„Шанз-Елизе“ се превърна в зимна приказка

| от |

На легендарният парижки булевард отвори врати световноизвестният коледен базар.

Легендарният парижки булевард „Шанз-Елизе“ се превърна в зимна приказка, след като официално отвори врати световноизвестният коледен базар.

Париж вече отброява дните до Коледа. Кметът Ан Идалго откри коледния базар и го разгледа по възможно най-зрелищния начин – на файтон. Булевард „Шанз-Елизе“ е превърнат в зимна приказка, с повече от 160 автентични алпийски хижи, които предлагат всякакви подаръци и украси – от декорации до шикозни кожени палта.

Базарът си има и собствена ледена пързалка, секция за традиционни празнични храни и детски коледен влак, който отвежда гостите на 200-метрово пътешествие до пещерата на Дядо Коледа.

„Въпреки че все още не е много студено, определено се усеща духа на Коледа“, споделя Емили, турист от САЩ. „За пръв път съм в Париж. Обстановката е изключително коледна. Вече съм в празнично настроение и се радвам, че съм навън“, добавя Хейдън, също турист от САЩ.
Най-голямата атракция на базара е огромно виенско колело, което предлага невероятен изглед от Триумфалната арка и Айфеловата кула до Лувъра.

Коледният базар се заражда в средновековна Германия, но става традиция в цяла Европа и любима част от празничния календар в навечерието на Рождество. Базарът в Париж ще носи коледен дух и настроение до 6 януари./News7

 
 

„Игълс“ детронира Краля на попa Майкъл Джексън

| от |

Американската рок група „Игълс“ детронира Краля на поп музиката Майкъл Джексън от музикалния Олимп, като оглави класацията на най-продаваните албуми в САЩ за всички времена, предадоха световните агенции.

Тавата на „Игълс“ The Greatest Hits 1971-1975″ от излизането си през 1976 г. се е разпродала в тираж от 38 милиона копия. Този показател включва и броя на прослушвания от стрийминг платформите в интернет.

Това означава, че албумът е станал платинен цели 38 пъти!

Досега лидер в класацията беше албумът на Майкъл Джексън „Трилър“. Той е бил удостояван с платинен статут 33 пъти и сега слиза на второ място в класацията на Американската звукозаписна асоциация. На трета позиция отново попада тава на „Игълс“ – „Hotel Calfornia“ от 1977 година, с платинен статус 26 пъти.

 
 

5 неща, които не знаете за Коко Шанел

| от chronicle.bg, по Vouge |

Габриел (“Коко”) Шанел е казала: „Модата е преходна, но стилът е вечен“. На 19 август се навършват 135 години от рождението на известната модна икона. Дори век по-късно легендата за тази стилна дама продължава да вълнува хората по света.

По случай тази дата ви предлагаме пет малко известни факта за живота на Коко Шанел.

1. Започва кариерата си, като прави шапки – прости и сламени, без украсите, популярни по онова време. Тя казва, че жените са носели огромни самуни на главите си, конструкции от пера, импровизирали с плодове и пера. „Най-лошото от всичко, което ме отврати, беше, че техните шапки не пасваха на главите им“, казва тя. Отваря първия си магазин през 1910 година и го нарича Chanel Modes. Продава шапки, които не просто стават пример за стил, но и остават нейна запазена марка.

2. Chanel No. 5 е един от първите аромати, наречени на нейно име, а петицата се отнася до щастливото й число. Според „легендата“ през 1920 година Шанел наема Ърнест Бо – роден в Русия френски гражданин и бивш парфюмер на руските царе, да създаде първия й парфюм. След 10 месеца работа, Бо й представя 10 различни флакончета, номерирани от едно до пет и от 20 до 24. Шанел избира петият, може би заради някакво суеверно усещане. „Представих колекцията си рокли на 5 май, петия месец в годината и ще оставим този парфюм да запази петицата в името си; ще му донесе късмет“, казва тя тогава на Бо. И наистина носи късмет. До 1929 година това вече е най-продаваният парфюм в света и един от най-непреходните аромати в историята. Дори днес някъде по света нов флакон се купува на всеки 30 секунди.

