Топ 10 на най-печелившите филми за 2014-та

| от |

В края на годината, е време за равносметка. И тъй винаги сме били почитатели на седмото изкуство, което в меката на Киното – Холивуд се измерва само по един-единствен начин – с цифрите от постъпленията, ще ви предложим класацията на десетте най-печеливши филми през вече изминаващата 2014 година. И така, да видим кое е било най-очакваното от „Нейно Величество“ – публиката заглавие:

10. „Игрите на глада“ – финал (The Hunger Games: Mockingjay – 1 част)

Когато през 2012 г. Гари Рос и Lions Gate се заеха с реализацията на първия роман от трилогията на Сюзън Колинс „Игрите на глада“, едва ли са очаквал какъв феноменален успех ще постигне продукцията. Фактите обаче показаха, че масовият киноман е „гладен“ за подобен тип заглавия и три години по-късно вече можем да посочим, че дори и само първата част от финала на поредицата с Дженифър Лоурънс успя да се нареди в челната десетка на най-печелившите филми с малко над половин милиард долара в световния боксофис.
Приходи в световен мащаб: 560 500 000

9. „Интерстелар“

Кристофър Нолан винаги е имал едно отличително качество в работата си и то е безспорното му умение да налива милиони в касата с всяко свое заглавие, независимо дали говорим за трилъри като „Мементо“ или „Престиж“ или блокбъстъри като „Генезис“ и „Черният рицар“ (донесъл приходи от над 1 милиард само през 2008 г). И в последния си проект „Интерстелар“, култовият режисьор не изневерява на стила си и с помощта на звездния актьорски състав начело с Матю Макконахи, Ан Хатауей и Мат Деймън, реализира близо 600 млн. долара печалба. При това, забележете, премиерата на филма бе едва през ноември.
Приходи в световен мащаб: 593 057 000

8. „Как да си дресираш дракон 2″

Невероятно, но е факт – анимационните продукции винаги са се радвали на обичта и подкрепата на широката публика и то далеч не само при подрастващата аудитория. Поредното доказателство за това идва от сикуела на симпатичното заглавие How to train Your Dragon, което през 2008 г. наля половин милиард за Dream Works. Днес, вече реализирано от FOX, продължението се оказа дори по-успешно и очаквано, през 2015 година ще видим и трета част на филма за чудноватото приятелство между дракони и викинги.
Приходи в световен мащаб: 618 890 856

7. „Зората на планетата на маймуните“

 

Научнофантастичният роман на Пиел Бул излиза на бял свят през далечната 1963 г. и оттогава е непрестанен обект на интерес от страна на филмовата индустрия. След екранизациите от 1968, 1974 и 2001 г. и телевизионния сериал, през 2011 г. излиза „Възходът на планетата на маймуните“, а три по-късно и „Зората на планетата на маймуните“, които също оправдават изцяло интереса на зрителите. Реализиран изцяло с помощта на модерните кино технологии, филмът отнема 170 млн. бюджет, но в крайна сметка печели почти 5 пъти по толкова.
Приходи в световен мащаб: 708 279 489

6. „Невероятният Спайдър-мен 2″

През 2012 г. не особено популярният Марк Уеб бе натоварен с тежката задача да бъде сравняван с легендарния Сам Рейми и колосалния успех на оригиналната му поредица за човека -паяк с Тоби Магуайър, след като горепосочените имена напуснаха заради конфликт със студиото. Финансово, постъпленията от трилогията до този момент се изчисляваха в около 2,7 милиарда долара. Е, след възобновяването на сагата, вече с Андрю Гарфийд в главната роля, положението не се оказа чак толкова зле, след като първата част донесе близо 760 млн. През 2014 г. излезе и вторият епизод, а цифрите също се оказаха много, много прилични.

