Създателят на визията на Die Antwoord с първа изложба в България

| от chronicle.bg |

Един от най-значимите фотографи на XXI век, американецът Роджър Балън пристига за първи път в България, за да открие ретроспективната си изложба „Архетипи”, разделена между Националната галерия, Квадрат 500 (13 ноември 2018 – 13 януари 2019) и Градска художествена галерия-Пловдив (14 ноември – 5 декември 2018).

Двеста черно-бели фотографии, направени между 1982 и 2014 година в Южна Африка ще бъдат показани в София и Пловдив.

„Архетипи” е разказ за хаос, страхове, сенки, илюзии и всичко онова, от което сме направени. Изложбата коментира някои от най-разпространените архетипни състояния на човешката психика, които ни водят от тъмнината към светлината, от абсурда към иронията, от отчаянието към освобождаването.

„Във фотографиите ми преобладават символи от дълбоките нива на човешкото подсъзнание. Това е неукротимо място, което има собствени правила и функционира според свои закони. Фотографиите ми свързват моята същност с външния свят. Въпреки това, има безкрайни възможности и от мен зависи да организирам света чрез фотоапарата. В общи линии съм човек, който превръща визуалния хаос във визуална съгласуваност”, казва артистът.

Балън е сърежисьор и арт директор на видеоклипа „I Fink U Freeky“, който бележи началото на съвместната му работа с групата Die Antwoord. С характерните си естетика и провокативност, той се превръща в един от най-влиятелните фотографи, харесван от всяко следващо поколение, което разпознава изкуството му като житейска философия и символ на времето, в което живеем.

Изображенията му са съвкупност от хора, животни, рисунки, инсталации, които изграждат свят на границата между реалността и фикцията.

Балън ще изнесе две лекции – пловдивската публика ще има възможност да го види и чуе на живо в деня на откриването – 14 ноември от 20:30 часа в СКЛАД (ул. Екзарх Йосиф 16) в Тютюневия град, а лекцията в София ще се проведе ден по-късно – на 15 ноември от 18:00 часа в Квадрат 500.

Роджър Балън е в музейните колекции на МoМА (Ню Йорк), Тейт Бритън (Лондон), Музея „Виктория и Албърт“ (Лондон), Пушкинския музей (Москва), Центъра „Помпиду“ (Париж) и много други.

 
 

Снимки от сета на новия „Men in Black“

| от chronicle.bg |

„Men In Black: International“ пуснаха нови снимки от снимачната площадка, на които можем да видим и извънземни агенти.

Първият „MIB“ излиза през 1997 година с Уил Смит и Томи Лий Джоунс в главните роли. Този филм обаче се води от Крис Хемсуърт (агент H) и Теса Томпсън (ageнт M). Разбура се, извънземните свинаги са били в центъра на франчайза. Първия филм ни запозна с навика им да „приемат човешка форма“ по особено нелицеприятен начин. Те обаче могат да бъдат и агенти.

1233076 - MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Новите снимки, които можете да разгледате в галерията, ни показват Томпсън и Хемсуърт в традиционните черни костюми на агенти и в най-различни ситуации.

Лиъм Нийсън се присъеди към актьорския състав през май 2018 като началника на Мъжете в черно в Лондон. Ребека Фъргюсън също участва, но нейната роля все още не е известна. Ема Томпсън е агент О, роля от „Men In Black 3″.

Досега франчайзът се е развивал основно в Америка, но с оглед на думата „International“ в заглавието, сега изглежда, че агентите ще си попътуват.

 
 

11 нови трейлъра, които трябва да видите

| от chronicle.bg |

Ентъртейнмънтът е в пика си! 2019 обещава да е прекалено успешна на филми и сериали – и говорим за всички носители: интернет, телевизия, кино.

През тази седмица излязоха трейлърите на някои много интригуващи неща – някои популярни, други не чак толкова.

Може би най-очакваният филм от списъка ни е „Spider-Man: Far From Home“, който изпраща Питър на своеобразно турне. Заедно с съученици той посещава Лондон, където никак няма да им е лежерно. Премиерата е на 5 юли.

Последният сезон на „Game Of Thrones“ със сигурност е най-очакваната продукция от целия списък. С него цяла една епоха в света на сериалите ще приключи. Излиза на 14 април.

Ето всичите 11 трейлъра от изминалата седмица, които трябва да гледате!

„SPIDER-MAN: FAR FROM HOME“

 

„JOHN WICK: CHAPTER 3 — PARABELLUM“

„GAME OF THRONES“

„HIGH LIFE“

„NANCY DREW AND THE HIDDEN STAIRCASE“

„FAST COLOR“

„LITTLE WOODS“

„THE HOLE IN THE GROUND“

„HIGH FLYING BIRD“

„WOMAN AT WAR“

„RED JOAN“

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Netflix инвестира още повече милиарди за оригинално съдържание през 2019

| от chronicle.bg |

Netflix влага огромни усилия в развитието на портфолиото си с авторски проекти. „Fyre: The Greatest Party That Never Happened“, „Black Mirror: Bandersnatch“ и „Tidying Up with Marie Kondo“ са само част мастодонтите на платформата. Те имат едно общо нещо помежду си – струват много пари.

Миналата година компанията имаше бюджет от $12 милиарда долара за проекти. Тази година той ще е $15 милиарда.

„Вярваме, че [Netflix] може да инвестира повече тази година с цената да забави развитието си за момент, но да спечели в дългосрочен план“, казва Бен Суинбърн от Morgan Stanley. В същата графа бюджетът на Netflix през 2017 година е $8,9 милиарда. Някой маркетолози прогнозират през 2020 той да достигне $17,8 милиарда.

„Колкото повече пари вкарваш, толкова повече хора ще намерят нещо интересно за гледане на сайта ти“, сподели Рийд Хастингс изпълнителният директор на Netflix. „Както казват – трябва да похарчиш пари, за да изкараш пари, особено с конкуренти като Disney.“

„The Umbrella Academy“, „Velvet Buzzsaw“ и „High Flying Bird“ са някои от заглавията, които очакваме следващия месец. Сънданс започва другата седмица, така че Netflix може дa пусне и още нови филми преди фестивалът да приключи.