Великобритания почита героите от Първата световна война

| от |

Кралица Елизабет II отдаде почит заедно с милионите си сънародници век след започването на Първата световна война на британските войници и на военнослужещите от Британската общност, паднали на полето на честта.

Кралицата, придружена от членове на кралското семейство и от премиера Дейвид Камерън, положи венец от макове на мемориала в центъра на Лондон.

Макът, който покрива полетата, опустошени от войната, се превърна в символ на войниците, паднали в бой.

Денят на възпоминанието се организира всяка година в най-близката неделя до 11 ноември, когато се отбелязва подписването на примирието през 1918 между Германия и съюзниците.

Близо един милион души – мъже и жени – от страните от Британската общност са загинали в Първата световна война и към 500 000 през Втората, отбелязва АФП.

Заради опасност от атентати, свързани с положението в Ирак в Сирия, мерките за сигурност бяха засилени. Както вече бе съобщено, през нощта на четвъртък срещу петък четирима души бяха задържани в Лондон и предградията му по подозрение, че са съпричастни в подготовката на терористични актове. /БГНЕС

 
 

„Уестууд – пънкарка, икона, активистка“ е заглавието, което чакаме с нетърпение

| от chronicle.bg, по БТА |

Подготвя се документален филм за Вивиан Уустууд, който ще проследи живота и кариерата й, както и дейността й като активистка, съобщи Контактмюзик.

Компанията „Догууф“ работи над пълнометражен филм за 76-годишната модна дизайнерка, озаглавен „Уестууд – пънкарка, икона, активистка“. „Уиминс уеър дейли“ поясни, че филмът ще представи кариерата й през годините.

Той ще включва интервюта със сина й Джоузеф Коре и други членове на семейството й, с приятели, колеги и модели, с които тя е работила през кариерата си.

Зад проекта стои режисьорката Лорна Тъкър, която е заснела късометражни ленти за Уестууд и някои модни къщи и брандове, сред които този на Александър Маккуин. Тъкър възнамерява да използва архивни кадри, за да проследи кариерата на Уестууд и да хвърли светлина върху връзката й с една от ключовите фигури на пънк движението Малкълм Макларън, който вече не е между живите.

„Уестууд – пънкарка, икона, активистка“ трябва да се появи по екраните във Великобритания и Ирландия на 23 март 2018 г.

Преди това лентата ще бъде включена в конкурсната програма за документални филми на кинофестивала „Сънданс“ през януари.
Вивиан е оставила толкова голяма следа в модната индустрия, че голямата й фенка, 25-годишната дъщеря на Мик Джагър и Джери Хол – Джорджия Мей Джагър, вече си е забранила да пазарува в магазина й, защото купувала прекалено много облекла.

 
 

„Последните джедаи“ събра 45 млн. долара през първата нощ

| от chronicle.bg по БТА |

„Дисни“ съобщи, че „Междузвездни войни: Последните джедаи“ – осмият филм от космическата сага, е събрал 45 милиона долара приходи от прожекции през нощта на 14 срещу 15 декември.

Това са вторите най-големи приходи от предварителни нощни прожекции след 57-те милиона долара приходи, събрани от „Междузвездни войни: Силата се пробужда“, с който през 2015 г. бе сложено началото на тази нова трилогия.

Очаква се „Последните джедаи“ да донесе около 200 милиона долара приходи от прожекции през идния уикенд. Това ще го нареди на четвърто място сред филмите, събрали най-големи приходи през дебютния си уикенд по екраните. Филмът ще бъде прожектиран в 4232 киносалона в Северна Америка.

Райън Джонсън е сценарист и режисьор на „Последните джедаи“, който е с участието на Марк Хамил, Кари Фишър, Дейзи Ридли, Джон Бойега и Адам Драйвър.

 
 

Първият телефон със сензор за отпечатъци в екрана

| от chr.bg |

По-рано тази седмица Synaptics обявиха, че са разнищили проблема с вграждането на сензор за пръстови отпечатъци в дисплея и ще произвеждат технологията за компания от „топ 5″. Сега знаем и името на компанията: Vivo.

В пост за списание Forbes, технологичният аналитик патрик Муурхед разказа за срещата си с телефона на Vivo оборудван със сензора. Той го описа като „бърз и прост“, а от Synaptics твърдят, че е два пъти по-бърз от 3D технологиите за разпознаване на лица като Face ID на Apple, въпреки че е трудно двете да се сравняват, защото използват различни механизми.

„Ето няколко снимки на смартфона VIvo със сензора за пръстови отпечатъци  на Synaptics в дисплея. SMOS сензора е 0,7 милиметра дебел и разпознава отпечатъци направо през OLED дисплея по-бързо, отколкото очаквах.“

Интеграцията на такъв сензор се разглежда като начин за удобна биометрична идентификация за телефони с „цял екран“. Apple, както знаете, премахна сензора си за отпечатъци и го замести със лицев скенер в iPhone X.

Решението на Vivo е като шамар към Qualcomm, който също имат разработки в тази посока. По-рано тази година Vivo показаха телефон със сензор от Qualcomm, но той се оказа осезаемо бавен.

Компанията може и да не е от най-популярните, но е една от най-големите брандове за смартфони в света. Тя е на 5 място в за първото тримесечие на 2017 година и въпреки че падна до 6 позиция през второто можем да я сложим на едно заедно с Oppo, защото и двете са собственост на BBK Electronics. Oppo е собственик на OnePlus, който е по-малък бранд, но със сигурност ни е по-познат. Според Муурхед, заради успеха си на индийския пазар, Vivo може да се върне на 5 позиция.

 
 

Samsung пуска нов продукт в началото на 2018 г.

| от chronicle.bg, по БТА |

Южнокорейската фирма „Самсунг“ ще пусне на пазара своята първа смарт колонка в началото на следващата година, съобщава сайтът на Блумбърг.

Устройството ще има много добро качество на звука и ще бъде оборудвано с компоненти за управление на умния дом – осветление, битови прибори, камери. Колонката ще работи на базата на гласовия помощник Bixby, който „Самсунг“ пусна тази година. Поддръжка на този гласов асистент вече получиха няколко южнокорейски смартфона.

Продуктът на „Самсунг“ излиза на силно конкурентния пазар на умните колонки. На него съперници ще му бъдат колонките „Google Home“ на стойност 129 долара, „Echо Amazon“ и „Echo Plus“ съответно за 99 и 164 долара. Очаква се излизането и на „Apple Home Pod“ в началото на 2018 година с цена 349 долара. Очакваната цена на смарт колонката на „Самсунг“ е 200 долара.

По преценка на експертите, пазарът на умни колонки в световен мащаб ще достигне обем от 3,5 милиарда долара.