В Истанбулската конвенция няма трети пол

| от chronicle.bg |

Преслужбата на Съвета на Европа изпрати писма на журналисти с разяснения какво представява Истанбулската конвенция, която предизвика спорове дали да бъде ратифицирана заради подозрения, че признава трети пол.

„В контекста на текущия дебат в България относно ратификацията на Истанбулската конвенция на Съвета на Европа (Конвенцията за предотвратяване и борба с насилието срещу жени и домашното насилие) изработихме справка за Конвенцията и ключовите погрешни разбирания за нея – като въвеждането на трети пол, задължаването на България да позволи еднополови бракове и пр.“, пише в писмото.

Справката съдържа въпроси и отговори по следните теми:

Какво означава „джендър“ (“gender” – социален пол) в Истанбулската конвенция?

„Джендър“ и „пол“ (“sex”) са две различни неща. В конвенцията понятието „джендър“ се базира на двата пола – мъжки и женски (In the Convention, the term “gender” is based on two sexes, male and female), и означава социално изградени роли, поведения, дейности и атрибути, които определени общества смятат за присъщи на жени и мъже“. В Истанбулската конвенция дефинициите за „джендър“ и „пол“ са две различни, отделни понятия. Обяснителният доклад към конвенцията подчертава, че понятието „джендър“ не е предназначено да замени понятието „жена“ и „мъж“.

Задължава ли конвенцията държавите да въведат в училищата уроци за сексуална ориентация?

Не.

Задължава ли конвенцията държавите да признаят като бежанци транссескуалните и интерсексуалните лица?

Не.

Задължава ли конвенцията държавите да въведат във вътрешното си законодателство признаване на трети пол?

Не. Страните само са призовани да не допускат каквато и да е дискриминация въз основа на джендърна или полова идентичност

Позволява ли конвенцията еднополови бракове?

Не. Няма никакъв намек за юридическо признаване на еднополови бракове. Тази тема е извън обсега на конвенцията. Европейският съд за правата на човека признава правото на всяка държава сама да решава за еднополовите бракове.

 
 

Завръщането на Ford Mustang Bullitt

| от chr.bg |

Нещо ново в духа на нещо старо!

Ford показаха оригиналния Mustang Bullitt от 1968 година на North American International Auto Show. Така авто компанията от Детройт прави референция към великите дни на класическия автомобил и промотира новия модел от Mustang серията.

Повечето от нас са прекалено млади, за да са част от фен базата на филма, който направи тази кола класика. В „Bullitt“ (1968) Стив Маккуин кара Mustang Bullitt, а една конкретна 10-минутна гонка е в сърцето на популярността на автомобила.

По повод изложението Ford също така доведоха внучката на легендарния актьор. Тя излезе на сцената заедно с кола от лимитирана серия на новия модел.

New Models Debut At North American International Auto Show

Но това не е всичко. Мустанга от 1968 се оказа един от двата изпозлвани във филма! За мнозина посетители това беше изключително трогателно.

Новият Bullitt е базиран на Mustang GT. Той има 5-литров V8 двигате, който произвежда 475 конски сили. Максималната му скорост е 163 мили/час (262 км/ч). Дори боята на автомобила е впечатляваща – нюанс тъмно зеленото. Можем да го купим и в черно. Скоросната кутия е 6-степенна ръчна, а в купето можем да намерим и 12-инчов LCD тъчскрийн.

 
 

Основната причина за изневяра

| от chr.bg |

Екип от американски изследователи установи, че главната причина за изневерите е липсата на любов, пише в. „Индипендънт“.

Учените проведоха проучването с 495 пълнолетни на средна възраст около 20 години. Всеки от участниците беше попитан дали е изневерявал и защо. Така учените стигнаха до извода, че съществуват седем главни причини да лъжем партньора си.

Отлетялата любов е основната причина за 77 % от хората. Те казаха, че са потърсили забранена връзка, защото вече не са влюбени в половинката си.

Според експертът по връзки Челси Трескот, това по-скоро означава, че кръшкачите не чувстват любовта на партньора си.

Сексуалното разнообразие е втората по популярност причина. Много хора отговориха, че искат „по-голямо разнообразие от сексуални партньори“.

41 % от хората казаха, че не се чувстват обвързани с половинката си.

„Бях толкова пиян/а“ може да изглежда като най-древното извинение, но то важи за много прелюбодейци, всъщност за 70 % от тях. Алкохолът обаче може да замъгли преценката на човек, но не може да го направи напълно друга личност. Прелюбодеянието не е нищо друго, освен коктейл от емоции.

Повече от половината участници в изследването признаха, че несигурността им ги кара да изневеряват. Мотивацията им е да подсилят самочувствието си. Изглежда гимназистът продължава да живее в някои хора.

Гневът е причината 43 % от запитаните да прелюбодействат. Дали те си връщат за това, че и на тях са им изневерили, или са имали вбесяващ ден в офиса, което ги кара да се отдадат на ласките на страстен колега, не е ясно.

Приблизително една трета от доброволците са изневерили, защото им се е правело секс. По-голямата част от онези, които избират секса като главна причина, са мъже. В същото време, жените са по-склонни да посочват като причина пренебрегването или игнорирането им във връзката.

