shareit

Виртуалният свят атакува

| от |

През 2014 г. Интернет в обичайното си глобално разбиране може да изчезне, а неговото място ще заемат на десетки национални мрежи с ограничен достъп до чужди ресурси.

Разговорите за сегментиране и разпадане на Интернет на националните домейни се чуват отдавна. Някои експерти смятат, че с увеличаващите се заплахи за сигурността в Интернет, тенденцията към изолационизъм в интернет ще продължи да расте. А това, от своя страна, ще доведе до развитие на създаден от киберпрестъпници „подземен” интернет с анонимни услуги и достъп чрез специални пароли.

Говорейки за перспективите за разпадане на интернет, не трябва да забравяме, че той до голяма степен вече е ограничен, включително от националните законодателства. Далеч не всички услуги се предлагат в различните части на света днес, констатира интернет-експертът Антон Меркулов:

В действителност Интернет е сегментиран отдавна, защото, ако се вземе закона за авторското право, който е различен в различните страни, потребителите вече знаят, че ние не можем да се възползваме от много американски и британски услуги

Учудващо е, но най-сериозната заплаха за потребителите, идва не от държавите, а от търговските компании, които инвестират сериозно в събирането и обработването на информация за всеки един от нас. Около потребителя се създава самостоятелен интернет-свят, построен в интерес на глобалните корпорации, коментира интернет-специалистът Екатериана Аксьонова:

Освен създаването на изолиран интернет за жителите на особено нещастните държави, вървим към това, че за всеки човек ще бъде формиран свой собствен интернет. Работата е там, че всички търговски услуги, взеха толкова мощен курс за настройка към конкретния потребител, че става даже страшно.

Ако търсите нещо на своя компютър, а аз на моя, резултатите ни ще бъдат изненадващо различни. Когато отворите началната страница „Amazon” и аз отворя началната страница на „Amazon”, виждаме два различни магазина. Ако търсим, например, застраховка, ние ще получим една и съща услуга, но с различни цени. Продавачите гледат цялата информация, която са събрали за теб и мен и да правят съвсем различни предложения. Ако тази тенденция продължи, то ние ще се озовем в своя малък интернет, които ще изпраща настроени под нашия профил новини, реклами, предложения за услуги, и дори и хора, с които можем да общуваме.

Сред интернет-експертите наскоро се появи шега – служителите на застрахователните компании никога не плащат за храна в Интернет с кредитни карти, тъй като изборът на ястия скоро ще започне да влияе върху стойността на тяхната здравна осигуровка, пише Гласът на Русия.

 
 
Коментарите са изключени