shareit

Тишина и пространство в новата Киа Ниро

| от chronicle.bg |

 

Новaта KИА Ниро ще осъществи европейския си дебют на 1 март по време на 86-ото международно автомобилно изложение в Женева.

Моделът съвместява екологични технологии с двигатели от ново поколение. Казано на технически език: хибридната система на Ниро включва 1.6-литров GDI бензинов двигател с директно впръскване, литиево-полимерна батерия, 32 kW електромотор и 6-степенна скоростна кутия с двоен съединител.

Що се отнася до външния вид, Ниро се вписва в общава визия на марката. Специфичната радиаторна решетка „тигров нос”, характерната оширена С-колона – няма какво друго да бъде.

По отношение на аеродинамичните характеристики, Ниро се отличава с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.29 Cd. Благодарение на дългото междуосие от 2 700 мм и къси предни и задни надвеси (870 мм и 785 мм), пътниците в автомобила могат спокойно да си протягат краката на задната седалка. По отношение на габаритите, Ниро се позиционира между наскоро лансирания 4-то поколение Спортидж и 5-вратата версия на модела сийд. За европейските потребители моделът ще се предлага в седем цвята и избор от алуминиеви джанти с размери между 16 и 18 инча.

Интериорът изглежда доста приятно. Арматурното табло е обособено в няколко зони – контролните уреди и системата HMI (human-machine interface) са разположени паралелно, а бутоните за отопление, вентилация и помощните системи са ситуирани на отделен панел под тях. Ергономичната централната конзола е ориентирана към водача.

При разработването на KIA Niro HEV инженерите на марката явно са се фокусирали върху предоставянето на водеща в сегмента горивна ефективност. Ниро дава нисък разход на гориво и ниво на вредни емисии CO2 от 89 g/km.

Coasting Guide Control (CGC) и Predictive Energy Control (PEC) са свързани директно с навигационната система на Ниро, част от новата Eco-Driving Assistant System (Eco-DAS) технология. Това позволява автомобилът да бъде предварително подготвен за пътните условия, като батерията се презарежда от допълнително акумулираната електрическа енергия.

Шумът и вибрации в купето са сведени до минимум заради допълнителната изолация с висока плътност под капака, звуконепроницаема преграда със специална структура, която подобрява шумоизолацията на двигателя при високи обороти, и подсилена от високоякостна стомана задна арка на колелата за минимизиране шума и вибрациите от пътната настилка.
Багажникът на Ниро е с вместимост 421 литра, което ще рече спокойно натъпкване на три палатки, шатра и два голдън ритривъра отзад. Батерията и резервоарът с капацитет от 45л са позиционирани под задните седалки, което позволява максималното използване на багажното пространство.

Що се отнася до модерните технологии: Информационно-развлекателната система и опцията за навигация поддържат Bluetooth смартфон, аудио връзка и DAB дигитално радио с шест високоговорителя. Допълнително се предлага и система с осем високоговорителя от JBL®, с 320W мощен, външен усилвател от Clari-Fi ™. Нов пакет услуги от TomTom® предлага широк обхват от актуална информация, включително актуализации на трафика, локации на камери за ограничение на скоростта и прогнози за времето.

Ниро е първият модел на КИА, оборудван с Android Auto ™, проектиран да работи със смартфони и операционна система Android 5.0 (Lollipop). Свързването с Android Auto ™ осигурява достъп до функции и приложения като гласовите указания на Google Maps навигация, хендсфри разговори и гласови съобщения. Потребителите на Android Auto ™ ще могат да стриймват музика от Google Play Music ™. Колата предлага и ново безжично зарядно за мобилни устройства, което позволява зареждането на телефон или таблет в движение, без да е необходима кабелна връзка.

След европейския си дебют по време на автосалона в Женева тази година, КИА Ниро ще влезе в серийно производство от май 2016г., а дистрибуцията му в Европа е планирана за последното 3-месечие на настоящата година. Както всички модели на бранда Ниро ще се предлага със 7-годишна гаранция или 150 000 км.

 
 
Коментарите са изключени