 
 

“Затегни колана си“, идва ред на Тестино, Уебър и модния свят

| от chronicle.bg |

Холивуд вече никога няма да бъде същият. Никой не знае какъв точно ще е, но е сигурно, че няма да е същият. Сега е ред и на модата, за която отдавна се знае, че се намира на противоположния на пуританизма полюс.

След обвиненията към фотографа Тери Ричардсън в сексуален тормоз от редица манекенки, дойде ред на едни от най-ярките имена в модната фотография – фотографите Брус Уебър и Марио Тестино. Редица обвинения излязоха срещу двамата в статия от последните дни, публикувана в New York Times. Уебър отрече твърденията, а адвокатите на Тестино отвръщат, че тези, които отправят обвиненията „не могат да бъдат възприемани като обективни източници“. В изявление на адвокатите на Уебър до американската медия се казва, че той е „шокиран и натъжен от отправените обвинения, направени срещу мен, които напълно отричам.“

Тестино, който в кариерата си е работил с Мадона, Кейт Мос, Мишел Обама и британското кралско семейство, е обвинен от 13 свои бивши асистенти и модели за това, че се опитал да се възползва от тях сексуално. Обвиненията са за действия, извършени през 90-те години и включват опипване и мастурбация. Един от моделите, работили с Тестино в кампанията на Calvin Klein, Раян Лок, описва фотографа като „сексуален хищник“. След като става ясно, че ще работи с него, колеги го предупреждават да „затегне колана си“.

Michael Kors Collection Spring 2018 Runway Show - Front Row
Марио Тестино; снимка: Getty Images

Един от бившите асистенти на Тестино, Хюго Тилман, разказва как фотографът легнал върху него в опит да се възползва, но бил спрян от брат си, който влязъл в стаята. Според Роман Барет, друг бивш асистент, сексуалното насилие е било „постоянна практика“. Последният признава също, че е бил каран да гледа как фотографът мастурбира пред него.

През 2014 година Марио Тестино беше удостоен с Орден на Британската империя за заслугите си в областта на фотографията и благотворителността. Съвременният Сесил Бийтън на кралското семейство е фотографирал Даяна и принц Уилям и Кейт Мидълтън по случай годежа им и раждането на принцеса Шарлот. Работил е за брандове като Burrberry, и Micheal Kors, а февруарската корица на Vogue на Серина Уилямс с бебето й е негово творение.

Брус Уебър е обвинен от 15 бивши и настоящи модели за неприемливо сексуално поведение по време на снимки и склоняване към нежелани действия. Той е фотографът създал едни от най-успешните кампании на брандове като Calvin Klein, Abercrombie & Fitch и Ralph Lauren.

The Fashion Awards 2016 - Winners Room
Брус Уебър; снимка: Getty Images

Моделите описват как са протичали въпросните сесии. И при двамата процедурата е била сходна. По данни на фотографа е трябвало да извършват упражнения за дишане, които включват докосване там „където усетиш енергията“. Това се правело с цел да се достигне степента на напрежение, нужна на фотографа, за съответната кампания (която в някои случаи е била за промотиране на бельо). Понякога Уебър и Тестино са насочвали ръката на модела, а вторият е вкарвал пръст в устата му или го е хващал за слабините.

Изборите пред моделите са били два. Или се съгласяват да участват в тази система, или си търсят друг занаят. Това е бил съветът на модните агенции.

Vogue реагираха почти светкавично. Ана Уинтур, главен редактор на списанието и творчески директор на медийната група от която „модната Библия“ е част, Condé Nast (GQ, Vanity Fair, Glamour), публикува изявление, в което съобщава, че компанията прекратява работните си отношения с двамата фотографи за неопределен период от време. В публикувания текст се съобщава също така за нови мерки, които Condé Nast въвежда в работния процес, засягащ фотографите и моделите. Компанията вече няма да наема модели на възраст под 18 години. Забранява се внасянето на алкохол на снимачните площадки. Всяка сесия, която включва голота, оскъдно облекло, бельо, бански костюми, симулиране на наркотична дейност, алкохол и провокативни пози, трябва да бъде предварително одобрена от модела. Фотографи вече няма да имат право да използват снимачната площадка на Condé Nast за сесии, които не са поръчани от компанията.

ана уинтур, мода
Ана Уинтур; снимка: Getty Images

„И двамата са мои лични приятели, които са дали своя неоспорим принос към Vogue и много други заглавия от Condé Nast през годините, и които отхвърлиха обвиненията. Вярвам в силата на разкаянието и прошката, но също така приемам тези обвинения сериозно и затова ние, от Condé Nast , взехме решение да спрем професионалните си отношения с двамата фотографи за в бъдеще.“ пише Ана Уинтур

 
 

Почина режисьорът на „Полицейска академия“ Хю Уилсън

| от chr.bg, БТА |

На 74-годишна възраст почина режисьорът и сценарист Хю Уилсън, станал известен с популярната кинокомедия „Полицейска академия“, съобщи списание „Варайъти“.

Според изданието режисьорът се е споминал на 14 януари в град Шарлотсвил в щата Вирджиния. Хю Уилъсн е участвал в създаването на около 30 филмови и телевизионни продукции. Сред най-известните са неговите ленти „Светлина от миналото“ /1998/, „Да охраняваш Тес“ /1994/, „Каубойска рапсодия“ /1985/ и др.

В последните години от своя живот Уилсън преподаваше в университета на щата Вирджиния.