Samsung Electronics представят цялостни curved решения на IFA 2014

| от |

Samsung Electronics представи ексклузивно поглъщащо изживяване с разширената гама от извити телевизионни и аудио продукти, които осигуряват „Цялостни curved решения“ за потребителите. Разширените серии включват 17 извити FHD, UHD и LED телевизора, вариращи в размер от 48″ до 105″ инча, революционния си 105-инчов гъвкав UHD телевизор, както и новия сurved саундбар, като безспорен лидер, определящ темповете в тенденцията на curved пазара.

„На прага сме на една нова ера в гледането на телевизия – ера, задвижвана от извивката: един семпъл, но мощен дух на дизайна, който значително подобрява гледането и цялостното сетивно изживяване – каза Хен-су Ким, изпълнителен вицепрезидент на Samsung Electronics. – IFA 2014 бележи вълнуващи времена, в които силата на извивката да бъде споделена със света, за да пренесе сurved телевизора в общите тенденции и да подчертае неговото въздействие върху изживяването при гледане и върху телевизионния пазар като цяло.”

Предоставяне на цялостни curved решения в отговор на различни потребителски потребности
На IFA 2014 Samsung ще представят най-широката гама от curved телевизионни и аудио продукти, пускани някога на европейския пазар, вккючвайки 17 curved модела UHD, FHD и LED телевизори, вариращи по размер от 48 инча до най-големия в света 105-инчов сurved UHD телевизор, който беше пуснат на европейския пазар през юли.

Samsung ще представи най-широк избор на криви телевизионни и аудио продукти някога, пуснати на европейския пазар, включително 17 извити модели телевизори в UHD, FHD и LED, вариращи по размер от 48 „в света най-големият 105″ Curved UHD TV – стартира на европейския пазар през юли.

105-инчовият Curved UHD TV е най-големият в света сurved UHD телевизор, разполагащ с панорамно съотношение 21:9, което позволява на потребителите да се насладят на потапящо кино изживяване у дома. С екранна резолюция от 11 милиона пиксела (5120X2160), той предоставя пет пъти по-голяма резолюция от тази на Full HD телевизорите и наглася всяко съдържание към UHD формат. Освен това Peak Illuminator – патентована технология за качество на картината на Samsung, регистрира едва доловимите различия в яркостта и контраста, за да разшири екранния диапазон на яркостта за по-добри детайли дори при най-тъмните изображения. Също така 105-инчовият Samsung сurved UHD телевизор разполага с мощен вграден високоговорител от 160W, предоставящ на потребителите още по-поглъщащо изживяване при гледане, докато Timeless Gallery дизайнът му е красиво допълнение към интериора на всеки дом.

IFA 2014_Samsung Curved solutions8

Samsung представи също първият и най-голям в света огъващ се телевизор на европейския пазар в лицето на революционния гъвкав Samsung UHD телевизор. Благодарение на гъвкавия си и привлекателен 105-инчов UHD дисплей и съотношение 21:9, Samsung Bendable UHD телевизорът безпроблемно се променя от плосък към извит, позволявайки на потребителите да решат как искат да гледат телевизия – върху плосък или извит екран, за оптимално зрително изживяване.

Това най-ново творение от Samsung разполага с Timeless Gallery дизайн и 4200 радиус при извиване. Също така предлага UHD Dimming и UHD Upscaling за по-детайлна оптимизация на картината, намалено разсейване на светлината и по-силен контраст за невероятно качество на картината.

Samsung-Bendable-UHD-TV105-inch_02-651x424
Разширяване на UHD екосистемата със стандарти за защита на съдържанието и ексклузивно UHD съдържание
Samsung е отдаден на разширяването на UHD екосистемата, партнирайки си с някои от най-големите имена в областта на развлечението като Amazon, Netflix и основни партньори за европейско съдържание като maxdome, Wuaki.tv и CHILI; основните разпространители на телевизионно съдържание в цяла Европа ще предлагат избрани телевизии, филми и спортни програми в невероятна UHD резолюция на клиентите на Samsung Curved UHD телевизорите.

