Топ 10 на най-печелившите филми за 2014-та

| от |

В края на годината, е време за равносметка. И тъй винаги сме били почитатели на седмото изкуство, което в меката на Киното – Холивуд се измерва само по един-единствен начин – с цифрите от постъпленията, ще ви предложим класацията на десетте най-печеливши филми през вече изминаващата 2014 година. И така, да видим кое е било най-очакваното от „Нейно Величество“ – публиката заглавие:

10. „Игрите на глада“ – финал (The Hunger Games: Mockingjay – 1 част)

Когато през 2012 г. Гари Рос и Lions Gate се заеха с реализацията на първия роман от трилогията на Сюзън Колинс „Игрите на глада“, едва ли са очаквал какъв феноменален успех ще постигне продукцията. Фактите обаче показаха, че масовият киноман е „гладен“ за подобен тип заглавия и три години по-късно вече можем да посочим, че дори и само първата част от финала на поредицата с Дженифър Лоурънс успя да се нареди в челната десетка на най-печелившите филми с малко над половин милиард долара в световния боксофис.
Приходи в световен мащаб: 560 500 000

9. „Интерстелар“

Кристофър Нолан винаги е имал едно отличително качество в работата си и то е безспорното му умение да налива милиони в касата с всяко свое заглавие, независимо дали говорим за трилъри като „Мементо“ или „Престиж“ или блокбъстъри като „Генезис“ и „Черният рицар“ (донесъл приходи от над 1 милиард само през 2008 г). И в последния си проект „Интерстелар“, култовият режисьор не изневерява на стила си и с помощта на звездния актьорски състав начело с Матю Макконахи, Ан Хатауей и Мат Деймън, реализира близо 600 млн. долара печалба. При това, забележете, премиерата на филма бе едва през ноември.
Приходи в световен мащаб: 593 057 000

8. „Как да си дресираш дракон 2″

Невероятно, но е факт – анимационните продукции винаги са се радвали на обичта и подкрепата на широката публика и то далеч не само при подрастващата аудитория. Поредното доказателство за това идва от сикуела на симпатичното заглавие How to train Your Dragon, което през 2008 г. наля половин милиард за Dream Works. Днес, вече реализирано от FOX, продължението се оказа дори по-успешно и очаквано, през 2015 година ще видим и трета част на филма за чудноватото приятелство между дракони и викинги.
Приходи в световен мащаб: 618 890 856

7. „Зората на планетата на маймуните“

 

Научнофантастичният роман на Пиел Бул излиза на бял свят през далечната 1963 г. и оттогава е непрестанен обект на интерес от страна на филмовата индустрия. След екранизациите от 1968, 1974 и 2001 г. и телевизионния сериал, през 2011 г. излиза „Възходът на планетата на маймуните“, а три по-късно и „Зората на планетата на маймуните“, които също оправдават изцяло интереса на зрителите. Реализиран изцяло с помощта на модерните кино технологии, филмът отнема 170 млн. бюджет, но в крайна сметка печели почти 5 пъти по толкова.
Приходи в световен мащаб: 708 279 489

6. „Невероятният Спайдър-мен 2″

През 2012 г. не особено популярният Марк Уеб бе натоварен с тежката задача да бъде сравняван с легендарния Сам Рейми и колосалния успех на оригиналната му поредица за човека -паяк с Тоби Магуайър, след като горепосочените имена напуснаха заради конфликт със студиото. Финансово, постъпленията от трилогията до този момент се изчисляваха в около 2,7 милиарда долара. Е, след възобновяването на сагата, вече с Андрю Гарфийд в главната роля, положението не се оказа чак толкова зле, след като първата част донесе близо 760 млн. През 2014 г. излезе и вторият епизод, а цифрите също се оказаха много, много прилични.

