„Свобода от/на медиите“

| от |

mfef

Филмът на Георги Марчев „Свобода от/на медиите“ беше изгледан с внимание на International Festival of Ethnographic Film, който се проведе в София през миналата седмица. Макар че беше единственият филм извън темата, предизвика половинчасова дискусия. И има защо.

Първо бе словото. Ако го загубим, сигурно ще е краят. Кръгът пари-медии-власт е на път да бъде затворен изцяло в България. Натискът върху журналистите убива свободата и превръща демокрацията във фасада на олигархията. Дали ще позволим това да се случи …

Както Георги каза : А най съм щастлив от една от първите реакции – „A това още ли никъде не е излъчвано“.

Е, почти поправяме тази грешка. Ето го, макар, че се надяваме скоро да го видим и по някоя от националните телевизии :

 
 

Напълнява се единствено от мазнините

| от |

Мазните храни в голямо количество са единствената причина за напълняване, а не прекаляването с въглехидрати и протеини, съобщи в. „Дейли мейл“.

Учени от университета на Абърдийн и Китайската академия на науките направиха откритието с мишки. Гризачите, получавали много мазнини, поглъщали най-много калории, защото мазнините стимулират центъра за възнаграждения в мозъка.

Основен недостатък на изследванията на ефекта на диетите с хора е, че повечето не продължават достатъчно дълго, за да бъдат изводите достоверни. Тестовете с генетично сходни животни, като мишките, могат да насочат към верните отговори.

Ръководителят на екипа проф. Джон Спикман каза, че резултатите дават „добра насока“ за ефекта на различния начин на хранене върху хората.

Учените са експериментирали с 30 различни диети, давани на мишките за период от три месеца, равни на девет човешки години. Всяка от тях била с различно съдържание на мазнини, въглехидрати и протеини.

„Резултатите са недвусмислени – мишките напълняваха единствено когато получаваха повече мазнини – каза проф. Спикман. – Единствено мазнините стимулираха центровете за възнаграждения в мозъка и повече ядене.“

Мишките, получавали много въглехидрати – до 30 процента от дневните калории, не напълнели значимо. Комбинирането на захар с мазнини също не се отразявало на теглото повече, отколкото само мазнините.

Изследването опроверга и популярното твърдение, че недостигът на протеини стимулира приемането на по-голямо количество храна.

 
 

„Брилянтин“ става на 40 години!

| от chr.bg |

Изминаха четири десетилетия, откакто персонажите на Оливия Нютън-Джон, Джон Траволта и останалите участници в актьорския състав на филма мюзикъл „Брилянтин“ завладяха сърцата на тийнейджърите в целия свят.

Филмът, който е режисьорски дебют на Рандъл Клайсър, не е остарял до ден днешен.

„Смятахме, че „Брилянтин“ ще бъде приет добре една-две години от зрителите, но не сме очаквали подобна реакция 40 години по-късно в целия свят и във всички възрастови групи“, каза режисьорът.

Адаптиран по успешен бродуейски мюзикъл за любовта на тийнейджъри през 50-те години на миналия век, „Брилянтин“ бе заснет за два месеца в Лос Анджелис с бюджет 6 милиона долара и както много филми, влезли в аналите на киното, първоначално бе критикуван. „Брилянтин“ обаче събра близо 400 милиона долара приходи от прожекции и по този показател бе рекордьор до излизането на филма мюзикъл „Мама миа!“ по екраните 30 години по-късно.

„Джон и аз искахме Оливия да е в образа, но тя се колебаеше, защото се бе снимала в научнофантастичен филм, който не бе приет добре в Англия – си припомни режисьорът. – Тя бе почти 30-годишна и смяташе, че е прекалено стара, за да се снима в ролята на приятелка на Траволта, който е с 5 години по-млад от нея. Оливия поиска проби пред камера и това бе направено. Джон и аз се отнасяхме към нея като към по-малка сестра, непрестанно я окуражавахме и този метод проработи“.

Траволта и Нютън-Джон останаха близки през годините, като се снимаха заедно във филма „Two of a Kind“ (1983) и записаха заедно коледен албум през 2012 г. Те взаимно се поддържаха при тежки изпитания, по-специално смъртта на сина на Траволта през 2009 г. и рецидива на рак у Нютън-Джон миналата година след битката й с болестта през 90-те.

 
 

Скоро ще ядем изкуствено месо

| от chr.bg |

Учени от холандската прохождаща компания „Моса мийт“ получиха финансиране от 10 млн. долараза стартиране на промишленото производство на изкуствено телешко месо, което ще служи за пълнеж на хамбургери, пише в. „Дейли мейл“.

Новата продукция може да се появи на пазара през 2021 г., а първите клиенти на „Моса мийт“ ще станат ресторантите. Методът за създаване на изкуствено месо е сравнително прост.

Синтетичното телешко се получава чрез стволови клетки от мускулна тъкан на обикновени крави. След това клетките, които притежават способността да се регенерират, се култивират в разтвор с хранителни вещества. Подобна храна първоначално беше разработена за космонавтите, но много скоро пролича нейният търговски потенциал.

Специалистите изтъкват, че след няколко години подобни продукти ще престанат да бъдат нещо необичайно, а освен изкуствено телешко е възможно да се появи и изкуствено пилешко месо.

 
 

Селекционерът, който се превърна в модна икона

| от chronicle.bg |

Футболът и модата винаги са вървяли ръка за ръка. Това е така, защото напоследък голяма част от спортистите се превърнаха в модни икони и тренд сетъри. Все повече футболисти обръщат повече внимание на външния си вид, отколкото на тренировките.

Медиите не гледат с добро око на тази тенденция, но тя не важи за треньорите на отборите. По този повод най-стилният селекционер на Световното първенство по футбол в Русия, без особена конкуренция, беше Гарет Саутгейт.

Belgium v England: 3rd Place Playoff - 2018 FIFA World Cup Russia

Треньорът на „трите лъва” беше изключително елегантен по време на спортните мероприятия, като аутфита му съдържаше – официален панталон, бяла риза, вратовръзка и елек. Неговият костюм е на марката Marks and Spencer, която облича целият отбор на Англия. Костюмът му е със сравнително ниска цена – 423 паунда.

След мача между Англия и Колумбия феновете на отбора полудя по аутфита на Саутгейт. Всички елечета на марката са продадени. Всяка едно е на стойност от 65 паунда, а производителите са притеснени, че няма да могат да задоволят интереса на английските фенове.

Southgate Tube Temporarily Renamed In Tribute To England Football Team Manager

Останалите mass марки също поеха вълната и започнаха да произвеждат подобни артикули, защото това е запазената марка на елегантния Гарет Саутгейт.