Tag / Thug Life

| от Адриан Владимиров |

Вероятно дори самото заглавие може да ви подскаже за какво ще говоря в следващите редове. Няма начин да не сте забелязали или дори сами да участвате в тази нова мода с tag-ването из различни места в страната, а и по света.

С навлизането на социалните мрежи, които по-нататък ще наричам просто „социалки“, все по-модерно стана отбелязването или т.нар. „тагване“ (от tag…) на различни места по планетата или на снимки, върху които сме и самите ние. Но както всички в днешно време, и тази нова мода се е изкривила и извратила до такава степен, че след като съзнанието ми се насити с виждането на отбелязвания от 10 бутикови дестинации из страната и преминах през досадата от това, достигнах до блажения смях колко прозрачни са огромен % от хората в страната, а и не само, но понеже почивката ми беше в България, ще пиша само за наблюденията ми тук.

Най-вероятно вече се чудите какво правите тук, та ако не сте натиснали Х-а – stay tuned.

Един от дните от почивката ми седях по обяд в заведение на плажа и хапвах цаца, пиех бира и боцках картофки със сирене. Ненадейно погледа ми се натъкна на последната линия плажни кърпи и по-специално на един индивид от женски пол. Гаджето ѝ спеше до нея по корем сякаш заровил глава в пясъка, а слънцето го напичаше неумолимо. Въпросната девойка се оглеждаше сякаш търси нещо и в един момент извади смартфона си от дамската чанта, която лежеше на пясъка до нея. Нямам идея защо носеше дамска чанта от онези, с които жените се разнасят наоколо във всекидневието си, вероятно някоя дама би могла да отговори на този въпрос. Досетих се, че оглеждайки се преди малко, девойката не е търсела нищо, а е гледала дали някой гледа нея. Е, изпод очилата ми не се виждаше аз къде гледам, та се възползвах.

Вдигна телефона си, разроши перчема и сякаш се чу „цък“. Моментът на истината – погледна в телефона и вероятно си каза, че не е достатъчно готина, защото раздърпа горнището на банския, под което изглежда не се криеше много, смени прическата с няколко движения и направи още една снимка. Това се повтори няколко пъти, през които банския бе подръпван, прическата – сменяна, а на няколко пъти се смени и физиономията – изглеждаше ту като разярен вълк, ту като щастлива овчица, а сякаш видях и патешки устни. Обзалагам се, че тази снимка ще събере минимум 40 до 60 лайка моментално в сещате се коя социалка.

Какъв е смисълът на това да се правите на някой, който всъщност не сте ? Показвате статус, като се отбележите от „Слънчака“ и чакате like-овете да завалят, но като сте на село при баба ви и берете малини до оградата със съседите не закачате телефона, ‘щото сте се омазали до ушите или пръстите са ви в устите и се облизвате блажено ? Къде е границата ? Не е ли идеята да се снимаш с приятели, докато сте заровени до ушите в пясък, да си снимаш шепата с малини, точно до оградата на баба ти или нещо подобно ? Много въпроси станаха, дано някой не се затрудни с отговарянето на всички тях пред себе си. Лично на мен ми е адски забавно да гледам всекидневно отбелязване на едни и същи хора на едни и същи места, чак като пропуснат и се чудя дали са добре, може нещо да им се е случило, щом са пропуснали тази ежедневна и така важна дейност. Другото, което ми прави впечатление е харесването на тагванията от едни и същи или почти едни и същи хора всеки един път.

Басирам се на по една студена Stella Artois, че част от четящите това са от този тип хора, които описвам в горните редове и веднага ще се усетят, че като видят 30 харесвания за 30 минути на дадена своя публикация и отвътре ги жегва едно такова готино, мислят си: „Ей, д*ба, много съм як/а, скии колко хора ми харесаха снимката/тага!“ Всъщност не, драги ми смехурко, определена част от обществото се смее адски искрено на илюзията, която се опитвате да наложите за себе си. А ако знаехте колко смях пада, когато видим как снимката ви от снощното заведение не е събрала достатъчно лайкове и изведнъж мистериозно тя изчезва, вероятно щяхте да умрете от яд и да напишете нещо гневно за статус, което ще събере повечко харесвания, та да си вдигнете обратно акциите.

Хора, бъдете повече себе си и по-малко фейсбук звезди, ‘щото последното не съществува като понятие, освен в собствените ви глави. Забавлявайте се, качвайте си пияните снимки от снощи, отбележете, че снимката е направена от крайпътна кръчма, оставете телефона настрани и продължете да ядете, пиете, да се припичате на слънце, да спортувате или каквото там правите. Само излезте от социалката, щото яката мацка до вас няма да ви заговори първа, докато вие пишете коментари под собствените си статуси, нито някое момче ще ви обърне внимание, докато сменяте 13 модерни физиономии и се чудите коя ще пасне най-много на пейзажа наоколо и ще събере повече харесвания.

Но все пак кой съм аз, че да ви казвам как да си пилеете живота.

 
 

Новото Volvo V60: лукс и сигурност

| от chronicle.bg |

Volvo Cars представи вчера V60 – най-новото средноразмерно комби с 5 врати.

Volvo представи новия модел в естествената му среда – на автомобилната алея пред типична семейна къща в Стокхолм. Малко автомобилни производители могат да се сравнят с Volvo, когато става въпрос за традиция и надеждност в производството на практични комби автомобили с добър дизайн.

Новото V60 споделя SPA платформата (Scalable Product Architecture), позната от новото ХС60 и серията 90 на Volvo, чиито модели са основната движеща сила за продажбите на компанията през последните няколко години. V60 на основата на SPA задава нов стандарт в класа на средноразмерните премиум комби автомобили, с луксозен интериор, свързаност, модерни системи за безопасност и технологии за подпомагане на водача.

