С новия кабинет: по-скоро застой!

| от |

Германската икономика е моторът, който тегли цяла Европа. Износът, пазарът на труда, данъчните приходи – всичко е в равновесие. Дали това ще остане така и при новия кабинет, е съмнително, смята в коментара си за Дойче веле Х. Бьоме.

От тази седмица Германия най-сетне има дееспособно правителство. Крайно време беше това да се случи, като се има предвид планината от задачи, които има да решава голямата коалиция между християндемократи и социалдемократи. На пръв поглед, предпоставките за тяхната работа, изглеждат добри: германската икономика е единствената, която излезе от кризата без големи загуби. Износът се развива добре, трудовият пазар е стабилен, а данъчните постъпления – значителни. Дял за този успех имат различни среди: опитни предприемачи, разумни синдикалисти и, разбира се, досегашното правителство от християндемократи и либерали.

Germany

Ако обаче прелистим коалиционния договор, в който ХДС/ ХСС и ГСДП са фиксирали целите си за идните 4 години, и който ще стане основа за по-нататъшното им управление, ще видим, че има поводи за сериозна загриженост. Германските успехи от последните години може и да бъдат погребани. Онова, което християндемократи и социалдемократи са решили да реализират, предвещава по-скоро застой, отколкото ново начало. Никъде не личи волята на управляващите Германия да стане мотор на технологичното обновление и развитие, така че да се противопостави успешно на засилващата се конкуренция от Азия. Коалиционният договор е индикация за това, че управляващите по-скоро смятат да си почиват върху досегашните лаври на успеха.

За какво ни е „супер-министър“?

Доказателствата за това могат да бъдат намерени в четири основни сфери: демографско развитие, инфраструктура, образование, енергиен обрат. Енергийният обрат, например, замислен като трайно преориентиране от фосилните енергии към нови, възобновяеми източници, сам по себе си, е забележително начинание. За съжаление обаче, изпълнението на това начинание засега представлява пълен провал.

В новия кабинет ще има вече „суперминистър“, отговарящ едновременно за икономиката и енергетиката – това е лидерът на социалдемократическата партия Зигмар Габриел. Но какви са точно супер-очакванията, които се свързват с това, не е напълно ясно. Нима близкото до индустриалните среди министерство на икономиката ще вземе да превъзпитава големите енергийни концерни?

Още тази седмица се задава и първият сериозен проблем, в случай, че Брюксел наистина стартира наказателна процедура срещу Германия по повод субсидирането на екологичния ток. В Еврокомисията са на мнение, че германската практика нарушава правилата на свободната конкуренция. Подводните мини тук могат да започнат да избухват още от първите дни на новия кабинет.

Опасните „зони“ пред кабинета

По същия начин стоят нещата и в други сфери. От дълго време насам Германия не прави големи инвестиции в инфраструктурни проекти – тук страната живее за сметка на постигнатото от предни десетилетия. Вярно е, че новото правителство е решено да промени нещата, но предвидените за това пари изобщо няма да бъдат достатъчни за обновяването на шосетата, железопътните трасета и дигиталните мрежи, така че те да отговарят на изискванията за бъдещето.

Или да вземем демографското развитие: Нужни са спешни мерки, с които да се противодейства на задаващия се огромен недостиг на работна ръка, след като се пенсионират най-многочислените поколения в Германия. Какво обаче предвижда новото правителство в Берлин? То смята да раздава подаръци за милиарди, въвеждайки възможността за предсрочно пенсиониране на 63-годишна възраст и то без отчисления от пенсията. Подобно нещо не може да бъде причислено към проектите, гарантиращи бъдещето на страната.

Не мога да се отърва от съмненията, че тази голяма коалиция няма да придвижи Германия напред. Между коалиционните партньори има натрупано твърде много недоверие, а особено сред социалдемократите прекалено ясно си личат амбициите им да спечелят бъдещите парламентарни избори през 2017-та. Новото правителство на Германия ще трябва да води съвсем друга политика, ако не иска накрая да се окаже, че под негово ръководство страната напразно е пропиляла четири години.

 
 

Вече имаме премиерна дата за „Имението Даунтън“, филма

| от chronicle.bg |

Тазгодишният награден сезон дори не е започнал още (чакаме януари и февруари), а вече имаме причина да поглеждаме към следващия. Защото имаме първи проект за тогава, който да наблюдаваме. През юли най-накрая стана ясно, че ще има филм „Имението Даунтън“.

Днес вече е ясно и кога точно ще го видим за първи път. „Имението Даунтън“, филмът, ще излезе на 13 септември 2019 г., а дистрибутори са Focus Features.

Тази дата предполага премиера на някой от големите фестивали и потенциално кандидатиране за кинонаградите след тях.

