В София ще може да се плаща за паркиране и през приложение

| от chronicle.bg |

Нова услуга ще предлага Центърът за градска мобилност от този месец. Тя позволява на всеки бързо и лесно да заплати през банковата си карта престой в зоната за локално паркиране чрез мобилно приложение, съобщиха от ЦГМ.

Цената не се променя – един лев за „зелена“ зона и два лева за „синя“. Условието е клиентът да има интернет на телефона и свалено подходящо приложение. Има версии за Android и iOS мобилни платформи. Дава се възможност и за пакетно заплащане до 2 часа за „синя“ и до 4 часа за „зелена“ зона. Също така има опция за проследяване на мястото, където е паркиран автомобилът.

Новата услуга ще улесни и чуждестранните гости на София, които не могат да заплатят паркиране чрез есемес, тъй като външни оператори не позволяват този вид разплащане.

Плащането чрез банкова карта и мобилно приложение не отменя възможността за разплащане чрез есемеси. Тази опция остава като алтернативна.

Приложенията, чрез които ще може да става разплащането в зоната за локално паркиране, ще бъдат обявени на отделна страница на сайта на ЦГМ – http://www.sofiatraffic.bg.

 
 

Turkish Airlines с рекордни резултати за първото тримесечие на 2018 г.

| от chr.bg |

Turkish Airlines, авиокомпанията, която не спира да се развива и да разширява дейността си, достигна рекорден за първото тримесечие ръст в трафика. Коефициентът на затоварване (процентът от седалковия капацитет, който е фактически продаден и използван), отчетен от авиокомпанията, е 80.5 %.

 

Резултати от трафика за март 2018 г.:  

  • След двуцифрения ръст в броя пътуващи с авиокомпанията през януари и февруари общият им брой е нараснал с 24%, достигайки 6 милиона през месец март. Като резултат Turkish Airlines отчете най-високия си за последните пет години коефициент на затоварване за този период – 82%.
  • Общият коефициент на затоварване се е повишил с 6 пункта при ръст от 13% в броя налични места на база километри. В същото време международният коефициент на затоварване е нараснал с приблизително 6 пункта, достигайки 81.7%, а вътрешният – 84%.
  • Започналият през юли 2017 г. двуцифрен ръст в търсенето (приходи на километър) е продължил и през март, достигайки 22%.
  • Изключвайки транзитните пътници, броят на международните пасажери се е увеличил с 28%, което е важен индикатор за растящия интерес към Турция като дестинация.
  • През март превозът на товари / поща се е повишил с 29% спрямо същия период през 2017 г. Принос за това имат основно Северна Америка – с 49% ръст, Близкият Изток – с 42% ръст, Африка – с 38% ръст и Европа – с 32% ръст.
  • Ръст в коефициента на затоварване за март е отчетен цялостно във всички региони. Видимо повишение сред останалите се забелязва при Северна Америка, Централна и Южна Америка, Африка и Европа със съответно 12 пункта, 10 пункта, 10 пункта и 5 пункта.

 

Резултати от трафика за периода януари – март 2018 г.:  

  • През първото тримесечие е отчетен ръст както в търсенето, така и в общия брой пътници, възползвали се от услугите на Turkish Airlines. Увеличението е съответно 25% и 29% спрямо същия период миналата година. Като резултат, общият брой на пътуващите с авиокомпанията е достигнал 17 милиона.
  • Рекордно висок за периода е бил и общият коефициент на затоварване, който се е повишил с 6.5 пункта, достигайки 80.5%. Международният коефициент на затоварване е нараснал със 7 пункта, достигайки 80%, а вътрешният – с приблизително 4 пункта до 85%.
  • Превозът на товари / поща се е повишил с 38% през периода, достигайки 312 тона, благодарение на високия ръст, отчетен през месец март 2018 г.
 
 

А вие видяхте ли „тайното“ гадже на Дикаприо?

| от chronicle.bg |

Опитите на Леонардо Дикаприо да потули слуховете за новата си приятелка – Камила Мороне (доведената дъщеря на Ал Пачино) не се получиха.

