В РВД обсъдиха въздействието на авиацията върху околната среда

| от |

В сградата на „Ръководство на въздушното движение“ вчера се проведе първата официална среща на форума „Съвместно управление на въздействието върху околната среда от авиационните дейности в районите на летищата София, Варна, Бургас, Пловдив и Горна Оряховица“ (СУВОС), съобщиха от Министерство на транспорта.

fabec_dover_simulation

Форумът е учреден в изпълнение на европейските изисквания в областта на авиацията и е в съответствие с една от мерките в областта на околната среда, заложена в Европейския план за въвеждане на Единно европейско небе (ESSIP). Целта на дейностите по тази мярка е минимизиране на шумовото замърсяване и емисиите на газове от експлоатация на въздухоплавателните средства в районите на летищата, както и намаляване на ефекта на замърсяване от противообледенителни процедури. За постигането на тази обща цел, както и на други специфични цели, се създава структуриран форум за всяко летище, в който участват т.нар. оперативни заинтересовани страни – доставчикът на аеронавигационно обслужване (ДАНО), летищният оператор и авиационните оператори, ползващи даденото летище. Установяването на СУВОС, като широко разпространена практика в Европа до края на 2015 г., е един от приоритетите на Европейския генерален план за управление на въздушното движение (ATM Master Plan).

През последната година бяха проведени две предварителни срещи с участието на представители от всички заинтересовани страни. Целият процес на подготовка е проведен с подкрепата на представители на Европейската агенция за безопасност на въздухоплаването ЕВРОКОНТРОЛ и в съответствие с тяхното Ръководство за прилагане на съвместно управление на околната среда в района на летищата.

Изготвени бяха два документа, описващи визията, целите и методологията на работа на СУВОС – „Обща визия за околната среда“ и „Правилник за дейността на Съвет за СУВОС“, които са одобрени и подписани от ръководствата на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ДП „Ръководство на въздушното движение“, „Летище София“ ЕАД, „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, „Летище Пловдив“ ЕАД, „Летище Горна Оряховица“ ЕАД, „България Ер“ (Bulgaria Air), „Ер Виа“ (Air Via) и „Уиз Еър“ (Wizz Air).

Общата визия на участниците в СУВОС включва прилагане на следните политики:
•    Подкрепа за постигане на съответствие с правила и регламенти, в областта на околната среда.
•    Планиране и реализиране на постоянни подобрения при експлоатацията на въздухоплавателни средства (ВС), за да се предпази качеството на живот на съседните общности, да се съхранят ограничените ресурси и намали въздействието върху околната среда от авиацията, подобрявайки нейното устойчиво развитие.
•    Осигуряване на адекватна и точна информация и споделяне на информация между оперативните заинтересовани страни за всички проекти, планове или други предложения, които могат да имат последствия за околната среда.
•    Ефикасно ангажиране на заинтересованите страни, включително широк кръг участници от авиационната индустрия, регулаторни органи, общини, органи за териториално планиране, НПО и съседни на летището общности, за да се осигури разбиране на проблемите и притесненията относно въздействието върху околната среда от експлоатацията на ВС и др.

На първата среща бяха обсъдени въпроси, свързани с:
•    Показателите за ефективност в областта на околната среда, съгласно Регламент за изпълнение (EС) № 390/2013 за определяне на схема за ефективност на аеронавигационното обслужване и мрежовите функции.
•    Нуждите от обмен на информация между оперативните заинтересовани страни и мерки за подобряване спазването на маршрутите и оперативните ограничения за контрол на нивото на шума в района на летище София.
•    Организационни въпроси.

Съветът за СУВОС ще се събира според нуждите, но не по-рядко от два пъти на година.

 
 

Виржини Виар наследява Карл Лагерфелд като главен дизайнер на Chanel

| от chronicle.bg |

След смъртта на легендарния Карл Лагерфелд, дългогодишен креативен директор на Chanel, съдбата на бранда вече е в нови ръце. 

Виржини Виар от няколко десетилетия е директор на модния отдел и дясна ръка на Лагерфелд. По официална информация, публикувана в акаунта на компанията в Instagram, „Виржини Виар, директор на Fashion Creation Studio в Chanel и най-близкият човек до Лагерфелд в компанията за последните 30 години, получи доверие от Ален Вертеймер (собственик на Chanel заедно с брат му – бел. ред.) за позицията на Kарл, за да може делото на дизайнера да продължи.“

Лагерфелд има доживотен договор с компанията и от години витае въпросът кой би могъл да го замести. Обсъждани са възможности като Хайди Слиман (фотограф), Марк Якобс (дизайнер) и Хайдер Акерман (дизайнер), но Виард изглежда най-добрият избор заради миналото си в бранда и приятелството си с Лагерфелд, с когото се запознава още през 1987 година.

