Трета поредна победа на Фетел в Индия и четвърта световна титла за германеца

| от |

С перфектно състезание на пистата «Буд Интернешънъл» за голямата награда на Индия, Себастиан Фетел спечели своята четвърта поредна титла и стана най-младият пилот, печелил някога четири световни отличия. С това свое постижение той се присъедини към легендите на този спорт, печелили четири и повече титли – Михаел Шумахер, Хуан-Михаел Фанджо и Ален Прост. Победата на Фетел беше шеста поредна от общо десет през този феноменален за него и за отбора на Ред Бул сезон.

vettelinterviewpost-india

Как се стигна до победата:

Фетел доминира през целия състезателен уикенд и напълно очаквано бе недостижим в квалификациите. Той отново спечели първата позиция на старта с поразително бърза обиколка във финалната част, използвайки мекия тип гуми, като изпревари най-близкия си съперник Нико Розберг с преднина от 0.7сек. Трети се класира другия пилот на Мерцедес, Люис Хамилтън. Стартовата решетка допълниха съотборникът на Фетел, Марк Уебър, който заложи на по-твърдите гуми и различна стратегия за състезанието. От трета редица потеглиха Фелипе Маса и Кими Райконен. Поредното силно представяне на Нико Хюлкенберг с болида на Заубер му донесе седмата стартова позиция, непосредствено пред Алонсо. От Ферари също заложиха на различна тактика и избор на по-твърди гуми. Челната десетка допълниха Сержо Перес и Джейсън Бътън от отбора на Макларън. Разочарованието остана за Грожан, който отпадна още в първата част на квалификация, след грешка на отбора на Лотус в избора на гуми и той стартира едва от седемнадесето място.

Различният избор на типа гуми и стратегии на отборите поддържаше интригата в това състезание до самия му край. Фетел потегли сравнително добре, удържайки своята първа позиция, но още в края на втората обиколка влезе за смяна на меките гуми и излезе 16ти. Маса успя да изпревари и двамата пилоти на Мерцедес и няколко обиколки беше начело на колоната, докато съотборникът му Алонсо счупи предното си крило още на старта при допир в болида на Марк Уебър. Лош старт направи и австралиецът, който загуби четвъртата си позиция и след контакт с Райконен остана седми. Последваха редица смени и размяна на позиции. Само след седем обиколки Фетел вече се намираше на четвърта позиция, непосредствено зад Грожан, регистрирайки няколко последователни най-бързи тура. След смяна на предното крило, Алонсо се движеше на 14та позиция и състезанието му изглеждаше предопределено още на този етап. На 21та обиколка Фетел успя да изпревари и Перес, който се движеше на втора позиция и това освободи пътя му към челото за да преследва съотборника си Уебър. Австралиецът се движеше отлично, до момента, в който лошият му късмет отново го застигна и той прекрати участието си двадесет обиколки преди края заради проблем със скоростната кутия. Това даде шанс на Нико Розберг да постигне още един добър резултат за Мерцедес, като финишира на втората позиция. Най-голям прогрес по време на състезанието направи Грожан, който въпреки, че стартира 17ти, в края на надпреварата зае третото почетно място на стълбичката и с това затвърди все по-добрата си форма. Три обиколки преди финала, той изпревари и съотборника си Райконен, който прогресивно губеше темпо от напълно износените гуми в края в надпреварата. От това се възползва и Фелипе Маса, който завърши състезанието на четвърта позиция. Съотборникът му Алонсо, завърши единадесети и това не позволи на тима на Ферари да събере достатъчно точки, за да запази втората позиция при конструкторите. Отличното представяне на Розберг в комбинация със шестата позиция на Хамилтън на финала донесе и радостта в отбора на Мерцедес, които изпревариха Ферари във в надпреварата при конструкторите.

Победата на Фетел осигури и титлата на Ред Бул за четвърта поредна година. След финала, новият-стар световен шампион бе дотолкова развълнуван, че остана безмълвен за няколко секунди в болида си, преди да изрази еуфорията от постигнатото със зрелищни кръгове пред централната трибуна. За тези свои изпълнения, които са забранени по правилник, германецът по-късно беше глобен

Остана ли интрига във Формула 1 след като вече и двете титли са спечелени? Разбира се. Само след седмицата идва надпреварата за голямата награда на Абу Даби и предстои да разберем дали Фетел може да изравни рекорда на Михаел Шумахер от тринадесет победи или да се бори с рекорда на Алберто Аскари от девет поредни победи за един сезон. А може би някои ще намерят известна истина и в думите на стария Бърни Екълстоун: «Хората гледат Формула 1, за да видят кога Фетел ще загуби.» Как ще се развие битката за втората позиция при пилотите и най-вече при конструкорите и дали пък Марк Уебър най-после ще успее да грабне победа през този сезон, който е и неговия последен в Формула 1.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова (@christindim)

 
 

Касъл рок: Лунапаркът на Стивън Кинг

| от Цветелина Вътева |

Имам една бизнес мечта: някой ден да направя гигантски тематичен лунапарк по Стивън Кинг. Представете си само: срещу някаква сума попадате в света на Краля, от канализацията стърчи червен балон, в Пущинака играят децата от „ТО“, отнякъде се появява санбернар с окървавена муцуна, а в далечината ви дебне червен плимут…

Макар и през телевизионния екран, нещо такова са постигнали Джей Джей Ейбрамс с неговата продуцентска компания Bad Robot и Warner Bros. TV, които стоят зад проекта „Касъл рок“ – най-новия ТВ продукт, построен върху творчеството на Кинг.

