Владимир Каролев: Умерен оптимист съм за икономиката на България за догодина

| от |

Финанасовият анализатор Владимир Каролев ще бъде съветник на министъра на икономиката Божидар Лукарски. В предаването „12+3″ на БНР той обясни защо е решил да заеме поста и какви промени ще има в министерството:

“Реших да помогна на Лукaрски във формирането на икономически политики, които според мен ще бъдат полезни за това бизнес климатът в страната да стане по-добър както за местните, така и за чуждестранните инвеститори и да се върнем към годините, които всички помним, имам предвид 2002-2008-а, когато икономиката растеше средно с 5%.

В Министерството на икономиката ще има разделяне, освен разделянето на три. Агенцията за инвестиции най-вероятно ще отиде директно на подчинение на вицепремиера, който отговаря за икономиката. Агенцията за приватизация може също да се отдели и отново да отиде под управлението на вицепремиер, така че все още не е ясно точно какво ще стане. И в момента е време за оформяне на концепции, а не на конкретни мерки.

Министерството на икономиката ще се занимава със секторните политики, с координацията на външноикономическите политики и на работата на икономическите служби. Агенцията за държавни поръчки остава в министерството.“

Каролев обясни и за какво ще настоява в икономически план:

“Първото нещо, което искаме да прокараме, има 4-5 международни индекса, които са за цял свят, като например Индекс на конкурентоспособността, Индекс за леснота на правене на бизнес, където България е доста назад в класацията. Хубавото е, че там конкретно човек, като прочете къде България е назад, би трябвало да му е ясно къде да фокусира усилията си. И точно там ще  фокусираме усилията. И едно от нещата, където България е доста назад, е прекалено бавната работа на администрацията и прекалено многото разрешителни и съгласувателни режими. Нещата, които аз ще предложа, не са откриване на Америка и са приложени в другите страни. Освен това има изключително много спирачки пред създаването на нов бизнес.“

Владимир Каролев коментира и справянето с монополите у нас:

“Монополите по цял свят са регулирани, проблемът е, че в България регулацията е погрешна. Например, при доставката на ток или вода там, където има естествен монопол, винаги се регулира нормата на възвръщаемост. Само че в държавите с правилна регулация, когато една държава намалява разходите си, част от тези спестявания остават като възнаграждения за този, който е я осигурил, а в България ДКЕВР всяка година, като види повишаване на ефективността, целият положителен резултат го присвоява. Това лишава фирмите от стимул за повишаване на ефективността.“

Финансовият анализатор даде и прогнозата си за икономиката на България за догодина:

“Аз съм умерен оптимист. Първо, излязоха резултатите от Националния статистически институт за първите 9 месеца и виждаме икономическия растеж, който е около 1,5%, и виждаме за първи път от 2008-а година доста значимо увеличаване на заетостта – близо 60 хиляди нови работни места, виждаме увеличаване на спестяванията и от там – на инвестициите. Освен това България винаги е била зависима от експортните си пазари, слава Богу, германският локомотив не забоксува, така че по линия на основните ни експортни партньори, които са Западна Европа и Турция, не виждам проблеми и от там българският износ ще расте. И ако бъдат направени някои от промените, за които говорих, опростяване на бизнес средата, стартиране наново на приватизацията и концесионирането, по линия на която – директни чуждестранни инвестиции, България може да е приятна изненада и догодина планирания икономически растеж да е по-висок.“ 

Владимир Каролев коментира и идеята за обявяване на цесиите, свързани с КТБ, за недействителни:

“Не мисля, че каквото и да е нещо със задна дата е добра идея, но това е чисто правно решение.“ 

Интервюто с Владимир Каролев можете да чуете тук.

 
 

CRF450L: Машина за всички пътища

| от chronicle.bg |

От януари 2019 започва производството на CRF450L: моделът, създаден да допълни On/Off гамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този мотоциклет с лекота преодолява тежките офроуд терени, но подлежи на регистрация.

Добре познатите dual-purpose мотоциклети трябва да отговарят на много условия: за безпроблемната offroad експлоатация трябва да бъдат леки, с висококачествено окачване, лесно управление, здрави и надеждни. Двигателят трябва да е мощен, с висок въртящ момент в целия работен диапазон, а сцеплението: перфектно, независимо от терена. За безпроблемното движение в градския трафик мотоциклетът трябва да е компактен и маневрен, с добро ускорение и плавно управление, да пали лесно, и да е с удължени междусервизни интервали.

Разбира се, CRF450L разполага и с фар, с подсвет на регистрационната табела, стоп-светлини и мигачи: LED, гарантиращи с над 30% по-добра осветеност.

Основната идея на проекта е възможността за използване на мотоциклета в изключително широк диапазон: от магистралата през града до калните планински пътеки и каменните сипеи.

Няма да откажем тестдрайв, с който скоро да ви запознаем.

 

 
 

Робин Райт се омъжи тайно

| от chronicle.bg |

Актрисата Робин Райт се омъжи за Клеман Жироде, мениджър за отношенията с ВИП клиенти в „Saint Laurent“, съобщи Контактмюзик.

Церемонията е била в тесен кръг в петък, във Франция, по настояване на актрисата. Двойката пазеше любовта си далече от любопитните погледи, но почитателите на актрисата заподозряха годеж още миналата година, когато видяха пръстен на ръката й.