Този септември Samsung Curved UHD телевизорите ще поддържат Netflix UHD стрийминг в допълнителни европейски страни, тъй като Netflix разшири своите услуги; позволявайки любими заглавия като „Къща от карти”-сезон 2 да бъдат гледани в невероятна UHD резолюция. Amazon работи с големите холивудски студиа и партньори в мрежата, за да достави хитови филми и сериали, включително своите оригинални телевизионни сериали на Amazon Studios, в Ultra HD качество на картината.

Samsung-Curved-UHD-TV105-inch

Samsung също активно работи с партньори в индустрията, за да разработи решение за сигурно разпространение на UHD съдържание. Чрез работата си със Secure Content Storage асоциацията (SCSA), сред чийто основатели са SanDisk Corporation, 20th Century Fox, Warner Bros. и Western Digital, за да установи стандартите за сигурност при съхранение на съдържание, Samsung ще осигури съдържание с ексклузивно качество от Hollywood studios за потребителите чрез услуга за сваляне.

Въвеждане на мощен звук отвъд TV изживяването
Разширявайки curved изживяването отвъд телевизорите, Samsung представи и HW-H7500 – първият в света curved саундбар, който се използва със Samsung curved телевизорите. Неговият елегантен извит дизайн напомня на зала за симфоничен концерт, предлагайки звукова система 8.1 с мощен съраунд звук.

Samsung-M3_White

Samsung представи и най-новата си безжична аудио мултирум система – М3. Това ново достъпно попълнение към безжичното аудио мултирум семейство на Samsung предлага двустранна функционалност на колоните и лесен контрол от вашето смарт устройство за безпроблемно събиране на всички разнообразни музикални източници в една система.

В допълнение Samsung обяви партньорство си със Spotify, което дава на потребителите Spotify Connect – възможността да направят така, че музиката да ги следва навсякъде в дома им. Това им позволява също да я възпроизвеждат на повече от две Samsung Wireless Audio мултитрум устройства наведнъж – за първи път за Spotify Connect.

Творческо сътрудничество със световно признатия дигитален творец Мигел Шевалие
Накрая посетителите на щанда на Samsung ще имат възможност да изпитат силата на извивката по един по-художествен начин с „Произходът на извивката”, дигитална художествена инсталация, създадена в сътрудничество със световно известния дигитален творец Мигел Шевалие. Инсталацията показва красотата на Samsung сurved UHD телевизорите, както и ангажимента на компанията към обединяване на света на изкуството и технологиите.

„Произход на извивката” показва естественото влечение, което всички ние притежаваме към извивките, по един красив, емоционален и артистичен начин. Инсталацията черпи вдъхновение от силата и красотата на извивката и се състои от няколко припокриващи се арки, използващи невероятния дизайн на новия Samsung Curved UHD телевизор. Брилянтни цветове и изображения се показани в чиста UHD резолюция, като се сливат и разделят в понякога бавни, понякога бързи ритми. Също така инфрачервени сензори позволяват на посетителите на щанда на Samsung да си взаимодействат с композицията, като създават визуални флуктуации на curved екраните чрез докосвания и движения.

 
 

Бродуейският хит „Исус Христос – суперзвезда“ идва у нас

| от chronicle.bg, БТА |

Бродуейският хит „Исус Христос – суперзвезда“ ще има три представления у нас – на 5, 6 и 7 април от 20.00 ч. в зала 1 на НДК.

След няколкото български постановки през последните години, този път пристига оригиналният и най-успешен бродуейски мюзикъл за всички времена от композитора Андрю Лойд Уебър и майстора на лириката Тим Райс. В главната роля е звездата Тед Нийли, който играе Спасителя в едноименния филм на Норман Джуисън и постави рекорд с над 2000 представления на „Исус Христос – суперзвезда“ на Бродуей, Уест Енд и останалите големи сцени по света.

В екипа са 55 забележителни артисти, музиканти и технически специалисти.

Наричан още първата рокопера, шедьовърът ще потопи зрителите в дните преди Възкресението на Спасителя – последните дни на Исус от влизането му в Йерусалим, през Тайната вечеря и Разпятието до Светото Възкресение, които ще бъдат разказани от световни звезди на мюзикъла. Хитовете Gethsemane (I Only Want to Say), I Don’t Know How to Love Him, Could We Start Again Please?, Superstar и много други ще звучат от сцената в зала 1 на НДК.

