Сбогом, Google+

| от chronicle.bg, по Daily Beast |

Този път наистина

Новината, че Google+ спира да съществува, обикаляше периодично нета, но този път наистина компанията майка реши да се раздели със социалната си мрежа. В началото на седмицата Брадли Хоровиц обяви, че компанията ще продължи да изнася характеристиките на Google+ от социалната мрежа и да ги отдели в други продукти. През март се появи Google Photos, а скоро изобщо няма да е необходима регистрация в Google+, за да се използват YouTube и другите услуги на компанията.

Хоровиц изрази надежда, че Google+ ще остане онлайн и промените ще доведат до по-фокусирано и полезно участие в социалната мрежа. Но всъщност промяната означава изхвърляне на „+“ от дома на Google.

Докато Facebook и Twitter се пълнят с хора и стават все по-тромави, Google+ изглеждаше привлекателен призрачен град, в който да избягаш, защото няма други.

Няма съмнение, че изборът на Google да се дистанцира от непопулярния си бранд е разумен от бизнес гледна точка. От създаването си през 2011 година досега социалната мрежа успя да вземе твърде малка част от 1.44 милиарда потребители месечно, на които се радва Facebook. По последни сметки в Google+ има едва 300 милиона потребители. За YouTube, който в някои отношения е по-популярен от Facebook социалната мрежа „плюс“ беше ненужна тежест, от която трябваше да се освободи.

Въпреки това Google+ имаше големи предимства, от които не се възползвахме – например възможността просто да отделяш хората в кръгове, вместо да търсиш скритите списъци на Facebook, за да разделиш контактите си.

Потребителският интерфейс беше по-изчистен и по-малко претоварен с предложения да отправиш помощ за нечия ферма.

През последните четири години използването на Google+ започна да изглежда дори по-атрактивно от технологична гледна точка – Google Hangouts позволява видео чат с няколко души едновременно докато чатът на Facebook е застинал в миналото.

Google+ е чудесна социална мрежа, която дори беше оценявана по-високо от потребителите си спрямо потребителите на Facebook. През цялото си съществуване имаше само един проблем – популярност. Тя беше като богатото дете, което има какви ли не играчки, но няма приятели, с които да играе.

Ако попитате недоволните от Facebook защо не са обърнали гръб на Марк Зукърбърг, ще получите един отговор: Всички са във Facebook. Това означава, че просто е прието тихото едновременно съгласие да останеш в този интернет затвор толкова дълго, колкото другите са там.

Дори и Google+ да остане онлайн, едва ли много хора ще се присъединят към мрежата, когато се загуби нуждата от Google+ акаунт, за да ползваш YouTube. Кой знае, може да е за добро.

 
 
Коментарите са изключени за Сбогом, Google+