Влезте в новия офис на Google в Лондон – три години, преди да отвори

| от |

Новият лондонски офис на Google трябва да отвори врати през 2016 г. Проектът предвижда там да има открит плувен басейн, закрито футболно игрище, стена за катерене и градина на покрива, от който ще може да се вижда как влаковете се плъзгат от гара „Kings Cross“ към Cambridge или Hogwarts.

Гугълсите ще могат да се движат вътре с колела, а някъде между пролуките на всичко това ще има и бюра за работа. Вижте как изглежда всичко това.

 
 

Гледахте ли третия сезон на The Man in the High Castle?

| от Радослав Тодоров |

Сериалът „The Man in the High Castle“ се превърна в най-нашумялата продукция на Амазон напоследък. Преди няколко седмици излезе третият сезон на сериала и вече очакваме следващия, който ще бъде при нас догодина.

Ето за какво става въпрос.

Той е трилър-дистопия по едноименния роман на Филип Дик, чието действие се развива в алтернативна реалност. И по-точно в алтернативната история всъщност, защото годината там е 1962.

Немците обаче първи са открили атомната бомба и силите на Оста са успяли да спечелят Втората световна война. Света е поделен между Третия райх и Японската империя. Съответно САЩ е окупиран и разделен на две части – Greater Nazi Reich в по-голямата източна област и Japanese Pacific States в западната, между които е обособена ивица от неутрална зона обхващаща Скалистите планини.

The-Man-in-the-High-Castle-2

Американците живеят под два деспотични и репресивни режима. Отряди на Гестапо и Кемпейтай върлуват навсякъде и екзекутират всички заподозрени в участие в зародилата се съпротива.

В завръзката главните персонажи откриват серия от тайнствени пропагандни филми, в чиито записи с учудване виждат заснети самите себе си, но съдбите им, както и съдбата на целия свят, там се развиват по коренно различен начин.

Оказва се впоследствие, че това са реални кадри обаче от друг паралелен свят, който всъщност е нашият. Този, в който ние зрителите, живеем и в който съюзниците са победили райха.

Също така наяве започват да излизат ред изумителни открития, някои от героите умират в единия свят, но в другия са живи. Същевременно успяват да установят и че съществуват начини за прескачане от едната реалност в другата.

В такъв един вълнуващ и непредвидим водовъртеж от апокалиптични събития ни заварва края на втория и целия трети сезон. Това което ни очаква в новия сезон е нова върволица от невероятни обстоятелства свързана с това, че нацистите разбират за съществуването на другата (нашата) реалност и се устремяват към установяване на власт и над нея.

 
 

Защо не трябва да имаме приятели в офиса

| от chronicle.bg |

Като се има предвид колко време прекарваме в офиса, няма как да не се сприятелим с някого. И това е хубаво – ако сме приятели с колегите, това увеличава удовлетворение ни от работата.

Но все пак не е добре да си ставаме прекалено близки.

Ейми Купър Хаким, индустриално-организационен психолог, казва: „Няма нужда да сте първи приятели. Искате да сте добри, професионални и възпитани. Но не е добре да казвате на човека на бюрото до вас най-дълбоките си тайни и цели в живота“.

Често по инерция наричаме близките си хора на работа „приятели“. С тях можем да обядваме заедно, но не е добре да прибързваме с поканите вкъщи. Споделяне на лична информация като финанси също може да ни навреди, например, когато дойде време за коледни бонуси. При повишение на служител, близките отношения могат да доведат до караници (ако не повишите „когото трябва“) или да са зле за компанията (ако повишите „когото трябва“). Или ако повишат ваш колега само защото е близък с шефа. В такъв случай трябва да преосмислим отношенията си към самата фирма. Споделянето също може да рикошира, ако колегата ни всъщност не ни е толкова верен, колкото си мислим. Например, ако кажем на някого как не сме доволни от сегашната си позиция и търсим нова работа след което получим повишение и решим да останем, това може да го озлоби към нас.

Границите при колегиалните взаимоотношения въжат с особена сила за мениджърите. Те могат да обезкуражат целият екип, ако покажат предпочитания към конкретен човек или си затварят очите при негови грешки. Най-важното за един лидер, за да запази вярата в себе си, е честността.

