Стартира петата международна среща на туроператорите в Пловдив

| от |

В периода 27 ноември – 01 декември 2014 год. градът на тепетата посреща чуждестранни и български туроператори и медии, с цел популяризирането на България, гр. Пловдив и региона като конкурентноспособна туристическа дестинация, подходяща за целогодишен туризъм.

Участници от над 90 туристически от организации от три континента вземат участие в петата международна среща на туроператорите, която започна вчера в гр. Пловдив в присъствието нa министърa на туризма Николина Ангелкова, кметa на община Пловдив инж. Иван Тотев, представителя на администрацията на град Шън Джън, Китай г-жа Янг и г-н Ерик Лейдън – вицепрезидент на GTI. Събитието се организира от Община Пловдив чрез Общинско предприятие „Туризъм“, съвместно с Министерството на туризма и има за цел да популяризира България и гр. Пловдив и региона като конкурентноспособни туристически дестинации, подходящи за посещение целогодишно.

„Срещите на туроператорите, които организираме вече трета година дават реални резултати и това се вижда в нарастващия брой участници и все по-големия интерес от страна на туроператори, които не са познавали Пловдив до момента – каза кметът на Пловдив инж. Иван Тотев и допълни: „Амбициозната задача, която стои пред нас, е развитието на културния туризъм, затова община Пловдив не спира да прави сериозни инвестиции в културно историческото наследство на града. Очакваме до края на годината Пловдив да отбележи 10% ръст на туристите.”

Кметът на Пловдив Иван Тотев подчерта, че тези срещи помагат много в популяризирането на града, региона и България. „Югоизточна Европа има най-голям потенциал, свързан с културния туризъм. Попадането на Пловдив и на България в престижни световни класации медии е доказателство, че Европа все по-често поглежда към нас. Номинацията на Пловдив за Европейска столица на културата през 2019 г. бе извоювано с много усилия. Затова сме си поставили доста амбициозна програма – да развиваме Пловдив и да го направим по-атрактивен, по-гостоприемен и по-подготвен за повечето туристи, които очакваме“, каза още Иван Тотев.

От своя страна министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че през този зимен сезон се очаква около 4% ръст на туризма в страната. Предстои да се изготви регистър на туристическите обекти и атракции в цялата страна, който да бъде публикуван на страницата на Министерството на туризма.

Политиката ни е да откриваме нови туристически маршрути и обекти и да обновяваме старите. Римският стадион и Малката базилика са доказателство за това. Искаме да разширим и увеличим престоя на туристите, който чисто статистически в момента е 2 нощи, а нашата цел е те да станат поне 3. На този форум бизнесът среща бизнес и тези срещи са важни за нас – виждаме туроператори, които след идването си на подобни събития започват работа с Пловдив и България изобщо. Инвестираме изключително много средства в археология и култура. Добре дошли и успешен форум“, бяха думите на градоначалника.

В Петата международна среща на туроператорите акцент е събитийният туризъм. Представители на медии и туроператори от България, Великобритания, Китай, Русия, Турция, Грузия, Италия, Унгария, Македония, Черна гора, Гърция, Мароко, Индия, Сърбия, Румъния, Франция и други държави ще се включат в работни срещи и презентации. Културно-историческото наследство на града ще бъде представено в рамките на два информационни тура. Държавна опера – Пловдив, съвместно с Ансамбъл „Тракия“ и други формации, ще представят специално режисирания музикален спектакъл „На сватба в Стария Пловдив“. Във фокуса на есенното издание на форума ще бъде и фестивалът „Дефиле на младото вино 2014”.

В последните години Пловдив успешно се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм. По последни данни градът бележи най-добри резултати в развитието на туризма спрямо останалите градове в България със среден показател от 18,64%, който включва – реализирани нощувки, посетили туристи и приходи от нощувки. За първото 9-месечие на тази година данните сочат устойчив ръст по много от показателите. Увеличаването на реализираните нощувки е общо с 14,07%, спрямо първите 9 месеца на 2013г. Туристите, посетили Пловдив бележат ръст от 7,81% , а приходите от реализирани нощувки са се увеличили с 34.04 % спрямо 2013г. Тези ръстове се дължат на успешното популяризиране на Пловдив като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм.

Спечелената титла „Европейска столица на културата за 2019г.“ и всички стартирали проекти и събития, както и богатата културна програма, която ще се реализира, ще осигурят устойчив ръст на туристите и през следващите години. Многобройните събития и международни фестивали осигуряват постоянен поток от български и чуждестранни посетители. Пловдив е избран и от специализираното издание Lonely Planet като шестият най-добър град в света, който трябва непременно да бъде посетен през 2015-та година.

 

 
 

Трейлър на новия комедиен сериал „Къмпинг“, който излиза у нас тази вечер

| от chronicle.bg |

За всички градски къмпингари, на които има липсват летните месеци, HBO е подготвило нещо, което би могло да замести приятните безвремеви часове между караваните и палатките. 

Най-новата продукция на компанията, „Къмпинг“, събира на една снимачна площадка Дженифър Гарнър , Джулиет Люис  и Дейвид Тенант . Катрин (Дженифър Гарнър), Уолт (Дейвид Тенант) и няколко семейни приятели отиват на приятен уикенд сред природата за 45-ия рожден ден на Уолт.

Всичко е планирано до последния детайл от контролиращата съпруга и майка Катрин, но в природата няма план и забавната ваканция бива белязана от женски свади и изпитания, които разтърсват няколко брака.

