Vans или Converse сте?

| от chronicle.bg |

Историята помни много епични битки. Една съвременна война спокойно може да се впише сред тях. Тя е модно съревнование с внушителни размери. Става дума за битката на кецовете – тази между Vans и Converse.

Vans е американска легенда от Южна Калифорния. Марката е любима предимно на скейтъри и тинейджъри по цял свят. През 1966 г. братята Van Doren създават семейната компания. В САЩ съществуват само три компании, които предлагат обувки с подметка от вулканизирана гума – Keds, Randy’s и Converse.

Дизайнът на най-стария модел на Vans – Authentic, е универсален и подхожда на всичко. Именно заради това е основен конкурент на All Star на Converse. И двата модела се борят за приза универсална и вечна обувка от брезент и гума.

Подметките на Authentic са два пъти по-дебели от повечето конкурентни модели по това време. Етикетът върху гумата на подметката на скейт обувките Off the Wall датира от 1976 г., но марката е разпознаваема най-вече заради черно-бялото шахматно каре и кецовете без връзки.

Authentic е унисекс модел, които може да бъде поръчан в безброй разцветки и цветове, а цената му зависи от това дали е от брезент, кожа или някакъв друг текстил.

В началото на 21-ви век, Стив Ван Дорен, син основателя на компанията Пол Ван Дорен, се захваща с нея, както правят сестра му Черил и дъщеря му Кристи. През 2000 г. и 2001 г. сп. „Форбс“ признава Vans за една от „най-добрите малки компании на Америка.“ От 2015 г. клиентите могат да разработват кецове по свой модел.

През 1908 г. Маркъс М. Конвърс отваря фабрика за каучукови обувки в Молдън, щата Масачузетс. 100 години по-късно, обувките със звездата ще са модна икона.

converse

За юбилея си компанията Converse създаде глобална, мултимедийна комуникационна платформа, която показва онези три поколения от оптимистични бунтари в сферата на музиката, спорта, изкуството и културата, които са част от историята на марката и са допринесли тя да стане символ на независимите хора, които гледат напред.

Сред героите бяха идоли като баскетболната звезда Дуейн Уейд, легендарният актьор Джеймс Дийн, басистът на Sex Pistols Сид Вишъс, Били Джо Армстронг – вокал на Green Day и др.

През целия 20-и век Converse пуска като на конвейер обувки за професионален спорт от висока класа, като в това число се включват обувките, които предизвикаха революция в баскетбола и които по-късно щяха да се превърнат в любимите на света – theChuckAllStar. До 2002 г. повече от 750 милиона чифта Чък Тайлър AllStar са продадени в 144 страни от неговия дебют през 1923 г.

През 2003 г. компанията e купена от Nike. Същата година пуска ConverseRe-Issue – колекция професионални обувки, тръгващи от архива на 20 век на иновационните Converse, представени в тяхната оригинална форма и възкресени в нов цвят и с подобрен комфорт.

От баскетоболен кец, Converse се превръщат в ежедневни обувки, символ на поколения наред. Те остават любими на много хора, както заради своята история, така и заради своята простота.

На всеки 43 секунди някой си поръчва Converse Chuck Taylor.

И двете марки – Vans и Converse, ще продължават гордо да стоят на краката на много поколения напред. Всяка обувка има история за разказване и тя личи по всеки износен чифт, който всеки от нас пази.

 
 

Новините CHR: какво се случи днес, 18 октомври 2018?

| от chronicle.bg |

В рубриката „Новините CHR“ представяме накратко основни новинарски акценти от страната и чужбина за отминаващия ден. Ето какво се случи днес, 18 октомври 2018 г.