Премиерата на „Исус Христос суперзвезда“ е през 1971 г. Представянето на спектакъла на Бродуей предизвиква обществени спорове, противоречиви оценки и протести от религиозни групи. През 1973 г. в Израел е заснет филмовият вариант на мюзикъла с режисьор Норман Джуисън и Тед Нийли в ролята на Спасителя. Преди това рокоперата е позната на публиката като музикален албум, в който партията на Исус е изпята от Иън Гилън от „Дийп пърпъл“.

През 1972 г. рокоперата получава пет номинации за наградата „Тони“ – за музика, либрето, актьор в мюзикъл – на Бен Верийн за ролята му на Юда, сценичен дизайн, костюми и осветление. През същата година Бен Верийн печели отличието на Световните театрални награди, а Уебър – за най-обещаващ композитор.

Следва награда „Тони“ през 2000 г. за най-добро възстановяване на мюзикъл и последно през 2017 г. – най-престижната британска награда „Лорънс Оливие“ за завърнал се на сцена мюзикъл.

 
 

Внучката на Грейс Кели e готина точно колкото баба си

| от chr.bg |

През 1998 година, когато дъщерята на Грейс Кели – принцеса Стефани, роди третото си дете, Камил, нещо липсва от акта й за раждане, а именно – името на бащата. Тръгват слухове, че той е бившият бодигард на Стефани Жан-Реймонд Готлиб. Това, а и самата липса на записан баща, гарантира, че Камил няма никога да застане на трона на Монако. Полубрат й и полусестра й, Луис и Паулин Дукрет, са съответно 12-ти и 13-ти на опашката.

Камил в момента е на 19 и открито е взела носи фамилията на баща си – Готлиб. Тя отбеляза и рождения му ден със снимка в Инстаграм, на която са двамата до хаштага #TelPereTelleFille – от фрнски „Какъвто бащата, такава и дъщерята“.

 

The best part of me

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

The best part of me Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

Въпреки, че има сините очи и русата коса на баба си, Камил притежава собствен стил. Тя носи татуировки по тялото си и 3 годни живее в цирка, докато майка й излиза с дресьор на слонове. Въпреки това и Камил и Грейс Кели споделят еднакво силна любов към животните.

 

Best Friends or Twins ?

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

Fluffy selfie

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 

The same person but not the same pose

Публикация, споделена от Cam (@camillerosegottlieb) на

 
 

Какво ни очаква в социалките до началото на 2018

| от |

Това лято, точно преди морето, си счупих телефона и в резултат една седмица се разхождах без него и съответно без интернет. Беше доста готино всъщност. Тази зима трябва да направя същото.

Като изключим константното мрънкане по общината, до края на годината в социалните мрежи ни очакват няколко вълни от еднотипни постове и статуси, които се появяват всеки декември. Те са общо взето лесни плиткоумни оригиналности, от които всеки е изкушен, за да получи внимание, приемане, одобрение или каквото там му е нужно.

Всеки има право да си поства каквото иска, разбира се. Въпросът не е в правото, а в това, че то се използва за глупости.

Вторият първи сняг

Понеже времето навън е като за мартеници, първият първи сняг бързо ще бъде забравен. Някъде през декември ще завали отново и това е така нареченият „втори първи сняг“. Тогава късопаметната порция от народа ще си зачеститят погрешно първия сняг. От самата покривка пък следва една социалкова подвълна – оплакването от състоянието на пътната обстановка. Това ще се усети особено силно във фейсбук, където фейсбук лешниците ще омрънкат и окрънкят всички групи как не им е изчистено. Друг е въпросът, че лопата им за сняг сигурно са я правили елфите и ги пари като тръгват да изринат снега пред входа

Колко е празна София

Документирано със снимки на пустеещата столична инфраструктура. Колкото повече София заприличва на село, толкова по-хубав град става. Не трябва да забравяме и вечния лаф: „Софиянци заминаха за родните си места“. На такъв хумор Хачо Бояджиев си удря капата в пода и обръща масата със сармите от яд, че не го е измислил той.

Ако вие сте един от хората, които качват снимки на празни улици с гореспоменатия лаф, давайте, кои сме ние да ви съдим. Но знайте, че когато всички сме със семействата си и видим на смартфона снимката ви, ще ни стане мъчно за вас, че сте навънка самичък, вместо да празнувате с компания.

