Време е космосът да бъде почистен

| от |

Човечеството успя да замърси не само Земята, но и космоса. Според специалисти, космическите отпадъци стават сериозен екологичен проблем. Той заплашва и самата планета, и перспективите за усвояване на пространството извън нея.

Сега на околоземна орбита се наброяват около 20 хиляди космически обекти с размер повече от 10 см. Общата им маса възлиза на около 5 хиляди тона. От тях около 1,100 са действащи спътници, останалите са отпадъци.

Например, за да излезе от строя спътник е достатъчно той да се сблъска с парченце с големи само 1 см. Нито една от съществуващите системи не е в състояние да засече такива дребни отпадъци. А това означава, че единственият начин за решаване на проблема е на околоземна орбита да бъде извършено генерално почистване. За сега не е създадена универсална технология, която би позволила да бъде извършено такова почистване, въпреки, че съществува дори Международен координационен комитет по космическите отпадъци, в който влизат повече от 10 национални и международни космически агенции, всяка от които заедно, или отделно разработва такива технологии. Съвместни изследвания провеждат Русия и САЩ, Русия и Япония, Япония и САЩ, Европейската аерокосмическа агенция.

Тези дни за намерението да бъде създаден нов космически апарат, предназначен за очистване на геостационарната орбита от неработещи спътници и ускорителни блокове заяви Руската космическа агенция. Работното наименование на бъдещия космически „чистач” е „Ликвидатор”. Този апарат има два варианта за решение на проблема: или да бъдат пренасочени събраните отпадъци на по-висока орбита, където те на никого няма да пречат, или да бъдат свалени от орбита и потопени в т.н. гробище на космически кораби. Това е район на Тихи океан близо до остров Рождество. „Роскосмос” предвижда да започне работи по проектиране на космическия чистач в 2018 година. Ето какво разказа ръководителят на научната програма Владимир Агапов:

- Предложени са много инженерни решения. И физическо прихващане на обектите, и извеждането им от орбита с използването на специални „буксири” и системи на електромагнитни кабели. Има предложения и за разполагане на мрежи да събиране на по-малки отпадъци. Но за сега всичко това са проекти. Колко скоро тези проекти ще бъдат реализирани зависи едновременно от няколко фактора. Първият – инженерен: необходимо е да бъдат създадени сложни системи. Вторият фактор – сигурността. Отпадъците трябва да бъдат премахнати по такъв начин, че да не бъдат засегнати работещите спътници. И накрая – юридическият фактор. Всеки елемент на техногенен обект в космоса принадлежи на някаква страна. А това означава, че ще бъде необходимо разрешение за неговото премахване…

Именно затова международното сътрудничество за решаване на този проблем за почистване на космоса от отпадъци е толкова важно.
Гласът на Русия

 
 

Илон Мъск показа първия си електрокамион

| от chronicle.bg |

Компанията Tesla демонстрира първия си електрически камион с автопилот. Това стана на официалния сайт на Tesla. „Докато обикновените камион имат дизайна на хамбар, камионът Tesla е конструиран като куршум”, похвали Илон Мъск новия транспорт.

За техническите характеристики на камиона Мъск заяви, че той може да измине 500 мили – над 800 километра с едно зареждане. Това камионът може да осъществи с максимален товар и най-високата си възможна скророст. Според Мъск голямата част от товарните камиони пътуват на маршрут с дължина около 250 мили, така че неговият камион ще може да иде до нужния пункт и да се върне без допълнително зареждане. Камионът има четири независими двигателя – по един на всяко задно колело. Той ще може да достига скорост от 60 километра за пет секунди.

768x432

Масовото производство на камиона ще стартира през 2019 г.

Както пише Bloomberg, компанията е работала над новото возило две години. Въпреки че батерията на камиона е много скъпа – сто хиляди долара, той все пак прави икономии, защото се спестява заплатата на шофьора и се пести от бензин. Tesla планира да направи камионите напълно автономни през 2020 г.

 
 

Крисчън Бейл с нова радикална промяна

| от chr.bg |

Крисчън Бейл, който обожава да променя теглото и външния си вид за роля, се показа в новия си вид.

Актьорът ще влезе в ролята на Дик Чейни в нов филм, чието работно заглавие е „Backseat“.

За целта той се е подстригал „0 номер“ и е наддал видимо. До скоро ходещ с брада, той е и гладко обръснат.

С появата си Крисчън промотира и другия си нов филм „Hostiles“ (режисьор Скот Купър), в който си партнира и с Розамунд Пайк („Gone Girl“).

За да качи всичките тези килограми, Бейл казва просто: „Ядох много пайове“.

Дик Чейни е 46-ият вицепрезидент на САЩ (2001-2009). Филмът разказва за службата на Чейни като вице на Джордж Буш, решенията, които е взимал, и политиките му, които влияят на целия свят.

Стив Карел ще играе секретаря по отбраната Доналд Ръмзвелт, а Сам Рокуел ще е самият Буш. Ейми Адамс е съпругата на Дик Лин.

 
 

Миранда Кер е по-красива от всякога

| от chr.bg, БТА |

Миранда Кер очаква второ дете – първото от новия си съпруг, основателя на Снапчат Еван Спигел, съобщи Контактмюзик.

34-годишната Кер има 6-годишен син Кристофър Флин от брака си с актьора Орландо Блум, с когото се разведе преди повече от четири години, припомня изданието.

„Миранда, Еван и Флин с нетърпение очакват най-новия член на семейството“, се посочва в изявлението, направено от представител на двойката и цитирано от редица медии.

От съобщението не става ясно кога се очаква раждането на бебето.

Кер и 27-годишният Спигел сключиха брак през май тази година на пищна церемония в тесен кръг в дома им в Лос Анджелис, след продължила около две години връзка.

 
 

Fisker създава електрическа кола, която ще се зарежда за 1 минута

| от chronicle.bg |

Луксозният бранд Fisker Automotive, основана и развита от бившия консултант на Tesla Хенрик Фискер, обяви, че от компанията са направили сериозен пробив, който ще задмине Tesla като лидер в производството на луксозните електромобили.

Сега Fisker внесе патенти за нова технология за батерии, която може да осигури заряд за над 500 мили (над 800 км) пробег за една минута. Според компанията, такива електромобили може да се движат по пътищата още през 2024 г.

Компанията не беше много обстоятелствена в изявлението си, но разкри някои детайли относно измеренията на новите ѝ изобретения и открития. Новата технология за съхраняване на електроенергия ще позволи създаването на полупроводникови (статични) батерии, които ще имат много повече повърхност, отколкото съществуващите плоски тънкослойни полупроводници. Новата технология ще прави възможна по-голямата проводимост и така батериите могат да работят по-добре в студено време и да се зареждат значително по-бързо.

Въвеждането на новата технология на пазара е сложно поради трудното изграждане на вериги за доставка на някои суровини и създаване мерки за контрол на качеството, така че от Fisker казаха, че е малко вероятно изобретението им да влезе в употреба за коли и камиони по-рано от  2024 г.