Сериалите, които бихме гледали пак

| от |

Напоследък е много модерно сериали от добрите стари 90 години, а дори по-рано или малко по-късно, да се връщат обратно на екран. Те получават римейк, нови версии, филми, втори шанс… Догодина и по-догодина ще имаме шанса да гледаме отново „Туин Пийкс“, „Пълна къща“ и „Досиетата Х“, все култови шоута, които могат да дадат още на публиката – да спечелят нови фенове и да зарадват старите…

Но има още толкова много сериали, за които телевизиите се присетиха отново. Филмовите компании решиха да адаптират на голям екран, къде успешно, къде не… Но ако можехме да избираме, кои биха били шоутата, които бихме върнали на малкия екран? Сори, Холивуд, не искам филми. Ето една кратка селекция. Всеки може да добави и негови идеи в коментарите долу.

 
 

Ванко 1 тръгна от Нови хан и стигна до The Guardian

| от chronicle.bg |

В понеделник вечерта, по време на живото предаване на VIP Brother, рапърът Ванко 1 обяви, че иска да напусне къщата по здравословни причини. Желанието му беше уважено и той вече не е част от риалити предаването. Напускането му обаче стана повод за разгорещени дискусии, които стигнаха и до британския ежедневник The Guardian.  Вестникът отрази подробно напускането на Ванко 1 и контекстът, в който то се случи.

Официалната причина за оттеглянето на Иван Главчев от VIP Brother са здравословни проблеми, но събитията около него повдигнаха редица въпроси. Близо две седмици след влизането му в къщата, активисти от организацията „Не Си Сам(а)“ публикуваха отворено писмо до СЕМ и Нова Броудкастинг Груп, в което се обявяват против показването на бивши престъпници в праймтайма на национален ефир, в предаване по презумпция показващо VIP личности.

Напомняме, че през 2003 г. Иван Главчев бе обвинен и осъден за притежание на наркотици и трафик на жени. От присъда от 12 години, той излежава само 3, вследствие на противоречивата поправка в конституцията, станала известна като „поправката Ванко 1″. Недоволството беше подсилено и от открито изказания във визитката за VIP Brother възглед на  бившия рапър, че „няма нищо срамно жената да  стои по-долу от мъжа“.

В България се е създала тенденция да се канят престъпници в телевизията, защото журналистите го смятам за голямо постижение“ коментира се още в статията в The Guardian.

В резултат на отвореното писмо шведската медийна група Modern Times Group, която притежава Нова TV, заяви, че в бъдеще предаването ще промени критериите, по които подбира участниците си.

 
 

ReMastered ще разкрива тайни от живота на големите имена в музиката

| от chronicle.bg |

Нямаме търпение да видим какво се е получило с ReMastered – документална серия от 8 части от братята Джеф и Майкъл Цимбалист.

Става дума за епизоди, които ще разказват историите на някои от най-значимите имена в света на музиката изобщо. Всеки месец по Netflix ще се излъчва една серия, която ще запознае зрителите с ключовите събития от живота на хора като Боб Марли, Джони Кеш, Сам Кук др.

Самите братя Цимбалист са носители на награди „Еми“ и „Пийбоди“, така че има за какво да се надяваме, че сериалът ще е интересен. Според слуховете той ще засяга теми като насилие, политика и ще развенчава митове около животите на големите музиканти, както ще потвърждава някои слухове.

Последният епизод ще бъде излъчен през май 2019 г. и ще ни представи разследване в търсене на оригиналните автори на популярната песен The Lion Sleeps Tonight, която е донесла повече от 15 милиона долара на различни изпълнители.

Поредицата започва на 12 октомври.

 
 

Какъв си ти според рекламите, които ти пускат

| от |

Рекламите са белите конци, които съшиват цялата икономика на света.

За да работят добре, им трябва детайлно дефиниран таргет. Няма смисъл да продаваш играчки, докато гледат майки. Играчките са ексклузивно таргетирани към деца и бащи. Те по-късно с фина манипулация ще убедят майката, че това е правилна покупка и че ако се цупи, е против най-доброто за семейството си. Или нещо от тоя сорт; в такива моменти традиционният страх от чувство за вина е най-често експлоатиран. Както и да е.

Ето една изключително ненаучна разбивка на рекламните публики. Към какви хора са отправени рекламите за:

Лекарства 

Предаването се гледа от най-социално екзотичната прослойка на обществото – средната класа. Само тя има пари за глупости. Бедните нямат пари за глупости, а богатите не си знаят парите. Само средната класа едновременно би имала гъбички и пари за крем против гъбички.

Кредити

Най-вече около риалити предаванията, рекламите за кредити казват: „Оо, виждаме, че се разсейвате от полуробския си живот като гледате резила на другите хора. Искате ли да се почувствате като тях за има-няма една седмица? Чудесно! Вместо да пестите и да покажете воля, отговорност и силен характер, вземете заем.“ Тези реклами са насочени предимно за хората от провинцията или както я наричат някои – Старата София.

Мобилни оператори

Публиката на тези реклами е, или поне Операторите се надяват да е, като публиката на Кредитите, само че вече изтеглила кредит.

Лотария

Лотарията на практика е  българската Коледа, когато не е Коледа – тя също взима по 1-3-5-10 лева от много и накрая ги дава на малцина. За разлика от българската Коледа обаче, лотарийните реклами не таргетират хора с добри сърца, а хора с празни джобове.

Храна

Рекламите на храна таргетират хората, за които храната е единственият лукс в живота.

Алкохол

„Хората от рекламата са на практика хората, които ние си мислим, че вие си мислите, че сте след като се напиете. Затова ви ги показваме.“ Ето защо рекламите на бира обикновено показват свободни млади хора хора сред природата. Защото бира се пие предимно след работа – след като като си бил заключен в един офис за пореден ден за поредна година. Рекламите за водка показват мъже с достойнство. Рекламите за ракия показват семейно щастие на мъжете, които не бият жените си… И така нататък.

Има страхотен шанс фирмите да ни познават по-добре от нас самите. Затова нека поиграем една забавна игра. Всеки път, когато в някоя реклама се появи човек, който някак си прилича на вас, забележете за какво е рекламата. Направете това и след една седмица ще сте много по-наясно със себе си, със своите демони и мечти. Приятно хоби само за 9.99 лв.

 
 

10 известни момичета, които харесват други момичета

| от chronicle.bg |

Да се изправиш в един свят, в която липсата на толерантност и хомофобията все още са много мощни и масови, изобщо не е лесно, дори да си популярен. Изисква доста кураж да заявиш ясно, че си жена, която харесва други жени, или мъж, който харесва други мъже, или пък бисексуален/на. Критиката идва от всички страни и може да те помете.

Въпреки това, има хора, които наистина се приемат такива, каквито са, и не се страхуват да го заявят.

В галерията сме събрали няколко известни момичета, които са показали на света не само своята хомосексуалност, а и своите партньорки. Някои от тях използват социалните мрежи, за да демонстрират колко са влюбени и щастливи.

Ами браво на тях! Вижте кои са те.