Тарантино отговаря на Ума Търман

| от chronicle.bg, по IndiWire |

След направените разкрития в статия в New York Times от Ума Търман, Куентин Тарантино отговори на обвиненията на актрисата, че й е причинил трайни физически увреждания по време на снимките на „Убий Бил“. В статията Търман признава, че Харви Уайнстийн е упражнил сексуално насилие срещу нея, а накрая завършва с разкритията си за работата с Тарантино.

В своя отговор режисьорът не е отрича, че се е изплюл в лицето на актрисата по време на сцена, в която героят на Майкъл Мадсън се изплюва върху Булката. Мъжът оправдава решението си с това, че е искал близък до нея член на екипа да извърши действието, вместо някой друг, тъй като това би причинило повече неудобства на Ума Търман и ще доведе до много повече проби на сцената.

„Харесвам Мадсън, той е чудесен актьор, но не исках да му възлагам такива задачи.“ коментира Тарантино. „Това е идеята и аз подхождам сериозно. Още повече, че аз съм режисьора, така че съм отговорен за въпросното изплюване. Знам къде да се целя, плътно до камерата съм застанал. И бум! Правя го. Ако се бях изложил и пропуснех три пъти, и тя не искаше да продължим, тогава аз съм окей с това.“

ума търман и куентин тарантино

Колкото до сцената, в която Тарантино души Търман, режисьорът обяснява, че това е било нейна идея на. Това е сцената, в която убиецът Гого (Чияки Курияма) хвърля веригата си около врата на Булката и я затяга. Режисьорът, обяснява, че първоначалната идея е била веригата да бъде завързана за пилон, който е извън обсега на камерата, но желанието на Търман е било тя да бъде омотана около врата й и някой да я дърпа.

„Това беше идея на Търман. Да омотаем веригата около врата й я да я задушаваме. Не за дълго. Човек може да играе всякакви странни неща, но ако искам лицето ми да почервенее и да ми потекат сълзи, тогава трябва да бъда задавен. Така че застанах на другия край на веригата и използвахме метода само за близките кадри. След това я освободихме. Но това беше нейна идея.

Най-голямото разкритие в статията за Times е за инцидентът, който актрисата претърпява, докато кара автомобил. Ума Търман разбрала, че колата, в която трябва да се качи, не в изправност, затова е споделила с режисьора, че не се чувства комфортно да шофира сама.

„Куентин дойде във фургона ми и не искаше да чува „не“, като всеки режисьор. Беше побеснял, защото това щеше да отнеме много време. Но бях уплашена. Той каза: „Гарантирам ти, че колата е наред. Става въпрос за прав участък.“

По думите на Търман, тя била инструктирана от Тарантино да вдигне поне 65 км/ч или косата й няма да се развява по подходящия начин и ще се налага сцената да се заснема наново. Накрая при една от пробите колата се отклонила от пътя и се блъснала в дърво. Актрисата претърпява контузии от които все още не се е възстановила напълно. След публикуването на статията Търман пусна видео от въпросния инцидент в Instagram, в което обяснява, че не вини Тарантино: „той дълбоко съжалява и се разкайва за това злощастно събитие“.

uma-thurman-kill-bill-miramax

Пред Deadline Тарантино казва, че инцидентът е случаят, за който съжалява най-много в живота си. Признава, че е чул притесненията на Ума да заснеме сцената, затова е решил сам да изпробва автомобила, просто за да се увери, че е бил в изправност. Мъжът допълва, че никога не е гледал на сцената като „каскадьорска“. След като е пробвал колата, е решил, че Ума може да се справи.

