Сезонът е открит

| от |

А въпросът какво ще броим на есен постепенно започва да получава отговорите.

Социолозите ще им броят феновете на партиите. Партиите ще си броят твърдите фенове и ще ги поощряват някак си. Медиите ще си броят гостите. И дано обeктивно ги броят.

В началото на кампанията големите телевизии опитват някак да допуснат повече тежест на основните хора, които да имат думата – гражданите.

Нещо старо, нещо ново, нещо назаем и нещо синьо носят са носели булките на сватбата си, за да бъде бракът щастлив. Счита се, че ритуалът е възникнал през Викторианската епоха. Старото е за да останат приятелите, новото е за да бъде здраво и щастливо семейството, нещо назаем дава семейството на буката, за да е щастливо семейството и булката трябва за върне след сватбата. За синьото, данните не са убедителни.

Така този сезон правят и политиците.

Взимат назаем доверие от хората. Досега после забравяха да го върнат и затова се кратковременни.
Старото са нравите им. Новото е в медиите. Не във всички обаче. Само в тези, в които журналистите смятат, че хората трябва да имат думата в тази кампания. И не хората, които са организирани край скарите или са мотивирани по онези познати начини, а другите. Които са активни и очакват решения за живота си. Синьото и тук е неясно. Дано не бъде по очите им…

По Нова започна кастинг, интервю за работа, bTV излиза по площадите.

Кой има полза обществената телевизия да е дисквалифицирана? Защото законът е силно рестриктивен към обществените медии няма изненада. Всички политици заедно, които досега са били в управлението и са приемали правилата.
Отговорът вероятно ще бъде дискутиран след изборите.

Както винаги ще последват обещания, които както винаги няма да бъдат изпълнени.

Всичко останало е по старому, политиците ще си пращат с онази особена поща на флашки компроматите си. Дори на билбордовете ще има анонси, че всички останали са маскари. Нищо, че ЦИК ще нарежда, че това не бива да е така. И нищо, че легално има поне две политически телевизии, защото законът го позволява.

За медиите ще има лицемерни препоръки да има надпис – платена/безплатна политическа реклама.
Не ли?

И още ли някой ще каже, че баба Илийца не трябва да бъде в учебниците?
Защото точно така се чувстват хората из българските земи, по които вали. Българите, които отдавна не гласуват, защото скарите и фенството не ги вълнуват.

Ще кажете за едни сватба, а за други…наводнения. Така правят тези кандидати, попрекалили със старото. Старите лобистки и тайни пристрастия да вече в раниците за път на повечето политици. Точно те не приемат с радост обещаните новости хората, ама не посочените от тях да имат повече от епизодични реплики, както досега.

Изобщо традициите за политическите сватби са доста объркани по нашите земи.
И пирамидата е обърната. Има актуалности има и необявено платено съдържание. По отношение на журналистите има обявен и необявен минимализъм за гледната точка.

Няма как обаче да говорим за промяна.
А трябва.

Я си представете дневният ред на хората да е съдържание, а политическата рекламата да е обявена?
Не си го представяте, нали.

Защото така е подредено от тези, които плащат спектаклите по сватбите. А наблюдаващите вдигат рамене, казват им онази умност за плащащите музиката и защо те поръчват.

И на тази сватба нещата отиват към заключението, всички са маскари, да живеят твърдите фенове и принудените да ядат кебапчета или от гласуването по определен начин да зависят заплатите им.

И важното е, да не се забравя рождения ден на Тато, чрез внук му, както и Луна да брани една банка, а Цацаров да смени жанра. От риалити за всички телевизии до сутрешно интервю за обществената.

 
 
Коментарите са изключени за Сезонът е открит