5. „Капитан Америка: Завръщането на първия отмъстител“

Комиксите на Марвел винаги са успявали да грабнат широката публика, независимо от това до каква степен кино студията преекспонират с тях. Не е изключение и поредицата за „Капитан Америка“, макар че ако сме откровени, печалба от едва 370 000 000 за първия филм от 2011 г., реализиран с бюджет от 140, едва ли е кой знае колко впечатляващо постижение. От Paramount обаче решиха да заложат на същата формула и продължението се оказа далеч по-успешно, доказвайки, че понякога и случайността има своето значение.
Приходи в световен мащаб: 714 083 572

4. „X-Meн: Дни на отминалото бъдеще“

И отново комиксова екранизация, макар че този път фактът, че говорим за финала на прочутата поредица, оказа огромно влияние върху успеха на филма. Фентъзи продукцията на Брайън Сингър, разказваща за трудния живот на хората мутанти, остана на косъм от това да влезе в челната тройка на най-печелившите заглавия за 2014 г. Е, не можем да подминем и бюджета от 200 млн. долара, вероятно включващ хонорарите на имена като Хю Джакмън, Джеймс Макавой, Дженифър Лоурънс, Холи Бери и компания.
Приходи в световен мащаб: 746 045 700

3. „Господарка на злото“

Първият опит на Анджелина Джоли да се включи в нестандартна филмова приказка – Beowulf през 2007 г. се оказа провал както за нея, така и за самото заглавие. Съвсем друга обаче се оказа ситуацията през 2014 година, когато прие да изпълни главната роля в мащабната продукция на Дисни – Maleficent, влизайки в образа на най-емблематичната злодейка от „Спящата красавица“, магьосницата Злодеида . Е, магията явно проработи, защото печалбата този път бе повече от колосална, а Анджи затвърди реномето си на един от най-доходоносните актьори в последните години.
Приходи в световен мащаб: 757 752 378

2. „Пазители на галактиката“

Помните ли какво ви казахме за вселената на Марвел?! Е, докато спим спокойни, знаейки, че има кой да бди над нас (независимо, че говорим за банда, включваща миеща мечка, подобен на дърво хуманоид и компания), фактите сочат, че „Пазители на галактиката“ се нарежда на втора позиция сред най-печелившите десет филма за годината. Тук е любопитно да отбележим, че горепосочените герои се появяват за първи път в комиксите на Marvel още в далечната 1969 г., а в киното – явно чак през 2014 г. Смеем да твърдим обаче, че с подобни цифри това е само началото на техните приключения на големия екран…
Приходи в световен мащаб: 771 815 000

1. „Трансформърс: Ера на изтребление“

Майкъл Бей никога не е бил приеман като особено сериозен режисьор, още повече че е познат далеч повече с работата си над редица реклами на Victoria’s Secret, отколкото в киното. Едно обаче нито един от опонентите му не може да отрече – независимо, че нито един епизод на блокбъстър поредицата „Трансформърс“ не би могъл да мине за стойностно заглавие, то всичките са буквално „работилница за пари“. Само предходната серия – Dark of the Moon мина колосалната цифра от 1 милиард долара приходи, а сега и „Ера на изтребление“ повтори постижението, превръщайки се по този начин в най-успешната откъм постъпления продукция за 2014 година(и то без да разчита на кой знае какви имена в каста, изключвайки Марк Уолбърг). Е, какво да кажем за финал, освен че за пореден път роботите на Майкъл Бей потрошиха изцяло световния боксофис

inlife.bg

 

 
 

Двата най-нови модела на Huawei вече са у нас

| от chronicle.bg |

България е една от първите страни, в която продажбата на смартфоните започва броени дни след световната им премиера. На 16 октомври в Лондон китайският технологичен гигант представи нoвaтa cи флaгмaнcĸa cepия с моделите Маtе 20 и Маtе 20 Рrо.

