Startup Weekend Sofia – Без много приказки, действайте!

| от |

Предстои петият Startup Weekend Sofia и общо седми за страната ни след тези във Варна и Пловдив. Той се провежда в много специално време. В седмицата от 15 до 22 ноември по целия свят ще се случат общо 200 Startup Weekend-a. Това са една четвърт от общо 800-те събития за цялата 2013!

Тази натоварена седмица носи името “Global StartUP Battle”.

Първата и най-престижна битка е тази на “Шампионите” – първите два отбора от всяко местно събитие (общо 400 отбора) ще се борят за вниманието на компетентно жури от Google, AOL и други технологични гиганти. В процеса Google ще покрие събраната сума (до $20 000) от отбора победител в кампанията му в платформата за crowdfunding – Indiegogo. Така отборът ще има общо $40 000 да продължи с развитието на идеята си, което е и целта на Startup Weekend. Трима от отбора победител ще летят до San Francisco с полет и настаняване, поети от Google.

Утешителната награда за класиралите се на второ и трето място е финансиране до $10 000 – или общо $20 000 от Google и Indiegogo и отново полет за до трима от екипа до Сан Франциско и Googleplex-а.

Втората битка е за онлайн търговците. Всеки отбор, независимо дали е победител в уикенда или не, стига да има идея, която може да бъде реализирана посредством онлайн магазин – продажба на различни стоки, книги, услуги може да се бори в битката спонсорирана от BigCommerce.com

Победителите в тази битка получават полет, настаняване и храна, както и кола под наем в Остин, Тексас. Допълнително BigCommerce осигуряват и четири билета за интерактивния фестивал SWSW (South by SouthWest) както и едногодишен лиценз за платформата им, менторство и ценни съвети.

Последната битка, в която отново не е необходимо да си победител в местната надпревара е тази за жените. Ако отборът се е сформирал в следствие на идея предложена от жена или е съставен в поне 50% от жени, или пък ако лидерът е жена, то той се класира за надпреварата, спонсорирана от Кока Кола.

Производителят на напитки осигурява до $10 000 за полети до централата на Кока Кола в Атланта, както и менторство и дългосрочна помощ по инициативата #5by20 – подкрепа за 5 милиона предприемача по земното кълбо до 2020!

Startup weekend Logo big

Как протича състезанието:

След финала на уикенда отборите имат 24 часа да заснемат и изпратят едноминутно видео, в което да разкажат следните неща:

а) проблемът, който решават

б) реализираният прогрес по време на уикенда

в) информация за отбора

На 26-ти Ноември започва публичното гласуване. Всеки, който има e-mail адрес може да гласува за своя фаворит. На 6 Декември приключва публичното гласуване и 15-те отбора събрали най-много гласове във всяка категория преминават към гласуването на журито. Журито избира победителите и предоставя обратна връзка на всички финалисти.

Победителите ще бъдат обявени на 12 Декември.

За повече информация и регистрация – уебсайта на събитието :

http://sofia.startupweekend.org/

А първите петима от вас, които се регистрират с кода : chrtogo, получават 25% отстъпка.

Какво се случва обаче с идеите и екипите след StartUP Weekend?

Отговор на тези въпроси идват от три ключови лица в досегашните издания :

– Дарин Маджаров – основател на най-популярния образователен сайт в България Уча.се и лидер на екипа на MatheMania, днес вече популярно приложение в най-големия български Android AppStore – VIVA Apps.

- Николай Василев – лидерът на Talkie – и победител в StartUP Weekend Mobile.

- Атанас Райков – мениджър мобилни продукти и услуги с добавена стойност във VIVACOM. Атанас бе член на журито на StartUP Weekend Mobile и изигра ключова роля в превръщането и шлифоването на грубите идеи зад MatheMania и Talkie в завършени продукти.

Ето какво казаха те :

Атанас:

“Това, което ни впечатли и при двете приложения беше ясната идея, добрата й реализация и хубавия дизайн. Екипите, които стоят зад двата проекта също много ни харесаха от гледна точка на желание, организираност и амбиция да създадат добър краен продукт.”

Освен това важно за нашето решение беше, че приложенията са насочени изцяло към български потребители, както и че имат и социална насоченост с оглед на фокуса им към образованието.

Във VIVACOM силно вярваме, че образованието в България през следващите години би могло сериозно да бъде трансформирано с помощта на новите технологии и имаме желание да подпомагаме и други подобни проекти в областта.