5. „Капитан Америка: Завръщането на първия отмъстител“

Комиксите на Марвел винаги са успявали да грабнат широката публика, независимо от това до каква степен кино студията преекспонират с тях. Не е изключение и поредицата за „Капитан Америка“, макар че ако сме откровени, печалба от едва 370 000 000 за първия филм от 2011 г., реализиран с бюджет от 140, едва ли е кой знае колко впечатляващо постижение. От Paramount обаче решиха да заложат на същата формула и продължението се оказа далеч по-успешно, доказвайки, че понякога и случайността има своето значение.
Приходи в световен мащаб: 714 083 572

4. „X-Meн: Дни на отминалото бъдеще“

И отново комиксова екранизация, макар че този път фактът, че говорим за финала на прочутата поредица, оказа огромно влияние върху успеха на филма. Фентъзи продукцията на Брайън Сингър, разказваща за трудния живот на хората мутанти, остана на косъм от това да влезе в челната тройка на най-печелившите заглавия за 2014 г. Е, не можем да подминем и бюджета от 200 млн. долара, вероятно включващ хонорарите на имена като Хю Джакмън, Джеймс Макавой, Дженифър Лоурънс, Холи Бери и компания.
Приходи в световен мащаб: 746 045 700

3. „Господарка на злото“

Първият опит на Анджелина Джоли да се включи в нестандартна филмова приказка – Beowulf през 2007 г. се оказа провал както за нея, така и за самото заглавие. Съвсем друга обаче се оказа ситуацията през 2014 година, когато прие да изпълни главната роля в мащабната продукция на Дисни – Maleficent, влизайки в образа на най-емблематичната злодейка от „Спящата красавица“, магьосницата Злодеида . Е, магията явно проработи, защото печалбата този път бе повече от колосална, а Анджи затвърди реномето си на един от най-доходоносните актьори в последните години.
Приходи в световен мащаб: 757 752 378

2. „Пазители на галактиката“

Помните ли какво ви казахме за вселената на Марвел?! Е, докато спим спокойни, знаейки, че има кой да бди над нас (независимо, че говорим за банда, включваща миеща мечка, подобен на дърво хуманоид и компания), фактите сочат, че „Пазители на галактиката“ се нарежда на втора позиция сред най-печелившите десет филма за годината. Тук е любопитно да отбележим, че горепосочените герои се появяват за първи път в комиксите на Marvel още в далечната 1969 г., а в киното – явно чак през 2014 г. Смеем да твърдим обаче, че с подобни цифри това е само началото на техните приключения на големия екран…
Приходи в световен мащаб: 771 815 000

1. „Трансформърс: Ера на изтребление“

Майкъл Бей никога не е бил приеман като особено сериозен режисьор, още повече че е познат далеч повече с работата си над редица реклами на Victoria’s Secret, отколкото в киното. Едно обаче нито един от опонентите му не може да отрече – независимо, че нито един епизод на блокбъстър поредицата „Трансформърс“ не би могъл да мине за стойностно заглавие, то всичките са буквално „работилница за пари“. Само предходната серия – Dark of the Moon мина колосалната цифра от 1 милиард долара приходи, а сега и „Ера на изтребление“ повтори постижението, превръщайки се по този начин в най-успешната откъм постъпления продукция за 2014 година(и то без да разчита на кой знае какви имена в каста, изключвайки Марк Уолбърг). Е, какво да кажем за финал, освен че за пореден път роботите на Майкъл Бей потрошиха изцяло световния боксофис

inlife.bg

 

 
 

NIKE представят NIKE EPIC REACT с вдъхновяващо видео с участието на Наум Шопов

| от chr.bg |

Премиерата на новия модел маратонки за бягане е на 22 февруари в Paradise Center. 

Бегачите винаги са мечтали за обувка, която може да покрие всички нужди при едно бягане: да предложи повече омекотяване, да щади стъпалото и да връща повече енергия, за да останат свежи по време на бягане. Мечтаната обувка трябва още да е лека и да не се износва, да издържа на удари и на атмосферни влияния, бягане след бягане. Иноваторите в Nike – химици, инженери и дизайнери – се обединиха, за да предложат на атлетите едно изцяло ново решение – иновативната пяна, наречена Nike React.

Naum Shopov (5)

Вдъхновени от страстта на всеки бегач в навечерието на премиерата на NIKE Epic React, от NIKE създават българско видео с главен участник Наум Шопов – актьор и бъдещ лекар,  спортуващ и амбициозен човек. За него спортът и здравословният начин на живот са от първостепенно значение, а усъвършенстването във всяко начинание – важна цел.

