Всички известни личности от песента „Vogue“ на Мадона вече са мъртви

| от |

Всички известни личности, които Мадона споменава в песента Vogue от 1990 г. вече не са на този свят, пише списание „People“.

Покойната актриса Лорън Бекол, която почина на 89-годишна възраст миналата седмица, беше единствената жива холивудска звезда, за която Мадона пее във “Vogue“. Когато песента излиза на 20 март 1990 г., 9 от всички 16 известни личности, които се споменават в текста са живи.

greta

Грета Гарбо

Грета Гарбо умира само няколко седмици след дебюта на песента. Шведската звезда загуби битката с пневмония на 84-годишна възраст на 15 април 1990 година. Мерилин Монро умира от  от смъртоносна доза сънотворни на 5 август 1962 г. Повечето хора приемат официалното обяснение, че актрисата просто решила да сложи край на проблемите в живота. Германската актриса Марлене Дитрих, която шокира света с бисексуалността си през 1930 г., умира от бъбречна недостатъчност в Париж на 6 май 1992 година.

john-kennedy-marilyn-monroe-photograph

Мерилин Монро и президента Кенеди

Бейзболният играч от американския отбор „Ню Йорк Янкис“ Джо Димаджо се жени за Мерилин Монро. Той умира на 84-годишна възраст на 8 март 1999 г. от рак на белите дробове. Марлон Брандо напусна този свят на 1 юли 2004 г. Той почина от дихателна недостатъчност.

 
 

Днес е премиерата на „Скъпи наследници“

| от chr.bg |

Броени часове ни делят от дългоочакваната премиера на най-мащабната българска продукция в областта на телевизионното кино – сериалът „Скъпи наследници“, който започва днес в 18.00 часа по bTV. Продуцентът на „Скъпи наследници” Михаил Менкаджиев, заедно с Александра Петкова и Ники Бочева от сценарния екип на новия сериал на bTVразказаха в студиото на „Тази сутрин“ за изграждането на персонажите, построяването на истинско село и тенденцията за завръщане към живот сред природата.

Над 12 сценаристи са работили в продължение на година и половина по вече готовите 170 епизода на сериала, като персонажите, които са изградили в един момент, са станали по-истински от самите актьори. По думите на Александра Петкова „преди да се появи този луд човек” (продуцентът Михаил Менкаджиев) са били готови сценарии за 40 епизода, които трябвало да се снимат в студио. В резултат на желанието на продуцента да се построи истинско село, и мащабната инвестиция на bTV, героите от семейната сага ще минат през сцени с лавина, хеликоптер и какво ли още не. „Само вулкан не сме имали”, призна Александра Петкова.

„За „Скъпи наследници” наистина е изградено цяло село в реални размери. „След кастинга качихме избраните актьори горе в селото и им показахме къде ще снимат. Те не искаха да си тръгнат. Най-интересното беше, че когато спряхме снимки в края на 170 епизод, много от актьорите ми се обаждаха и казваха: „Не мога да си седя вкъщи, липсва ми Бели Вит“, сподели продуцентът Михаил Менкаджиев. Според него това отразява една световна тенденция, която отскоро се наблюдава и у нас.

Михаил Менкаджиев е продуцент с международно признание, успехи в цял свят, снимал е за Netflix и HBO.

„Преди две години идеята беше, че до 2050 г. всички ще живеят в големите градове. Тази тенденция се обърна през последните години, защото все повече хора излизат от големия град и тръгват към селото. Благодарение на добрия интернет в България,човек може да практикува модерните професии по възможно най-щастливия начин – сред природата“, обясни Михаил Менкаджиев. Според него всички граждани ще започнат да мечтаят да живеят в Бели Вит и това е голямото послание на сериала.

„Понякога човек трябва да се осмели да направи това, което цял живот е искал, или поне да се опита. И голяма част от нашите герои ще се пробват да намерят щастието в Бели Вит“, допълни той.

За предизвикателството да изграждаш персонажи, които „живеят“ не сред декори, а в автентична среда, сценаристът Александра Петкова разказа: „Много е лесно да има една маса и героите да седят и да си говорят на нея. Или да вървят по една пътека и да си говорят. В крайна сметка ние имаме едно огромно село, където могат да се случват всякакви неща. И се възползвахме от това. Нашите баби през цялото време бяха консултанти по драматургията. В днешно време в интернет е много лесно да намериш информация за това как се отива на лов и се прави капан за дива свиня, например. Но при изграждането на сценария ние трябваше да разберем къде и какво нещо може да се обърка, така че да бъде интересно и автентично“, разкриха сценаристите.