New Volvo V60 interior

Съгласно стратегията на Volvo за електрификация на всеки нов модел от 2019 г., новото V60 ще се предлага с две опции за задвижване чрез Plug-in Hybrid технология – новият бензинов двигател T6 Twin Engine AWD с 340 к.с. комбинирана мощност и T8 Twin Engine AWD с 390 к.с. комбинирана мощност. Клиентите, които предпочитат стандартен бензинов двигател, могат да избират между агрегатите Т5 и Т6, а тези, които искат дизел – между D3 и D4.

1519232771-5

Новото V60 ще се предлага с богат набор от стандартни системи, включително авангардни функции в помощ на водача, познати от ХС60 и серията 90. Системата за безопасност City Safety с автоматично прилагане на спирачките е единствената на автомобилния пазар, която засича пешеходци, велосипедисти и големи животни и активира автоматично спиране, за да избегне сблъсъка или да го смекчи, ако е неизбежен.

1519232771-5-1

Системата Pilot Assist, която подпомага завиването, ускорението и спирането при скорост до 130 км/ч и по пътища с добра маркировка, сега е усъвършенствана с функция, подобряваща поведението в завоите. Новото V60 включва и други функции за подпомагане на водача, като система против напускане на пътното платно Run-off Road Mitigation и система за предпазване от сблъсък с автомобил в насрещното движение – Oncoming Lane Mitigation.

New Volvo V60 exterior

Инфотейнмънт системата на Volvo Cars – Sensus, е съвместима с Apple CarPlay, Android Auto и 4G, осигурявайки свързаност на водача през цялото време. Контролът се осъществява посредством интуитивен дисплей с тъч скрийн, който съчетава функциите на автомобила, навигацията, услугите за свързаност и приложенията за забавление.

Очакваме да тестваме новото Volvo и да ви кажем дали всичко е толкова хубаво, колкото звучи.

 
 

По-малко женски образи в киното

| от chr.bg |

2017 г. бе белязана от появата на „Жената-чудо“, но според изследване, женските главни герои са намалели с 5 % в 100-те най-касови филми за годината.

Центърът за изследване на жените в телевизията и киното към университета на Сан Диего публикува годишния си доклад, според който жени са 24 % от главните образи миналата година.

За сравнение, през 2016 г. те са 29 %. Спадът е значителен, въпреки появата на филми като „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Красавицата и Звяра“, които заемат първите две места в бокс-офис класацията за 2017 г.

Продукциите, в които има поне 10 актриси с реплики, са 32 %, докато филмите, в които участват поне 10 актьора с реплики, са 79 %.

Чернокожите жени обаче са повече, като са се увеличили от 14 % до 16 %, а актрисите от Латинска Америка са станали 7 %, сравнено с 3 % от предишната година.

„В наградния сезон, в който темата за жените и половото равноправие е основна, трябва да разграничим хиперболата от реалността. Числата все още не отразяват голяма промяна в киноиндустрията“, каза директорката на центъра Марта Лаузен, цитирана от БТА.

 
 

Не пътувайте на Балканите, идват обилни снеговалежи

| от chronicle.bg |

Във връзка с усложнената зимна обстановка на Балканите и очакваното влошаване на метеорологичните условия в Хърватия, Словения, Република Македония, Румъния, Босна и Херцеговина,Черна гора и Сърбия, изразяващо се в минусови температури, силни ветрове и обилни снеговалежи, Министерството на външните работи съветва всички български граждани, които имат намерение да пътуват до или през териториите на посочените държави през следващите няколко дни, да отложат своите планове до нормализиране на обстановката, съобщава на сайта си ведомството.

У нас засега няма предупреждение на НИМХ за опасни метеорологични явления.

В случай на неотложни пътувания, МВнР съветва гражданите да се осведомят подробно за актуалната метеорологична и пътна обстановка за дестинацията на пътуване, да следват стриктно инструкциите на местните вла?сти и указанията на пътните знаци и да потеглят на път напълно подготвени за придвижване в зимни условия – зимни вериги за гумите, пълен резервоар на автомобила, подходящо топло облекло и мобилни апарати с напълно заредени батерии, съветват още от министерството.

Ситуационният център на МВнР приема денонощни сигнали за бедстващи хора на телефон: 00359 2 948 2404 или на имейл: crisis@mfa.bg

Сигнали могат да бъдат подавани и на следните дежурни телефони:

Хърватия: +385 984 69 808
Словения: + 386 41 722 238
Република Македония: +389 75 280 013
Румъния: +40 21 230 21 50;
Босна и Херцеговина: +387 603 210 397
Черна гора: +382 69 143 298

Сърбия: +381 66 840 89 51

 
 

Нова електростанция с безплатен заряд в София

| от chronicle.bg |

Мрежата от електростанции с безплатен заряд, изградена от КИА Моторс България, се увеличава с още една локация. Гостите на модерния ресторант с италианска кухня Cinecitta в София ще имат възможност да зареждат безплатно електрическите си возила. Ресторантът, който е локализиран в района на Киноцентър Бояна, разполага с обособено за целта паркомясто.

Станцията дава възможност за заряд на 100% от предлаганите на пазара електромобили, като за 40 мин. клиентите могат да заредят 20% от капацитета на батерията си. По този начин те ще гарантират безпроблемно използване на своите електромобили в рамките на деня. За пълен заряд са необходими 5 часа.

Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио, НДК и пред хотелите на „Виктория Груп“  в София и Пловдив.

Не само клиентите на марката, но и всички потребители на електромобили имат възможност да зареждат безплатно своите електрически превозни средства във всички търговски представителства на КИА на територията на страната.