Вътрешният ни винен пазар има огромен потенциал, смята шефът на НЛВК

| от |

В качествено отношение беше извършена малка революция в българското винопроизводство. Това заявява в интервю за БТА председателят на Националната лозаро-винарска камара (НЛВК) Радослав Радев. „Сега е на ход голямата революция – първо да си повярваме, че сме го постигнали, и после да убедим и останалия свят в това“, заявява още Радев.

R.Radev_Почти половината от българското вино се продава в чужбина, споделя председателят на НЛВК. По думите му пазарният сегмент на чуждестранните вина е около 12-13 %, което е все още прекалено малко, за да притеснява българските винопроизводители.„Определено при ресторантските продажби се наблюдава силен интерес към тях, но това трябва да бъде разглеждано и като елемент на повишаващата се винена култура на българина, което е важно за всички участници на пазара“.

Основните пазари на българско вино са Русия, Полша, Чехия, Великобритания, Германия, които са традиционните купувачи от десетилетия. Според Радев трябва да работим активно за оптимизиране на продажбите на тези пазари и най-вече за пробив в по-високи ценови сегменти. „Друга важна задача е да осигурим трайното си присъствие в САЩ, Канада, Китай, Япония, където до момента имаме спорадични продажби“, посочва Радослав Радев. Той припомня обаче огромния потенциал на вътрешния ни пазар, който „трябва да бъде разработен със съответното внимание и правилен маркетингов подход”.

Повече на DiVino.bg.

 
 
Коментарите са изключени за Вътрешният ни винен пазар има огромен потенциал, смята шефът на НЛВК