по-малко от японската Sony. Миналата година Xiaomi продава над 7 милиона устройства, а в първата половина на тази година вече е задминала тази бройка и изчисленията на анализаторите показват, че за 2013 ще успее да продаде над 20 милиона телефона. За сравнение Apple продава 125 милиона през 2012. Но трябва да се отбележи фактът, че Xiaomi е изключително млада компания и малко start-up-и са постигали такива успехи.

През юли тази година пазарният дял на фирмата в Китай надхвърля този на Apple, която губи много от позицията си в страната. Именно заради това акциите на Apple падат с 5% за това тримесечие. Тогава Xiaomi пуска на пазара нов модел телефон, Hongmi 红米 (червен ориз), на цена от 800 юана ($130) и успява да продаде 100 000 устройства за по-малко от 90 секунди. Същото се случва и с най-популярният им модел, Mi3, 100 000 бройки биват продадени за 86 секунди през Октомври. Този месец Xiaomi подмина тайванската HTC и застана на пето място по продажби на телефони в доходоносния китайски пазар.

През Август компанията наема Хюго Бара от Google и влиза в световните новини. Хюго Бара, което е шеф на отдел „Развойна Дейност“ към Android, е изключително впечатлен как Xiaomi използва операционната система на Google. На новия си пост, той ще отговаря за разширяването на международните пазари.

Xiaomi - Mi3

Компанията има изключително близки взаимоотношения с China Mobile и това е един от факторите, които допринасят за нейния успех. В Китай има над 800 потребителя на мобилни услуги и над 50% от тях използват смарт телефони.

Фокусът на компанията е върху UX (user experience), но стратегията им се различава от тази на Apple. Докато силиконовият гигант предвижда какво искат потребителите и им казва как да го използват, инженерите на Xiaomi разговарят директно с тях и пускат нов ъпдейт на модифицирания Android, който телефоните им използват, всеки Петък. CEO-то на фирмата, Лей Дзюн, казва в интервю, „Apple не ги е грижа за нуждите на потребителите, те просто си мислят, че знаят какво хората искат.“ Друга разлика е в моделите на развитие на двете компании. iTunes на Apple работи дълги години без приходи и използва музиката и apps, за да движи продажбите на телефоните си от висок клас. Стратегията на Xiaomi напомня на тази на Amazon. Amazon продава Kindle устройствата си на ниски цени, за да завземе пазара, а печалбите идват от продажбите на филми, музика и книги.

Xiaomi продава телефоните си онлайн и по този начина намаля цената на телефоните си още повече. Но ако искат да се развиват в чуждите пазари, компанията трябва да промени този свой модел. Хюго Бара първо е насочил поглед към Хонг Конг и Тайван, а после и към Европа.

Xiaomi - Smart TV

Освен телефони Xiaomi има и смарт 47-инчов телевизор, MiTV, който има 3D функционалности и се продава само за 3000 юана (малко под $500). 3000 бройки от телевизора са продадени само за 58 секунди. А се носят и слухове, че компанията разработва смарт часовник.

Плановете на компанията са наистина амбициозни, но дали ще успее да пробие на световния пазар, само времето ще покаже. Евентуална битка между Apple и Xiaomi за пазарен дял би облагодетелствала най-вече потребителите.

Xiaomi - TV Box

 
 

Бебетата, на които Game of Thrones даде имена

| от chronicle.bg |

Неслучайно се твърди, че в последните седем години светът е обхванат от Game of Thrones мания. И как иначе да наречеш вълната, която сериалът на HBO предизвика, предвид факта, че във Великобритания родителите продължават да кръщават децата си на любимите си герои от поредицата?

Нова статистика на BBC за имената на бебетата в Обединеното кралство показва, че за последната година 343 новородени момичета са кръстени с името Аря, 73 – Калийси, а 11 момчета носят името Тирион. Освен Калийси, три момичета носят името Денерис. (Припомняме, че Калийси е титлата равнозначна на кралица, която дотраките дават на Денерис Таргариен). Рекорден брой момичета през миналата година носят името и на най-голямата дъщеря на Старките – Санса.

Към този момент най-коравата дъщеря на Нед и Кейтлийн Старк, Аря, е най-популярният избор за име на бебета. В сравнение с 2016 г. броят на новородени с нейното име се е покачил.

В класацията с имена на бебета, взети от художествени персонажи, присъстват и имена от „Междузвездни войни“. 149 момичета са кръстени Леа (на известната  героиня на Кари Фишър), а 70 момчета носят името Кайло – психопатът, който убива собствения си баща.

