В кината днес

| от |

Серена

Две от най-горещите холивудски звезди си партнират във филма на отличената с „Оскар“ датска режисьорка Сузане Биер – мащабна екранизация на романа на Рон Раш, разгръщаща се на фона на Голямата депресия.

Дърводобивният магнат Джордж Пембъртън и безскрупулната му, бляскава съпруга Серена изглеждат като идеалната двойка. Но перфектното им щастие рухва, когато става ясно че тя не може да има деца, а Джордж вече има едно незаконнородено. Серена е екстравагантна мелодрама на яростна ревност, убийство и безсърдечна амбиция.

В ролите: Дженифър Лорънс, Брадли Купър, Тоби Джоунс, Рис Айфънс, Сам Рейд

Шантава седмица

Режисьор на комедията „Шантава седмица” е Шон Леви. Филмът е създаден въз основа на изключителния бестселър на Джонатан Тропър. Сред актьорския състав са носителят на Златен глобус Джейсън Бейтмън; носителката на Златен глобус и Еми Тина Фей; носителката на Оскар и отличена многократно с награди Златен Глобус и Еми Джейн Фонда.

След смъртта на баща им, четиримата пораснали и очукани от живота наследници са принудени да се завърнат в дома от детството им и да прекарат заедно една седмица заедно със словоохотливата им майка, и прилежащите им половинки. Tе се сблъскват с миналото и пропукалите се връзки помежду им, сред хората, които ги обичат безрезервно и в крайна сметка се сближават отново по истеричен и емоционално въздействащ начин в хаоса, комизма, болката и изкуплението, възможни само в семейството.

Във филма участват още Адам Драйвър, Кори Стол, Катрин Хан, Кони Бритън, Тимъти Олифант, Дакс Шепърд, Дебра Монк, Абигейл Спенсър и Бен Шварц.

Сценарият на „Шантава седмица” е написан от Джонатан Тропър въз основа на неговия роман. Филмът е продуциран от Пола Уайнстейн, Шон Леви и Джефри Левайн. Криейтив екипът се състои от оператора Тери Стейси, дизайнера на продукцията Форд Уилър, филмовия редактор Дийн Цимерман и дизайнера на костюми Сюзан Лял. Музиката е композирана от носителя на оскар Майкъл Джакино.

В ролите: Бен Шуарц, Дебра Монк, Дакс Шепард, Тимоти Олифант, Кони Бритън, Катрин Хан, Кори Стол, Роуз Бърни, Адам Драйвър, Джейсън Бейтман, Тина Фей, Джейн Фонда

Изход: Богове и Царе

Режисьорът Ридли Скот (Гладиатор, Прометей) представя най-новото си епично приключение ИЗХОД: БОГОВЕ И ЦАРЕ, историята за дръзката смелост на един човек да се изправи срещу мощта на цяла империя. Използвайки последни открития на техниката в областта на визуалните ефекти и 3D измерението, Скот вдъхва нов живот на историята на непокорния предводител Мойсей (Крисчън Бейл), както се надига срещу египетския фараон Рамзес (Джоел Еджертън) и организира изумителното преселение на 400 000 роби и спасяването им от ужасяващите смъртоносни бедствия в Египет.

Фабулата на филма, титаничният му мащаб и размах, авантюристичния му дух и ярки символи го издигат до уникално театрално събитие. Резултатът е оригинална и героична сага, която в същото време е мощна лична история, наситена с емоции, съперничество и предателство и неугасващ стремеж към свобода.

Скот отбелязва: „Животът на Мойсей е един от най-великите приключения и духовни търсения на всички времена“. От началната битка, където 15 000 египетски войници нападат лагера, през извисяващите се декори, ужасяващата поредица напасти, до разделянето на Червено море, Скот е сложил своя подпис върху визията на един от най-ценните и важни истории.

„Обичам всичко, което е истинско. – продължава той. – Знаех какво да правя с Гладиатор – как да го направя така, че наистина да диша, да живее с чувствата на хората от онази епоха. С ИЗХОД исках по подобен начин да вдъхна живот на египетския култура и самата история по начин, какъвто досега никога не е бил възможен.“

В ролите: Хиам Аббас, Мария Валверде, Индира Варма, Крисчън Бейл, Джоел Едгертън, Арън Пол, Сигорни Уивър, Бен Кингсли, Джон Туртуро, Кеворк Маликян, Адриан Палмър

 

 
 

Момче излюпи патешко яйце, купено от супермаркет

| от chronicle.bg |

Чудили ли сте се някога дали е възможно да излюпите яйце, купено от магазина? Разбира се, че сте с чудили. 