Камила Мороне (20-годишна), чиято майка, Лусила, Сола в момента се вижда с актьора от Scarface, вече беше забелязана с ръце около врата на Лео на фестивала Коачела в Калифорния преди дни. На още няколко пъти двамата бяха хващани заедно.

18443524_1478477022214548_5484044982060843008_n

Коя обаче е Камила Мороне?

Родена в Буенос Айрес, днес тя живее в Лос Анджелис и се движи в компанията на знаменитости като Кендъл Дженър и Бела Хадид. След като се присъединява към каталога на Victoria’s Secret през 2016 г., аржентинският модел се появява на корицата на турския Vogue, участва в ревюта на Moschino и влиза в календара на LOVE.

Дебютира в киното с документалния филм на Джеймс Франко за Хоакин Финикс (My Own Private River), а после участва и в Bukowski. Тази година се очаква тя да участва в Never Goin’ Back, чиято премиера беше на фестивала „Сънданс“.

И като добавка – последователите й в Instagram надброяват 1 милион, като сред тях са Емили Ратайковски, Кайли Дженър и Върджил Абло.

По данни на източниците, Камила и Лео се познават от поне десет години (което е половината й живот досега), тъй като Дикаприо е приятел с пастрока й, Пачино. Двойката беше забелязана за първи път през декември 2017 г., но заради склонността на Лео да крие приятелките си, информацията не беше потвърдена.

Е, вече официално е. Вижте в галерията горе Камила в пълния си чар.

 
 

Сандалите отново са на мода

| от chronicle.bg |

Германските (а и не само) туристi това лято ще са в крак със световните тенденции, защото любимите му сандали са отново на мода. Дизайнерът Рик Оуенс и Birkenstock представиха своята колаборация на парти миналата вечер в новото мобилно пространство – Birkenstock Box.

В Rick Owens Birkenstock Box, разположена извън магазина на Оуенс в Лос Анджелис на булевард Ла Бреа, ще присъства ограничени бройки от обувките Birkenstock, създадени заедно с дизайнера. Колекцията се състои от 13 сандали на цени от 325 до 525 долара. Оуенс взима класическите Birkenstock и добавя своето собствено усещане. Използва филц, велур и кожа, удължава лентите, добавя повече отвори като декоративен елемент и по този начин променя визията, но не разваля идеята на Birkenstock.

Мобилното пространство, известно като „Birkenstock Box“ в Лос Анджелис в партньорство с Рик Оуенс отваря официално врати на 21 април. Целият интериор и архитектура на The Box са по идея на Рик Оуенс. Кутията се състои от контейнери за товарни превози, а целият вътрешен интериор е дело на дизайнера. Освен световно известните сандали, в The Box ще присъства част от спортната колекция на Оуенс.

„Чувствам, че Кутията е естествено продължение на моя магазин“, каза Оуенс. Той е фен на емблематичните обувки, както отбелязва самият той: „Аз ги нося всяко лято на плажа Лидо.“

 
 

RED HAND, ослепителна Зоуи Салдана, безупречен Negroni

| от chr.bg |

С новия си филм Campari продължава традицията да пише легендарни истории с участието на привлекателни и все по-влиятелни знаменитости. Зоуи Салдана е най-новото и ослепително попълнение в концепцията на италианския аперитив. Тазгодишната продукция The Legend of Red Hand, режисирана от маестро Стефано Солима (Gomorra), потапя в естетика и стил, завладява с мистерия и изтънченост, и ни среща с жените, които са чувствителни към вкуса и подвластни на добрия барман.

Също като всеки друг артист и визионер, барманът дава осезаема форма на вдъхновението си, която да изживеете глътка по глътка. Шейкърът на добрия барман съхранява онова ловко съчетание от цветни течности, изкусителни аромати и прецизна температура, което небцето ви ще разбере най-добре. Джин, вермут, Campari… е едно страстно и неустоимо заклинание, което само най-способните умеят. Negroni е онзи коктейл, който обсебва ума ви.

Веднъж узнали тайните на Campari, ще знаете и къде да ги откриете. Ще имате честта да се запознаете с Red Hand, ако се осмелите да го последвате, за да разкриете италианската мистерия.