И от двата екипа имаме много добри впечатления като веднага след Startup weekend-a, на който те бяха сред победителите, ние си организирахме срещи, на които обсъдихме как можем да ги подпомогнем. Всеки от екипите имаше нужда от различна подкрепа, като към нея предоставихме и допълнителна такава. По време на разработката и на двата екипа дадохме достъп до множество тестови устройства, за да могат те да са сигурни, че приложенията им ще работят отлично върху най-продаваните в момента телефони и таблети на пазара.

След като те бяха готови ние направихме маркетингова кампания, която включваше SMS съобщения до нашите клиенти, страница в няколко от нашите месечни каталози в тираж над половин милион копия, включихме ги в книжките, които раздаваме в нашите магазини на всички клиенти с Андроид телефони, както и направихме секции за тях в нашия корпоративен уебсайт.

За старта на MatheMania направихме събитие в Априловата Гимназия в Габрово, на което осигурихме екип за снимките, мобилен Интернет и тестови устройства, чрез които бе проведен първия онлайн турнир по математика в България. За наша радост, турнира и MatheManiа получиха широко отразяване от българските медии, а за Дарин, като възпитаник на гимназията, състезанието имаше и сантиментална стойност.

Като резултат от нашето партньорство до този момент и двете приложения се радват на голям интерес в нашия портал VIVA Apps и тяхната популярност продължава да расте. За няколко месеца MatheMania има повече от 60 000 изиграни игри и броят им продължава да расте и в момента.

Плановете ни са да разрастнем партньорството след нова година, когато ще можем да им предложим възможност за предлагане на платени функции директно чрез нашия билинг и ще се заемем с още по-сериозна рекламна кампания на всички приложения, които го използват.

 

Стартъп Уикенд от тази година се провежда не само в София. В началото на лятото се състоя първият Startup Weekend Varna. Победителят в състезанието, Wondermail, наскоро получи финансиране от Eleven и продължава успешно развитието на проекта. Magin, както в момента се казва проекта представлява приложение за iOS което обещава да разреши проблемите, които всички ние имаме с проверката и организацията на електронната поща. Прототипът за приложение, сътворен от 16 годишен дизайнер в рамките на 54 часа на Startup Weekend Varna впечатлява инвестиционния фонд и решават да подкрепят идеята.

Преди не повече от месец бе първия Startup Weekend Plovdiv. Изненада за журито беше невероятните идеи, силните екипи и отличните презентации на тимовете. Победителят във формата е FitSit – идея, която цели да помогне на хората, които прекарват ежедневието си на офис стол да запазят ергономична стойка. Това се постига със помощта на специален сензор, който се монтира в стола, и приложение за мобилен телефон, който прихваща сигнала от сензора, обработва информацията и предупреждава когато стойката е неправилна.

А приложенията? За какво служат те?

Николай :

Тalkie помага на децата да научат чужд език посредством картинки и систематично повтаряне на думата – първо от страна на телефона, после от детето.

Освен мен програмист е и Калин Цветков, а Мая Банкова е нашия дизайнер. Мая е и един от учредителите на първата и най-голяма организация за подпомагане на предприемачеството у нас – Фондация StartUP. В течение на времето Калин напусна екипа

Дарин :

MatheMania е първата в света игра по математика в реално време и с реални хора. MatheMania развива не само уменията ви по математика, но и как бързо и ефективно да решавате задачите и да вземате решения в ежедневието си, помага ви да се съсредоточавате по-лесно и да бъдете фокусирани.

Аз съм идеолога и бизнес човека в екипа,  Светлана Цонева – дизайнера (за нея това беше втори пореден уикенд), Николай Казмин и Веселина Радева – разработчици, а Катя Тодорова – маркетинг и бизнес развитие. Всички продължават с MatheMania и до днес.

 

А „родените“ в Пловдив и Варна приложения?

Magin е ново поколение мейл клиент за iOS което позволява бързо и лесно да организираш своите съобщения.

FitSit е приложение за iOS, което проследява положението на тялото в седнало състояние и алармира когато стойката е неергономична и би довела до трайни последици и проблеми.

 А ето как изглежда отблизо работната обстановка.

 
 

Българин е Фотограф на годината

| от chronicle.bg |

Българинът Веселин Атанасов беше обявен за Фотограф на годината в раздел Любители на конкурса Sony World Photography Award 2018 на церемонията по връчване на наградите в Лондон, за която Атанасов долетя специално.

Атанасов получи награда от 5000 щатски долара, както и цифрово фотографско оборудване от Sony. Печелившият му кадър бе публикуван в Албума на победителите и е част от изложбата на Sony World Photography Awards 2018 в емблематичната Съмърсет хаус, Лондон.