Naum Shopov (7)

Във видеото Наум представя бягането като страст, в която има и много житейска философия – започнеш ли да тичаш веднъж, никога няма да искаш да спреш, а бягането ще те провокира да ставаш все по-добър във всичко, което правиш в живота си.

Видеото с Наум Шопов можете да видите тук: (линк)

NIKE EPIC React са не просто усъвършенстван модел маратонки за бягане, а чисто нова концепция на подметката, зад чийто дизайн стои иновация и 4 години труд. Те са малка революция в своя сектор. Подметката е изработена от напълно новата пяна React, по-мека е и позволява на бегачите да не чувстват толкова осезаемо неравностите по пътя.

За по-голяма сигурност и още по-голямо удобство, подметката е издължена в задната част и леко в страничнитa й част. По-голямата площ на подметката от пяна предотвратява така нежеланото движение на крака в обувката по време на бягане. По този начин кракът потъва удобно в пяната, която възпира неприятното хлъзгане, а стъпалото се чувства по-уплътнено.

Премиерата на NIKE Epic React ще се състои със събитие на 22 февруари в магазин NIKE в Paradise Center.

Специален гост ще бъде  Наум Шопов.

По време на събитието всеки ще има възможност да тества своето стъпало, благодарение на специално приложение, с което специалистите на NIKE ще анализират походката, извивката на стъпалото и пронацията. В реално време на екран ще бъде показана разликата в биомеханичната ефективност при използване на различни обувки за бягане.

Naum Shopov (3)

 
 

Актрисите, с които „Оскарите“ много сбъркаха

| от chronicle.bg |

Наградите за кино, и особено „Оскарите“, не са просто награди за най-добри филми, но и за най-добре представени филми.

Не е достатъчно само да си добър, важни са и някои финансови и рекламни аспекти. Когато добрият продукт се припокрива с добро представяне, всичко е чудесно. Понякога обаче, и това почти всеки ще го потвърди, се чудим какво точно оценява Академията на САЩ – играта или презентацията.

Особено по отношение на актрисите.

Все още публиката не може да преглътне някои решения Академията и макар да знаем, че „Оскарите“ са просто статуетки, е неприятно за гледане как Сандра Бълок се качва на сцената на „Долби тиътър“ вместо Мерил Стрийп.

Вижте в галерията горе нашите най-големи разочарования, когато статуетката за най-добра актриса на „Оскарите“ отиде в грешния дом.

 
 

„Умря от сърце“ и други безумни изрази в медицината

| от Цветелина Вътева |

Като лекарско чедо, израснах достойно като дълбоко невротизиран хипохондрик, убеден, че във всеки един момент тялото му и психиката му може да го изцакат с топла бира и следобедът в парка да завърши в моргата.

В същото време обаче, като дете обожавах колегите на майка ми да ме питат „Как се казва тоя мускул тука?“ и гордо да изрецитирам „Мускул стерноклейдомастоидеус“, след което цялото отделение да ми се смее. Също така веднъж се обидих, когато говореха за някакъв пациент, че отишъл в „Исул“, аз ги поправих, че се казва „инсулТ“ и те се разхилиха. Лекарите са груби хора.

Може би коректността към медицинските названия ми е останала оттогава. А може би се дължи на някаква грозна перфидност, с която искам да се чувствам по-важна от другите. Въпросът е, че ненавиждам фразите на медицинска тематика, които звучат „народно“.

А ето тези са ми любимите:

„Умря от сърце“

Значи, ако се умираше от СЪРЦЕ, нямаше да има живи хора, нали. Умира се от инфаркт, от остра или тежка сърдечна недостатъчност, от дисекацията на аортата и други проблеми със сърцето. Самото сърце обаче…нищо не може да ви направи, ако си работи както трябва.

„Имам кръвно“

Имаш, да. Имаш кръвно налягане. Обикновено – около 120/80. Може да е ниско, може и да е високо. Тогава обичайно имате симптоми на повишено или понижено кръвно налягане. „Имам кръвно“ обаче е тотално безсмислица.

„Играе ми кръвното“

Нищо не ви „играе“. Това не е малко кученце. Кръвното налягане може да се повишава или понижава, но не играе нито с лего, нито народни танци.

