Втора експлозия в Китай, избухна завод

| от chronicle.bg |

Мощна експлозия разтърси химически завод в провинция Шандун в Източен Китай, съобщава Би Би Си. Все още не ясно дали и колко жертви има при инцидента. Най-близко разположения жилищен квартал на около километър разстояние от завода.

Това е втората силна експлозия в Китай след тази в Тянцзин отпреди дни.

Новият силен взрив е в китайската провинция Шандун, съобщава „Ал Джазира”. Информацията бе потвърдена и от качени в интернет снимки на хора, намиращи се в близост до завода.Конкретни причини за експлозията не се съобщават. Най-близките жилищни сгради, които са на повече от километър са били с изпочупени стъкла. Във въздуха се носят отломки. Заводът е собственост на компанията Shandong Run-Chemical Technology Co., Ltd.

 
 

Николета Лозанова с дебютна роля в киното

| от chronicle.bg |

Преди броени дни излезе официалният трейлър на най-новия български филм „Привличане“, който тръгва по кината на 23 февруари 2018 г.

Богатата на образи сюжетна линия на „Привличане“ събира на един екран част от най-талантливите български актьори – Яна Маринова, Койна Русева, Александър Сано, Луиза Григорова, Радина Боршош, Владимир Пенев и други. Своя актьорски дебют прави и Николета Лозанова.

Продуцент на филма е Башар Рахал, който освен това изпълнява и една от ролите в лентата. В същото амплоа на продуцент, но с главна роля, зрителите ще видят Яна Маринова. Режисьор на продукцията е Мартин Макариев, който стои зад успеха на сериала „Под прикритие“.

Privlichane_Poster

Действието на филма се развива в елитна частна гимназия и засяга теми за успеха, амбицията, любовта и сблъсъка на интереси. Яна Маринова се превъплъщава в ролята на млада учителка по история, която е и бивш шампион по състезателни танци. Новият преподавател по музика в училището е именно Александър Сано, към когото женските персонажи не остават безразлични. Луиза Григорова – манипулативна и разглезена ученичка, заплита интриги, които стигат до медиите. Любов, скандали, завист, успехи, амбиции, страст, музика и много танци се преплитат в сценария на „Привличане“. Какво се случва, дали ще победи любовта и справедливостта, зрителите ще могат да видят през февруари.

 
 

bTV обяви нов праймтайм за зрителите

| от chr.bg |

Сериал с кинокачество тръгва през януари 

Ново програмиране на праймтайма се въвежда от 15 януари, така че да може максимално много зрители да имат достъп до най-интересното и качествено съдържание, обявиха от ръководството на най-голямата частна национална телевизия у нас. То стартира с премиерата на мегапродукцията „Скъпи наследници“ – най-мащабният проект за телевизия с кино качество, създаван до момента у нас.

„Скъпи наследници“ е продукцията, която bTV подкрепи с най-голямата по рода си инвестиция и ние ще променим телевизионния пейзаж в полза на нашите зрители и потребители. От 15 януари разширеният праймтайм на bTV започва по-рано за зрителите. Ще излъчваме „Скъпи наследници“ всеки делничен ден от 18 часа, като зрителите ни ще видят 170 епизода през 2018 г.! Ще поставим нови стандарти в това как се създава и доставя кино за телевизия на българската публика“, съобщи Флориан Скала, Главен изпълнителен директор на bTV Media Group.

Драмеди сериалът „Скъпи наследници“, който е плод на съвместната работа на някои от най-добрите световни и родни кино професионалисти, е с най-голямата по рода си инвестиция на нашия ТВ пазар. Негов изпълнителен продуцент е талантливият Михаил Менкаджиев, който има успехи в цял свят, снимал е и за Netflix. Продукцията стартира на 15 януари и ще се излъчва в делниците от 18 часа.

Сериалът е мултиплатформен, ще може да се гледа на малкия екран, но и в онлайн каналите на bTV (voyo и btvplus), каквато е световната практика.

Екипът на телевизията заедно с актьорите и екипа на предстоящия мащабен сериал „Скъпи наследници“, се събраха на парти, за да отпразнуват заедно педстоящата пемиера на поредицата, както и новото парче и клип на Орлин Павлов „Още малко“. Видеото е с кадри от сериала, в който певецът и актьор играе главна роля, рамо до рамо с емблеми на киното и театъра като Цветана Манева, Койна Русева, Филип Аврамов, Валентин Танев, Георги Кадурин, Димитър Баненкин, Искра Донова, Досьо Досев, Дарин Ангелов, свежи лица като Лорина Камбурова, Даяна Ханджиева, Петко Венелинов, Рая Пеева, както и гост звезди от изкуството, спорта и шоубизнеса. В режисьорския екип участват Тодор Чапкънов и Николай Илиев.