Продуцентът Михаил Менкаджиев коментира, че тази вечер българските телевизионни зрители ще видят нещо уникално. „Тази история, която създадохме, благодарение на bTV, е една възможност, която режисьори, актьори и сценаристи използвахме докрай. Над 170 епизода са вече готови и чакат да бъдат изгледани“, допълни Михаил Менкаджиев.

„Скъпи наследници“ започва тази вечер по bTV и ще се излъчва от понеделник по петък в 18.00 часа.

 
 

В памет на Долорес О’Риърдън от Cranberries

| от chr.bg |

Както ви съобщихме: Долорес О’Риърдън, вокалистката на Cranberries, почина внезапно на 46 години в Лондон.

Нека с тази галерия си вземем последно сбогом с прекрасната Долорес.

Долорес Мери Айлийн О’Риърдън Бъртън беше ирландска певица, композитор и текстописец, вокал на групата Cranberries.

Ще я запомним и със соловата й работа: песента „Ave Maria“ за саундтрака на филма „Страстите Христови“, „Mirror Lover“ за албума на немския електронен проект Jam & Spoon и песента „Pure Love“ (2004), в която пее в дует с известния италиански певец Дзукеро.

 
 

„Манифест на 343 кучки“ или как го правят французойките

| от Дилян Ценов |

Първо дойде #MeToo, във Франция се появи #Balancetonporc, сега на мода е Time’s Up. Първият хаштаг беше избран за личност на годината на списание Time. Всички сте наясно с мащаба на това цунами. Светът (особено САЩ) стигна дотам, че ако се обявиш против всеобщата борба за равенство между половете, която не стъпва на никакви реални доказателства, няма ясна цел и се води по лицемерен начин, Ашли Джъд е готова лично да те линчува.

Време, в което анонимни мъже и жени, с помощта на социалните мрежи съсипват кариерите на гиганти.

Това не е текст против изкривения феминизъм (макар че днешният феминизъм наистина е такъв). Това е текст за мнението на една личност, което към момента най-много се доближава до онова, което всички хора по света искаме, но не знаем как да постигнем.

Оставаме настрана за момент фалша и лицемерието на хаштаговете и се пренасяме във Франция.

Годината е 1971. Абортът във Франция е незаконен и всяка жена, извършила такъв, следва да бъде осъдена. Въпреки това ежегодно във Франция се извършват 1 милион незаконни аборта. Не се знае още колко жени бягат в Англия, тъй като там процедурата вече е легализирана. Жените нямат право на контрол над тялото си.

Какво прави Симон дьо Бовоар? Пише манифест, подписан от 343 жени, които признават, че са направили незаконен аборт. Le Nouvel Observateur го публикува на 5 април 1971 г. Маргьорит Дюрас, Франсоаз Саган, Катрин Деньов и Жан Моро са малка част от имената в списъка.

Седмица след публикуването на манифеста, на първа страница на сатиричния вестник Charlie Hebdo се появява карикатура, озаглавена, „Кой забремени тези 343 кучки?“ – така се появява прякорът (от фр. Manifeste des 343 salopes). Година по-късно момиче от френско предградие е осъдено за направен аборт след изнасилване. Oще четири жени (сред които и майката на момичето) са изправени пред съда за извършване на процедурата. Това предизвиква масово недоволство. Симон дьо Бовоар и още няколко жени дават показания, в които признават, този път пред съда, че са извършили аборт.

Франсоа Митеран си дава сметка, че жените съставляват 53% от населението на Франция и успява да ги привлече за свои гласоподаватели на изборите през 1974 г.  Следващата година неговият здравен министър, Симон Вей, която е била затворник в концентрационен лагер през Втората световна война, подписва закон, според който абортът е разрешен до десетата седмица. Години по-късно срокът е удължен на дванадесет седмици.

Тази история отекна ясно в съзнанието на някои хора в последните 24 часа.

На фона на масовото недоволство против сексуалното насилие над жените на работното място, миналата седмица Катрин Деньов и още 100 жени публикуваха писмо във френския ежедневник Lе Monde, което беше посрещнато от остри реакции на онези „защитнички“ на правата на жените, които вместо да помагат, на практика поляризират проблема, заглушавайки всяко друго мнение. Вчера вестник Liberation публикува отговора на актрисата на нападките, отправени към нея, а те са че „вреди на борбата за равенство между половете“.

