Томислав Дончев: 2014 г. е нулева, но 2015 г. няма да е такава

| от |

2015-а година ще бъде по-добра от настоящата от гледна точка на усвояването на еврофондовете. Това заяви пред БНР вицепремиерът по икономическата политика и европейските фондове Томислав Дончев.

2014-а година е нулева от гледна точка на плащания в повечето държави-членки, подчерта Дончев и добави: „По-смелите държави използват отдавна един механизъм – те стартират част от схемите с финансиране от националния бюджет и в последствие търсят възстановяване на разходите от ЕК – нещо, което България за съжаление не можа да направи. 2014-а е нулева за България. Категорично твърдя, че 2015-а няма да бъде такава. Вече имаме одобрени две оперативни програми – „Човешки ресурси“ и „Транспорт и транспортна инфраструктура“

Той обясни, че по „Човешки ресурси“ имаме получен аванс. От информацията, с която разполага, програма „Добро управление“ е технически готова за одобрение, както и в много напреднала степен са и „Наука и образование за интелигентен растеж“, „Конкурентоспособност“.

„Очаквам в рамките на месец януари тези три програми да бъдат одобрени. Все още има няколко незатворени въпроса, които са обект на преговори с ЕК по „Региони в растеж“ и „Околна среда“. До март разчитам почти всички програми да са одобрени“, заяви Дончев.

Ако се забави одобрението на някоя важна ресурсна програма като примерно „Региони в растеж“ или „Околна среда“, имаме готовност да стартираме първите схеми в първото полугодие на 2015-а, използвайки заемообразни средства от бюджета, обяви Дончев. Той подчерта, че държавата е длъжна да обслужва всички плащания към бенефициентите, без значение за кой програмен период говорим и без значение дали на нея са й прекъснати или забавени плащанията.

„Факт е, че има перманентен дефицит в бюджета на ЕК и по тази или други причини често се налага да се забавят плащания, но едното теоретично не би следвало да има връзка с другото. Държавата не може да си позволи да прехвърли проблема на бенефициента“, заяви вицепремиерът.

Дончев отбеляза, че през 2014-а имаше няколко много силни шока в системата и ще бъде пресилено да твърди, че те са излекувани. „Имаме една оперативна програма, по която половината от годината не е плащано на бенефициентите – „Околна среда“. Въпреки всички опити да бъде засилено неимоверно темпото и да бъде минимизирана загубата, загуба на средства към края на 2014-а ще има. Разбира се, те ще са много по-малка от тази, която показваха прогнозите. Добрият сценарий по оперативните програми сведен е рискът от загуба на средства под 30 млн. за 2014-а, което е близо 5-6 пъти по-ниско от всякакви прогнози. Това ще бъде успех“, каза той.

Според него друг по-голям шок върху системата е сложните отношения между управляващи органи и бенефициенти, става дума за финансовите корекции. „Планът ни е до края на март да затворим всички проблемни случаи. До тогава, за да не спира хода на изпълнение на проектите, на всички бенефициенти трябва да бъде предоставена и ще бъде предоставена ликвидна подкрепа. До края на март ще сме в позицията да изчислим и да преценим в детайли кой колко е виновен и кой колко трябва да плати“, заяви Томислав Дончев.

Вицепремиерът смята, че газовата връзка с Гърция, която е приоритет към момента, трябва да бъде подадена за финансиране или от плана „Юнкер“, или от Фонда „Свързана Европа“.

Средствата за публичност са задължителна част от изпълнението на всеки проект, каза още Дончев и добави: „Самата ЕК държи когато се разходват европейски пари, за всички да е ясно откъде идва това финансиране, какво се е случило. Това се приема като мярка не само за българските граждани, които получават ползите от даден проект да знаят откъде идват парите, т.е. от европейските данъкоплатци, но се приема като мярка за повече прозрачност. Когато всички знаят какво е финансирането по даден проект, лесно ще могат да сравнят какво се е случило по този проект и дали това отговаря на финансирането. Въпросът не е дали да се дават такива пари, въпросът е да се харчат както трябва. Концентрирането в едни и същи медии обаче определено не е добра практика“.

Томислав Дончев не вижда причина конструкцията на управлението да бъде променяна. /БГНЕС

 
 

Люк Бесон и Жан Дюжарден в нов неясен, но интересен проект

| от chronicle.bg, по БТА |

 

Френският режисьор Люк Бесон работи над пилотен епизод за сериал на телевизия Ей Би Си, който ще е с участието на носителя на „Оскар“ Жан Дюжарден, предаде Франс прес.

Сериалът, озаглавен „Френският детектив“, е адаптиран по романи на Джеймс Патерсън, в които се описват приключенията на парижкия детектив Люк Монкриеф. Той започва да работи в нюйоркската полиция, за да загърби мрачното си минало. Сериалът ще покаже как Монкриеф и колежката му се опитват да открият извършителите на сложни престъпления. Повече подробности не се съобщават.

Става въпрос за първата роля на Дюжарден в американски телевизионен сериал и за първия сериал, заснет от Бесон – най-популярния в САЩ френски режисьор. Той получи ласкави отзиви в САЩ за филмите си „Люси“ и „Твърде лично“.

Жан Дюжарден е сред малкото френски актьори, отличени с награда „Оскар“ – за ролята си във филма „Артистът“ през 2012 г.

