Шейната на Дядо Коледа ще тежи колкото Емпайър стейт билдинг

| от |

Дядо Коледа сигурно прави списък и го проверява по два пъти, за да отдели послушните от палавите деца. Но той също така ще трябва да се пребори със законите на физиката на Бъдни вечер, съобщава в. „Дейли мейл“, цитиран от БГНЕС.

Дори да предположим, че Дядо Коледа няма работа с някои религии, той все пак ще трябва да достави подаръци на 378 милиона деца за сравнително кратко време, изчислила изследователката Линда Хардън. Благодарение на въртенето на Земята той ще има цели 31 часа, за да достави подаръците, вместо само 24 часа, ако допуснем, че лети от Изток на Запад.

Ако приемем, че във всяко домакинство има 3,5 деца, това означава, че Добрият старец ще трябва да посети 91,8 милиона къщи. Той ще трябва да прави по 822,6 посещения в секунда, за да се справи или ще остава около една хилядна от секундата във всеки дом, за да достави подаръци на всички.

Шейната на Дядо Коледа ще трябва да се движи със скорост от 1050 километра в секунда, което е 3000 пъти повече от скоростта на звука и 0,35% от скоростта на светлината. При подобна скорост е възможно белобрадият старец да започне са усеща релативистичното забавяне на времето, заради което остарява малко по-бавно от останалите хора на Земята. Това донякъде обяснява постоянната му способност да доставя коледни подаръци.

Освен това шейната ще носи значителен брой подаръци, което още повече усложнява нещата. Ако всяко дете получава подарък до 0,9 кг, шейната ще тежи над 320 000 тона, почти колкото тежестта на Емпайър стейт билдинг, която е 370 000 тона. Средният елен може да тегли едва 135 кг, така че при този сценарий ще са необходими 214 200 елена. Но предвид факта, че елените на Дядо Коледа летят, те може би са способни да се справят с по-тежък товар.

Нека да помислим и за джуджетата – 3000 от тях трябва да работят по осем часа на ден през цялата година, за да направят достатъчно подаръци за всяко добро дете. Да се надяваме, че Дядо Коледа се е съобразил с науката, за да достави всичките си подаръци и тази година.

 inlife.bg/

 

 
 

Джа Рул планира нов фестивал, подобен на FYRE

| от chronicle.bg |

Рапарът и инвеститор в скандалния FYRE, Джа Рул, не е гледал документалните филми за музикалния фестивал нито на Netflix, нито на Hulu, което може би обяснява защо е решил да направи втори опит в тази посока. 

TMZ попита музиканта за мнението му относно документалките, които отразяват скандалния монументален неуспех на FYRE, последвалите съдебните проблеми, бившия организатор на събитието Били Макфарланд и живота му след след неуспеха. Джа призна, че цялото преживяване е било изключително болезнено за него и добави: „В хаоса обаче винаги се откриват нови възможности.“

Сега той работи върху мобилно приложение, Iconn, което прилича на приложението, създадено от Макфарланд. Целата е да направи фестивал, подобен на FYRE – но работещ. „FYRE е най-якият фестивал, който никога не се състои. Сега имам планове да създам Iconic, но не сте го чули от мен.“

1520603_320674_zoomed.0

Рул не разкри детайли за Iconn, но каза, че е „невероятна платформа“, създадена за хора на изкуството. „В известна степен е подобна на Fyre, но е отделна от фестивала. Различни екипи работят по платформата и по фестивала и така нататък.“

Джа Рул оправда факта, че не е гледал документалните филми като каза: „Аз го изживях, няма нужда да го гледам.“ През януари, когато и двете продукции бяха пуснати, той отговори иронично на публичните реакции: „Кефи ме как хората гледат една документалка и вече си мислят, че знаят всичко.“

„Сърцето ми се разби. Това беше нещо, което много исках да стане специално и невероятно, но нещата не се развиха точно така.“ 

Не е ясно кога ще се проведе Iconn Fest – и дори дали ще сепроведе. Съмняваме се обаче, че инфлуенсърите ще се навият да го рекламират.