Често се случва да се сближим с някого от съжаление, защото този човек не се справя добре. Докато емпатията е положително качество, тя може да ни изиграе много лоша шега, когато неговото поведение започне да влияе и на нас.

Освен да внимаваме пред кого се оплакваме, трябва да внимаваме и кой се оплаква на нас. Не искаме да сме заобиколени от негативност и проблеми, защото това лесно може да влоши здравето ни – и психологическото, и физическото. Ако започнем да усещаме, че другите хора ни заливат, съвсем приемливо е да избягваме контакт с тях или да отклоняваме по-лични разговори.

 
 

Енио Мориконе: Тарантино е кретен, а филмите му са боклук

| от chronicle.bg |

Енио Мориконе поддържа смесените си чувства към Куентин Тарантино, с когото работиха заедно по „The Hateful Eight“ – и дори спечелиха награда на Академията. В интервю за немския Playboy известният композитор нарича режисьора „кретен“, а филмите му „боклук“.

„Човекът е кретен“, казва Мориконе. „Той просто краде от другите и накрая само сглабя всичко. Не прави нищо оригинално. И не е и режисьор. Така че не може да се сравнява с Джон Хюстън, Алфред Хичкок или Били Уайлдър. Те бяха велики. Тарантино просто претопля стари неща.“ Той признава, че не е фен на филмите на Тарантино и ги нарича „боклук“. Тарантино присъства на церемонията, когато Морикона получава звезда на алеята на славата през февруари 2016.

Част от проблемът се корени в работните им отношения: „Обажда ти се отникъде и иска музиката за филма да е готово за няколко дни, което е невъзможно. Това ме влудява!“, продължава Мориконе. „Защото това просто не е възможно. Затова не се занимавам повече. Така му казах и последния път. Следващия път обаче ще съм твърд. Може да ми помаха за чао.“

Едни от най-популярните парчета на италианския композитор са към филмите „The Good, the Bad and the Ugly“, „Days of Heaven“ и „Once Upon a Time in the West“, както и много други. Вчера той стана на 90 години.

 
 

Започнаха снимки на филма „Хензел и Гретел“

| от chronicle.bg |

Orion Pictures съобщи, че продукцията им „Хензел и Гретел“, в ролите София Лилис и Сами Ликей, започна снимки в Дъблин. Оригиналната приказка за братче и сестриче, отвлечени от човекоядна вещица е кой знае колко стара, но най-любимата ни версия, разбира се, е тази на братя Грим от 1812 година.

През 1893 година приказката излиза на опера, а през 1932 персонажите участват в кратък филм на Disney „Babes in the Woods“. Тим Бъртън снима историята, отново за Дисни, но лентата му се пуска само веднъж по The Disney Channel. Скорошните адаптации на историята акцентират върху хорър елемента като една корейска продукция от 2007 и „Hansel and Gretel: Witch Hunters“ от 2013 година с Джеръми Ренър и Джема Артъртън.

Новият „Hansel and Gretel“ също ще акцентира върху хоръра. София Лилис, която намери слава с играта си в „IT“, ще е Гретел. Новакът Сами съответно ще бъде Хензел. Ролите зад кадър пък са: Осгуд Пъркинс е режисьор, а той и Роб Хайс заедно са автори на сценария. Ето кратък синопсис от студиото:

Преди много време, в далечна приказна провинция, младо момиче завежда малкия си брат в тъмните гори в търсене на храна и работа, но попадат в мрежа от ужасяващо зло.

Във филма играят още Чарлз Бабалола („Black Mirror“) като ловецът, Алис Криг („Star Trek: First Contact“) и Джесика Де Гоу („Arrow“) като вещиците канибали.

В главната роля е току-що появилата се на небосклона Лилис. Тя се очаква да играе Бевърли и в продължението на „IT“ – „IT: Chapter Two“, с Джесика Частейн в ролята на възрастната Бевърли. Лилис се появява и в харесвания „Sharp Objects“ на HBO.

Режисьорът Пъркинс си е изградил име на любител на хорърите, ще видим какво ще направи. Филмът ор 2013 „Hansel and Gretel: Witch Hunters“ имаше комедийни тонове, но като цяло не впечатли особено. Тази мода на преоткриване на класически приказки с екшън елемент идва от „Snow White and the Huntsman“ от 2012 година, който успя да изкара $396 милиона в боксофиса.