В последно време феновете на Краля бяхме задоволени с прекрасната екранизация на „ТО“, чието продължение очакваме през 2019г., с „Играта на Джералд“, която успя да ни потопи в психологическия ужас на една неволна затворничка в легло, както и със сериалите по „22.11.63“ и „Mister Mercedes“. Небрежно ще подминем опита за пресътворяване на екран на „Тъмната кула“, защото е лято и няма нужда от излишен негативизъм.

„Касъл Рок“ обаче е различен, и то по начин, който не ни разочарова. Сериалът не се базира на конкретна книга на Кинг. Действието е плод на работата на Джей Джей Ейбрамс, режисьорите и сценаристите, които работят с него, а ролята на самия Кинг е като съветник на продукцията.  И почеркът му е достатъчно видим.

Вероятно знаете, че Касъл Рок е измислено градче в щата Мейн, където са ситуирани романите „Мъртвата зона“, „Куджо“, „Тъмната половина“, „Рита Хейуърт, изкуплението Шоушенк“ и др.

Затворът Шоушенк е мястото, откъдето започва всичко в тази нова история, издържана в стилистиката на деликатния хорър. Онзи, в който няма черва и нагледни рязания на глави и крака, а страшното е по-скоро осезаемо, отколкото видимо: то е едно флуктуиращо зло, с което е пропита цялата сцена на действие и което се просмуква в костите ни като лепкава, ледена влага: усещане за наближаваща буря и дишаща във вратовете ни смърт.

MV5BMjM4OTE1NDc0M15BMl5BanBnXkFtZTgwNTE2MDg5NTM@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Първата серия започва с едно рядко добре измислено самоубийство: началникът на затвора „Шоушенк“, където лежа Анди Дюфрейн, обвинен в убийството на съпругата си и нейния любовник, слага край на живота си като се подсигурява с потенциално обесване, обезглавяване, пребиване и удавяне. Good choice. Няма мърдане.

След това нишката започва да се плете: случаен надзирател открива в подземията на затвора героя на Бил Скарсгард: едно момче без история и слово, което изрича единствено едно име: „Хенри Матю Дийвър“. Момчето е изиграно от Бил Скарсгард: смелчагата, който скочи в жълтия гащеризон на Тим Къри и изигра втория клоун Пениуайз. Той е толкова очарователно кривоглед, че ако си излекува кривогледството, това би било огромна загуба за бъдещето на американското кино. Брилянтно психарска физиономия, която напомня на тази под маската на клоуна Боб Грей.

Хенри Матю Дийвър (Aндре Холанд) е адвокатът, който ще се замеси в мистерията на безименния затворник. Той самият има мрачно минало: резки флашбеци ни вкарват в неговата история: осиновен чернокож, отраснал в Касъл Рок и познат на жителите на града като момчето, което е убило баща си. Покрай работата на Хенри Дийвър, сериалът ни представя някои от любимите теми на Кинг: етиката и реалността на смъртното наказание, моралът в затвора, демоните на миналото.

MV5BMGEyMjM5ZjctYzc2Yy00MTY2LTkzMTItOGQ4NDZhMzlkZDViXkEyXkFqcGdeQXVyNjc5Mjg0NjU@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Сериалът с бавни, но сигурни крачки навлиза в драмата на един град, обладан от злото: запазена марка на Кинг, последвана от неуспешни опити на други писатели да я пресъздадат също толкова добре (пример: Дан Симънс с „Лятото на страха“). Тук са майката на Хенри Дийвър – болната от Алцхаймер Сиси Спейсик, нейният дългогодишен любовник, Алън Пангборн (Скот Глен), агентът по недвижими имоти с разписано едно убийство в детството си Моли Стрънд (Мелани Лински, която очевидно може да бъде достоен психар не само в комедийна обстановка, както сме я гледали в „Двама мъже и половина), Джаки Торънс (Джейн Леви), чието име ви е познато от Джак Торънс („Сиянието“) – оказва се, че тя е племенница на Джак, от когото наследихме култовата реплика „All work and no play makes Jack a dull boy“ др.

MV5BMTU2NjI1OTk1M15BMl5BanBnXkFtZTgwMDA2MDg5NTM@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Актьорският състав е внимателно подбран и засега не се виждат издънки. Не присъстват и еднопластови персонажи: макар очевидно героят на Бил Скарсгард да не е от най-симпатичните и добри хора, дори неговият образ не е линеен. И все пак, до него се отнася репликата „The devil was a boy“.

