Тийн флиртове в мрежата

| от chronicle.bg по Мashable |

Повечето от хората са убедени, че тийнейджърите постоянно флиртуват, пращат си палави съобщения и си уговарят срещи, докато са се втренчили в смартфоните си. Промениха ли наистина социалните медии тийнейджърската романтика?

Изследователският център The Pew в четвъртък разпространи резултатите от последното проучване на тема „Тийнейджърите, технологията и романтичните връзки”. Изследването разкрива как американските тийнеййджъри между 13 и 17 години използват технологията в любовния си живот.

„Проучването показва, че виртуалното пространство е част от една много по-обхватна вселена, в която тийнейджърите комуникират, уговарят се за срещи и дори се разделят с партньорите си. Онлайн пространството се използва рядко самоцелно за запознанства и връзка, но пък играе важна роля във флиртуването, ухажването и дори общуването с потенциалните или настоящите партньори”, пише в доклада.

Повечето връзки започват офлайн

35% от тийнейджърите, които вече имат опит във връзките казват, че в интернет контактуват само с хора, които са срещнали на живо. Едва 24% от младежите, участвали в проучването или грубо около 8% от всички тийнейджъри са се запознали с половинката си чрез мрежата.

Докато повечето връзки започват без компютър, социалните медии са основната двигателна сила в последвалия флирт. 50% от младежите заявяват, че след като се запознаят на живо с някой, който им харесва използват социалната мрежа за да установят контакт и да покажат на този човек, че се интересуват от него за нещо повече от приятелство.

Проучването отбелязва,че „дигиталното флиртуване” дава тласък и е нещо като тест „входно ниво” за романтичните младежи. Всичко това, разбира се, зависи и от същността на връзката и опита на младежите със   стратегиите на виртуалния флирт. Или както казва една ученичка , участвала в проучването: „ Ако наистина се вълнуваш от някой, може просто да коментираш под снимката му емотиконка сърчице и да му подскажеш…”.

Тийнейджърите, които никога не са имали гаджета казват, че се чувстват по-добре, когато показват интереса си лице в лице (39%), когато се сприятеляват чрез социалната мрежа (37%) , когато комуникират чрез социалната мрежа (34%) и когато споделят забавни и интересни неща онлайн (31%). Що се отнася до тийнейджърите, които не са новаци в играта, 63% от тях изпращат закачливи съобщения на човека, от който се интересуват, а 23% дори отиват по-далеч, като изпращат секси снимки и видеа на половинката си.

Флиртуването онлайн може да отиде твърде далеч

Четвърт от тийнейджърите изтриват или блокират някой в социалните мрежи, защото флиртуването им идва малко в повече. „Също като възрастните жени, които са обект на по-чест и интензивен тормоз онлайн, така и тийнейджърките са склонни да се почувстват неприятно, когато младежите станат твърде настъпателни”, гласят изводите от доклада. 35% от момичетата са блокирали някой заради напористо поведение. Само 16% от момчетата са направили това.

Въпреки че това изследване не се концентрира върху практиката за изпращане на палави съобщения, предишно изследване на The Pew от 2011 година разкрива, че 2% от тийнейджърите на възраст между 12 и 17 години са изпращали „сексуални” голи или полуголи снимки или видеа на някой, който искат да впечатлят. От друга страна, в проучването от 2011 година се казва, че 16% от младежите са потвърдили, че са получавали подобни снимки.

Новото проучване показва, че тийнейджърите момчета разчитат на социалната мрежа за връзка много повече отколкото момичетата. От всички тийнейджъри, които вече са били във връзка, 65% от момчетата потвърждават че социалната мрежа ги кара да се чувстват по –свързани и и значими в живота на другия. За сравнение 52% от момичетата също се съгласяват с това. 50% от момчетата казват, че се чувстват много по-емоционално свързани с партньорите си чрез социалната мрежа, в сравнение с 37% от момичетата.

Тийнейджърите използват виртуалното пространство за да споделят за връзките си и да изразяват недоволство от партньорите си. 37% от тях правят това така, че всички останали да разберат, че са засегнати. Също така 63% от младежите използват социалната мрежа, за да подкрепят връзките на приятелите си. И тук идва противоречието-  69% от юношите в социалните мрежи смятат, че демонстрирането на връзката онлайн е дразнещо.