 
 

Трейлърът на Killing Eve, сезон 2, направи празника още по-хубав

| от chronicle.bg |

Какво значение има кой от всичките празници празнуваме на 14 февруари, когато точно на тази дата, сякаш за да иронизира всички нейни сладникавости, излиза трейлърът на втория сезон на хитовия сериал „Killing Eve“. Един от най-добрите сериали на миналата година се завръща с пълна сила, а трейлърът превърна вчерашния ден в празник за всички негови фенове.

Сериалът разказва за Ив (Сандра О), агент на МИ-6, и психопатката и убиец Виланел (Джоди Коумър).

„Когато обичаш някого, понякога стигаш до лудости“, казва ни краткото промо. Новият трейлър включва кадри от финалния епизод на първия сезон, където Виланел изчезва, а Ив няма идея дали тя е жива или мъртва. Сега Ив има задачата да намери Виланел преди някой друг.

Освен че първият сезон може да се похвали със завидно висок рейтинг, Сандра О спечели „Златен глобус“, награда „Изборът на критиците“, и награда на Гилдията на актьорите за най-добра актриса в драматичен сериал. А Фийби Уолър Бридж взе „Еми“ за работата си по сценария.

Премиерата на втория сезон е на 7 април. Ето и трейлъра.

 
 

Даниел Радклиф: „Няма да бъда последния Хари Потър“

| от chronicle.bg |

Дори само мисълта за някакъв нов живот на поредицата за Хари Потър е малко плашеща. Едва ли има две мнения по въпроса дали продължение под някаква форма е необходимо. Но предвид факта, че в момента това е една от най-популярните формули в киното и телевизията, нищо чудно след време да чуем за нов проект, който да ни напомни наново за (не)забравеното старо.

Самият Даниел Радклиф смята, че продължението на „Хари Потър“ е „неизбежно“ и той не би се изненадал, ако някой ден се появи нов филм или сериал. Това споделя 29-годишният актьор в интервю за сайта IGN.

„Сигурен, че ще има някаква нова версия. Знам, че няма да съм последния Хари Потър за времето си.“ казва Радклиф, цитиран от Entertainment Weekly, по повод актьорите от постановката „Хари Потър и прокълнатото дете“ Джейми Паркър и Гарет Рийвс, които са влизали в ролята на момчето магьосник.

„Би било интересно да видим колко дълго ще останат тези филми. В момента сякаш над тях е издигнат ореол, но той ще изчезне, блясъкът ще угасне в някой момент.“ продължава актьорът. „Би било интересно да го възродят и просто да направят нова версия на филмите или пък сериал.“

Макар според Радклиф продължението да е неизбежно, той споделя, че няма намерение да се връща в магьосническия свят в бъдеще, тъй като в момента има други проекти. Сред тях са участие в постановка на Бродуей и участие в сериала Miracle Workers, чиято премиера в САЩ беше преди три дена. Сюрреалистичният сериал разказва за това как Господ (Стийв Бушеми) е загубил вяра в човечеството, а Радклиф играе ангел, който успява да го убеди да го прати на Земята, където да изпълни молитвите на хората.

 
 

Какво ново в новата Honda CR-V?

| от chronicle.bg |

След като хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела, можем накратко да представим какво е новото в последния автомобил на марката.

Новият екологичен CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система Multi Mode Drive (i-MMD), съчетаваща 2,0-литров i-VTEC бензинов двигател с цикъл на Atkinson и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост. i-MMD не работи с конвенционална трансмисия, а вместо това функционира чрез далеч по-компактен агрегат, осигуряващ директна връзка между задвижващите части и плавното предаване на въртящия момент.

Новата хибридна система i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) се състои от два електрически двигателя. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим, или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии, и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява изключително бързо. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от екологичността на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил.

Възможни са три режима – напълно електрически, хибриден (ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите), и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Всъщност бутон за смяна на различните режими няма, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент.

Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата биват задвижвани от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.