Първите серии радват почитателите на добрия хорър с някои статични, но хипер въздействащи сцени, изградени изцяло върху традициите на доброто кино на ужасите: плъх в капан, катинар в близък план, човек в плюшен костюм на пума, разпльокан върху асфалт, погребано отдавна куче, аутопсия на затворник с татуирани свастики по лицето, отрязана глава в кал пр.

За разлика от филми като „Убийствен пъзел“ и „Човешка стоножка“, тук въздействието се гради не от самото действие, а от съзерцаването на последствието. Класата залага не на гнусното, а на страшното.

MV5BMjA5MzQ5NTkwNF5BMl5BanBnXkFtZTgwNjk1MDg5NTM@._V1_SY1000_CR0,0,1499,1000_AL_

Онова страшно, което караше хлапетата от моето поколение тайно да си взимат филми на ужасите от видеотеката и да ги гледат настръхнали от уюта на спалнята на родителите си. Тези филми на ужасите приветстваме. Този прочит на Кинг е правилният: защото човекът, родил Касъл Рок в главата си, не е просто болен мозък, който търси чудовищата в килерите, канализациите и под леглата.

Той знае, че чудовищата се чувстват най-добре в душите на хората, а творчеството му ни дава някои скрити знаци как да ги борим.

До момента в HBO GO има качени пет епизода на сериала. Засега от Hulu обещават един сезон с общо 10 епизода. Нещо ни подсказва обаче, че ще има и втори.

 
 

Бенисио Дел Торо ще участва в следващия филм на Оливър Стоун

| от chronicle.bg |

Бенисио дел Торо ще участва в новия филм на Оливър Стоун „Бели лъжи“. Филмът ще проследи героя на Дел Торо Джак – дете на разведени родители, докато се опитва да избегне техните грешки в собствения си брак и отношенията със сина си. 

Чувствайки се в капан, героят на Дел Торо се впуска в пътешествие, изпълнено със страст, което още повече замъглява пътя към собствената му душа. Срещайки жена, чийто живот представлява точно обратното на неговото положение, той се решава на преоткриване.

Последният филм, по който Стоун и Дел Торо са работиха заедно, беше „Диваци“ от 2012 г., базиран на едноименната книга на Дон Уинслоу.

Бюджетът за филма вече е уреден и Стоун се надява снимките да започнат през пролетта, в Ню Йорк. Докато това се случи, всики  можем да очакваме Бенисио дел Торо в новия сериал на Showtime, озаглавен Escape at Dannemora, който се очаква да стартира на 15 октомври тази година.

А в близките дни имате последен шанс да го гледате на кино в „Сикарио 2: Солдадо“.

 
 

Втори тийзър трейлър на „The Romanoffs“: всеки е наследник на Романови

| от chronicle.bg |

Ти, който четеш този текст, сигурен ли си, че не си потомък на Романови? И да не си, след като изгледаш втория тийзър трейлър на „The Romanoffs“ (оригинална продукция на Amazon Prime) напълно възможно е тази мисъл да те споходи.

Първата антология на Amazon е дело на създателя на „Mad Men„, Матю Уайнър и се състои от осем епизода, всеки от които разказва отделна история за хора от 21 век, смятащи се потомци на последната руска династия - Романови. Действието се развива в 7 страни на 3 контиента – Европа, Америка и Далечния изток. Всяка серия се развива на различно място и включва различни персонажи, защитаващи синята си кръв.

Вече ви показахме първият тийзър трейлър, а вторият изглежда още по-обещаващо и зарибяващо.

В актьорския състав влизат познатите ни лица от „Mad Men“ на Кристина Хендрикс, Джон Слатъри, Джей Р. Фъргюсън и Кара Буоно. Освен тях ще видим и Изабел Юпер, Даян Лейн, Джак Хюстън, Андрю Ранълс, Арън Екхарт и много други актьори, всеки от които участва само в един епизод.

Първите два епизода на „The Romanoffs“ излизат на 12 октомври, а всяка седмица ще получаваме нови две истории за потенциални наследници на най-дългоуправлявалата руска династия. Оставяме ви компанията на тийзъра. 

 
 

Нина Добрев учи американците на български сленг

| от chronicle.bg |

След Антонио Бандерас (Испания), Салма Хайек (Мексико) и Алисия Викандер (Швеция) е ред на една актриса с български произход да се включи в платформата на списание „Vanity Fair“, Slang School, в която чуждестранни личности обясняват на американската аудитория сленга на родните си страни.

В 3-минутното видео Нина Добрев запознава американците с фрази като „Не ми прави селски номера“, „Дреме ми на шапката“, „Да бе, да бе“ и с думи като „гадже“, „Наздраве“ и „брат“. Някои от думите и фразите се оказват непознати и за самата Добрев, която емигрира заедно с родителите си от България в Канада на 2-годишна възраст.

Вижте цялото видео и очарователния начин, по който Добрев произнася и обяснява българските фрази.