 
 

Една четвърт от населението на Земята ще е затлъстяло през 2045 г.

| от chr.bg |

Ако сегашната тенденция остане непроменена, близо една четвърт от населението на планетата ще е затлъстяло през 2045 г., предупредиха учени, цитирани от Франс прес. Заключенията им бяха представени на Европейския конгрес за затлъстяването във Виена.

Световната здравна организация (СЗО) смята, че около 13 процента от възрастните хора – 11% от мъжете и 15% от жените, са били засегнати от затлъстяване през 2016 г.

Според прогнози на датски и британски учени, това процентно съотношение ще нарасне до 22 на сто през 2045 г.

“Тази тенденция може да бъде обърната в обратна посока, но за това е нужна политическа воля”, прецени един от авторите на изследването д-р Алън Моузес, който работи за датската компания “Ново нордиск” – най-големия производител на инсулин в света.

Прогнозите са различни за отделните страни. Ако тенденцията се запази, над 55% от населението на САЩ ще е затлъстяло през 2045 г., при 39% през 2017 г. Според авторите на изследването, увеличаването на затлъстяването ще е придружено от повече случаи на диабет тип 2, които ще обхванат 12 на сто от глобалното население през 2045 г., при 9 на сто през 2017 г.

Затлъстяването е проблем на общественото здравеопазване в целия свят. Според резултатите от миналогодишно американско изследване, процентното съотношение на затлъстелите хора в света непрестанно се увеличава от 1980 г., като се е удвоило в 73 страни. В резултат се е увеличила смъртността вследствие на сърдечносъдови болести, диабет и някои видове рак.

Наднорменото тегло и затлъстяването са свързани с храненето и начина на живот. СЗО препоръчва да се ограничи приемът на липиди и захари и да се извършват редовни физически упражнения. “За да може случаите на диабет да обхващат около 10 процента от глобалното население през 2045 г., ще трябва нивото на затлъстяване сред населението да бъде сведено също до 10 процента”, отбелязаха авторите на изследването.

 
 

„Евробет“ подкрепя наградите „Аскеер“

| от Спонсорирано съдържание |

На 24 май – Денят на най-светлия ни празник: празникът на българската духовност, просвета и култура и на славянската писменост, в Театър „Българска армия” за 28-ми път Фондация „Академия Аскеер” ще връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

От 2008 г. досега „Евробет“ е основен спонсор на най-престижните театрални награди в България. Наградите „Аскеер“ са единствени по рода си – те са автентичният и самоотвержен, неказионен глас на театралното съсловие. Фондация „Аскеер“ е посветена единствено на театъра, културата и духовността, които са основните стълбове на всяка нация. За „Евробет“ е чест да инвестира в силата на културата, която е предпоставка за по-добро бъдеще! Оказаната подкрепа е поредното доказателство, че осъществяването на проекти от обществена значимост е приоритет в дейността на компанията.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност. Всички категории и номинации можете да видите ТУК.

Връчването на наградите „Аскеер“ е под почетния патронаж на Министъра на културата и на Министъра на отбраната. Церемонията по награждаването ще се излъчи на живо по БНТ.

Рекламна публикация

 
 

Най-гледаните филми у нас този уикенд

| от chr.bg |

Продължението на приключенията на супергероя Уейд – „Дедпул 2″, съвсем очаквано се хареса най-много на зрителите, сочат обобщените данни от киносалоните у нас. Филмът, изпъстрен с цветни и недотам прилични фрази, в който героят на Райън Рейнолдс се появява и без гащи, е гледан от 31 212 зрители и има 338 852 лева приходи за първите три дни у нас.

На второ място след десет дни на екраните продължава да е българският „Революция Х“. Морското турне на едноименната група, позната и от телевизионния сериал, е гледано от вече 25 331 зрители и има 212 686 лева приходи.

