Шинейд О’Конър ни каза, че е съсипана. На някой да му пука?

| от chronicle.bg |

Тази седмица Шинейд О’Конър публикува видео от Ню Джърси, на което тя се намира в хотелска стая и споделя с феновете си жестоката си борба с психичната болест – такава, каквато е. До последния брутален детайл.

В това видео тя е разтърсена, ужасена и самотна. Ядосана, уязвима, със счупено сърце. Фрустрацията в очите и гласа й може да се докосне.

„Хората, които страдат от психични разстройства са най-уязвимите хора на света“, казва тя. „Трябва да се грижите за нас. Ние не сме като другите“.

Видеото е шервано хиляди пъти, но дали това има значение?

След смъртта на знакови фигури като Крис Корнел и Честър Бенингтън наскоро, както и Робин Уилямс и Кърт Кобейн преди това, светът внезапно се изпълни със скърбящи фенове, които споделят песните на своите идоли, предлагат трибуна, пишат във Facebook колко е важно да се говори открито за психичните заболявания т.н. За няколко дни.

Часове след самоубийствата социалните мрежи се превръщат във виртуални паметници, сред които се върти един основен въпрос: „Можехме ли да видим знаците? Симптомите им, към нещо толкова ужасно ли сочеха?“

Шинейд е неонов знак. Тя е ярък, светещ билборд. Всяка нейна дума и сълза е сигнална ракета, които полита в нощното небе с надеждата да бъде видяна. Тя ни казва къде е и къде да я намерим. Показва ни какво е да живееш с психично заболяване, моли ни да ни пука, да не стигматизираме, да бъдем съпричастни. Тя ни казва директно, че когато нейната ненавременна според нашите стандарти смърт се случи, това не бива да ни шокира.

Истината обаче, и тя е по-жестока от самото заболяване, е че никой не обича да гледа как хора реват в хотелски стаи и изглеждат слаби, разголени, нещастни. Не искаме да се докосваме до тях, дори гледайки видеа, защото се страхуваме – че можем индиректно да се заразим. Дистанцираме се, отдръпваме се, омаловажаваме тяхното страдание и заклеймяваме симптомите им като „лигавщина“.

Превръщаме ги в призраци.

Не правим това с онкоболните. Нито с хората със сърдечно-съдови заболявания, или онези, които са покосени от остра инфекция. Не им се поидграваме, не ги наричаме „слаби“, не поставяме под въпрос изборите им – и със сигурност не ги изоставяме да се борят сами.

Единственото, което правим наистина добре що се отнася до хората с психични заболявания, е да им издигаме онези виртуални паметници и да пуснем по една Facebook сълза, когато вече не са сред нас. Само дето тогава вече няма значение.

Шинейд казва: „Помогнете на мен и на хората като мен, докато още сме тук“. Тя моли онези, които я гледат, да направят стъпка в бурята на психичната болест и да спасим онези, които са заклещени в нея. Тя моли да помогнем на актьорите и на певците, които водят борба с тези разстройства. Но и на полицаите, на учителите, както и на домакините. Тя моли да погледнем при възрастните двойки, при гимназистите, при ветераните. Тя моли от името на милионите хора с психични болести, които нямат силата или трибуната да пуснат такова видео сами.

Надяваме се повече от нас да се я чуят. Надяваме се, че някой, който е достатъчно близо до нея, може да я достигне и да й каже, че има за какво да се бори, че е красива, че не е сама, че има значение, че има смисъл. Надяваме се, че ние всички можем да отправим тези послания до нашите родители, съпрузи, деца, приятели, съседи и колеги, които се нуждаят от тази подкрепа. Надяваме се, че скоро хората ще започнат да третират психични заболявания като значими и понякога смъртоносни – каквито са.

Надяваме се, че ще започнем да обичаме и да приемаме тези хора – вместо да постваме сърцераздителни писма по стените им, след като си отидат.

 
 

Мрачни, дистопични, дълбоки: Най–очакваните продължения на сериали през 2018 г.

| от Антония Апостолова |

Номинациите за „Златен глобус“ показват и друга тенденция – триумфа на силните женски драматични образи в телевизията, които очакваме и догодина.

Мрачни, дистопични, злокобни, изпълнени с перфидно или съвсем буквално насилие, проследяващи дълбинните пропадания на човешкото, еволюцията на злото, но и жилавостта на интелекта и духа,задаващи сложни философски и морални въпроси за самите нас сега и в обозримо бъдеще… Такива са повечето от най–очакваните продължения на малкия екран през настъпващата 2018 г. Зловещо, а?

Тазгодишните номинации за „Златен глобус“ разкриват и друга тенденция – триумфа на силните женски драматични образи в подобни сериали, чиито следващи сезони очакваме догодина, като „Историята на прислужницата“, „Малките големи лъжи“ и „Друговремец”.

Ето и някои от най–очакваните продължения от този род, според импровизирана анкета в най–популярната сред любителите малкия екран група в родното фейсбук пространство – „Препоръчай сериал“:

 
 

„Уестууд – пънкарка, икона, активистка“ е заглавието, което чакаме с нетърпение

| от chronicle.bg, по БТА |

Подготвя се документален филм за Вивиан Уустууд, който ще проследи живота и кариерата й, както и дейността й като активистка, съобщи Контактмюзик.

Компанията „Догууф“ работи над пълнометражен филм за 76-годишната модна дизайнерка, озаглавен „Уестууд – пънкарка, икона, активистка“. „Уиминс уеър дейли“ поясни, че филмът ще представи кариерата й през годините.