Робин Райт беше омъжена за холивудската мегазвезда Шон Пен от 1996 г. до 2010 г. Те имат две деца – Дилън на 27 години и Хопър – на 25. Актрисата е казвала, че разводът за нея е бил „опустошителен“. След раздялата си с Шон Пен тя имаше връзка с актьора Бен Фостър, но се раздели с него през 2015 г.

Робин Райт неотдавна каза, че е била изненадана от обвиненията в сексуален тормоз срещу колегата й от сериала „Къща от карти“ Кевин Спейси. Тя обаче призна, че са общували само на снимачната площадка.

Наистина не го познавам като човек. Познавах невероятния професионалист„, обясни тя.

 
 

Алфред Хичкок: „Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

| от chronicle.bg |

 Той е не просто „Кралят на ужаса“, а една от най-култовите икони на популярната култура на миналия век. Дори само линията на профила е достатъчна, за да разберете, че на снимката пред вас стои един от най-влиятелните режисьори в киното – Алфред Хичкок.

Стилът му е един от най-разпознаваемите в киното. Ще го познаем по съспенса, който е във всеки кадър. По красивите жени, с които е работил – Грейс Кели, Ингрид Бергман, Типи Хедрън, Джоан Фонтейн и други. По мъжете, които винаги спасяват положението – Кари Грант, Джеймс Стюарт. По ролите му на статист в собствените му филми. И по още други редица отличителни белези, които правят Хичкок толкова известно име в киното.

Във филмите му зрителят е подтикван да се идентифицира с камерата, която се движи по начин, имитиращ нечий поглед. Хичкок манипулира чувствата на публиката, усилвайки тревогата, страха или съчувствието, и използва новаторски подход към монтажа , за да демонстрира гледната точка на героите. В използваните от него сюжети често присъстват бегълци, преследвани от правосъдието, наред с красивите жени (повечето от които, блондинки).

Думите му са пропити със сарказъм. И е удоволствие да бъдат препрочитани. В чест на рождената му дата споделяме някои от тях с вас.

GettyImages-115096126-1200x800

„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“

„Киното – това е животът, от който са изрязани скучните сцени.“

„Да те ударят не е толкова ужасно, само очакването е ужасно.“

„Винаги карай публиката да страда колкото е възможно повече.“

Alfred Hitchcock Aims

„Щастлив брак е този, в който мъжът разбира всяка дума на жената, която тя не е казала.“

„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече неща оставя на въображението, толкова по-добре.“

„Няма нищо по-страшно от затворената врата.“

„Човек не е беден, ако все още може да се смее.“

„Телевизията е като тостера – натискаш бутона и всеки път изскача едно и също.“

„Телевизията е направила много за психиатрията – освен че разпространява информация за нея, точно толкова добре и допринася за необходимостта от нея.“

maxresdefault

„Отмъщението е сладко и от него не се пълнее.“

„Добрият филм е тогава, когато парите за вечерята, билета и детегледачката са си стрували.“

„Да обичаш – това значи да престанеш да сравняваш.“

„Жена, която се съблича публично, ми напомня на режисьор, който в началото на филма съобщава развръзката.“

„Най-страшното нещо у злодеите е тяхната външна привлекателност. Как иначе щяха да спечелят доверието на жертвите си?“

„Единственият начин  да се отърва от страховете си е да ги заснема.“

„Не съм срещу хората. Просто съм уплашен от тях.“

 
 

Гола сцена на Мерилин Монро беше открита 56 години след смъртта й

| от chronicle.bg |

56 години след смъртта на Мерилин Монро, нейна гола сцена от филма на Джон Хюстън, „The Misfits“, беше открита. Сцената, която Джон Хюстън изрязва от филма, се смяташе за унищожена, предава Deadline.

Откритието е направено то Чарлз Касило, докато е събирал информация за книгата си „Marilyn Monroe: The Private Life of a Public Icon“. Книгата разказва за бурния личен живот на най-известната блондинка  в историята и по-специално, за отношенията с баща й (или липсата на такива) и многото любовници, които пресичат пътя й.

Касило разбира за оцелелия запис по време на  интервю с Къртис Тейлър, син на продуцента на „The Misfits“, Франк Тейлър. Мъжът споделя, че е пазил записа в заключена стая откакто баща му умира през 1999 г.

misfits-the-1961-010-marilyn-monroe-in-plaits-clark-gable-00m-f45-00o-hmu
С Кларк Гейбъл в „The Misfits“

Лентата съдържа любовна сцена между персонажа на Кларк Гейбъл и този на Монро. В нея тя маха чаршафа, с който е покрита, и открива голото си тяло. Ако е била включена във филма, това най-вероятно е щяла да бъде първата гола сцена на американска актриса в голяма продукция от епохата на говорещото кино.

Режисьорът Джон Хюстън отказва да остави сцената във финалния вариант, защото според него не е била необходима на историята. Но продуцентът Франк Тейлър е осъзнавал важността на записа и го е съхранил. „The Misfits“ е заснет през 1961 г., а сценарият е на тогавашния съпруг на Мерилин Монро, Артър Милър. Той разказва историята на трима каубои, които се състезават за вниманието на красива жена. Това е последният филм на Монро.

Къртис Тейлър казва още, че не е решено какво ще се случи със записа.