Унгария забрани на големите супермаркети да работят в неделя

| от |

Парламентът на Унгария е приел забрана за работата на големите супермаркети в страната в неделя, въпреки протестите на търговците, съобщава ВВС.

В страната се провеждат протестни акции против въвеждането на забраната за търговия в почивните дни.

Премиерът на Унгария Виктор Орбан смята, че подобна забрана ще помогне за това, жителите на страната да използват неделята да прекарват със семейството си, вместо да се отдават на пазаруване. Според статистиката, всеки пети жител на Унгария прекарва неделята обикаляйки магазините.

Представители на търговските вериги заявиха, че въвеждането на подобно ограничение ще доведе до това, че 20 хиляди души ще останат без работа. / Агенция Фокус

 
 

Снимки от сета на новия „Men in Black“

| от chronicle.bg |

„Men In Black: International“ пуснаха нови снимки от снимачната площадка, на които можем да видим и извънземни агенти.

Първият „MIB“ излиза през 1997 година с Уил Смит и Томи Лий Джоунс в главните роли. Този филм обаче се води от Крис Хемсуърт (агент H) и Теса Томпсън (ageнт M). Разбура се, извънземните свинаги са били в центъра на франчайза. Първия филм ни запозна с навика им да „приемат човешка форма“ по особено нелицеприятен начин. Те обаче могат да бъдат и агенти.

1233076 - MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Новите снимки, които можете да разгледате в галерията, ни показват Томпсън и Хемсуърт в традиционните черни костюми на агенти и в най-различни ситуации.

Лиъм Нийсън се присъеди към актьорския състав през май 2018 като началника на Мъжете в черно в Лондон. Ребека Фъргюсън също участва, но нейната роля все още не е известна. Ема Томпсън е агент О, роля от „Men In Black 3″.

Досега франчайзът се е развивал основно в Америка, но с оглед на думата „International“ в заглавието, сега изглежда, че агентите ще си попътуват.

 
 

Франция глоби Google 50 милиона евро

| от chronicle.bg |

Френският регулатор по защита на личните данни издаде глоба на Google от 50 милиона евро за нарушаване на GDPR нормите. Това е най-голямата GDPR глоба от европейски регулатор и първата, която се издава на някой от технологичните гиганти.

Французите се мотивираха с аргумента, че Google не е показвал достатъчно информация на потребителите за политиките си относно съхранение и ползване на лични данни, с които те се съгласяват. Според регулаторът компанията все още не е поправила грешките си.

GDPR задължава получаването на изрично съгласие от страна на потребителите със събирането на информация за тях. Съгласие, от което те могат да се откажат по всяко време.

Въпреки че глобата изглежда голяма, тя е доста малка в сравнение с максимумът, който се допуска в тази област. Той е до 4% от годишния доход на компанията. Това може да означава милиарди.

Глобата не е прецедент. През декември болница в Португалия беше глобена 400 000 евро за подобни нарушения, германска социална мрежа получи глоба от 20 000 евро през ноември, а австрийска фирма – 4 800 евро.

Говорител на Google каза, че компанията е „силно посветена“ на посрещне „високите изисквания за прозрачност и контрол“, които хората очакват. Отделно от този прецедент, Google търпи критики по отношение на боравенето с лични данни от потребителски групи в 7 други европейски държави.

 
 

Как се украсяват курабийки

| от chronicle.bg |

Обичате ли курабийки? Разбира се, че обичате! Сега както всичко обичано, така и те се развиват и то по много креативен начин.

В интернет през последните няколко години се появиха редица YouTube канали, които обръщат внимание специално на декорирането на курабийки за удоволствие на публиката. На тази тенденция не се обръща достатъчно внимание, а тя силно го заслужава.

Видеата с храна не са нещо ново. Има цели телевизионни канали, посветени на готвенето и гастрономията. Заради това, в момента като че ли наблюдаваме израстването на едно „ново“ изкуство до висотите на киното и музиката.

В момента могат да се намерят подобни компилации, които са дълги дори по 1 час, а акаунти, които предлагат такова забавление и в снимки освен видео, могат да бъдат намерени във всички социални мрежи. В Instagram има страници със стотици хиляди последователи, а видета в YouTube често имат милиони гледания.

 
 

Twitter ще пести батерия с нова тема

| от chronicle.bg |

Изпълнителният директор на Twitter Джак Дорси обеща на потребителите на социалната мрежа тъмна тема, която ще бъде по-лека за очите и ще пести батерия.

Сегашната тъмна тема е по-скоро синя, отколкото истински черна. Това е важно разграничение, защото много от днешните телефони, включително и iPhone XS, имат OLED екрани, които могат да изключват пикселите си напълно, когато показват нещо черно. Това спестява енергия.

Приложения от трети страни вече имат подобни теми, а както видяхме през 2018 година, това вече нещо като тренд и мода. 

Синята тема на Twitter излиза за първи път през 2016 година, а от тогава редица сайтове, приложения и операционни системи също получават своите тъмни версии. Все повече телефони имат OLED екрани и това кара все повече компании да се ориентират към тъмния дизайн. Все още не знаем кога точно Twitter ще получи своя.