В кухнята на MasterChef

| от | |

 Студиото на MasterChef се намира вдън гори тилилейски, накрая на града, много далеч от всякаква цивилизация. Освен това е същото като по телевизията, но е по-малко.

Всичко на екран изглежда по-голямо и по-пищно. Най-вече хората. Телевизорът отдавна се е превърнал в мерило за добро и лошо, хубаво и грозно, но малко хора осъзнават, че онова, което се случва в него, е по-скоро измислица, независимо колко реалистична изглежда тя. Винаги някъде там се прокрадва елементът на шоуто, на показността, на това да правиш „хляб и зрелище“, както са обичали да казват гърците.

Именно хляб и зрелище си е един сезон на MasterChef. В буквалния смисъл на думата. Те са винаги са там, ярко излъскани като чисто новата ви кухня, и ако ги няма, сигурно няма да ви е вкусно. „Това са хора, които се правят на други хора“, както казва персонажът на Бри Ларсън в „Стая“ на малкия Джак, докато гледат филм по телевизията.

MasterChef е друга бира обаче. Първо, това е единственият риалити формат адаптиран от чужд, който е запазил високата си класа, прецизността си, добрата си визия и макар разтеглен като макарон, пак е по-добър от 90% от риалити бълвоча, който родната телевизия предлага.

Да превърнеш готвенето, при това доброто, качественото готвене, в предаване и то да запази тази своя мистичност, за такива като мен и усещането, че правиш изкуство, но от храна, си е трудна задача.

Втори сезон на шоуто за гурме готвачи започва на 1-ви март в 21:30 часа по bTV и очакванията към него са високи. Първи сезон почна и завърши триумфално.

Когато питаш тримата шефове (Токев, Ангелов и Михалчев), как биха определили втори сезон на шоуто, защото Далеч не сме в началото на снимките на втори сезон, в средата сме по-скоро. Минали са кастингите и сме селектирали основния отбор от хора, които ще се състезават до края.“, както уточнява Виктор Ангелов бързо, те казват:

Петър Михалчев: Втори сезон съвсем не е утъпканата пътека от първи сезон. Втори сезон е съвсем различен, защото има нови предизвикателства, има някои нови правила, има и едно ново, страшно въведение, наречено „Страшна смърт“, но няма да говоря за него.

Виктор: Внезапна смърт!

Михалчев: Да, „Внезапна смърт“.

Виктор: То ни дава право да осъдим на смърт някой, който смятаме, че заслужава, без да му даваме обяснения.

Аз: Просто да го елиминирате?

Виктор: Да.

Аз: Не в действителност, нали…

Виктор: Не, но без да му даваме обяснения. Просто човек, който заслужава, заради отношението си към продуктите или отношението си с колегите, или липсата му на такова, имаме право да го освободим на момента.

Михалчев: Общо взето, ако сте гледали първи сезон с четири очи, това няма да ви помогне въобще, защото ние това много добре го знаем и сме се подготвили със засади.“

За да представи втори сезон, bTV покани различни хора да опитат от кухнята на MasterChef – в буквалния и в преносния смисъл. Хем ти сервират гурме, хем ти представят предаването. По един леко по-високопарен начин. Но яденето, подобно на гледането, трябва първо да носи удоволствие и чак тогава да има претенции. Те, претенциите, трябва да идват на базата на онзи, който опитва, а не обратното. В България нещата често не стоят така. Тук, ако вярваш на телевизията, ние винаги сме в двете крайности – или сме супер, или сме много зле.

MasterChef е нещо като идеалната среда. Екипът вече има самочувствие, което е заслужено в повечето си аспекти, надявам се да го оправдаят.

Когато храната е сервирана става ясно, че много хора не знаят как да подхванат приборите. Михалчев, не че това учудва някого, е единственият от тримата, който е брутален и казва, че според него отдавна е минало времето, в което трябва да се учим и да поставяме основите на стила и етикета на маса. Някой май не е гледал първи сезон внимателно. Всъщност, който и да било сезон на риалити за храна и хранене.

Това, което толкова харесвам в MasterChef е фактът, че тук типичният за България битовизъм отсъства. Махленството, леко вътрешно-заводските шеги, елементаризирането, това типично битово и драматично отношение към живота и всичко останало… А пък храната е на почит. И тя, храната, не е просто някаква субстанция, която тъпчеш в устата си, за да си сит, а е изкуство. Както киното и литературата са изкуство.