Румен Радев покани кралица Елизабет II в България

Анна Цолова е напуснала Нова ТВ

Нуждаещите се от белодробна трансплантация у нас остават без достъп до Евротрансплант

Официално повдигнаха обвинения на Северин за изнасилването и убийството на Виктория

От „Атака“ оцениха искането за оставка на Сидеров като несериозно

Още акционери във Facebook се разбунтуваха срещу Зукърбърг

Путин повози президента на Египет на писта за Формула 1

Продадоха „златната глава” на Кейт Мос за над 400 хиляди долара

Извънредно завишени бонуси в Левски при победа над Лудогорец

Предстои промяна на времето

 
 

Тази сладка синеока Фелисити Джоунс и 6 страхотни нейни роли

| от chronicle.bg |

Лесно можете да объркате Фелисити Джоунс с еднодневна сензация, която става известна за широката публика в нощта след премиерата на филмa „Теорията на всичко“. Реалността обаче далеч не е такава, защото това малко синеоко момиче, което днес навършва 35 години, работи дълги години, за да спечели сърцата на критиците.

За запознатите с нейните роли тя винаги е била британския нешлифован диамант, на когото му е било нужно единствено време, за да заблести в редиците на най-добрите актьори от екрана.

Преди да се сдобие с първата си номинация за „Оскар“ за  най-добра поддържаща актриса, в резюмето й вече се открояват няколко запомнящи се роли. Професионалната й кариера започва, когато е на 12 години и участва във филма „Ловци на съкровища“. От там насетне започва стъпка по стъпка да се катери по стълбата. Последните години в биографията й има както прилични блокбъстъри, така и няколко филма, които са предпоставка бляскаво бъдеще, ако всичко върви наред.

В чест на рождения ден на тази обещаваща актриса, на която никога не бихме дали 35, споделяме 6 страхотни нейни роли. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Нова социална мрежа бавно превзема света

| от chronicle.bg |

Казва се TikTok и идва, както почти всичко неодушевено в живота ни, от Китай.

За две години мобилното приложение вече има повече от половин милиард потребители, а 40% от тях са извън Китай. С него те могат да споделят видеа, в които готвят, танцуват или правят каквото и да е.

TikTok успя да излезе извън границите на държавата за разлика от останалите големи социални медии като WeChat, Sina Weibo и Youku.

В момента създателите ByteDance са в преговори със SoftBank за инвестиция, която ще оцени компанията на около 75 милиарда долара. Това е огромен скок след 20-те милиарда, на които беше оценена миналата година.

От ByteDance сами наричат себе си компания на изкуствения интелект. Той е основният механизъм, по който приложенията й решава какво искат хората. За да илюстрираме колко е силен този механизъм, ще кажем, че китайците използват името на друго приложение на компанията, Douyin, като част от жаргонна фраза, която описва хора залепени за телефона си. Потребителите на новинарската им приложение „Jinri Toutiao“ пък прекарват в нея средно 74 минути на ден.

Първият международен продукт от компанията идва през 2015, а от миналата година се правят целенасочени усилията за развиване извън местния пазар. Само за 10 месеца ByteDance купи видео стартъпа от Лос Анджелис Flipagram, пусна TikTok и купи платформата musical.ly за 800 милиона долара. Сега Flipagram вече е Vigo, а потребителите на musical.ly бяха прехвърлени в TikTok.

Този ход направи ByteDance петият най-голям производител на мобилни приложения в света по брой сваляния. Заради потенциала пред рекламодатели е огромен особено с видео аповете, които привличат предимно тийнейджъри. 

Изпълнителният директор на компанията Жанг Юиминг, на 35, е бивш служител на Microsoft. Негови колеги го описват като човек, който силно размишлява върху технологиите и и прекарва повечето си свободно време в програмиране.

 
 

Новините CHR: какво се случи днес, 17 октомври 2018?

| от chronicle.bg |

В рубриката „Новините CHR“ представяме накратко основни новинарски акценти от страната и чужбина за отминаващия ден. Ето какво се случи днес, 17 октомври 2018 г.

18-годишен студент извърши терористичен акт в колеж в Крим.

Кой и защо драска върху паметник в Хирошима?

Заподозреният за убийството на журналистката Виктория Маринова – Северин Маринов, се очаква да бъде върнат в България.

Много шум за нищо… и телевизия Alfa поднови излъчването си.

Канада легализира марихуаната.

Филмът за Стив Маккуин, който очаквахме, ще открие фестивала Sofia Independent.

Ще можем ли да паркираме до Спортната палата в София?

Промени в закона за кинопродукцията в България.

Кабинетът въвежда по-строг контрол над дроновете.