„Ума имаше книжка. Знаех, че е страхлив шофьор, но все пак имаше книжка. Когато приключих с карането, се радвам, защото и тя можеше да го направи. Затова отидох във фургона й и казах: всичко е наред, можеш да го направиш, участъкът е прав, всичко, което трябва да направиш е да стигнеш от точна 1 до точка 2.“

„Отговорът й беше: „Добре“. Защото ми вярваше и ми се доверяваше. Казах й, че ще е наред. Но то не беше и аз бях сгрешил. Не я принудих да влезе насила в колата. Тя влезе, защото ми се довери и ми повярва.“

i post this clip to memorialize it’s full exposure in the nyt by Maureen Dowd. the circumstances of this event were negligent to the point of criminality. i do not believe though with malicious intent. Quentin Tarantino, was deeply regretful and remains remorseful about this sorry event, and gave me the footage years later so i could expose it and let it see the light of day, regardless of it most likely being an event for which justice will never be possible. he also did so with full knowledge it could cause him personal harm, and i am proud of him for doing the right thing and for his courage. THE COVER UP after the fact is UNFORGIVABLE. for this i hold Lawrence Bender, E. Bennett Walsh, and the notorious Harvey Weinstein solely responsible. they lied, destroyed evidence, and continue to lie about the permanent harm they caused and then chose to suppress. the cover up did have malicious intent, and shame on these three for all eternity. CAA never sent anyone to Mexico. i hope they look after other clients more respectfully if they in fact want to do the job for which they take money with any decency.

A post shared by Uma Thurman (@ithurman) on

Сцената е била заснета към края на деня – нещо, което Тарантино не е възприемал като проблем, когато е пробвал колата. В последната минута той решава да промени посоката, в която Търман ще шофира, за да може да я заснеме по-добре.

„Доколкото си спомням, колата трябваше да се движи от изток на запад. А можехме да я заснемем, движейки се от запад на изток. Това не засегна кадъра. Правият участък си е прав участък. Променихме началната точка така че колата да се движи в обратната посока, натам откъдето аз бях тръгнал да се спускам. И там стана сблъсъкът по-късно.“

Променяйки посоката обаче, пътят приема S-образна форма. На това място Търман удря камък и губи контрол над колата.

Въпреки че катастрофата не влошава отношенията им за постоянно, Тарантино казва, че е нарушило доверието между двамата. В продължение на дълги години Търман се опитва да се подбере до неизлъчените кадри от инцидента, но е спирана в продължение на 15 години от Уайнстийн и Тарантино. Харви Уайнстийн е искал да не се стига до съд. Режисьорът накрая й помага да се сдобие със записите малко преди признанията й в New York Times.

Тарантино споменава й, че е трябвало да бъде потърсен за коментар преди публикуването на статията, но това не било направено от авторката – Морийн Доуд.

 
 

НАСА отглежда растение с вкус на пържола

| от chr.bg |

Когато НАСА прати хора на Марс, тези хора ще имат нужда от много храна. Предварително пакетираните сухи ястия за две години и половина напред могат да заемат прекалено много място, а и тежат доста.

НАСА естествено разработва решение.

Космическата агенция се опитва да изгради меню за астронавтите си само от растения, които могат да се отглеждат в космоса или на други планети. Семената са значително по-малки и леки от готовата суха храна, с която разполагат астронавтите. В момента се правят експерименти с различна светлина и температура, за да се определят най-добрите условия за растенията. НАСА също така се опитва да разбере как да отглежда растения с възможно най-малко пръст чрез методите хидропоника и аеропоника. Хидропониката доставя вода и хранителни вещества на растенията под формата на течност като я впръсква в почвата, а при аеропоника корените на растенията живетя сред мъгла от тази хрантелна течност. И двата метода спестяват доста почва, което отново спестява място и килограми.

Интересно е да се отбележи, че в среда с ниска или без никаква гравитация водата не се разлива, което прави напояването на растенията малко трудно. НАСА обаче успешно е отглеждала зеленчуци на Международната космическа станция (МКС).

Нужна е и „космическа пръст“, за да се отглежда зеленина извън Земята. Почвата на Луната всъщност не е точно почва, а не особено питателен вулканичен прах и чакъл. Тази на Марс пък съдържа потенциално токсични съединения.

„Мислех, че най-много ще ми липсват чийзбургерите и пиците, но всъщност исках само една свежа салата.“ Тези думи често се чуват от астронавтите, казва Гиоя Маса, учен, който се занимава с добива на храна в космоса. За сега НАСА имат много идеи и разработки в посока храна в космоса.

Растението, за което става въпрос в заглавието е т. нар. етиопско зеле (ethiopian kale).