 
 

“Убийството на Джани Версаче“ ще е епичен сериал

| от chronicle.bg |

Раян Мърфи няма милост. Но пък ни харесва. Първо бяха седемте тийзъра на „Убийството на Джани Версаче: Американска криминална история“, които отлично си свършиха работата – накараха ни да очакваме с нетърпение 17-ти януари, когато ще е премиерата на сериала.

Вече можем да задоволим глада си с по-голяма залък. Става въпрос за първия официален трейлър на втория сезон на „Американска криминална история“, който от FX пуснаха днес.

Във видеото, дълго близо минута и 20 секунди, успяваме да видим достатъчно, че окончателно да се „закачим“. Виждаме сцена, в която съобщават на медиите за смъртта на дизайнера, следвана от скръбта на Донатела и изобилие от кадри на Дарън Крис в ролята на Андрю Кънингам, убиецът на Джани Версаче. По всичко личи, че историята между Версаче и Кънингам ще бъде разказана повече от великолепно. Абсолютно всички актьори грабват с присъствието си и обещават добри изпълнения.

„Той беше създател. Той беше гении. Всичко, което виждате около нас – тази къща, тази компания, бяха животът му.“ казва Донатела Версаче (в ролята е Пенелопе Круз).

Рики Мартин, Пенелопе Круз, Едгар Рамирез, Дарън Крис… Какво повече да искаме? Освен 17-ти януари да дойде максимално бързо. Гледайте тейлъра. Сюжетът и проектът вече са ясни. Остава да ги видим през погледа на Раян Мърфи. Познавайки работата му и гледайки този трейлър, сме спокойни – проектът е в добри ръце.

 
 

„Възвишение“ е най-гледаният филм у нас

| от chr.bg, БТА |

Създаденият по едноименния роман на Милен Русков български филм „Възвишение“ е най-гледаният в киносалоните, сочат обобщените данни след миналия му премиерен уикенд. Преплитащият художествена измислица и фактология около Арабаконашкият обир през 1872 година филм отчита 29 620 зрители и 271 307 лева приходи.

На втора позиция е другата премиера от миналия уикенд – „Убийство в Ориент експрес“, създаден по едноименния роман на Агата Кристи. Случващото се сред 13 непознати, затворени в луксозен влак, сред които е и един убиец, е гледано от 14 833 зрители и има 134 888 лева приходи за първите три дни у нас.

Трета позиция е за „Тор: Рагнарок“, създаден по комиксите на Стан Лий, Лари Лийбър и Джак Къркби. Приключенията на героите на Антъни Хопкинкс, Крис Хемсуърт, Марк Ръфало са гледани вече от 92 093 зрители и отчитат 1 011 863 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Трета премиера от миналия уикенд – анимацията „Синът на голямата стъпка“, е на четвърто място в топ 10. Разказът за тийнейджъра Адам, който търси отдавна изгубения си баща, е видян от 9 365 зрители и има 88 152 лева приходи за първите три дни по екраните у нас.

На пето място сред най-гледаните филми е фантастиката „Геобуря“. Триизмерният екшън с Джерард Бътлър, Катрин Уиник, Ед Харис, Анди Гарсия, в който светът контролира метеорологичните явления, е вече месец на екраните у нас и за това време са го гледали 49 309 зрители и има 521 648 лева приходи.

Шеста позиция е за трилъра „Пъзелът“. Осмият филм от поредицата за сериен убиец, който измисля всевъзможни начини за смъртта на жертвите си, е от 17 дни по екраните у нас и за това време са го гледали 21 820 зрители и има 171 297 лева приходи.

На седмо място сред най-гледаните филми е българският „Вездесъщият“. Социалната драма за това докъде може да стигне навлизането в личното пространство е вече месец на екраните и за това време са я гледали 37 992 зрители и има 315 100 лева от билетите им.

Осмо място е за „Дивата река“. Криминалният екшън с награда и номинации от тазгодишния фестивал в Кан за разследване на убийство в бивш индиански резерват от неопитна ФБР-агентка и местен следотърсач-ловец е от десет дни по екраните у нас и вече е видян от 5 175 зрители и има 45 044 лева приходи.

На девето място е анимацията „Емоджи: Филмът“. Историята за случващото се в един смартфон е от три месеца по екраните у нас, като за това време са я гледали 110 271 зрители и има 953 252 лева приходи.

Десето място е за друга анимация – „Малкият вампир“ по романа на Ангела Зомер-Боденбург. Триизмерната анимация за приключенията на вампира Рудолф и момчето Тони е вече 17 дни на екраните у нас и за това време са я гледали 15 012 зрители и има 128 251 лева приходи.

 
 

Великите превъплъщения на Том Ленк

| от chronicle.bg |

Том Ленк е небезизвестен актьор, разпознаваем предимно заради ролята си на Андрю Уелс в сериала „Бъфи, убийцата на вампири“.

Откакто Ленк навърши 41, стана по-креативен отвсякога и започна да пресъздава модните аутфити на знаменитостите.

Том заимства идеи за тоалетите си от премиери, фотосесии, червени килими пр. и използва единствено подръчни материали, които има у дома си, за да се въплъти във визията на някоя звезда.

В Instagram профила му публикува резултатите, а те са обезоръжаващо смешни.

Вижте ги в галерията! А ако искате да следите Ленк в новите му превъплъщения , може да го направите тук.