 
 

„Вероника Марс“ се връща на екран с нов сезон

| от chronicle.bg |

Добри новини за феновете на култовият сериал „Вероника Марс“: цяло десетилетие след спирането му, сериалът се завръща на екран.

Радостта на почитателите на Кристен Бел и самата Вероника идва от Hulu: твърди се, че стрийминг компанията е поръчала цял нов сезон от осем епизода.

Hulu са взели от Warner Bros. Television правата за първите три сезона, които ще пуска преди излизането на четвъртия. В допълнение, пак по Hulu ще може да е гледа и едноименният филм от 2014 г., който бе реализиран след триумфална кампания в Kickstarter.

Кристен Бел обяви новината в своя Instagram профил. Всеки епизод ще бъде дълъг по един час, а действието отново ще се развива в океанското малко градче Нептюн.

 
 

Има ли смисъл от дизайнери

| от |

Дизайнерите – хората, които правят глупавата ви идея за супер успешен сайт да изглежда поне малко приемлива. 

Не всички обаче приемат тази отговорна задача насериозно и в резултат стават невероятни произведения. Дотолкова, че трябва да имат собствен жанр.

Днес събрахме няколко примера, които да разведрят почивния ви ден. Разгледайте ги, нищо че имате нещо за вършене. То може да почака.

На нас лично любимите ни дизайнерски неудачи са от сватби. Там с кича като пряк път към естестиката се злоупотребява изключително добре. Когато имате повече време, окуражаваме ви да си пуснете нечия сватба в YouTube и да я загледате. Обещаваме ви страхотно преживяване!

 
 

Пабло Неруда: „Можеш да отрежеш всички цветя, но не можеш да спреш пролетта.“

| от chronicle.bg |

Множество критици казват, че той е най-великият поет, пишещ на испански език, за времето си. Труден за превеждане от преводачите, затова например читателите в Северна Америка имат трудности да го възприемат. Това не пречи обаче един критик да го нарече „Уолт Уитман на юга“.

Рикардо Рейес Басоалто е роден в малък град в централната част на Чили през 1904 г. Започва да пише поезия, когато е едва на 10. Баща му не одобрява литературните му амбиции.

Още в юношеските си години се запознава с поета Габриела Мистрал, който го поощрява да продължи да пише. Не подписва творбите с истинското си име и вместо това използва псевдонима, с който ще стане световно известен – Пабло Неруда.

Първите му произведения се появяват в списанията. Използва псевдонима си, за да избегне конфликт с баща си. Когато е на 19 години, стихосбирката „Twenty Love Poems and a Song of Despair“ го правi знаково име в Латинска Америка. Предвид крехката възраст на автора и темата за еротиката в тях, някои ги посрещат с противоречиви мнения. От тях в бъдеще ще бъдат продадени милиони копия.

През 1971 г. печели Нобелова награда за литература. Габриел Гарсия Маркес го нарича „най-великият поет на ХХ век, на който и да е език„.

Днес се навършват 45 години от смъртта на Пабло Неруда. Затова показваме малка част от огромното му наследство.

Close-Up Of Pablo Neruda
Getty Images

„Ако нищо не може да ни спаси от смъртта, нека поне любовта ни спаси от живота.“

„Всяко произведение, което в наши дни, когато заплахата е надвиснала над целия свят, не служи на делото на свободата, е предателство. Всяка книга днес трябва да се превърне в куршум.“

„Можеш да отрежеш всички цветя, но не можеш да спреш пролетта.“

„Смехът е езикът на душата.“

„Нека с щедрост забравим тези, които не ни обичат.“

Pablo Neruda
Getty Images

„Не си като никоя друга, щом аз те обичам.“

„Да чувстваш любовта на тези, които обичаш, е огън, който захранва живота.“

„Всичко е една церемония в дивата градина на детството.“

„Поезията е акт на мир. Мирът има такова значение за поета, каквото брашното за хляба.“

„Съдбата ми беше да обичам и да се сбогувам.“

Neruda And Publisher
Getty Images

„Душата ми е празна въртележка по залез слънце.“

„Любовта е сблъсък на светкавици.“

„В една целувка ще узнаеш всичко, което не съм казвал.“

„От тъга на тъга любовта преминава през островите си

и посява корени, поливани с плач.“

„Очите ти носят цвета на Луната.“

„Искам да направя с теб това, което пролетта прави със черешите.“