 
 

Носталгията боли като бавен интернет

| от chr.bg |

Пък знаете ли, че от 17 до 19 век носталгията е считана за болестно състояние с диагноза и лечение при доктор.

Самата дума има гръцки произход и е съставена от две думи: νόστος – „да се върнеш у дома“ и άλγος – „болка“, „тъга“.

В Уикипедия още пише, че „носталгията е чувство, свързано с копнежа по миналото и приятен спомен за неща, които са отминали. То често е свързано с идеализиране на хора, събития и места от изминала епоха.“

Какъв копнеж по миналото, какъв приятен спомен, Уикипедио! Приятен спомен ли е като те зареждахме за два часа! Знаеш ли колко домашни не сме написали заради теб…

В галерията ни сме събрали както красиви, така и много грозни моменти от миналото, които помним всички. Дано, докато я разглеждате, си прекарате „приятно“ и „копнеейки“.

 
 

Скандално! Думите „майка“, „бебе“ и „кафе“ изчезват от речника*

| от chronicle.bg |

Учените от БАН обявиха нова шокова новина: ако една дума от речника не се използва от никой повече от две години, щяла да отпадне и да се счита за несъщестуваща.

Въпреки обичайните бунтове на обичайните инфлуенсъри в социалните мрежи, феодалните старци са категорични: „Езикът е жив орган. Неслучайно думата „език“ е една и съща за това, с което се целуваме и това, с което говорим. Ако една дума не може да се запази на търговски принцип, просто ще отпада от речника“.

Първата изгонена българска дума е злополучната „майка“, която по естествен път девалвира в „мама“. Народът обвини майчинските групи във Фейсбук, че са подменили хубавата „майка“ с не толкова тежката „мама“ с множествено число „мами“.

В резултат, мамите организират протест пред парламента, без да знаят точно защо. Ще носят обаче слингове и бебешки колички със слогана „Оставете ни да кърмим нашите деца“.

Друга дума, която изчезва от речника, е „бебе“, подменено от по-модерните умилителни „бебка“, „бепка“ и „беба“.

Третата дума, по която ще се жалваме носталгично, е доброто старо „кафе“. Новото официално название на ободряващата напитка ще бъде съвременното „кафенце“. Според запознати същата съдба очаква „пари“, които ще станат „парички“, „бира“, която ще се превърне в „биричка“ и „салата“, която ще се трансформира в
„салатка“.

*Текстът е художественица измислица. Плод на въображението на автора. Умишлено невярна информация

 
 

„The Deuce“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

За втора година зрителите на HBO гледат драматичния сериал „Нюйоркска комбина“ („The Deuce“)  с участието на Джеймс Франко и Маги Джиленхол. В разгара на новия сезон става ясно, че сериалът ще ни потопи в бурния свят на Манхатън още един път в третия и последен сезон, който трябва да се появи по план догодина.

Въпреки скандалите около Джеймс Франко, който беше обявен в сексуален тормоз от своя бивша приятелка, той ще се завърне в третия сезон на „Нюйоркска комбина“.

Сериалът разказва историята на близнаците Винсънт и Франки Мартино, които се опитват да намерят мястото си в бурния свят на Таймс Скуеър през 1971 г. в зората на съвременната порноиндустрия. Действието би трябвало да прескочи в средата на 80-те години. Вторият сезон в момента разказва за събития от 1977 г.

Ето официалният синопсис:

Драматичният сериал на НВО „Нюйоркска комбина“ проследява зараждането на порно културата в Ню Йорк от началото на седемдесетте до средата на осемдесетте години и показва бурния свят на секс търговията от момента, в който културна революция, освободила американското общество от сексуалните задръжки, и нови правни дефиниции създават индустрия за милиарди, която сега е основен компонент на американския културен пейзаж. Съдържатели на барове, проститутки, сутеньори, полицаи и нощни създания се носят във вихъра на секса, престъпността, наркотиците и агресията, а порно бизнесът започна да се издига от студия за масаж под закрилата на мафията и филмови лаборатории, става законен и неизменно присъства в културния живот.