„Събрах границите“

Кои граници по-точно? Едната цифра, която показва резултатът на измерване на кръвното налягане, е систола (фаза на изтласкване на кръвта  от сърцето), другата – диастола  (фаза на пълнене на сърцето). Кръвното налягане се отчита като две числа за стойностите при тези две фази: първо се казва систолното, после диастолното налягане, например 90/60. Ако измерените стойности са 120/110, систолното налягане е нормално, а диастолното – високо. Нема граници.

„Отслабнал ми е имунитета“

Имунитетът не е жена преди сватба, че да отслабва. Той е супер сложна система от защитно-приспособителни реакции на организма, които са се развили и усъвършенствали в хода на еволюцията. Отслабването на имунитета е често използван, но не съвършено точен израз. При имунодефицитните заболявания, имунитетът е компрометиран. Ако тази зима сте боледували 5 пъти, не е задължително имунитетът ви да е отслабнал. Може просто организмът ви да се е срещнал с агресивни, нови вируси, с които дори един здрав имунитет не може да се пребори ефективно и бързо.

„Да си прочистя организма“

Прочистването на организма обикновено се разбира като режима на Дънов, комбиниран с редовни клизми. Дали трябва да се прави или не, не смея да казвам. Но правилният израз що се отнася до „прочистването“, е „прочистване от токсини“.

„Не искам да се тровя с някакви химии“

Животът ни е химия. Билковите и хомеопатичните препарати също се изработват с химични методи. Разбира се, всеки има право да се лекува с чай с лимон, но понякога медикаментите спасяват животи, включително така омразните на всички антибиотици. По-добре натравяне с антибиотични химии, отколкото двустранна бронхопневмония, а често изборът е между двете.

„Искам да си изследвам целия организъм“

Много хубаво. Тогава обаче, трябва да сте наясно, че не може да разчитате на здравната каса да покрие всичко. Освен т.нар. „пълна кръвна картина“, за да си изследвате ЦЕЛИЯ организъм, трябва да ви направят ЕКГ, ехокардиография, ЯМР, ПЕТ скенер, сцинтиграфия, ехография на коремни органи, колоноскопия, гастроскопия, коронарография, ректален преглед, цитонамазка, иригография, обременяване с глюкоза, 200 кръвни теста, тестуване за алергии, туморни маркери, маркери за остеопороза, коронарография, изследване на стерилна урина, измерване на очното налягане и още много други.

Можете да посветите живота си на изследване на целия организъм, а може и да си го живеете.

 
 

Има четири основни типа пиячи

| от chr.bg, БТА |

Консумацията на алкохол лесно може да се обясни като резултат от хилядолетни ритуали и привички. Замисляли ли сте се обаче защо всъщност избирате да пиете? На базата на мотивите, подтикващи хората да посягат към чашката, изследователи от Австралия извеждат четири основни типа пиячи, пише в. „Дейли мейл“.

По-доброто разбиране на потребностите по отношение на алкохола може да помогне за насърчаване на хората да пият по-малко или поне да го правят по по-щадящ начин, смятат авторите на изследването от университета „Ла Троуб“ в Австралия.

В личен план всеки може да изтъкне куп мотиви защо избира да пие, което прави по-трудно научното разбиране на причините. Все пак науката разполага с т.нар. мотивационен модел за употреба на алкохол, според който хората пият, защото очакват след това да се почувстват по различен начин.

В частност моделът обяснява, че индивидите разчитат на алкохола да повиши позитивното усещане и да намали негативното. Мотивацията се обуславя и от фактори, свързани с психологическа награда. Те могат да бъдат вътрешни, например подобряване на желано емоционално състояние, или външни, например търсене на социално одобрение, предаде БТА.

Въз основа на това и имайки предвид останалите фактори, играещи роля в консумацията на алкохол – генетика, характер, заобикаляща среда, австралийските специалисти извеждат четири категории.

Според тях хората пият основно, за да се чувстват по-добре (защото е вълнуващо), за да се справят (да забравят тревогите си), от социални съображения (за да се забавляват и да празнуват) и от конформистки съображения (за да се впишат в заобикалящата ги среда).