Унгария и недолюбваният Брюксел

| от |

Унгарският премиер Виктор Орбан не крие критичното си отношение към Европейския съюз. Но не рискува открит разрив с Брюксел, за което има основателни причини, пише Дойче веле.

132140957_51n

 

В началото на март, на конгреса на на Европейската народна партия в Дъблин, унгарският министър-председател Виктор Орбан се прояви като конструктивен европеец – поздрави председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу за спасяването на еврото, с оглед на Кримската криза призова да бъдат защитени демократичните ценности и се застъпи за една конкурентоспособна Европа.

Седмица по-късно – на унгарския национален празник 15 март – Орбан държа пред хиляди свои привърженици в Будапеща съвсем друга реч. Унгария се бори с врагове, които са по-големи и по-мощни от нея „с финансовия си свят и имперските си столици“, каза той, визирайки и Брюксел. Неговото правителство защитава унгарците и техните семейства срещу „лихварите, монополите, картелите и имперските бюрократи“, изтъкна Орбан, използвайки цитираното определение като синоним за европейските чиновници.

Между популизма и конструктивната критика

Този вид прояви са характерни за унгарския правителствен лидер, който в чужбина винаги се представя като умерен и проевропейски настроен. Но не и в собствената си страна: откакто Орбан и неговата управляваща партия „Фидес“ спечелиха парламентарните избори през април 2010 с мнозинство от две трети, те все повече се разграничават реторично от Европа и ЕС. „Унгария има нова официална държавна идеология, в която се смесват евроскептичният национализъм и етницизмът“, казва философът Гаспар Миклош Тамаш.

Последният пример е кампанията за парламентарните избори на 6 април. Главна тема на управляващата партия „Фидес“ беше т.нар. „борба за намаляване на допълнителните жилищни разходи“, т.е. разходите за отопление, газ, вода и събиране на сметта. Миналата година унгарското правителство на два пъти намали тези разходи с по 10 процента, след което ги намали за трети път през февруари тази година – предизборен подарък за населението, което му се отблагодари. Намаляването на допълнителните разходи бе съпътствано от националистическа реторика срещу чуждестранните енергийни концерни и ЕС, който в момента проверява дали тези намаления не са в нарушение на единното европейско право. „Брюксел ще бъде арена на борбата за допълнителните разходи“, заяви неотдавна Виктор Орбан.

Задграничният враг

Високите цени на енергията и общинските услуги в Унгария са следствие от високия данък добавена стойност от 27 процента /повишен именно от правителството на Орбан през 2012 г./, както и от монопола на някои доставчици, включително държавни. Въпреки това Орбан и „Фидес“ внушават на хората, че чуждестранните концерни трупат на гърба на унгарските потребители „неоправдани допълнителни печалби“, а ЕС им помага да си ги осигурят.

При цялата си реторика срещу ЕС, Унгария не иска да напусне Общността. В дългосрочен план тази перспектива не е изключена, но засега политиците от „Фидес“ и близките до партията бизнесмени печелят отлично от отпусканите от ЕС насърчителни средства и аграрни субсидии – значителен икономически фактор в разтърсваната от криза Унгария.

В Европейския парламент бе организирана и протестна акция срещу унгарския премиер

В Европейския парламент бе организирана и протестна акция срещу унгарския премиер

Москва и Пекин като алтернативи

Същевременно при управлението на Орбан страната отдавна се ориентира икономически все повече и повече към Изтока. През януари Орбан посети Москва, където получи гаранции за кредит от 10 милиарда евро за разширяването на АЕЦ „Пакс“. Седмици по-късно унгарският премиер поиска повече инвестиции от Пекин, като изтъкна, че страната му не се меси във вътрешните работи на Китай.

„Отварянето на Унгария на изток има съответните последици за ЕС“, коментира политологът Дариуш Калан от полския Институт за международни връзки. Според него, решенията на Орбан са неблагоприятни за източните европейски партньори, а Китай и Русия използват позицията на Будапеща спрямо тях за собствената си стратегия да отслабят Брюксел чрез билатерални договори с европейските държави.