Организиран от Световната фотографска организация, Sony World Photography Awards е най-мащабният фотоконкурс в света. В единадесетото му издание участваха рекорден брой от 320000 снимки на фотографи от над 200 държави. Това са едни от най-добрите съвременни фотографски творби за изминалата година.

Експертно жури избра Атанасов за големия победител в раздел Любители за фотографията му „Ранна есен“ – смайващ кадър, в който слънчевите лъчи си прокрадват път през короните на високи дървета в централния Балкан.

2347_4831_VeselinAtanasov_Bulgaria_Open_LandscapeNature2018Opencompetiti...

Атанасов е IT специалист от Казанлък, чийто любим жанр е пейзажната фотография. Започва да снима през лятото на 2014 г., а през 2016-та вече участва в редица фотоконкурси под патронажа на Международната федерация за фотографско изкуство (FIAP) и е удостоен с престижната титла Артист на FIAP.

 
 

Avicii: момчето на EDM музиката, което не обичаше славата, а сцената

| от chronicle.bg, по The Guardian |

Avicii не беше просто продуцент, той беше новатор. Още с излизането си на голямата сцена през 2011 г. с хита Levels, шведският музикант Тим Берглинг стана символ на възхода и паденията на dance музиката в САЩ.

Когато пробива в шоубизнеса, е на 21 години и не прилича на останалите известни изпълнители. Високите скули и платинено русата коса никога не се чувстват удобно под светлината на прожекторите. Приятелите и колегите му го описват като срамежливо и тихо сладко дете със сърце на механик. В интервютата отговорите му понякога са уклончиви. Репортерите се опитват да измъкнат информация от един артист, който очевидно се чувства по-удобно пред компютъра, докато композира.

С музиката нещата стоят по различен начин. Avicii е пионер в развитието на EDM-а (electronic dance music), който изгрява точно в най-подходящия момент – когато жанрът тепърва става масово явление отвъд океана.

Открит е в платформата MySpace от холандския продуцент и „ветеран“ Лейдбек Люк. Артистичният псевдоним на Берглинг от будистки означава „ад“ (avici). Още в началото синглите му стават явления в популярната култура. В тази група са едни от първите му хитове – Levels, Fade Into Darkness и Silhouettes – с тях диджеят отдава почит на повлиялите му Swedish House Mafia и Daft Punk. Песните са страхотни интерпретации и създават шаблон, който се използва и до днес – почти десетилетие по-късно, от творците в EDM музиката.

Синглите стават химни за всички милениали, които се събират по фестивали и ги слушат в късните августовски нощи. Музиката на Avicii е любима на цяло едно поколение, чиято младост минава в ерата след 11 септември – времена  на постоянни военни и технически конфликти и икономическа несигурност. Ако за предишното поколение в култ са издигнати хип-хопа и грънджа, сега на мода е EDM – тази музика изкарва в младите духа на забавлението, като противовес на постоянния негативизъм, идващ от медиите. Тази електронна музика е колективен катарзис, а Avicii, за определено време, е най-яркият артист, който я развива. Той няма общо с политиката, творчеството му образува своеобразен сапунен мехур от шампанско и конфети, а песните са антидепресант.

Тази музикална революция не се нрави на някои ветерани, които се мъчат да пробият на сцената на електронната музика още от края на 70-те. Блясъкът и популизмът на новият стил е в разрез с музикалните традиции на миналия век. На феновете не им пука, нито на Avicii – той е навсякъде. Присъства на всички световни фестивали – Tomorrowland, Ultra Miami, EDC Las Vegas, Coachella. Лас Вегас го обиква и се превръща в средище на EDM музиката.

Чрез помощта на мениджъра му, Аш Пурнури, Авичи покачва стандартите за заплащане на диджеите  по света, настоявайки за шестцифрени хонорари за участие във фестивали. Образът му е по всички билбордове от Лос Анджелис до Вегат – той се превръща в емблема на EDM-a.

На сцената той напълно е в стихията си – носи спортни дънки, тениска, бейзболна шапка и владее сцената с вдигната дясна рака. Самият той казва: „Обичам това, което правя, но никога не ми е харесвало да ме разпознават или да съм под наблюдение.“

Творчеството му е удостоено с две номинации за награда „Грами“ – една за работата му по сингъла на Давид Гета Sunshine и една за Levels. По-късно казва в интервюта, че тези номинации са го карали да се чувства най-горд в цялата си  кариера. Най-големият му хит е Wake Me Up , която излиза на фестивала Ultra през 2013 г. Заедно с Алое Блак, песента стига до върха на класациите в повече от 40 страни и пазарен хит. Парчето смесица от EDM и кънтри е многократно интерпретирано от редица артисти. Песента е включена в соловия албум на Avicii True, който стига до топ 10 в повече от 15 страни.

