Volkswagen Amarok: офроуд в „Манастирски ливади“, парти и мокро пране

| от Цветелина Вътева |

Пред нас стои чудовище. Не е годзила, нито тиранозавър, нито демогоргон, не прилича и на мегалодон. Но е голямо и изглежда страшно. И ни привлича на ницшеанския принцип на бездната, в която знаете…ако се взирате твърде дълго, и тя ще започне да се взира във вас.

Това е Volkswagen Amarok – немски пикап с 3,0-литров турбодизелов двигател V6 TDI, 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF и перманентно 4х4 задвижване 4MOTION.

Имаме един ден с него и искаме да разберем „какво толкова“ и защо някой би си купил грамадна машина, в която да превозва крави, вместо секси кросоувърче кабриолет, с което да дефилира по софийските улици.

Първата и очевидна причина е офроуд талантът на Amarok. Може да смятате, че този талант е излишен в условията на градска среда с хубава пътна мрежа, но ще сгрешите фатално. Запътваме се към луксозния столичен квартал „Манастирски ливади“, където квадратният метър на апартамент в нова сграда започва от 1000 евро. Гмурваме се в сюрреалистичен пейзаж от спретнати селски къщурки, миниатюри на небостъргачи, криви полуулици и…онова, което търсим: мини пропасти, пълни с кална вода.

Не се налага да ходим до Паничище, откъдето да катерим рилските езера с Amarok-a: имаме си съвършен офроуд терен точно тук: в сърцето на „Манастирски ливади“. Може и без кавичките.

volkswagen amarok

Вариантите на задвижването на пикапа са три – задно, 4MOTION с водещо задно задвижване и включване на предния мост при нужда, което има и бавни предавки при ръчната скоростна кутия и 4MOTION с перманентно задвижване на колелата с Torsen диференциал. Запазваме си блокирането на диференциала за потенциално изкачване на Килиманджаро , но и без него се справяме добре. Скоростната кутия успешно симулира бавни скорости при потегляне и спускане, които се подпомагат от асистента за спускане по хлъзгав склон – може да го активирате от един бутон, включително в движение.

Amarok преодолява манастирските бездни със завидна лекота и освен пръските кал по джантите, по нищо друго не личи, че сме били на офроуд.

volkswagen amarok

Връщаме се към центъра, като по пътя ми прави впечатление колко бързо реагира автомобилът и колко лесно се кара. Първоначално се смущавам от когнитивния дисонанс, създаден от мъжкарския, заплашителен външен вид на автомобила (резките линии, огромните джанти и агресивната предна броня са достатъчни, за да разбереш, че тази кола не се шегува), и елегантния интериор. Впоследствие установявам, че този странен „ин и ян“ ми харесва: да шофираш кола, която е едновременно безкомпромисна в пресичането на скандално неравни терени, и гальовна към шофьора и пътниците, не е толкова лошо.

AmarokParty-6

Ергономични седалки, много кожа, мултифункционален волан и екран на мултимедийната система, на който спокойно може да се гледа последния епизод на „Stranger Things”…всичко това прави интериора на Amarok непривичен за класическия шофьор на пикап Родни от Луизиана, но прекрасен за хора, които искат хем да карат кола с устойчивостта на минотавър, хем да се глезят в луксозно купе.

Докато обсъждаме тези неща, стигаме до центъра на София, където в средата на деня има чутовно задръстване. Забавляваме се с погледите на околните шофьори, които издават смесица от респект и лек потрес. И стигаме до офиса, където ни чакат…не папки с документи и каквото друго чака обикновените хора в обикновените им офиси, а купчина мокро пране.

Паркираме Amarok на „Париж“, опъваме едно въже в легена и простираме дрехите – перфектно. Докато се печем на слънце, чорапите изсъхват за нула време.

volkswagen amarok

След това изиграваме една партия 3-5-8. Шефката ни бие (или ние й даваме да ни бие – нека остане загадка). Минувачите ни завиждат.

AmarokParty-45

Сещаме се за поне още няколко неща, които могат да се правят в Amarok: диво моминско парти, първа среща между млади влюбени, дълбок сън под открито небе и превозване на отбор мажоретки или 12 пожарникара с 12 кученца от календар.

За съжаление, нямаме време да осъществим всичките идеи, за които ни вдъхновява пикапът и скоро поемаме по обратния път към неговия дом.

