shareit

Трета поредна победа на Фетел в Индия и четвърта световна титла за германеца

| от |

С перфектно състезание на пистата «Буд Интернешънъл» за голямата награда на Индия, Себастиан Фетел спечели своята четвърта поредна титла и стана най-младият пилот, печелил някога четири световни отличия. С това свое постижение той се присъедини към легендите на този спорт, печелили четири и повече титли – Михаел Шумахер, Хуан-Михаел Фанджо и Ален Прост. Победата на Фетел беше шеста поредна от общо десет през този феноменален за него и за отбора на Ред Бул сезон.

vettelinterviewpost-india

Как се стигна до победата:

Фетел доминира през целия състезателен уикенд и напълно очаквано бе недостижим в квалификациите. Той отново спечели първата позиция на старта с поразително бърза обиколка във финалната част, използвайки мекия тип гуми, като изпревари най-близкия си съперник Нико Розберг с преднина от 0.7сек. Трети се класира другия пилот на Мерцедес, Люис Хамилтън. Стартовата решетка допълниха съотборникът на Фетел, Марк Уебър, който заложи на по-твърдите гуми и различна стратегия за състезанието. От трета редица потеглиха Фелипе Маса и Кими Райконен. Поредното силно представяне на Нико Хюлкенберг с болида на Заубер му донесе седмата стартова позиция, непосредствено пред Алонсо. От Ферари също заложиха на различна тактика и избор на по-твърди гуми. Челната десетка допълниха Сержо Перес и Джейсън Бътън от отбора на Макларън. Разочарованието остана за Грожан, който отпадна още в първата част на квалификация, след грешка на отбора на Лотус в избора на гуми и той стартира едва от седемнадесето място.

Различният избор на типа гуми и стратегии на отборите поддържаше интригата в това състезание до самия му край. Фетел потегли сравнително добре, удържайки своята първа позиция, но още в края на втората обиколка влезе за смяна на меките гуми и излезе 16ти. Маса успя да изпревари и двамата пилоти на Мерцедес и няколко обиколки беше начело на колоната, докато съотборникът му Алонсо счупи предното си крило още на старта при допир в болида на Марк Уебър. Лош старт направи и австралиецът, който загуби четвъртата си позиция и след контакт с Райконен остана седми. Последваха редица смени и размяна на позиции. Само след седем обиколки Фетел вече се намираше на четвърта позиция, непосредствено зад Грожан, регистрирайки няколко последователни най-бързи тура. След смяна на предното крило, Алонсо се движеше на 14та позиция и състезанието му изглеждаше предопределено още на този етап. На 21та обиколка Фетел успя да изпревари и Перес, който се движеше на втора позиция и това освободи пътя му към челото за да преследва съотборника си Уебър. Австралиецът се движеше отлично, до момента, в който лошият му късмет отново го застигна и той прекрати участието си двадесет обиколки преди края заради проблем със скоростната кутия. Това даде шанс на Нико Розберг да постигне още един добър резултат за Мерцедес, като финишира на втората позиция. Най-голям прогрес по време на състезанието направи Грожан, който въпреки, че стартира 17ти, в края на надпреварата зае третото почетно място на стълбичката и с това затвърди все по-добрата си форма. Три обиколки преди финала, той изпревари и съотборника си Райконен, който прогресивно губеше темпо от напълно износените гуми в края в надпреварата. От това се възползва и Фелипе Маса, който завърши състезанието на четвърта позиция. Съотборникът му Алонсо, завърши единадесети и това не позволи на тима на Ферари да събере достатъчно точки, за да запази втората позиция при конструкторите. Отличното представяне на Розберг в комбинация със шестата позиция на Хамилтън на финала донесе и радостта в отбора на Мерцедес, които изпревариха Ферари във в надпреварата при конструкторите.

Победата на Фетел осигури и титлата на Ред Бул за четвърта поредна година. След финала, новият-стар световен шампион бе дотолкова развълнуван, че остана безмълвен за няколко секунди в болида си, преди да изрази еуфорията от постигнатото със зрелищни кръгове пред централната трибуна. За тези свои изпълнения, които са забранени по правилник, германецът по-късно беше глобен

Остана ли интрига във Формула 1 след като вече и двете титли са спечелени? Разбира се. Само след седмицата идва надпреварата за голямата награда на Абу Даби и предстои да разберем дали Фетел може да изравни рекорда на Михаел Шумахер от тринадесет победи или да се бори с рекорда на Алберто Аскари от девет поредни победи за един сезон. А може би някои ще намерят известна истина и в думите на стария Бърни Екълстоун: «Хората гледат Формула 1, за да видят кога Фетел ще загуби.» Как ще се развие битката за втората позиция при пилотите и най-вече при конструкорите и дали пък Марк Уебър най-после ще успее да грабне победа през този сезон, който е и неговия последен в Формула 1.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова (@christindim)

 
 
Коментарите са изключени