коко шанел

3. Според един от най-известните цитати на Шанел, всяка жена трябва да има перли. Но самата дизайнерка често е носела смесица от истински и фалшиви перли. В средата на 20-те години на миналия век тя пуска колекция бижута, направени от верижки, мъниста и стъкло, с което прави революция в пазара на бижута. Твърди се, че Шанел е осъзнала нуждата на жените от по-достъпни финансово бижута, които по-лесно да могат да носят. „Бижутата не са направени, за да придават на жените аура на богатство, а да ги направят красиви“, е казала Шанел веднъж.

4. През 1929 година Коко Шанел създава си дамска чанта, която предизвиква скандал за времето си. Причината – има дръжка за през рамото – нещо, считано за непристойно по това време. Шанел обаче казва, че й е писнало да носи портмонетата си в ръка и да ги губи.

5. Когато Коко Шанел откривала фалшификати на свои дизайни, тя не просто не се притеснявала от това, а ги подкрепяла. Веднъж моделиерката се натъкнала на съвсем точни копия на свои модели, създадени с по-евтини материали. Вместо да се възмути, тя решила да се възползва от безплатната реклама. Дори връщайки се в Лондон, тя организира ревю в тесен кръг, като в поканите посочва, че гостите могат не просто да водят със себе си своите шивачи, но и да правят скици и записки.

 
 

16 медицински сестри забременяха едновременно

| от chr.bg |

В интензивното отделение на болница в Аризона има бейби бум, защото 16 медицински сестри се готвят да родят от октомври до януари, съобщи Скай нюз.

Жените от болницата Дезърт медикъл сентър в Меса, близо до Финикс, уверяват, че не са се наговаряли и дори не са осъзнавали колко много от тях са в деликатно положение, докато не се включили в група за бъдещи майки във Фейсбук.

Колегите на бременните жени им помагат, като поемат грижите за пациенти с болести или лечения, които може да са опасни за тях или бебетата им, напр. туберкулоза, херпес зостер или химиотерапия.

Ръководството отдавна се готви за отсъствието на толкова многобройна част от персонала. Те ще бъдат заменени от медицински сестри на временни договори по време на 12-седмичния им отпуск.

„Измислихме този план, за да почиваме по празниците“ – шегува се Джолийн Гароу от бременната група. Тя добави, че другите сестри вече малко са отегчени от разговорите между бъдещите майки и не им се слуша повече за подути крака и бебета.

 
 

Видеонаградите на MTV: Джей Ло се завърна, Мадона издразни зрителите

| от chronicle.bg |

Голота, кофти облекло и спорни изяви – така може да се обобщи тазгодишното издание на MTV Video Music Awards.

Дженифър Лопез направи грандиозно завръщане там след продължило 17 години отсъствие. Със зрелищното си изпълнение 49-годишната певица показа, че все още знае как се прави запомнящо се шоу. Тя си тръгна и с награда – за най-добра колаборация с DJ Khaled и Cardi B в песента „Dinero“.

Големият победител на наградите за музикален клип на MTV тази година обаче е младата Камила Кабейо.

Тя получи наградите за „Видео на годината“ за клипа към песента „Havana“, както и наградата за „Изпълнител на годината“. За песен на годината беше определена „rockstar“ на Post Malone. Най-добър нов изпълнител е Cardi B.

Но не Лопез, а друга звезда от близкото минало стана тазгодишния повод за спорове в Twitter. Преди да връчи наградата за най-добро видео Мадона отдаде почит на починалата миналата седмица легенда Арета Франклин. Или поне такава вероятно е била идеята. В крайна сметка Мадона обърна внимание най-вече на това какво влияние е имала Франклин върху нейната собствена кариера.

Това разгневи зрители на церемонията, които коментират в социалните мрежи, че вместо да почете починалата певица, Мадона се е възползвала от възможността да говори за себе си.

Поне в едно поп-иконата не може да бъде обвинена – разголеност. Известната и със своята провокативност певица беше избрала по-консервативно облекло, подходящо за разговор за Франклин. За разлика от нея при по-младите изпълнителки тази година на почит бяха най-вече голите бедра и прозрачните рокли.

В същото време доста големи имена на съвременната поп музика като Джей Зи, Риана, Тейлър Суифт, Лейди Гага, Кейти Пери, Кание Уест, Бруно Марс и др. не присъстваха на церемонията.

За още от събитието – вижте нашата галерия.