160-те конски сили с пиков въртящ момент от 550 Нм нежно и бързо ни прекарват по Цариградско шосе с лекота, която малко шокира. Митът за друсащия пикап, който провокира мигновена бъбречна криза, е безжалостно развенчан: тази кола вози почти като лимузина. Изпреварването не представлява никакъв проблем и карането в лява лента се случва съвсем естествено. Старт-стоп системата на двигателя пести гориво – както и дългото предавателно число при най-високите предавки. То осигурява и така желаните ниски нива на CO2 емисии и още по-ниски нива на шума. Слушаме спортния подкаст на Webcafe по пътя, без да се налага да набичваме звука на максимум.

AmarokParty-79

Докато слънцето залязва над Околовръстното и облизва с умиращите си лъчи Бизнес парка, имаме отговор на въпроса защо някой би си купил Amarok вместо секси кросоувърче. Комбинацията от работна сила, стилен интериор, мачовска визия, добър двигател, прилични коне и офроуд дарба просто е много добра.

А и ако внезапно паднете в заледено езеро ви се наложи да прострете чифт мокри чорапи някъде, а сте далеч от парното и домашния простор…знаете какво да правите.

Още снимки може да видите в галерията.

 
 

Бенисио Дел Торо ще участва в следващия филм на Оливър Стоун

| от chronicle.bg |

Бенисио дел Торо ще участва в новия филм на Оливър Стоун „Бели лъжи“. Филмът ще проследи героя на Дел Торо Джак – дете на разведени родители, докато се опитва да избегне техните грешки в собствения си брак и отношенията със сина си. 

Чувствайки се в капан, героят на Дел Торо се впуска в пътешествие, изпълнено със страст, което още повече замъглява пътя към собствената му душа. Срещайки жена, чийто живот представлява точно обратното на неговото положение, той се решава на преоткриване.

Последният филм, по който Стоун и Дел Торо са работиха заедно, беше „Диваци“ от 2012 г., базиран на едноименната книга на Дон Уинслоу.

Бюджетът за филма вече е уреден и Стоун се надява снимките да започнат през пролетта, в Ню Йорк. Докато това се случи, всики  можем да очакваме Бенисио дел Торо в новия сериал на Showtime, озаглавен Escape at Dannemora, който се очаква да стартира на 15 октомври тази година.

А в близките дни имате последен шанс да го гледате на кино в „Сикарио 2: Солдадо“.

 
 

Готови ли сте за Натали Портман във „Vox Lux“?

| от chronicle.bg |

Тази година очакваме две обещаващи заглавия на широкия екран, в които ще видим историите на две поп певици. Едното е „A Star Is Born“, където в главната роля е Лейди Гага, а другото е рядко споменавания филм (засега) „Vox Lux„, който се надяваме, че ще бъде поредното голямо заглавие за Натали Портман след изключителния „Джаки“, който й донесе номинация за „Оскар“ миналата година.

Vox Lux“ разказва историята на Селест (Натали Портман), световно известна поп звезда, която се изправя пред миналото си часове преди голям концерт. Зрителите се връщат 15 години назад, за да се запознаят с възходите, паденията и пътят до голямата слава на певицата.

В началото на годината стана ясно, че Руни Мара, която трябваше да играе главната роля, ще бъде заменена от Портман. Изпълнителката Sia е автор на саундтрака, а Брадли Корбет е режисьор на музикалната драма. Това е вторият филм на Корбет след дебюта му „The Childhood of a Leader“.  Вчера от екипа показаха първия кадър на Натали Портман в ролята на Селест.

Премиерата на филма е на тазгодишното издание на кинофестивала във Венеция, който ще се състои между 29 август и 8 септември.

Поддържащите роли се поемат от Джъд Лоу, Дженифър Ел и Стейси Мартин.

Въпреки че филмът ще бъде показан във Венеция,  а премиерата по киносалоните се очаква да бъде през септември.

 
 

Глен Клоуз за Скарлет Йохансон: „Всеки трябва да може да играе всеки“

| от chronicle.bg |

Великата Глен Клоуз получи последната си от общо шест номинации за „Оскар“ преди 5 години. Ролята й беше на жена, която се представя за мъж, за да се издигне в ирландското общество на XIX век. Актрисата се справи брилянтно с ролята си. От екипа на филма „Алберт Нобс“ още тогава заявяват, че ролята на Глен Клоуз не е на транссексуална.

По повод последните полемики в развлекателната индустрия относно това кои актьори, какви роли могат да играят, актрисата от „Опасни връзки“ коментира, че разбира напрежението, образувало се около Скарлет Йохансон. Преди седмици Йохансон получи редица критики, защото беше избрана да играе транссексуална роля. В резултат на тези критики тя беше принудена да се оттегли от проекта.