Виард започва в Chanel като стажант, но бързо е става мениджър бродерия и в крайна сметка се издига до директор на Fashion Creation Studio, където отговаря за 8 модни колекции на година. Единственият момент в кариерата й, в който не работи за Chanel, е през 1992 година, когато прекарва 5 години в Chloé след като Лагерфелд приема страничен проект там.

Тя има досег и с филмовата индустрия като прави костюмите за „Three Colors: Blue“ (1993) и „Three Colors: White“ (1994) на Кшищоф Киесловски.

Виржини казва пред Elle: „Гледам на себе си като човекът, който му помага да реализира идеите си“

 
 

Майк Тайсън предложил $10 000, за да набие горила

| от chronicle.bg |

Майк Тайсън е животно и тази история не е никак изненадваща. 

Бившият професионален боксьор разказа как е предложил $10 000 на служител в зоологическа градина, за да се бие с една от горилите. Причината била, че горилата тормозела другите себеподобни и Тайсън искал да я накаже. Служителят, разбира се, отказал офертата.

Майк Тайсън е известен, освен със спортните си постижения, и с любовта си към животните. Той дори снима предаване за Animal Planet, посветено на първата му любов. „Първото нещо, което някога съм обичал, е гълъбите. Те много приличат на хората.“ Затова и „иска да й разбие зурлата“.

Боксьорът е на романтична разходка в зоологическата градина с вече бившата му съпруга Робин Гивънс някъде в края на 80-те като парка отваря специално за него. „Платих на един от работниците да отвори парка само за мен и Робин“, казва шампионът пред The Sun.

„Когато стигнахме до клетката на горилите, имаше една горила, която биеше всички други. Те бяха толкова мощни, но очите им бяха невинни като на малки деца.“

 
 

Отиде си морякът от популярната снимка „V-J Day in Times Square“

| от chronicle.bg |

Американският моряк, който целува непознато момиче на Таймс Скуеър в Ню Йорк, празнувайки края на Втората световна война в популярната снимка V-J Day in Times Square, почина на 95 години.

Джордж Мендоса целува 21-годишната Грета Цимер Фридман на VJ Day (Victory over Japan Day – Денят на победата над Япония, от англ. ез.), а изображението им става иконично за този период от историята на Съединените щати.

Кадърът е снет от Алфред Айзенщад за списание Life. Самият той си отива през 2016 година, на 92.

Дъщерята на Мендоса, Шарън Молюр, каза, че баща й получава гърч след като пада в старческия си дом в Мидълтаун, Роудд Айлънд.

Фотографът разказва как вижда моряк, който тича сред тълпата на 14 август 1945 година и хваща всеки, който му попадне. „Аз тичах пред него с моята Leica и се опитвах да хвана хубав кадър, но все не успявах. В един момент обаче, неочаквано, видях, че хвана нещо бяло, обърнах се и ги щракнах. Ако мединската сестра беше с тъмни дрехи, никога нямаше да мога да направя снимката.“

Грета Фридман, работи като асистентка в зъболекарски кабинет, казва, че разбра за фотографията чак през 60-те години. „Не беше кой знае каква целувка. Някой просто празнуваше, нямаше нищо романтично.“

Не всеки обаче вижда снимката като нещо положително. Въпреки че тя е всеприета като момент на искрена радост, в модерните времена тя може да се счете за, както пише списание Time: „документиран акт на публичен сексуален тормоз.“

 
 

Пилот нарисува неприлични знаци със самолета си от скука

| от chronicle.bg |

Работата понякога може да ни доскучае, колкото и интересна да е тя. 

Австралийски пилот изписа в небето, „Скучно ми е“, докато тества новия двигател на самолета си. Но това не е единственото което направи, както можете да видите от снимката.

pilot-spells-out-i-m-bored-in-air-during-test-flight-1098157574246014977

Самолетът, модел Diamond Star, собственост на летателната школа Adelaide, летя 3 часа – между 9 и 12 сутринта във вторник.

Питър Гибсън, говорител на местния орган за контрол и безопасност на полетите, каза пред ABC Australia, че рисуването със самолет е „рядко, но не и нечувано“.  „Докато пилотът управлява самолета безопасно и изпълнява всички изисквания и правила, не ни интересува особено как изглежда пътят му на радара.“