На партито в столичния клуб „Ялта“ на 12 декември всички актьори и продукционен екип се поздравиха за предстоящата премиера. По сериала се работи от близо 2 години, вече са заснети 170 епизода с камери от последно HD поколение. Снимачната площадка е повече от впечатляваща – построено е цяло село от възрожденски тип с истински постройки, което влиза в контрапункт с кадрите от модерните градски пространства. Сблъсъкът между модерното и корена, природата и града, прогреса и традициите, ще се вплете в драматично-комедийната история за едно грандиозно наследство, оставено на брат и сестра от баща им. За да го получат обаче, те, заедно с техните деца,  роднини и приятели, ще се наложи да изпълнят и едно много важно условие – да напуснат града и да заживеят заедно на село. Именно под покрива на родния си дом те ще поведат забавно-драмаична война за парите от завещанието.

 
 

Очарователните порги от „Междузвездни войни“ пораждат дебат

| от chr.bg, БТА |

Косматите, ококорени създания с крила, наречени порги, са сред новите попълнения във вселената на „Междузвездни войни“. И докато от компания „Дисни“ се надяват те скоро да заемат достойно място под коледните елхи, сред феновете тече разгорещен дебат по отношение на „новобранците“, предаде Ройтерс.

Поргите правят дебют в най-новия филм от култовата космическа сага „Междузвездни войни: Последните джедаи“. Трейлърите позволиха не феновете да зърнат бегло един-единствен екземпляр в сцена на борда на „Хилядолетния сокол“ в компанията на Чубака. Все още неизвестната им роля породи редица въпроси. Сладки ли са поргите или жалки? Забавни или дразнещи?

Гушкавите създания са рядкост във филмовия франчайз, в който изобилстват дроиди и гротескни създания като Джаба Хътянина. Случайната им поява не винаги допада на почитателите на поредицата. Много фенове например са на мнение, че наподобяващите мечета еуоки са съсипали финала на „Завръщането на джедаите“ (1983).

„Разбираемо е, почитателите на „Междузвездни войни“ винаги са подозрителни към всичко „твърде очарователно“. Лично аз смятам, че поргите имат своето място и се вписват във филма“, споделя в интервю за агенцията режисьорът и сценарист на осмия епизод Райън Джонсън.

Реакциите на феновете по отношение на „новобранците“ след първата поява на порг в октомврийския трейлър бяха смесени. Мнозина останаха очаровани от пискливото създание, определяйки го като сладко и гушкаво. Тези, чиито сърца поргът не успя да спечели, побързаха да се включат с прогнозата, че създанието ще се превърне в следващия Джар Джар Бинкс – най-масово осмивания персонаж от „Междузвездни войни“, дебютирал през 1999 г. в „Невидима заплаха“.
„Мразя поргите. Изобщо не ги намирам за симпатични. Крещящо рекламни са“, изригна недоволен фен в Туитър след дебюта на техния събрат в излезлия през октомври трейлър.

Членове на екипа също се присъединиха към дебата. Актьорът Джон Бойега, който изпълнява ролята на Фин, сравни поргите с хлебарки, докато Марк Хамил (Люк Скайуокър) се обяви в тяхна защита.

Публиката, присъствала на световната премиера на филма „Междузвездни войни: Последните джедаи“, остана по-скоро очарована от новите създания и техните игриви сцени с Чубака. Последвалите коментари в социалните мрежи бяха основно позитивни.

Харесвани или не, поргите са важни за компания „Дисни“, която през 2012 г. плати милиарди за правата върху „Междузвездни войни“. Играчките от поредицата са най-продаваните в САЩ през 2015 и 2016 г., като приходите от тях за двете години възлизат на 1,5 милиарда долара.

В празничния сезон порги с всевъзможни размери, сред които над еднометров екземпляр, са хит сред купувачите в молове, тематични паркове и онлайн. Ако съумеят да спечелят сърцата на повече потребители след излизането на филма на екран, поргите ще допринесат за увеличаването на продажбите на плюшените играчки от „Междузвездни войни“, които съставляват едва два процента от общите продажби.