Орбан изрично иска да укрепи лагера на евроскептиците и пледира за повече самостоятелност на отделните страни-членки, за „Европа на нациите“, в която по-голяма роля отново да играят консервативни ценности като семейството и консервативно схващаното християнство.

Повечето унгарци не разбират подчертаната враждебност на Орбан и неговото правителство към ЕС. Действително – в последните години все повече хора дават в допитванията отрицателни оценки за Европа и ЕС, но европесимизмът в страната все пак е под средното за Общността равнище, както сочат последните резултати от проучвания на нагласите.

 
 

Как да бъдем като Григор?

| от |

Григор Димитров е висок, красив, млад и известен милионер, с очарователна приятелка и хиляди почитатели. Дори да искаш да се заяждаш с него, няма за какво да се хванеш. Той не мрази понеделниците, не седи в задръствания, не пие ракия със салата (даже отказваше на Шарапова да пие вино с нея, като ходеха), не се нервира на цени и политики, и на велоалеята на ул. Раковски, и на Пешо Волгин.

Това, приятели, е здравословен начин на живот!

Но как и ние да бъдем толкова яки? Еми трудно, но с много постоянство може и да се доближим.

Дисциплина.

Дисциплината е измислена, за да плаши недостойните. Когато паднеш и всичките ти фенове, цяла нация, са разочаровани от теб, другия път трябва да биеш не за тях, не заедно с тях, а въпреки тях. Трябва да биеш въпреки феновете си. Само това изисква безумна дисциплина, а още не сме говорили и за тренировките.

Тренировки.

Независимо дали ще ставаш тенисист или ще лееш кофраж, трябва да се развиваш. Имам приятел, който прави скеле по строежите и казва, че ромите не са работливи, но по-добре те, отколкото българите, че българите съвсем зле. Та да тренираме с внимание и спокойствие, без да ни интересува мнението на лешниците в туитър.

Коментари.

Коментарите в интернет са като дъжд на дъното на океана. Някой си там има някакво си там мнение, голяма работа. Човек е толкова голям, колкото големи са проблемите му.

Предварителна подготовка.

Но преди дисциплината, тренировките и коментарите, редно е първо да сложим на стената портрет на Григор. На стената срещу леглото ни, за да е първото нещо пред очите ни сутрин и последното нещо пред очите ни вечер. Така ще помним делото му. Когато се намерите в колебание, запитайте се какво би направил Григор в този момент и направете това. Ако чуете някой да казва виц за Григор, предайте го на полицията! Преместете Коледа на 16 май, когато познайте кой се е родил*.  Това са само основните неща.

 

* Григор Димитров. Но първо изчакайте тази Коледа да мине, че да хванем почивните дни. Иначе няма да ги хванем.

 
 

Лъскави коли и нови модели на автоизложение в Ел Ей

| от chronicle.bg |

Infiniti ще разкрие за първи път напълно новия си модел на автомобилното изложение в Лос Анджелис 2017. Моделът ще предлага първокласни иновативни технологии, изключителен дизайн и водещо в своя клас интериорно пространство.

Новият модел ще бъде свежа интерпретация на ключовия за Infiniti дизайн с динамична елегантност, характеризирана чрез преливащи извивки и атлетични пропорции.

Освен новия модел на Infiniti, на автоизложение в Ел Ей ще може да се види версията 2019 година на модела ASCENT, който е първия SUV автомобил на Subaru, предлагащ конфигуриран в три реда седалки интериор.

За момента, от Subaru не споделят подробности за новия ASCENT, като споделят само това, че автомобилът е със семейна насоченост и ще предложи многопрофилност и капацитет.

Ще видим ново предложение и от Lexus, като новият RX L ще бъде демонстриран във версия с бензинов двигател- RX 350L, и с хибридно задвижване- RX 450hL.

Друг вълнуващ момент, който очаква посетителите на автосалона от 1 до 10 декември, е новата Mazda6, която ще се предлага със SKYACTIV-G 2.5 бензинов агрегат, който е оборудван със система за икономия на горивото чрез деактивирането на два от цилиндрите по време на равномерно движение.

