shareit

Телевизиите отвръщат на удара

| от |

Ерик Шерер, France televisions

Макар че за телевизията интернет ще промени всичко до 2020 г., не всичко е загубено. Защото според международната компания Accenture установените играчи в телевизионния сектор не са казали последната си дума.

Първоначалният шок от дигиталните технологии отмина, традиционните играчи остават в стабилна позиция благодарение на каталозите със съдържание, които могат да препродават на по-голям брой дистрибутори. По-ловките успяват да се измъкнат от трудната ситуация.

Още повече че макар Нетфликс, Ю Тюб и Амазон да продължават устремния си напредък, офанзивата на други нови играчи от дигиталните високи технологии показва признаци на колебание – Майкрософт и Интел изостават, а Епъл продължава да отлага появата си.

Последното изследване на Accenture показва мълниеносното издигане на OTT (over-the-top, т.е. доставяне на съдържание онлайн без намесата на интернет доставчика) и огромния потенциал на онлайн видеата за всички актьори, както нови, така и традиционни.

Констатацията? Не всичко е загубено за телевизиите, ако възприемат бързо нови рефлекси и се възползват от връзката със зрителите вместо да работят по стария начин с не много гъвкави IT процеси.

Разпространителите контраатакуват. Смятаха ги за осъдени в краткосрочен или средносрочен план от цифровите гиганти, но им остават боеприпаси, достатъчно връзки и партньорства, за да организират поне един отговор на предложенията на интернет компаниите.

Сп. „Варайъти“ обяснява след провалената сделка между Рупърт Мърдок и Тайм Уорнър защо дигиталните гиганти вече не могат да вземат собствеността на HBO и Си Ен Ен, припомняйки провала през 2000 г. с AOL.

Освен това неотдавнашен доклад на американския банкер Терънс Каваджа показва, че северноамериканският индустриален комплекс от съдържание/разпространение все още има солидни запаси, за да се финансира, най-вече като обвързва абонатите с договори, които „субсидират“ телевизиите, обединени в различни групи.

Accenture показва къде традиционните разпространители все още имат средства да се борят с другите видове актьори:

Дигиталните компании вече не се колебаят сами да произвеждат, а резултатът от това е намаляване на средната цена на час съдържание. По-евтино, също толкова популярно, дали това е печеливша формула?

Така че предизвикателствата са доста реални за аудио-визуалните компании, които няма да съумеят да помръднат, счита Accenture. Навиците от миналия век трябва да бъдат забравени и всички служители – от асистентката до генералния директор, трябва да се мобилизират в новата корпоративна култура, ако не искат да ги възприемат като динозаври.

В заключение:

Изграждайте солидни IT и цифрови компетенции в организацията си, прожектирайте програмите си върху колкото се може повече екрани, създайте ясна и мултиплатформена стратегия от права, преструктурирайте се като поставите потребителя в центъра, изследвайте възможности за партньорства, защото в наши дни не всичко може да се постигне сам, особено със скоростта, с която вече се развиват нещата, прегърнете новия свят, а тези, които не го разбират или се страхуват от него, нека се учат от младежите или да поискат от компетентен приятел да им помогне.

/БГНЕС

 
 
Коментарите са изключени за Телевизиите отвръщат на удара