shareit

След „24 часа“, и БНТ не разпознаха папата

| от |

papa Когато, в средата на декември, вестник „24 часа“ направи забележителен гаф, публикувайки на челна страница снимка на бившия папа Бенедикт XVI, представяйки го за настоящия – Франциск, си мислехме, че това е груба грешка, която трудно може да бъде повторена втори път. Но…

2410 Какво бе изумлението ни, когато, отваряйки програмата на БНТ за сряда – 25 декември 2013г. установихме, че от 13ч. коледното послание и благословия „Урби ет Орби“ на живо от Ватикана ще бъде произнесено от..  папа Бенедикт ХVI. Да, грешката е вярна.

bnt Програмата е публикувана в официалния сайт на националната ни телевизия, както и в множество други сайтове, включително и печатни издания.

Screenshot_1Не видяхме колегите от „24 часа“ да се извиняват за гафа си. Сега ще следим дали колегите от БНТ ще го направят. А до тогава, за всички, които навлизат в журналистиката – да, има двама живи папи. Да, това не се е случвало от стотици години и да – може да е трудно в началото, но от март до сега имаше достатъчно време, за да се научат имената и лицата им.

И още нещо – снимката най-горе е от срещата на папа Франциск с предшественика му – Бенедикт, на 24 декември. Двамата поддържат редовни контакти, въпреки неодобрението на традиционалистите, които смятат, че може да има само един папа.

 
 
Коментарите са изключени