Уилям Аткинс, на 14 години, от Уест Мидландс, Великобритания, си купува 12 патешки яйца на свободни патици от магазина. Вкъщи той поставя яйцата в специален инкубатор, който взима от eBay за 40 паунда и ги оставя там за 3 дни, докато не долавя пулс в едно от тях. Аткинс каза пред Daily Mail: „От този момент натам неизлюпеното пате растеше все по-голямо всеки ден.“

sei_52301713-c2a8

4 седмици по-късно патето се излюпва. То се казва Джеръми и за кратко ученикът се грижи за него като домашен любимец. Майката на Уилиям също остава изненадана, но решава, че не е добре момчето й да има пате като домашен любимец в стаята си и затова, когато пораства малко, го дават на местна ферма.

Това е третият опит на Уилям, който преди това е правил същите опити с пъдпъдъчи и кокоши яйца. 

Производителят на патешките яйца, които момчето използва, Клерънс Корт, признава, че е възможно да се излюпи някое от яйцата му, но е много трудно. Говорител на фирмата каза: „Разделянето на мъжките от женските патици става на ръка от няколко висококвалифицирани служители. Грешките обаче са неизбежни, Държим животните на малки групи, които могат да излизат навън. Докато са на открито, понякога се случва патиците да привлекат внимание то на някой див паток. Така въпреки че като цяло е много рядко женските патици да срещнат мъжки, това все пак е възможно.“

„Оплодените яйца са безопасни за консумация и без специална инкубация е напълно невъзможно да се различат от неоплодените яйца.“

 
 

Пилот нарисува неприлични знаци със самолета си от скука

| от chronicle.bg |

Работата понякога може да ни доскучае, колкото и интересна да е тя. 

Австралийски пилот изписа в небето, „Скучно ми е“, докато тества новия двигател на самолета си. Но това не е единственото което направи, както можете да видите от снимката.

pilot-spells-out-i-m-bored-in-air-during-test-flight-1098157574246014977

Самолетът, модел Diamond Star, собственост на летателната школа Adelaide, летя 3 часа – между 9 и 12 сутринта във вторник.

Питър Гибсън, говорител на местния орган за контрол и безопасност на полетите, каза пред ABC Australia, че рисуването със самолет е „рядко, но не и нечувано“.  „Докато пилотът управлява самолета безопасно и изпълнява всички изисквания и правила, не ни интересува особено как изглежда пътят му на радара.“

 
 

Отиде си морякът от популярната снимка „V-J Day in Times Square“

| от chronicle.bg |

Американският моряк, който целува непознато момиче на Таймс Скуеър в Ню Йорк, празнувайки края на Втората световна война в популярната снимка V-J Day in Times Square, почина на 95 години.

Джордж Мендоса целува 21-годишната Грета Цимер Фридман на VJ Day (Victory over Japan Day – Денят на победата над Япония, от англ. ез.), а изображението им става иконично за този период от историята на Съединените щати.

Кадърът е снет от Алфред Айзенщад за списание Life. Самият той си отива през 2016 година, на 92.

Дъщерята на Мендоса, Шарън Молюр, каза, че баща й получава гърч след като пада в старческия си дом в Мидълтаун, Роудд Айлънд.

Фотографът разказва как вижда моряк, който тича сред тълпата на 14 август 1945 година и хваща всеки, който му попадне. „Аз тичах пред него с моята Leica и се опитвах да хвана хубав кадър, но все не успявах. В един момент обаче, неочаквано, видях, че хвана нещо бяло, обърнах се и ги щракнах. Ако мединската сестра беше с тъмни дрехи, никога нямаше да мога да направя снимката.“

Грета Фридман, работи като асистентка в зъболекарски кабинет, казва, че разбра за фотографията чак през 60-те години. „Не беше кой знае каква целувка. Някой просто празнуваше, нямаше нищо романтично.“

Не всеки обаче вижда снимката като нещо положително. Въпреки че тя е всеприета като момент на искрена радост, в модерните времена тя може да се счете за, както пише списание Time: „документиран акт на публичен сексуален тормоз.“

 
 

Mark Knight: Добрият диджей трябва да има способността да разбира тълпата

| от chronicle.bg |

По собствените му думи, това, което той прави не е професия, а начин на живот. И няма как да е по друг начин. Кариерата му започва преди повече от 20 години и оттогава до сега е обиколил почти всички сцени по света, откъдето звучи електронна музика. Ежедневието му преминава в пътувания между родната Великобритания и най-горещите точки за почитателите на този музикален стил.

Марк Найт е добре познато име у нас от няколко години вече. Световноизвестният диджей и музикален продуцент ще се срещне за пореден път с българските си почитатели на 23 февруари. Мястото е  Yalta Club, а поводът е 28-ият рожден ден на клуба. Създателят на Toolroom Records, номиниран за награда „Грами“, Mark Knight, е неотменна част от историята на клуба, а дългите му сетове са звучали на някои от най-култовите събития като SOLAR Summer, Halloween и SOLAR Christmas.