„Къмпинг” на HBO се базира на едноименния британски телевизионен сериал от 2016-та г., създаден и режисиран от Джулия Дейвис (Nighty Night). За адаптацията HBO се доверява на тандема продуценти, познат ни от шестте сезона на „Момичета“ – Лена Дънам и Джени Конър. „Когато разбрахме, че ще адаптираме смешно-хапливия сериал на Джулия Дейвис, знаехме, че това е вдъхновяващ проект за всеки сценарист и актьор.“, споделят Лена Дънам и Джени Конър. „Толкова сме въодушевени от актьорския състав, от сюжета и от чудесната работа, която свършихме, че сме сигурни, че като изгледате сериала никога няма да искате да отидете на къмпинг.“

В актьорския състав се видим още Йон Скай, Артуро Дел Пуерто, Брет Гелман и съпругата му в живота Яница Браво.

Историята в „Къмпинг“ се развива в 8 тридесет минутни епизода, които ще излизат в поредни понеделници до 3-ти декември. Гледайте новите епизоди в HBO GO и от 22:00 часа по HBO. Вижте трейлъра:

 
 

#LoveWins: мъжки пингвини свиха общо гнездо

| от chronicle.bg |

Любовта е във въздуха и печели не само между нас, хората, а и при животните. Живото доказателство за това е двойка мъжки пингвини в аквариум в Сидни (Австралия), която свива свое собствено гнездо, предава Mashable.

Двата пингвина, Sphen и Magic, са от вида Pygoscelis papua. Те се запознали и станали неразделни по време на изложба в аквариума, показваща животни от австралийския остров Макуори. Малко преди да започне размножителния период на вида им двамата стават неразделни и са виждани многократно да плуват заедно.

С наближаването на размножителния период Sphen и Magic започнали да събират камъчета, от които да си направят гнездо. При този вид пингвини обичаят е да се прави постилка от плоски камъни върху почвата и върху нея се мътят яйцата, които по-късно родителите топлят с телата си до излюпването на малките.

Постепенно гнездото на двата пингвина побрало най-много камъчета. За да не ги изключва от размножителния период, управата на аквариума им дала фалшиво яйце, с което да проверят дали два мъжки пингвина са способни да се грижат наистина за него. Когато станало ясно, че те са повече от способни, получили истинско яйце – на друга двойка, която имала две.

В момента се очаква да се излюпи яйцето на Sphen и Magic, а дотогава двамата се редуват да го топлят и пазят.

Това не е първият случай на мъжки пингвини, свиващи гнездо заедно. През 2012 г. други двама в зоопарка в Единбург получават яйце от гнездото на друга двойка и го отглеждат.

Ето и кратко видео с двата пингвина, което… ами, което всъщност е доста красиво, не мислите ли?

 
 

Спирането на „Iron Fist“ е добра новина за Marvel

| от |

Когато Netflix спря “Marvel’s Iron Fist”, никой не беше изненадан, Сериалът имаше кофти история и разочарова както критици, така и фенове. Тогава никой не симпатизираше на Дани Ранд (Фин Джоунс). Но сега, след края, Дани вече има шанс да изгрее!

Най-добрият епизод с Iron Fist не е епизод на „Marvel’s Iron Fist“, a „Luke Cage“ – епизод „The Main Ingredient“ от сезон 2. В него Дани влиза във фризьорския салон и прекарва малко време с Люк (Майк Колтър), който се чувства раздвоен.

В „The Main Ingredient“ Дани не е точно сайдкик. Но истината е, че героят му не е достатъчно развит, за да износи собствен сериал. Netflix и Marvel за съжаление обаче го спряха на най-интересния момент от креативна гледна точка.

Минисериалът на Netflix „The Defenders“ от миналата година създава динамика между Дани и Люк.  Все още чакаме потвърждение за сезон 3 на „Luke Cage“, но да вкарат Дани в този сериал и да спрат неговия има доста логика. Сезон 2 свърши с това как Люк приема тъмната си страна и решава да бори криминалния подземен свят на Харлем отвътре. Ако има някой, който би му бил отличен помощник, то това е Дани.

 
 

Без визия за Евровизия 2019: България няма да участва в състезанието

| от chronicle.bg |

Не че ако се беше случило, щеше да мине без обичайните недоволства. В общи линии музикалното състезание „Евровизия“ всяка година е повод за избълването на стабилна доза недоволство към музиката (наша и чужда), към политическите обстановки и актуалните социални течения. Но когато, дори и при сегашния вид на конкурса, стане ясно, че България няма да участва, наистина разбираме, че „има нещо гнило в Дания“.

България няма да участва на следващото издание на „Евровизия“, което ще се проведе в Тел Авив. Това съобщава управителния съвет на БНТ, който е взел решението. Причината е „оптимизиране на публичните разходи“.

„През последните две години БНТ организира българското представяне в международния конкурс с подкрепата на партньори – продуцентски компании или професионални екипи, които участваха и във финансирането. Независимо от това, разходите за подготовката на българския участник, създаването и продуцирането на песен, сценичното представяне, производството на телевизионен клип и включване в събитията от програмата на конкурса значително надхвърлят разумните разходи, които обществената телевизия би могла да си позволи. Освен преките разноски за подготовка на съответния представител, държавите участнички си поделят и част от разходите за самото провеждане на конкурса, които тази година са в размер на 5 300 000 евро“, се казва в съобщението на БНТ.

От него не става ясно какви са бюджетните средства, които са отделяни за българското участие в Евровизия в последните години.

В тазгодишното издание на „Евровизия“ България се класира на 14-то място. Страната беше представена от групатa Equinox с песента „Bones“.

Това беше най-слабото представяне на български музиканти за последните 3 години. През 2017 г. Кристиян Костов успя да стигне до 2-ро място с парчето „Beautiful Mess“, а през 2016 г. Поли Генова се класира четвърта с песента „If Love Was a Crime“.