Трапезата на Бъдни вечер

Снимки на сарми и надписи „сърми“. Въпреки че трапезата в този ден е строго регламентирана и всички знаем какво има на масата на всички в държавата (закръглям), някои хора държат да покажат. На този ден, когато отвориш прозореца, за да се измирише от сармите, от долния етаж започва да влиза миризма на сарми. Знаем какво готвите, нали и ние готвим същото. Само че по-хубаво – ако не вярвате, намерете ни във фейсбук.

Коледни песни и филми

Ако не тази, то другата, най-късно до 2020 година ще се появи коледна песен с Криско и Кичка Бодурова, и Галена, и още няколко човека да допринесат за еклектиката. Тази песен евентуално ще иска да замени Майкъл Бубле, Марая Кери и останалите коледни хитове по стените на хората.

Отделно от това, дори ме е страх да кажа „Сам вкъщи“. Имам чувството, че някой ще влезе в офиса и ще ме цапардоса с празна кутия от боя.

Колко сме се наяли на Бъдни вечер и Коледа  

Статуси, в които оплакваме безпомощното си от храна състояние. Присъствието й е било по-силно от нас и не сме могли да надвием черните й влияния. Сега си плащаме и искаме всички да знаят.

Колко сме се напили на Нова година

Всъщност сме изпили съвсем малко повече, отколкото по принцип си пием. Разликата е, че този път сме имали повод.

Изхвърлени елхи през терасата

Има два варианта за мрънкане тук – единият е, че елхата цапа ландшафта, другият е, че как може да се убиват дръвчета. По който и от двата наивни пътя да е поел постващият, трябва да не му обръщаме внимание, а да се радваме, че не му е станало лошо от сЪрмите.

 
 

Интервю с госпожица Юлия

| от Цветелина Вътева |

Отдавна следим с интерес и отразяваме какво се случва на сцената на единствения у нас лабораторен театър „Сфумато“. И съвсем закономерно в една от любимите ни актриси се превръща талантливата Албена Георгиева.

Но не просто и не само, защото е една от ученичките от експерименталния клас на основателите на „Сфумато“ професрорите Маргарита Младенова и Иван Добчев, а заради таланта си, заради завлядяващото си присъствие на сцената, заради външната лаконичност и вътрешната огненост, с които извайва героините си.

Вече сме писали за играта й в „Жули, Жан и Кристин“ от А. Стриндберг и в „Стъклената менажерия“ от Т. Уилмяс, предстои ни да я гледаме в „Идиот“ по едноименния роман на Ф.М. Достоевски.

Поводът за днешния ни разговор е малко по- различен. На 29.11. 2017 г от сцената тя и колегите й Христо Петков и Мирослава Гоговска ще кажат сбогом на публиката на един изящен спектакъл, играл се на български и европейски сцени едно цяло десетилетие, и чествал наскоро юбилейното си стотно представление – „Жули, Жан и Кристин“. Спектакъл, който не спира да вълнува, и за който ще се говори дълго време.

албена георгиева

В последните десет години госпожица Юлия е била част от живота Ви поне веднъж месечно, няма да е пресилено, ако кажа, че не си представям друга актриса да я играе. С какви чувства се разделяте с тази мечтана от всяка актриса, и вероятно знакова за вас, роля?

Толкова дълго сме били заедно със Жюли, че имам чувствтото, че тя е пуснала корени в мене. Така че аз се разделям не с Жюли, а с възможността да съм нея в релаността на спектакъла и на сцената, иначе тя си остава с мене. Странното е, че толкова много пъти, над сто, пък и повече, абсолютно хладнкокръвно на финала вдигам ръката си с бръснача към шията ми/й, толкова пъти съм изричала тази фраза „Аз съм последната“ и сега, колкото повече наближава 29.11 се улавям, че изпитвам някакъв странен смут, вълнение, което трудно овладявам, и естествено- тъга. Но Жюли е момиче, а актрисата вече не е, уви. Закономерно.

Поразява силата на общото изпъление, ансамбловата работа в представлението. Нито един от тримата герои не изпъква над останалите. Как постигнахте тази почти музкална хармония в играта си с колегите Ви Мирослава Гоговска и Христо Петков?