Отговорът на Катрин Деньов е повече от изчерпателен. Той е достоен и представя ситуацията такава, каквато е. Против сексуалното насилие, но и против излишното създаване на напрежение и възползване от ситуацията. Против злоупотребата с жените на работното място, но и против силите на социалните мрежи. Той е против унищожаването на продукти на изкуството, под фалшив претекст за хуманизъм.

„Упрекват ме, че не съм феминистка. Трябва ли да напомням, че бях една от 343-те кучки, заедно с Маргьорит Дюрас и Франсоаз Саган, които подписаха манифеста „Аз направих аборт“, написан от Симон дьо Бовоар?“

Дали всички днешни временни активистки си дават сметка, че група „кучки“ (едни от най-великите личности на миналия век) рискуват немислимо много, за да имат жените наистина някакви права? И ако Симон дьо Бовоар, Франсоаз Саган, Жан Моро и Маргьорит Дюрас вече не са между нас, то за щастие Катрин Деньов е. За да ни напомни що е то феминизъм, що е то истинска борба за равенство между половете.

Погледнато днес, във време на анонимни обвинения и предварителни извинения (справка – Майкъл Дъглас) и шумотевицата около #MeToo, единственото което може да ни каже историята, е колко сме смешни в опитите си. Смешно е да предявяваш искове от позицията на анонимен човек, който се страхува да излезе на светло, но претендира за съдебна отговорност над лицето Х. Няма да задълбаваме в абсурда на тези обвинения. Само ще кажем, че Джеймс Франко беше обвинен от своя бивша приятелка, Вайълет Пейли, че извадил пениса си, докато двамата са в колата и настоял тя да му прави орална любов. След като са имали връзка… Обяснението на Пейли – „… просто не исках да ме намрази и го направих“.

Този път не става въпрос за жертвите на сексуалния тормоз, които след случая Харви Уайнстийн станаха смешни. И не е нужно да сме били там и да сме видели, за да го твърдим. Смешни са заради признанията, в които прозира абсурдът на описаните ситуации. Кевин Спейси беше обвинен от 48-годишен актьор, който е бил във връзка с него преди повече от 20 години, но приключва взаимоотношения след като Спейси се опитал да го „изнасили“.

С Харви Уайнстийн беше в реда на нещата. Там доказателствата са неоспорими. Там не става въпрос за нагло поведение, а за неприемлива злоупотреба с власт, за уволняване, съсипване на кариери. За човек с позиция, който действително е спирал професионалния път на някои жени. Само ще напомним признанието на Лина Хийди („Игра на тронове“), че след като разбира за какво става въпрос, никога повече не се снима във филм  на Miramax (компанията на Уайнстийн). Леа Сейду е трябвало да се защитава от физическа разправа.

Този път става въпрос за Катрин Деньов – една истинска защитничка на правата на жените, на която хората се нахвърлиха единствено защото тя умее да мери своите думи. Да разграничи истинския сексуален тормоз от наглостта (която нали, не е наказуема). Днес говорим за една от жените, които винаги ще са на мода. И не защото и до днес тя е сред най-красивите жени на планетата, а защото знае какво, кога и как да каже и най-вече – какво да направи. Защото истинската промяна идва, когато рискуваш, а не когато обясняваш, какво направил Джеймс Франко с теб в колата.

Дотук с феминизма на ХХI век. Деньов ги отвя всичките.

 
 

От 2 февруари тръгват полетите между София и Одеса

| от chronicle.bg |

От 2 февруари стартират единствените за България редовни директни полети между София и Одеса. Те ще се изпълняват от националния превозвач „България Ер“ и ще свържат страната ни с Украйна, като за по-малко от 2 часа всеки ще може да пътува между българската столица и петия по големина украински град на цени, съпоставими с тези на автобусните билети по този маршрут.

Еднопосочните самолетни билети на националния превозвач между София и Одеса са на изгодни цени от 46 евро, а двупосочните – от 92 евро. Полетите ще се изпълняват два пъти седмично – всеки петък и неделя, в удобни вечерни часове.

thumb_590x0_Capture

Стартът на новата редовна въздушна линия между София и Одеса беше обявен в края на 2017 година със специален полет, който превози правителствената делегация, начело с вицепремиера Валери Симеонов, до Одеса. Тогава беше официално прерязана и лентата на въздушния маршрут, който от началото на февруари започва да оперира.