Трета позиция е за престоялия три уикенда на първо място „Отмъстителите: Война без край“. Битката на супергероите от комиксите на „Марвел“ с титана Танос е гледана от общо 133 814 зрители и има 1 528 337 лева приходи след четвъртата седмица по екраните у нас.

Комедията „Зад борда“ е на четвърто място в топ 10. Филмът с Еухенио Дербес и Ана Фарис в главните роли, който повтаря сценария на едноименната комедия от 1987 година, но с разменени роли на героите, е гледан от 8 491 зрители и има 86 179 лева приходи за десетте дни у нас.

На пето място е екшън-комедията „Такси 5″. Познатата история, в която банда крадци обичайно са преследвани от полицията и таксиметров шофьор, но този път с наполовина нови герои, е гледана от 71 440 зрители и има 627 251 лева приходи след месец и половина по екраните у нас.

Шесто място е за „Зайчето Питър“, създаден по едноименната книга на Биатрикс Потър, излязла през 1901 година. Игрално-анимационната история за взаимоотношенията между палавия заек и фермера Макгрегър е гледана от 82 498 зрители и има 676 236 лева приходи за двата месеца у нас.

На седма позиция сред най-гледаните филми у нас е „Пчеличката Мая: Игрите на меда“. За петте седмици по екраните у нас продължението на пълнометражната анимация отпреди четири години е гледано от 21 118 зрители и има 190 833 лева приходи.

Осмо място заема екшънът „Rampage: Унищожителите“, създаден по видеоиграта от 80-те години, в която маймуни и чудовища разрушават градовете. Филмът с Дуейн Джонсън е месец и половина на екраните и за това време е гледан от 42 332 души и има 460 951 лева приходи.

На девето място е комедията „Диагноза: Секси!“. Историята, в която героинята на Ейми Шумър след удар във фитнеса се превръща в най-красивата жена в собствените си очи, е гледана от 13 222 зрители и има 119 529 лева приходи за месец на екраните у нас.

Руската анимация „Сръчковците: Строго секретно“ е на десето място по зрителски интерес. Разказът за това как миниатюрните същества, живеещи в уредите и машините, трябва да спрат своят другар Файер преди да пусне енергийната гривна, която може да разрушава всичко, е гледан от 6 166 зрители и има 49 212 лева приходи за трите седмици у нас.

Трите останали премиери от миналия уикенд са извън първите десет най-гледани филма. Унгарският „За тялото и душата“, който беше номиниран за Оскар за най-добър чуждестранен филм тази година, е гледан от 929 зрители и има 6 840 лева приходи. Българската детска история „Случаят Кюри“ на Андрей Хадживасилев е гледана от 205 зрители и има 1 032 лева приходи. Руската драма „Собибор“, направена по действителната история за едноименния концентрационен лагер през 1943 година, е гледана от 218 зрители и има 1 646 лева приходи.

 
 

Питър Сетера oт Chicago с първи концерт у нас

| от chronicle.bg |

Питър Сетера e oт артистите, чиято музикална кариера се развива бързо, а успехите не спират да го застигат. Стартира професионалния си път през 1967 г. с група Chicago, с която издават 17 албума и печелят редица отличия.

Безспорният хит, написан от Cetera за десетия албум на бандата „If you leave me now” взима награда Грами и се превръща в първия сингъл хит номер 1 на групата. През 1986 година Сетера започва соловата си кариера, с която се записва в музикалната история с хита „The Glory of Love”, номиниран с Грами и част от саундтрака на хитовия филм „Карате кид 2“. Парчетата „The Next Time I Fall” с Amy Grant, “Feels Like Heaven” с Chaka Kahn, “After All” с Cher oт филма „Нов шанс“, както и песента “No Explanation” от мега хитовата лента „Хубава жена“.

В момента Сетера е на световно турне със своята банда и споделя музиката от 8-те си солови албума, както и най-големите хитове, написани с група Chicago.

PeterCetera_ Visual

В България ще имаме удоволствието да го чуем за първи път на живо на 9 ноември в зала 1 на НДК, а билети могат да бъдат закупени от 22 май, на цени от 60 до 140 лв. в бензиностанции OMV, билетен център НДК и мрежата на Eventim.bg