Сериалите и навиците на зрителите

| от |

Докладът на Samsung „Начинът, по който гледаме ТВ” изследва поведението и навиците на телевизионните фенове

  • 71% от европейските ТВ фенове никога не биха разкрили нарочно информация, свързана с това, което са гледали
  • 52% от зрителите гледат само по един епизод от телевизионите сериали наведнъж
  • Над една трета (36%) от феновете винаги ще питат приятел или колега дали е гледал епизода, преди да разкажат какво се случва

Европейските телевизионни фенове са изненадващо внимателни, когато става въпрос за разкриване на телевизионни сюжетни линии и финали на отделните епизоди според нов доклад за навиците на телевизионните фенове, представен от Samsung. Внушителните 71 процента от хората признават, че никога няма да разкрият нарочно нещо, от това, което вече са гледали, тъй като няма да са доволни, ако това им се случи на тях.

За да отбележи ролята на телевизионните сериали в живота на европейските ТВ фенове, докладът на Samsung „Начинът, по който гледаме ТВ” разкрива причините, поради които хората обичат телевизията толкова много. Той показва, че телевизионните фенове се наслаждават на любимите си предавания, като половин Европа (52%) гледа само по един епизод наведнъж, въпреки че зрителите в Италия и Швейцария, съответно 60 и 62 процента, се отдават на няколко епизода наведнъж. Този европейски маниер на гледане насочва вниманието към друг дял от телевизионните фенове (36%), които посочват, че винаги питат приятел или колега дали е гледал епизода, преди да говорят за него пред тях, така че да не разкриват какво се случва. Един от пет зрители (18%) споделя, че би се ядосал, ако се натъкне на споделни разкрития в социалните мрежи, а една четвърт от европейските телевизионни фенове достигат до крайността да избягват социалните мрежи, списания, вестници и радио, в случай че те разкриват TВ тайна.

Берни Гууд, психолог на кибер пространството, коментира: „При наличието на толкова много емоционална ангажираност и отдаване на телевизионните сериали от страна на зрителите, не е учудващо, че емоциите са превъзбуда и гняв само при мисълта за разкрития по даден сериал. Психолозите откриват, че хората биха отговорили на положително действие като неиздаването на информация, възнаграждавайки с мил жест. Това е проява на взаимност, усещането за честна игра. Взаимността е много положителна, тъй като дори малка услуга може да създаде чувство за морален дълг и да насърчи взаимоотношенията по един чудесен начин. Така че неразкриването на ТВ тайна, когато знаеш, че друг също може да следи поредицата, гарантира, че никой няма да разкрие информация и на теб.“

В доклада също така се подчертава, че половината (50%) от телевизионните фенове в Европа споделят, че търсят бягство от ежедневния живот, но това бягство идва със своето напрежение. Почти половината (46%) от европейските зрители са толкова емоционално погълнати от телевизията, че скърбят, когато любимото им ТВ шоу приключи. Повече от половината (51%) преминават към нещо ново, когато поредицата завърши, като всеки шести (16%) признава необходимостта да „запълни празнината” веднага с друго шоу. Всеки трети (33%) в цяла Европа чувства тревожност, когато епизодът е свършил напрегнато. Почти половината (45%) толкова се увличат, докато гледат телевизия, че се стресират или дори се ядосват, ако биват прекъснати.

„Европейските телевизионни фенове се наслаждават на TВ сериалите, гледат ги редовно и избягват сюжетните разкрития винаги, когато могат. Ние знаем, че почти половината от хората все още гледат телевизия като семейство. Разбираме също така, че хората се обединяват около гледането на телевизия всеки ден, така че създаването на най-доброто изживяване за тях е наша страст. Когато създадохме първия по рода си UHD Curved телевизор, нашият екип посети много различни кина по целия свят, за да открие най-доброто изживяване при гледане, така че да можем да възпроизведем перфектното изживяване в домовете на хората. Напрегнатите финали, премиери и последни епизоди на сериалите са важни телевизионни моменти за феновете и те заслужават най-доброто изживяване при гледане,” заяви Христофор Петков, мениджър „Потребителска електроника“, Samsung България.

 
 
Коментарите са изключени за Сериалите и навиците на зрителите