Владимир Илиев със 17-то място в спринта на 10 километра в Поклюка

| от |

Владимир Илиев се нареди на 17-о място в спринта на 10 километра от Световната купа по биатлон в словенския зимен център Поклюка, след като финишира без грешка в стрелбата. Красимир Анев също не направи пропуск в стрелбата и зае 32-о място. Дебютантът Димитър Парталов направи две грешки на огневия рубеж и финишира 91-и от общо 103-а участници.

Победител е Антон Шипулин (Русия), който не допусна пропуск в стрелбата и записа шеста победа в кариерата си. До първи подиум за сезона стигна Доминик Ландертингер (Австрия), който също повали 10-е мишени, но остана на 11.9 секунди от титлата. Норвежецът Емил Хегле Свендсен се нареди трети също след безгрешна стрелба и на 24.1 секунди от Шипулин.

Носителят на Световната купа и двукратен олимпийски шампион Мартен Фуркад остана четвърти на 29.9 секунди, след катопропусна една мишена. Фуркад води класирането за Световната купа след 6 от 25 старта с 259 точки, следван от Емил Хегле Свендсен с 251 точки и Зимон Шемп (Германия) с 230 точки.Красимир Анев е 23-и със 100 точки, а Владимир Илиев – 25-и с 91 точки. / БНР

 
 

Подмладяваме мозъка си с младежка кръв

| от chr.bg |

Учени от Калифорнийския университет в Сан Франциско установиха, че преливането на кръв от подрастващи организми може да вдъхне нова младост на мозъка, съобщава сайтът Лайф, цитиран от БТА.

Спeциалистите провели експерименти с опитни мишки. Преливането на „млада кръв“ в организма на гризачите значително повишило когнитивните способности на мозъка им и на практика спряло естествените процеси на стареене.

Ферментът ТЕТ2 в резултат на няколко преливания на „свежа“ кръв в „стария“ организъм показал висока активност и станал причина за ускореното обновяване на мозъчните клетки на опитните животни. Учените планират в скоро време да тестват новия метод и върху хора. В случай на успех, може да се постигне пробив при лечението на тежките дегенеративни заболявания, увреждащи мозъка. Специалистите изтъкват, че преливането на кръв и паралелното провеждане на клетъчна генна терапия ще позволи частичното или пълното възстановяване на правилния режим на работа на невроните и синапсите.

 
 

Най-интересното на София Филм Фест

| от chr.bg |

Международния София Филм Фест номер 22 започва през март и както всяка година го очакваме с нетърпение. Причините са доста и от най-различни жанрове, но сега ще се опитаме да ги изкажем.

„Проектът Флорида“ звучи интересен – на фона на лавандуловите полета и пухкавите бели облаци на Флорида три деца крещят едно на друго. Историята следва уникалната шестгодишна Муни и нейната „банда” приятелчета, чиято лятна ваканция е изпълнена с детски чудеса и приключения във време, когато възрастните наоколо преживяват доста житейски трудности.

Очакваме „Квадратът“, защото взе адски много награди и въпреки, че в него става въпрос за някаква арт инсталация на Кристиан. Той самият е грижовен разведен баща и уважаван куратор в музей за съвременно изкуство.Кристиан обаче ще загуби телефона си, а глупавата му реакция ще го вкара в много неудобни ситуации.

„Квадратът“, както и други два филма от програмата – „Нелюбов“ на Звягинцев и „За тялото и душата“ са с номинации за чуждоезичен Оскар.

„Другият любовник“ на един от най-работливите режисьори във френското кино Франсоа Озон е сексуален психотрилър. Той разказва за младата, чувстителна жена на име Клои (Марин Вакт), която се влюбва в психоаналитика си Пол (Жереми Рение). Но след няколко седмици двамата заживяват заедно, тя започва да подозира, че влюбена в близнаци, а Озон дава шанс и на зрителите за подобно впечатление.

„Изключителният: Моят Годар“: Париж, 1967 г. Жан-Люк Годар, най-прочутият филмов режисьор на своето поколение, снима филма Китайката с жената, която обича – почти 20 години по-младата Ан Вяземски. Жан-Люк обаче коренно ще се промени – от звезден кинорежисьор до изолиран Маоист.

И още: „Без милост“ взе златен глобус за чуждоезичен филм. Премиерата му беше преди няколко месеца на Кан, където ние отново не успяхме да отидем… „Манифест“, в който Кейт Бланшет изиграва 13 роли! „Невидима нишка“ на Пол Томас Андерсън за най-добрия шивач в следвоенен Лондон и неговата любов, муза и гибел Алма. „Бикини Муун“ – заглавието всъщност е име на главната героиня, която е провокативна и дръзка и очевидно има ментални проблеми, защото твърди, че е карала мотокар по време на войната в Ирак и че е дърводелец – „като Исус, но с гърди“.

Докато сме на Фестивала, може да гледаме отново и „Аз, Тоня“.

 

 
 

Дженифър Лорънс прави поредица за #MeToo

| от chr.bg |

Дженифър Лорънс ще прави документална поредица за движението „Аз също“ (#MeToo).

Актрисата от „Игрите на глада“ си партнира по проекта с журналиста Кат Сандлър. Темата на телевизионната поредица ще бъде сексуалното насилие в Холивуд и за разликите в заплащането на мъжете и жените.

Преди седмица носителката на „Оскар“ обяви, че си взима едногодишна почивка от киното, след като довърши снимките по филма „Червената лястовица“ и ще посвети времето си на активизъм.

27-годишната Лорънс е една от най-яростните критици на настоящото състояние на холивуд и върл защитник на правата на жените, сред които от всякакъв вид насили и за еднакво заплащане с това на мъжете.

 
 

По-малко женски образи в киното

| от chr.bg |

2017 г. бе белязана от появата на „Жената-чудо“, но според изследване, женските главни герои са намалели с 5 % в 100-те най-касови филми за годината.

Центърът за изследване на жените в телевизията и киното към университета на Сан Диего публикува годишния си доклад, според който жени са 24 % от главните образи миналата година.

За сравнение, през 2016 г. те са 29 %. Спадът е значителен, въпреки появата на филми като „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Красавицата и Звяра“, които заемат първите две места в бокс-офис класацията за 2017 г.

Продукциите, в които има поне 10 актриси с реплики, са 32 %, докато филмите, в които участват поне 10 актьора с реплики, са 79 %.

Чернокожите жени обаче са повече, като са се увеличили от 14 % до 16 %, а актрисите от Латинска Америка са станали 7 %, сравнено с 3 % от предишната година.

„В наградния сезон, в който темата за жените и половото равноправие е основна, трябва да разграничим хиперболата от реалността. Числата все още не отразяват голяма промяна в киноиндустрията“, каза директорката на центъра Марта Лаузен, цитирана от БТА.