Huawei Mate 20 Pro приляга плътно към ръката и е изключително удобен и лек, въпреки големия дисплей –  6.39 инча. За това допринася почти безрамковия дисплей и нестандартното съотношение на страните му – 19.5:9. На устройството се намира тройна Leica камера и една светкавица. Синият вариант на се отличава със релефна текстура, която предотвратява плъзгането, надраскването му и оставянето на отпечатъци. Четецът на пръстови отпечатъци е интегриран директно в дисплея. Централният процесор Kirin 980 е 75% по-бърз и с 58% по-висока енергийна ефективност в сравнение с предишното 10-нанометрово поколение. Смартфонът има батерия с капацитет 4200mAh и зарядно Max 40W Super Charge за светкавично зареждане. Цената му е от 1249,98 лв. еднократно плащане или 53,98 лв. в комбинация с план Smart U от Vivacom.

Huawei Mate 20 Pro

Huawei_Mate_20Pro

Huawei Маtе 20 също paбoти c пъpвaтa в cвeтa 7-нaнoмeтpoвa eднoчипoвa cиcтeмa Кіrіn 980, която извeждa мoбилния изĸycтвeн интeлeĸт нa пo-виcoĸo ниво. Разполага с тpoйнa ĸaмepa Lеіса c yлтpaшиpoĸoъгълeн oбeĸтив и видeo фyнĸции c изĸycтвeн интeлeĸт зa cнимĸи c paзшиpeнo зpитeлнo пoлe. Дисплеят му е с размер 6,53 инча. Смартфонът прави яcнo фoĸycиpaни мaĸpo cнимĸи, както и такива нa далечни oбeĸти, а също и ĸлипoвe c пpoфecиoнaлнo ĸaчecтвo. Mate 20 се предлага със ЅuреrСhаrgе зapяднo ycтpoйcтвo за бързо зареждане c мoщнocт oт 22.5W.  Бaтepията издържа пoвeчe oт eдин дeн интeнзивнa yпoтpeбa бeз зapeждaнe. Huawei Маtе 20 е на цена от  749,98 лв. еднократно плащане или 34,98 лв. на изплащане в комбинация със Smart U от Vivacom.

Huawei Маtе 20

Huawei_Mate_20

Цените на смартфоните са с до 50 лева по-ниски, ако бъдат поръчани през сайта на телекома в комбинация с тарифен план Smart L+.

 
 

Какво е FOMOMG и как ни съсипва?

| от chronicle.bg |

Всеки иска да успее. За да успееш обаче трябва да се насочиш нанякъде. За това служат мечтите. Американците го наричат „американска мечта“, но мечтаенето в тази посока въобще не е тяхно; те просто му дават име. Правим го всички и всички знаем стандартния списък с цели:

  • Да стана милионер
  • Да съм женен/омъжена с 2 деца, преди да стана на 30
  • Да си купя собствено жилище
  • Да имам куче

На писане е лесно, но когато дойде време за изпълнение, напрежението може да стигне страхотни величини.

Американците имат „дума“ и за това: FOMOMG – Fear Of Missing Out [on] My Goals (СНЦ – Страхът от Непостигане на Целите).

Моделът Леоми Андерсън използва съкращението в текст за сайта LAPP.


Вижте тази публикация в Instagram.

Dark skin is beautiful word to buffie the body ‍♀️

Публикация, споделена от Leomie Anderson (@leomieanderson) на

Въпреки успешната си кариера на модел, огромна фен база и собствена модна линия, 25-годишната Леоми все още се улавя, че поставя под критика постиженията си.

„Защо имам усещането, че крайният срок да постигна целите си изтича?“

„На 18 исках къща преди да стана на 23, на 23 исках да изкарвам по около милион на година преди да стана на 25. На 26 искам майка ми да може да се пенсионира.“

„Нито едно от тези неща не ми се случи и всеки ден се притеснявам кога ли ще дойде големият ми моден пробив, кога ли голямата модна компания ще повярва в мен.“

_103904922_emiliethomas

Емили Томас на 25 от Манчестър знае за какво говори Леоми.

Тя се омъжи през юли, със съпругът й имат къща и работи в PR сферата, но въпреки това е под влияние на FOMOMG.