Виктор: Всъщност това е феноменалното за този тип предаване. Именно, че хора, които не готвят, не се интересуват от готвене и нямат самочувствие на готвачи, се забавляват жестоко гледайки динамиката и взаимоотношенията, и предизвикателствата в този формат.“

Когато ядеш картофено пюре, риба тон и шоколад с хайвер в кухнята на MasterChef, чувството е друго. Не искам да го наричам специално, защото специалността на нещо идва от твоето отношение към него. За теб и бобът може да е специален, защото е по оная древна и тайна рецепта на майка ти, отношението е важно. А шефовете в MasterChef имат специално отношение и някак по-европейско мислене. А пък последното винаги си личи.

Но да се върнем на втори сезон, който знам, че всички вие очаквате.

„Андре: Във втори сезон, според мен, нивото на готвене е още по-високо, защото хората знаят какво да очакват. В смисъл, те са се подготвили още повече. Психически и като знания. Много е високо нивото, много креативно ще бъде, много екшън и наистина прецизно. Очаквайте прецизност. Новият сезон ще надгради първия.“

Ако втори сезон наистина успее да надгради първия, това ще е похвално. Много хора го очакват и ако следваме логиката на американските колеги, така и трябва да стане. Освен нови предизвикателства и старите такива, лично аз като зрител очаквам повече динамика, обяснения и никаква милост. Напротив, искам повече бруталност и все по-високи изисквания.

Като цяло и за финал, MasterChef е формат, който е похвално, че успяхваме да направим у нас. При това да направим добре и да сме горди от този факт. Той идва в море от вариетета, песньовки и селски хумор. Идва като суфле и филм на Уес Андерсън, след като цял живот си лапал фасул, пък бил той и оня на баба ти, и си гледал продължения на „Бързи и яростни“.

Той е като градския мъж, който вече си загубил надежда, че ще срещнеш, но той се появява един ден неочаквано. Надявам се само от пренапъване да му се харесаш, да не вземеш да оплескаш нещата, както понякога става – за втория сезон на шоуто говоря.

MasterChef е интересен и на екран и в живота. Сигурна съм, че е такъв и зад кулисите си.

„Аз: Най-любопитното нещо, което се случва зад кулисите на MasterChef?

Виктор: Не съм сигурен, че сте готова да го понесете.

Аз: Пробвайте ме и ще видим.

Виктор: (Смее се.) Иска ви се, но няма да стане…“  

П.С. В галерията горе може да видите снимки от сета и представянето… както и разни засукани гурме ястия.

 
 

Леа Седу и Рами Малек в „James Bond“ #25

| от chronicle.bg |

Леа Седу се завръща отново като Маделин Суан в следващия филм за Джеймс Бонд след като участва в „Spectre“. Тя и Бонд може да се изправят срещу персонажа на Рами Малек, който в момента е в преговори да играе антагониста в следващият филм от за агента.

Беше трудно за „Bond 25″ да се задвижи. Първоначално Даниъл Крейг не искаше да участва отново в следващия филм. След това възникват творчески различния между него и Дани Бойл, който в крайна сметка си напуска, а на негово място идва

Кари Фукунага („True Detective“). Именно новият режисьор потвърди завръщането на Леа.

Леа Седу е едва второто момиче на Бонд, което играе в два филма. Първото е Юнис Грейсън, която участва като Силвия Тренч в „Dr. No“, а след това и в“From Russia with Love“. Мод Адамс също се появява два пъти – като Андреа Андерс в „The Man with the Golden Gun“ и след това в „Octopussy“ – но играе различни роли.

CSPJteRWwAA3isF

С Рами нещата още не са сигурни. Ролята на врага на Бонд е много отговорна и съответно се избира много внимателно. Очакваше се Кристофър Уолтс, който игра антагониста в „Spectre“, да се върне, но актьорът не оправда очакванията. Бойл искаше Саид Тагмауи от „Wonder Woman“ за ролята, но плановете му очевидно напуснаха заедно с него. Ако господин Робот вземе ролята, графикът на снимките трябва да бъде съобразен с графикът му в едноименни сериал. Именно там, в ролята си на хакера Елиът в продължение на три сезона (с четвърти и финален, който се снима в момента), Реми показа, че може да играе и мрачни образи.

Малек е първи в списъка с възможности за ролята на Фукунага. Филмът обаче все още няма дори сценарий. Както може да отсъдите по начина, по който го наричаме, няма и заглавие.

„Bond 25″ ще излезе през някъде през 2020.

 

 
 

„България Ер“ с три приза на авиационните награди Sky Awards 2018

| от chronicle.bg |

„България Ер“ бе отличена с голямата награда „Най-предпочитана авиокомпания на българския пазар“ на годишните престижни награди Sky Awards 2018.  Отличията бяха връчени на Международния ден на гражданската авиация в присъствието на официални гости, представители на авиокомпании, собственици и управители на туристически агенции и медии. Te се присъждат от международно жури въз основа на онлайн гласуване сред българските пътници и професионалисти. Номинирани за наградата в същата категория бяха Lufthansa и Turkish Airlines.