Ако сте автомобилно фенове и имат път към Лос Анджелис в началото на декември, задължително отидете.

 
 

Най-мокрите модели на бански от Instagram

| от chronicle.bg |

Навън вече е студено, гадно, мокро (в лошия смисъл), хората са намръщени, а на всичкото отгоре скоро ще завали и сняг. И така в следващите в няколко месеца. Изминалото и следващото лято изглеждат все по-далечни. Лятото обаче, дори в идните месеци, може да бъде една идея по близо, ако следваме най-секси моделите на бански… в Instagram. Какво по-лесно (и приятно) от това?

Тези жени никога не пътуват само с един бански в сака. Защото това облекло им стои нечовешки секси. И разбира се, защото изкарват пари от това.  За нас е повече от приятно да ги виждаме в различни бански костюми. Именно те са инфлуенсърите, които откриват следващото модерно облекло за лятото.

В случай, че искате да помечтаете за лятото, банските, плажа, морето и хубавата плът, сме подбрали най-секси моделите на бански в Instgram. Едва ли ще навреди на някого да ги последва – на нас със сигурност не ни навреди. Вижте в галерията горе жените, които превърнаха ваканциите си в печеливш бизнес.

 
 

Air France с нов полет: Париж – Найроби

| от chronicle.bg |

От 25 март 2018 г., клиентите на Air France ще могат да летят от Париж-Шарл де Гол до Найроби (Кения) с 3 нови седмични честоти. Полетът ще се изпълнява от най-новото поколение Boeing 787, в който са на разположение 30 места в бизнес, 21 места в Premium икономична и 225 места в икономична класи.

Разписание на полетите (местно време):

AF814: излита от Париж-Шарл де Гол в 20:50 ч., каца в Найроби в 6:00 часа на следващия ден.
Полетите ще се извършват в сряда, събота и неделя.
AF815: излита от Найроби в 8:20 ч., каца в Париж-Шарл де Гол в 15:50 часа.
Полетите ще са в понеделник, четвъртък и неделя.
Тези полети ще се бъдат споделени и ще се извършват с партньора Kenya Airways. Така клиентите ще се възползват от 10 седмични честоти между Париж и Найроби, като 3 полета ще се извършват от Air France и 7 от Kenya Airways. Освен това, като продължение на Найроби, клиентите на Air France ще могат да пътуват до 23 регионални дестинации *.

Тази нова услуга на Air France е в допълнение към ежедневния полет на KLM, между Амстердам-Схипхол и Найроби.

Най-доброто от Air France до Найроби

На борда на последното поколение Boeing 787 на Air France, клиентите ще се насладят на комфортно пътуване:
• Най-новите салони на Air France за дълги разстояния – върхови постижения в небето в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и обновена икономична (225 места) класи;
• Използване на WiFi мрежа, адаптирана към нуждите на клиентите (от 20MB до 200MB на цени между € 5 и € 30);
• Осветление, което се адаптира към различните фази на полета;
• Люк, който е с около 30% по-голям от този в подобни самолети и оборудван с електронна система за затъмняване;
• Подобреня във въздушното налягане и влажността правят пътуването още по-комфортно.

Няколко думи за Найроби

maxresdefault

Найроби е най-големият град в Кения и вход към многобройните природни паркове в страната, която е известна с богатата си дива природа. Кенийската столица е популярна дестинация за градски екскурзии, включващи музея „Карън Бликсен“, който трябва непременно да се посети и известния колоритен закрит градски пазар, където африканските деликатеси са в изобилие.

*Кисуму и Момбаса в Кения, Ентебе в Уганда, Буюмбура в Бурунди, Лусака, Ндола, Ливингстън и водопадите Виктория в Замбия, Хартум в Судан, Джаоджи в Майот, Морони на Коморските острови, Лилонгве в Малави, Дар ес Салам, Килиманджаро и Занзибар в Танзания, Кигали в Руанда, Адис Абеба в Етиопия, Мапуто и Нампула в Мозамбик, Хараре в Зимбабве, Лубубаши в Демократична република Конго, Джибути и Сейшелите.