 
 

Не като от баба, а от баба

| от Мартина Стоименова |

По Коледа обикновено си говорим за добри дела, благотворителност и традиции. Това е златното време на корпоративната социална отговорност, на даренията и на обществените каузи.

Сега обаче ще ви разкажем за една българска компания, започнала с добрите дела много преди да падне първият сняг, а именно – в сезона на лютеницата.

В края на лятото „Филикон-97“ прави нещо, което бизнесът обикновено не прави – наема хора в пенсионна възраст, заради опита и експертизата им, които да приготвят традиционната българска лютеница във фабриката на компанията в Пловдив.

Philicon 1

Възрастните хора, участвали в създаването на едросмлените лютеници „Нашенска“ и „Балкански вкус“, са една пета от всички служители в есенната кампания на пловдивския производител. Впоследствие на постоянен щат остават 7 души между 60 и 70 години – четирима мъже и три жени. Те получават възнаграждение според изискванията на трудовото законодателство на позиции, които не изискват голямо физическо натоварване.

Всеки, който познава пазара на труда в България знае, че това не е обичайна практика. Работодателите обикновено предпочитат млади хора, дори и те да нямат богат трудов опит. Младите се адаптират по-бързо, знаят езици, справят се по-добре с технологиите.

Има сфери обаче, за които търсенето на хора от третата възраст и назначаването им на трудови договори се оказва ползотворно и за двете страни.

За възрастните това е възможност както за допълнителни доходи, така и за социализация – да се срещат с други работещи, да са извън дома си и да получават сигурни доходи към пенсиите си.

Традиционната технология на производство във фабриката за лютеница се оказва добре позната на тяхното поколение, което години наред е правило зимнина, изпробвало е рецепти и продукти, затваряло е буркани.

Това е пример за сфера от живота и пазара на труда, в която пенсионерите се вписват като характер, знания, манталитет и отношение към работата. „Филикон-97“ е наследник на държавна фабрика в плодородния тракийски район със 70-годишна традиция – за подобни предприятия връзката с миналото, когато храната е била нещо качествено, е много важна.

Социалната кампания по осигуряване на работни места за хора в пенсионна и предпенсионна възраст на пловдивския производител е нещо ново за България и е доказателство, че завръщането на възрастните хора на пазара на труда не би трябвало да бъде екзотика или сезонен компромис. Това е сериозна възможност за бизнеса на фона на емиграцията на младите, недостига на кадри, особено в индустрията, и застаряването на населението.

Пловдив е един от най-динамично развиващите се райони – само за две години заплатите са нараснали с 30%, а безработицата е „нездравословно“ ниска – около 3%. Това изправя работодателите пред тежки проблеми.

На фона на липсата на работна ръка и високата конкуренция при заплащането, професионалната етика се превръща в абсолютно ключов елемент – и тук възрастните хора определено не са за подценяване. „В нашето производство сме имали служители с над 40-годишен стаж и добре знаем какво означава преданост и лоялност, както и какво означава работата да е вторият ти дом“, коментира търговският директор на „Филикон-97“ Иван Калибацев.

Philicon 4

Според него поколението на по-възрастните се отличава с по-различни трудови навици от това на по-младите работещи: „Хората от по-възрастните поколения имат свой морал, трудова етика. Вълнуват ги и ги мотивират други неща“. За разлика от пенсионерите, хората в работоспособна възраст са много по-капризни по отношение на личното си време. Особено през лятото, в пика на производството и обирането на реколтите, е трудно да бъдат убедени да не си вземат отпуска, например.

Иван Калибацев казва, че проблемът дори не е толкова в заплащането и признава, че има технически позиции, за които буквално не се намират служители. За неквалифицираните места обаче трудът на пенсионерите е решение, при това с голяма социална стойност.

„Нашенска“ и „Балкански вкус“ се консервират в шестоъгълни бурканчета именно в периода септември-октомври, когато доматите, чушките и патладжаните са съвсем пресни. При тази лютеница „няма лъжа“, обяснява още Иван Калибацев, защото „няма как да произвеждаш точно този традиционен продукт от зеленчуци, които нямат сок“.  Затова и в случая възрастта не е толкова важна, колкото човекът да е „читав“, „лоялен“ и да разбира процеса на производство.

Друг е и въпросът, че когато лютеницата е направена от ръце, които имат опит и отношение към работата – тя е по-вкусна.

Philicon 2