„Месец след сватбата си взех почивка заради стреса. Дори си изтрих  акаунтите си във Facebook, Instagram and Twitter“

„Чувствах се отвратително и не можех да видя какво ме очаква в бъдеще.“

Емили смята, че би трябвало да е щастлива, но не е, защото не постигнала мечтата си да пътува.

„На 25 все още карам колата, която майка ми ми купи, а на работа върша все същото без да непредвам. Мислех си, че вече ще изкарвам повече.“

_103904928_fionafomopic

Фиона Ара на 29 от Оксфордшър се запознава с FOMOMG след като 7-годишната й връзка приключва.

Целта й – на 29 вече на е омъжена – не е постигната.

„Лежа будна нощем и си мисля как не съм в крак. Това ме тревожи и фрустрира. Нямам идея къде сбърках.“

„Щастлива съм, но това, че не срещнах подходящия човек, не се оженихме, не си взехме дом и куче, ме натъжава адски много“

Фиона казва, че иска да оправи нещата и това не влияе на самочувствието.

***

Психотерапевтът Хилда Бюрк казва, че да следим постиженията си и да се сравняваме с другите не е нищо ново. Тя вярва, че социалните медии играят голяма роля в целия FOMOMG процес, защото ни предоставят повече хора, с които да се сравняваме.

„Преди имахме за сравнение съучениците, приятелите, а сега – всички на света.“

Тя казва още, че това сравнение може сериозно да навреди на потенциала ни като ни накара да си мислим, че „не можем да започнем нищо ново“.

„Важно е да погледнем цялата картинка отгоре и да си кажем „Добре, не съм наясно с всичко, но има някой места, в който съм добре и щастлив“ и да започнем да надграждаме от там“.

Емили, която изтри акаунтите си в социалните мрежи, твърди, че това й е помогнало, защото „направих стъпка назад и преосмислих с какво разполагам и какво правя“.

Не трябва да забравяме, че някои хора имат предимство (в което няма нищо лошо). Понякога просто са на правилното място в правилния момент. Но всеки си има собствен път, който трябва да измине.

 
 

Звездите, които не ползват дезодорант

| от chronicle.bg |

Когато звездите излязат на червения килим, всички ахваме! Цялото внимание е в тях, а те изглеждат безупречно. Външният вид обаче може да заблуждава.

Личната хигиена не се обсъжда често в ентъртейнмънт индустрията, защото интуитивно предполагаме, че известните миришат толкова добре, колкото и изглеждат. Това обаче не винаги е така. Не една и две звезди пропускат дезодоранта – някои с много добра причина.

Днес в галерията ни събрахме някои от тях, за които сме сигурни. Може би всички имат съвсем хубави аргументи за това.

 
 

Отидете в САЩ, може да спечелите 1,6 милиарда долара

| от chr.bg |

Ако искате да станете милиардери, бягайте към САЩ, защото Мега милиони става Мега милиарди! Рекорден джакпот се натрупа в американската лотария.

Джакпотът от 1 милиард долара не падна в тиража в петък, а след натрупването му достигна до рекордните 1,6 млрд., за който ще се борят надяващите се на късмет във вторник.

Досега рекордът за най-голяма индивидуална печалба от лотария се държи от Мейвис Уонцик, 53-годишна домакиня от щата Масачузетс, която през миналата година през август спечели 758,7 милиона долара от друга голяма американска лотария – Пауърбол.

През януари 2016 г. джакпотът в Пауърбол достигна 1,58 милиарда долара, но го спечелиха трима души и си поделиха сумата, като в крайна сметка всеки един от тях получи по 528,8 милиона долара.

Лотарията Мегамилиони е създадена през 2002 г. Играчите трябва да отгатнат шест правилни числа. Победителят може да избира между това да получи цялата сума с удържани данъци или да я получи под формата на 30 вноски, които да се изплащат в продължение на 30 години.