Националният превозвач спечели награди и в още две категории – „Най-предпочитана авиокомпания за къси и средни полети от/до България“ (Sky short/middle haul) и “Най-предпочитана авиокомпания от професионалистите“ (Sky Friend). Победителите в отделните категории се определят на база на онлайн проучване сред пътници и професионалисти, което се e провело от организаторите на конкурса APG Bulgaria в периода 30.10-29.11.2018 г. В него са участвали 237 професионалисти от туристическия бизнес и 3 940 пътници.

 
 

Речник на онлайн запознанствата

| от chronicle.bg |

Знаете, че сте прекарали повече време в онлайн запознанства, когато знаете какво седи зад фразите по-долу, взети директно от описанието в профилите на доста реални хора. Но ако не сте, този текст е за вас, защото много от тези изрази имат малко (или много) по-различно значение онлайн, отколкото в реалния свят.

Това, разбира се, не е изчерпателен списък, но е едно добро начало, за да разберете начина, по който се говори в различната интернет среда. Трябва да подчертаем също, че има и заключения. Следете за допълнителни сигнали, който да потвърждават теорията ни и ако не ги намерите, приемете описанието за сериозно.

Обичам да се забавлявам, широко скроен/а съм 

Обикновено тези неща се отнасят до секс. Защо човек би казвал изрично, че обича да се забавлява – това се подразбира. Освен ако наистина не обича да се забавлява…

Сепиосексуален

Това е горе-долу новата сексуална мания у хората. По принцип сепиосексуален е човек, който e привлечен от интелекта и/или мъдростта у човека срещу него.

Може обаче грешно да се приеме, че сепиосексуалните хора не обръщат внимание на външността. Това не е вярно.

Активен начин на живот

От една страна активният човек може да спортува много, да ходи на планина и т.н. Но много често под „активен начин на живот“ се има предвид ходене по баровете всяка вечер до рано. Имайте това предвид – или ще трябва да ходите на планина с този човек, или ще трябва да излизате много. Всеки случай няма да си седите вкъщи много.

Ако човекът е спортист „активен начин на живот“ може също така да означава, че иска партньорът му да не е с наднормено тегло.

Разведен/а

Има шанс да срещнете и това, разбира се. Имайте предвид обаче, че нещата все още може да са на ниво уговорки и да няма нищо подписано. Разводите отнемат дълго време, така че може да са разделени.

Търся забавление

Този човек ще се отнася с вас като с предмет и ще ви зареже в момента, в който не сте му забавни, или в момента, в който се появи по-забавен предмет.

Окей е, ако искате нещо за една (две?) нощи, но не и друго.

Търся си FWB (friend with benefits – другарче за секс)

Това е абсолютно така. Няма никакви скрити мисли в този случай.

Търся постоянна връзка 

Ако си признава, че търси постоянна връзка, най-вероятно скоро след като я получи ще иска деца. Ако и вие се замисляте за деца, моля. Но имайте предвид, че това се има предвид – деца. Може и брак, може и без.

 
 

Как се прави коледен хит?

| от chronicle. bg |

От сензационни класики като „Do They Know It’s Christmas“ от 1989 година до малко необичайните песни като „Killing In The Name“ от 2009 състезанието за коледен хит винаги е било разнообразно. Но как точно се прави коледен хит?

Екип експерти от британски музикален лейбъл смятат, че са открили печелившата формула. Те я създават след като анализират коледни хитове от последните 50 години и определят характеристиките им.

Според получената информация, песента трябва да бъде 3 минути и 57 секунди, в тоналността сол, темпото трябва да е 114 bpm, а самата песен да се изпълнява от 27-годишен солов изпълнител. Също така голяма част от коледните песни са били балади, а половината са кавъри.

И нещо забележително – почти всички песни са били за нещо друго, а не за Коледа. 

„Мисля, че сме далече от алгоритмичното създаване на коледен хит“, казва Хауърд Мърфи, основателят на лейбъла. „Но определени характеристики наистина правят песента по-лесна за приемане.“ Той също така сподели, че „Always On My Mind“ Pet Shop Boys (която е на върха на празничните чартове през 1987) е най-близо до иконичния коледен хит.

Това е така, защото е идеалната дължина и тоналност – също така е и кавър. Темпото обаче е 125 bpm, а не 114, и е записано от дует, чиято средна възраст е 31,5 година. „Mary’s Boy Child“ на Boney M идва на второ място.

„Можеш да направиш хит по всяко време на годината. Като сложиш звънчета в началото на една песен, няма да я направиш по-добра, ако вече не е добра“, казва Мърфи.