Когато започнахме репетиции ние с Мира и с Христо се познавахме като партньори от два предишни спектакъла, в които бяхме работили заедно, но този път имахме действително редкия шанс да сме част от един наистина творечески процес, който ни даде време без да бързаме да се открием по друг начин един друг, да открием език, на който да говорим на сцената. Работейки по цял ден ние тримата на сцената, Грети (Маргарита Младенова) и Дани (Даниела Олег Ляхова) в залата, беше трудно, естествено, но смислено – да се караме, да се обичаме, да си вярваме, да не си вярваме, да си имаме доверие. А по – нататък във времето, в годините, в които сме били заедно, ние минахме оттатък представата за актьорско партньорство. Аз мисля, че ние сме повече от това. И сега позлвам случая да кажа, че много ги обичам и съм им безкрайно благодарна.

23376256_531143450557696_1241563254635714243_n

Визията на спектакъла също е един от компонентите, за които си заслужава да се спомене. Хиперреалната среда и костюмите са дело на наистина талантливата, многократно награждавана, и за съжаление, рано напуснала ни художничка Даниела Олег Ляхова. Разкажете малко за работата си с нея.

Дани имаше уникалната човешка способност да присъства едновременно тихо и твърдо. Това, което се нарича твърда ръка с нежни пръсти. Спомням си как ден преди премиерата на „Жюли, Жан и Кристин“ в цялата лудница тя беше намерила време да ми направи, да ми подари тениска със снимка от спектакъла. Помня как ме убеждаваше, че именно това е роклята на Жюли и никоя друга. Помня как с малките си пръстчета правеше мехурчето с кръвта на птичката, която Жан убива. Помня турнетата, в които сме били заедно с нея в една стая, и как в едно от тях ме извади от тотален човешки и актьорски срив, само с няколкото думи, които ми каза. Рядко талантлив и скромен човек…А, спомям си как отидох в болницата и й занесох домашно приготвен шоколад, и тя ми се обади да ми каже колко е вкусен. Много тънък човек, винаги съм й се доверявала на усещането за театър, питала съм я какво мисли и тя ми е казвала. И винаги е била страшно точна. Дани…Дани липсва.

DSCF0119

Трудно ли се репетира с Маргарита Младенова? Това, че сте нейна ученичка и асистентка в актьорските й класове в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ дава ли Ви специални привилегии, или обратното, още по- взискателна е към Вас?

Когато репетирам с Грети аз се чувствам като човек, на когото някой дрържи ръката, в най – високия и в най- пълния смисъл на думата, като ученичка, и съм й завинаги благодарна за това усещане. Грети е първият режисьор, който ми се довери и продължава да ми се доверява повече, отколкото аз се доверявам сама на себе си. Това, че съм й асистентка и ученичка не ми дава никакви специални привилегии, обратно – повишава нивото на трудност и на отговорност, естествено. Но ние работим толкова отдавна, че аз вече я разбирам от половин дума. От това не ми е по- лесно в репетициите, но изпитвам някакво особено удоволствие. Не спирам да се въхищавам на търпението, на максимализма, и на любовта към актьора, с която работи. Винаги ще се уча от нея. Грети е незаменима.

И за финал: Усещахте ли Вие и колегите Ви през всичките тези години разлика в начина, по който българската и чуждестранна театрална публика възприема, реагира, оценява спектакъла?

У нас трудно се снема предубеждението на т.нар театрална и „изкушена“ публика, което никак не пречи да се случват онези най- скъпоценни за актьора мигове. Мигове, в които аз съм тя, и тя е аз. Когато публиката ти вярва и върви заедно с теб, тя ти се отблагодарява не с аплодисменти, а с едни тишини, в които се случва невъобразимо нещо, заради които всички ние продължаваме да искаме да сме актьори.

След представлението е предвидена среща на творческия екип с публиката. Побързайте да се сдобиете с билети от касата на театъра на ул. „Димитър Греков“ 2, на тел. 02/944 01 27 и 02 /943 38 90 всеки ден без неделя от 14.00 до 19.00 часа, както и онлайн тук.

ЖУЛИ, ЖАН И КРИСТИН
от Аугуст Стриндберг
Адаптация и постановка: Маргарита Младенова
Сценография и костюми: Даниела Олег Ляхова
Участват: Албена Георгиева, Христо Петков, Мирослава Гоговска
Снимки: Симон Варсано