Мнението ми е, че хора, които продуцират и режисират филми на такава тематика, трябва да осигурят работа на транссексуалните актьори… но също така трябва да имат възможността да вземат най-добрия човек„, казва Глен Клоуз, цитирана от IndieWire. „Актьорството е занаят… и лично аз смятам, че всеки трябва да може да играе всеки.

Миналия месец стана ясно, че Йохансон ще играе известният Данте „Текс“ Гил във филма „Rub & Tug“ – реална личност, която живее през 70-те години на миналия век, държи  масажистки салон и таен публичен дом. След това редица транссексуални актьори критикуваха избора на хетеросексуална актриса за ролята на транссексуален персонаж. След малко повече от седмица Скарлет Йохансон се оттегли от филма, а все още не е избран неин заместник за ролята.

На този фон продължават да се чуват гласове, които настояват ролите на хомосексуални и транссексуални да бъдат играни само от такива актьори. Такъв е случаят с Руби Роуз отпреди няколко дена. Актрисата, която се определя като „gender fluid“ беше избрана да играе Batwoman, чийто персонаж е на еврейка лесбийка. Руби Роуз беше заклеймена в социалните мрежи,  а настояванията са за ролята на еврейка лесбийка да бъде избрана актриса еврейка и лесбийка. В резултат Роуз изтри профила си в Twitter.

В същото време някои актриси, като Глен Клоуз, с подобни изказвания доказват, че все още има трезви умове в развлекателната индустрия, които разбират същността на истинското актьорско майсторство.

 
 

Чарлз Буковски: „На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

| от chronicle.bg |

„Без да се опитва да се представи героически или в добра светлина, Буковски пише с истинността на човек, който няма какво да губи, което го отделя от повечето други „автобиографични“ писатели и поети.“ пише за него критикът Стивън Кеслер.

„Буковски е… феномен. Той се е утвърдил като писател с постоянен и настойчив стил, базиран на това, което самият той определя като своя „личност“, резултат от едно трудно и напрегнато съществуване“ пише друг.

Чарлз Буковски е един от най-известните американски съвременни автори на поезия и проза и, според мнозина, най-влиятелният и имитиран поет. Роден е на 16 август 1920 г. в Германия. Баща му е американски военен, майка му – германка. На 2 години пристига в САЩ, отгледан е в Лос Анджелис и живее там над 50 години.

Буковски разчита на собствения си опит, емоция и въображение, когато пише. Езикът му е директен, груб, рязък, картините изобилстват от насилие и секс. Някои критици определят стила му като обиден, други твърдят, че това е сатира на мачизма, която си служи с постоянната употреба на секса, алкохола и насилието.

Оставяме на вас да прецените, предлагайки няколко цитата от великия автор.

Charles Bukowski on "Apostrophes"  French Talk Show

„На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

„Ако ти се получи да излъжеш някого, това съвсем не означава, че той е глупак. Значи, той ти се доверил повече, отколкото го заслужаваш.“

„Свободната душа се среща рядко, но го знаеш, когато човекът срещу теб притежава такава – основно защото се чувстваш приятно, много приятно, когато си близо до него.“

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Болници, затвори и бардаци – това са университетите на живота. Аз имам няколко висши образования. Заслужавам малко уважение.“

Charles Bukowski

„Точно това е проблемът с пиенето. Ако се случи нещо лошо, пиеш, за да забравиш; ако се случи нещо хубаво, пиеш, за да го отпразнуваш; а ако нищо не се случва, пиеш, за да се случи нещо.“

„Разберете ме. Не съм от този обикновен свят. Имам си лудост, аз живея в друго измерение и нямам време за неща, които нямат душа.“

„Бях привикнал към най-лошите неща: харесваше ми да пия, бях мързелив, не вярвах в Господ, политици, идеи, идеали. Бях посредата на нищото, нещо като не-съществуване и го приех. Не го правех, за да заинтересувам някого. Не исках да съм интересен, беше прекалено изтощително. Това, което всъщност исках, беше единствено уютно и скрито местенце, на което да живея и да бъда оставен насаме.“

Writer Charles Bukowski

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Красивите мисли и красивите жени никога не се задържат.“

„Началото на една връзка винаги е най-лесно. След това започват разкритията – и никога не свършват.“

„Трябва да умреш няколко пъти, преди да започнеш да живееш истински.“

„Адвокати, доктори, зъболекари, всички те печелят пари. Писателите? Писателите гладуват. Писателите се самоубиват. Писателите полудяват.“