Въпреки успеха, не липсват и сълзи. Графикът на турнетата е напрегнат, като диджеят присъства на фестивали и по клубове навсякъде по света. През 2014 г. отменя участието си на фестивала Ultra,  защото му предстои операция. Фийчър за него в списанието GQ показва хедонистичния му начин на живот и обрисува едно  ежедневие с диета от „RedBull, никотин и храна от летищата“. Феновете му заклеймяват статията, а самият Тим я определя като „нечестна и неточна“. Слуховете за някакъв вид зависимост се засилват, когато през 2014 г. той отменя всичките си насрочени концерти, заради проблеми със здравето.

„В  началото купонясвах много… всяка нощ беше купон.“ казва той през 2013 г. „Но след време осъзнах, че тялото и ума ми не могат да поемат повече.“ Официално се оттегля от изпълненията на живо през 2016 г., когато е на 26.

Две години по-късно говорителят на Авичи известява, че диджеят  е намерен мъртъв на Арабския полуостров, на хиляди километри от дома си в Стокхолм. „Той беше намерен мъртъв в Маскат, Оман този следобед. Семейството му е съсипано и всички ние искаме да уважим тяхната нужда от лично пространство в този труден момент“, пишат представителите на звездата.“ каза Даяна Барън.

Голямата популярност често е прилича на ритуална саможертва, при която публиката издигаме личности до върха, които е предопределено да паднат. А после гледаме вцепенени, когато това стане. Историята на Тим Берглинг е с трагичен край, наред с прекрасните му парчета и краткото му царуване на върха на музиката. Трудно е да тъгуваме на песни като Levels, която толкова еднозначно отрича тъмнината като душевно усещане. EDM е радост, празнуване, надежда, изсмиване в лицето на конфликтите. Точно това, което може би Берглинг е искал да постигне в живота. Това ще бъде неговото послание и наследство.

 
 

No Tears Left to Cry на Ариана Гранде е страхотна песен

| от chronicle.bg |

Ариана Гранде пусна в мрежата новият си сингъл – първият след като бе извършен атентат по време на неин концерт в Манчестър през 2017 г.

24-годишната изпълнителка качи видеото на най-новата си песен, No Tears Left to Cry в профила си в Instagram. В емоционалния текст са включени препратки, напомнящи за събитието от миналата година, когато 22 души от публиката бяха убити, а 500 бяха ранени.

Клипът на No Tears Left to Cry е дело на режисьора Дейв Майерс, а продуцент е Макс Мартин. Песента е страхотна с постепенната си смяна от госпъл ритъма към свежо лятно поп парче. А клипът ни препраща в паралелна вселена, малко а ла Blade Runner.

Певицата подгря феновете си с няколко предварителни откъси и постове в социалните мрежи по-рано през седмицата.

От излизането си на 19 април, песента вече има 15 млн. гледания в YouTube, а отзивите за нея са повече от екзалтирани.

Според нас песента е страхотна, но оставяме и на вас да прецените.

 
 

Театър в Германия ще дава безплатни билети на зрители, носещи свастика

| от chr.bg |

Театър в южната част на Германия няма да бъде санкциониран за това, че предлага безплатен вход за зрители, които се появят с лента с нацистка свастика на постановката „Моята борба“.

Няма да бъде направено криминално разследване заради инициативата на общинския театър в град Констанц, се произнесоха съдебните власти.

Начинанието било оценено като приемливо, тъй като то се отнасяло до свободния артистичен израз. Местните власти на няколко пъти били предупредени, че за премиерата на спектакъла, предвидена за 20 април, рождения ден на Хитлер, се предвижда нестандартната инициатива от страна на трупата.

В отворено писмо Германо-израелското дружество определи хрумването на театъра като крещяща „липса на вкус“. Идеята за свободния достъп на носещите свастика зрители била възникнала с цел да се илюстрира колко лесно могат да бъдат корумпирани хората. Управата на театъра постави и друго условие – всеки, който си купи билет за постановката, може да си избере да носи и звездата на Давид, в знак на солидарност с еврейските жертви на нацистите.

Театърът описа пиесата на драматурга-режисьор Джордж Табори като карикатура на ранния живот на Хитлер. Постановката трябва да покаже, че не сме имунизирани срещу идеологиите, концентрирани в една авторитарна личност, които могат да доведат до исторически ужаси дори и в наши дни.