Той ще включва интервюта със сина й Джоузеф Коре и други членове на семейството й, с приятели, колеги и модели, с които тя е работила през кариерата си.

Зад проекта стои режисьорката Лорна Тъкър, която е заснела късометражни ленти за Уестууд и някои модни къщи и брандове, сред които този на Александър Маккуин. Тъкър възнамерява да използва архивни кадри, за да проследи кариерата на Уестууд и да хвърли светлина върху връзката й с една от ключовите фигури на пънк движението Малкълм Макларън, който вече не е между живите.

„Уестууд – пънкарка, икона, активистка“ трябва да се появи по екраните във Великобритания и Ирландия на 23 март 2018 г.

Преди това лентата ще бъде включена в конкурсната програма за документални филми на кинофестивала „Сънданс“ през януари.
Вивиан е оставила толкова голяма следа в модната индустрия, че голямата й фенка, 25-годишната дъщеря на Мик Джагър и Джери Хол – Джорджия Мей Джагър, вече си е забранила да пазарува в магазина й, защото купувала прекалено много облекла.

 
 

„Чудо подари ми!“ – коледната песен с благородна кауза

| от chronicle.bg |

Ованес Торосян дебютира като режисьор на видеоклип към коледната песен „Чудо подари ми!“. Музиката на песента е на Натали Ангелова, текстът е неин и на пианистката Елина Дашина, а аранжимента изготвят Джейкъб Окуму – завършил „Berklee College of Music”, Boston, Момчил Косев и Борислав Димчев. Записът на песента е реализиран от Живко Даскалов в студио „Renewsound”.

За видеото режисьорът Ованес Торосян работи в екип с оператора Драгомир Димчев и асистент оператора Росен Савков.

Натали Ангелова споделя идеята си за създаване на съвместна коледна песен със свои приятели и колеги – музиканти и певци: Ева Георгиева – ЕVA, Елина Дашина, Kристиян Янкулов, Велин Михайлов, Крис Попов (дуетът Крис и Велин), Момчил Косев – китара, беквокал; Вася Попова– беквокал.

Посланието ни връща към безгрижните детски години. Напомня ни да погледнем навътре в себе си и да намерим истински щастливото малко човече, което пази чисти коледни спомени от детството, с аромат на свежи мандарини, много игри и моменти на истинско щастие. Кара ни да си спомним, че всеки от нас продължава да бъде това дете – спонтанно, неподправено, способно да се радва и да се впечатлява от най-простичките неща.

Участниците в проекта искат да съдействат на Неправителствената Организация „Конкордия”, подпомагаща деца в неравностойно положение, в инициативата за събиране на средства за построяване на детска площадка в двора на „Конкордия”, под мотото „Помогни на децата да бъдат деца.”

Съвсем скоро ще бъде готово и видеото към песента. За грима се погрижи GG’s beauty. Във видеото участват децата – Андреа и Михаела Сотирови, Николай Баджаков и Зорница Даскалова, лабрадора Toтомир Беладжиев – Тото. Видеото е заснето в дома на социоложката и певица Мира Радева, с любезното съдействие на Велизар Гоцев и Теа Димитрова.

„За мен беше много интересно и забавно!“ – сподели Ованес Торосян в интервю за Българско Национално радио в предаването „Закуска на тревата“ с Валерия Николова. „Аз отдавна имам интерес към режисурата. Велин Михайлов, с когото сме дългогодишни приятели ме предложи като режисьор на екипа на песента „Чудо подари ми!“. За мен това е дебют като режисьор на клип. Целият процес на заснемане, тази среща с изпълнителите беше полезна и приятна за мен. Допадна ми снимането на клипове.“

 
 

Първият телефон със сензор за отпечатъци в екрана

| от chr.bg |

По-рано тази седмица Synaptics обявиха, че са разнищили проблема с вграждането на сензор за пръстови отпечатъци в дисплея и ще произвеждат технологията за компания от „топ 5″. Сега знаем и името на компанията: Vivo.

В пост за списание Forbes, технологичният аналитик патрик Муурхед разказа за срещата си с телефона на Vivo оборудван със сензора. Той го описа като „бърз и прост“, а от Synaptics твърдят, че е два пъти по-бърз от 3D технологиите за разпознаване на лица като Face ID на Apple, въпреки че е трудно двете да се сравняват, защото използват различни механизми.

„Ето няколко снимки на смартфона VIvo със сензора за пръстови отпечатъци  на Synaptics в дисплея. SMOS сензора е 0,7 милиметра дебел и разпознава отпечатъци направо през OLED дисплея по-бързо, отколкото очаквах.“

Интеграцията на такъв сензор се разглежда като начин за удобна биометрична идентификация за телефони с „цял екран“. Apple, както знаете, премахна сензора си за отпечатъци и го замести със лицев скенер в iPhone X.

Решението на Vivo е като шамар към Qualcomm, който също имат разработки в тази посока. По-рано тази година Vivo показаха телефон със сензор от Qualcomm, но той се оказа осезаемо бавен.

Компанията може и да не е от най-популярните, но е една от най-големите брандове за смартфони в света. Тя е на 5 място в за първото тримесечие на 2017 година и въпреки че падна до 6 позиция през второто можем да я сложим на едно заедно с Oppo, защото и двете са собственост на BBK Electronics. Oppo е собственик на OnePlus, който е по-малък бранд, но със сигурност ни е по-познат. Според Муурхед, заради успеха си на индийския пазар, Vivo може да се върне на 5 позиция.