Mark Knight е водеща фигура в еволюцията на електронната музика от последните две десетилетия. Освен с авторските си парчета, той променя облика на жанра с основаването на компанията Toolroom Records, която вече 15 години търси и създава творци, които допринасят за развитието на този стил.

Дни преди да се качи на пулта в Yalta Club, Mark Knight отговаря на нашите въпроси за поредното си идване в България, личния му принос към музикалната индустрия и развитието на един жанр, който отдавна вече е надминал границите на субкултурно явление.

Много пъти сте идвали в България и сте споделяли впечатленията си. Какво ви връща тук всеки път?

И преди съм го казвал, но България наистина е едно от любимите ми места по цял свят, където пускам. Имам участия в България вече от толкова много години, така че съм установил много специална връзка със страната и хората. Няма място на Земята, където да се чувствам по същия начин, докато пускам: тук е като втори дом за мен. Публиката сякаш наистина оценява това, което правя, и всичко е 100% реципрочно.

Как бихте описали българската публика?

Невероятно е да видиш развитието на клубните сцени навсякъде по света, когато си пътувал толкова, колкото аз и когато си пускал музика в много и различни страни. Сигурен съм, че местното население на всяка страна ще защитава стойността на собствената си клубна сцена и то с право. Както казах, България винаги ще заема специално място в сърцето ми и няма друго място, на което да се наслаждавам повече, докато пускам.

В какъв етап се намира в момента EDM в световен мащаб?

Ако под EDM имате предвид електронната музика като цяло, според мен се намира в прекрасно състояние. Никога не е имало по-голямо внимание върху нея, отколкото сега и за някого, който е на сцената от повече от 20 години, това е прекрасно.

Какви са прогнозите ви за близкото бъдеще на жанра?

Мисля си, че ще се върнем към хауса и това вече е започнало да се случва. Ще има завръщане към вокала и мелодията. Хаусът е наистина обширен жанр, така че има много посоки, в които може да се развие. Забавно е, защото всички говорят винаги за последните трендове, кое ще е следващият голям хит. А хаусът е в основата на всичко, той кипи на задния фон. Сякаш хората не са доволни от нещо, което вече повече от 30 години е установено, а вместо това търсят нови поджанрове, само и само да има нещо ново, за което да говорим.

Как ви се иска да допринесете за развитието на жанра като музикален продуцент?

Мисля, че вече съм дал своя голям принос! Но естествено искам да продължа да правя музика, която хората обичат и към която са ангажирани, на сцената, но и извън нея.

Кой е най-важният елемент от създаването на един сет?

Самият аз повече от всичко харесвам предизвикателството, което поставят дългите сетове, заради факта, че ти си отговорен за това как ще мине цялата нощ. Това не означава непременно да се фукаш, но трябва да задълбаеш по-дълбоко и да си подготвен за много непредвидени ситуации. Преди да започна да създавам сета, обикновено го „разбивам“ на секции по часове: не да пускаш запис по запис, но да имаш идея какви неща ще пускаш по време на първия час, втория час и т. н. Но също така трябва да си способен и да реагираш на момента. След няколко часа настроението може да изисква да нещата да станат по-хард, отколкото си си представял, затова познаването на собствените ти записи и увереността, че можеш да отведеш хората там, където всички искате да отидете, е от изключителна важност.

Кой е онзи аспект от работата на диджея, за който публиката не си дава сметка?

Едва ли ще бъде изненада, но това, което хората не виждат, е подготовката. Аз прекарвам много време просто в слушане на музика и това се случва преди да започна да планирам какво ще пускам в определен сет. След това идва сортирането на записите по жанр, време или ритъм. Дори за кратките сетове може да е необходима часове подготовка.

Как се промени хаусът, откакто основахте Toolroom?

Интересът в електронната музиката се повиши неимоверно за времето, в което аз се занимавам с това. Днес имаме големи брандове, които спонсорират шоута, повече отвсякога има фестивали за електронна музика и други събития, както и хора, работещи в индустрията. Това е фантастично. Благодарение на всичко това, този развиващ се жанр може да се легитимира, и да се надяваме да подсигури безкрайното си съществуване – нещо, което определено не беше сигурно във времето, когато аз започнах.

Какви качества трябва да притежава добрият диджей?

Мисля, че най-важното е да познаваш в дълбочина собствената си музика. Може да имаш хиляди записи в колекцията си, но трябва наистина да ги познаваш, за да можеш да доставиш преживяване. Няма нищо по-неефективно за създаването на хубаво музикално пътешествие от това да пускаш парчета, които просто не вървят заедно, дори сами по себе си да са страхотни. Знанието е ключът! Трябва също да имаш способността да разбереш тълпата, да усещаш времето, кога е подходящо да смениш посоката. И определено трябва да можеш да изненадваш хората, да пускаш парчета, които те никога досега не са чували, но от които ще могат да си вземат нещо.