Все още не разполагаме с никакви детайли около сюжета на бъдещия филм, но знаем, че отново ще видим на екран Хю Боневил (лорд Грантъм), Лора Крамайкъл (Лейди Грантъм), Джим Картър (Карсън), Брендан Койл (Том), Мишел Докъри (Лейди Мери Кроули), Джоан Фрогат (Изабел Кроули), Маги Смит (Вайълет Кроули) и повечето от участващите в сериала на PBS , който спечели множество награди „Еми“ и се превърна в един от най-успешните британски телевизионни продукции.

Носителят на „Оскар“ (най-добър сценарий за „Госфорд парк“) Джулиан Фелоус, който е създател на сериала, продуцира, режисира и пише сценария на новия филм. Режисьор е Майкъл Енглър.

 
 

Интервю със „световноизвестна” българска плеймейтка

| от Никола Крумов |

Приликата с реални събития и лица не е случайна.

Репортер Никола Крумов. (18+)

– Здравей, плеймейтке.
– Здравей, Кольо. Аз бях най-красивата в класа ни.
– С какво се занимаваш?
– Работя на конкурси, в рекламата и маркетинга, но ще бъда режисьор и прокурор като Стивънс Пилбърг.
– Смяташ ли се за кифла?
– Не, по-висока съм!
– Ъъ… Колко?
– Много съм висока – един и 85 стъпала на хладилника.
– Какви са интересите ти?
– Да съм ужасно известна.
– Не мислиш ли, че това е празна работа?
– Аз никога не съм празна. Умна съм!
– Колко е 5х6?
– Деа знам, бе.
– Ако един бизнесмен има два автомобила – Мерцедес S клас 2017-та и БМВ седма серия 2018-та, плюс апартамент в „Лозенец” 265 квадрата, колко пари има същият в офшорната си сметка?
– 7 377 825 дорала и 43 цента.
– Брей… ти си цяла математичка!
– Не харесвам думи завършващи на ичка и ачка, обичам на ична и ална, защото съм артистична и музикална!
– А книгите обичаш ли?
– Обичам да чета СМС.
– Все пак имаш ли любим писател?
– Да, Елин Йовков.
– А корекции по главата?
– Само в устата.
– Обичаш ли секса?
– Единствено когато е за удоволствие.
– За какво мечтаеш?
– Всички да знаят коя съм и за имоти – хич не съм проста аз! Мечтая глупаците да ми завиждат.
– Благодаря за интервюто. Ще кажеш ли нещо специално за нашите читатели?
– Да… обичам вииииии… Поздрав за всички с новото ми стихотворение:

Мъжът е вид коала.
Работя, а пък съм заспала.
30 лева ми оставил.
С мене той се е прославил!

 
 

Интересно ли ви е как изглежда новият OnePlus 6T?

| от chronicle.bg |

За любопитните към наследника на OnePlus 6Т, вече има законни снимки, пуснати в мрежата, както и тийзър видео.

Изображенията потвърждават слуховете, че смартфонът разполага с двойна камера, а не с тройна, както се говореше преди време.

Освен това, OnePlus е няма досадната издатина на камерата, като цената, която е платила за това, е компромис с тънката „снага“ на корпуса. За смартфона вече се знае, че има скенер за пръстови отпечатъци, вграден в екрана, който може да видите и в тийзър видеото:

Повече подробности ще станат ясни в седмиците преди премиерата на OnePlus 6T, която предстои на 17 октомври.

3oT4yhf8mvQNBBLUb5MvZR-970-80

download

Източник: GSM Arena

 
 

Audi Q8: върховният SUV на марката

| от chronicle.bg |

Хайде честито – изцяло обновеният Audi Q8 вече е в България. Луксозният SUV заяви претенциите и способностите си на демонстрация в Интер Експо Център, от която стана ясно, че обновеният модел е амбициран да постави нов стандарт в сегмента на премиум класа.

Моделът има едно от най-големите купета в класа си, нова система за управление на функциите и технологии на ходовата част, както и интелигентните електронни системи за асистенция на водача.

Дизайнът: изчистени линии и силно изразени контури. Внушителна осмоъгълна версия на предната решетка Singleframe. Шест вертикални хромирани ламели, радиаторната решетка, правеща внушението за здравина и мощ. Благодарение на вратите без рамки на прозорците, типичната за спортните купета линия на покрива създава визуално впечатление за ниско преминаване по протежение на страничния силует на каросерията, завършвайки с дългия спойлер в края на автомобила. Задната част на каросерията е изпълнена в спортни компактни пропорции, с много нисък покрив и силно скосен прозорец.

Интересен елемент от колата е силовият тракт на новия Audi Q8 – той е базиран на новата mild хибридна технология (MHEV). В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, ремъчният стартер-алтернатор BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а в условия на реално пътно движение, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.

Audi_Q8_2018_1

Концепцията за управление на функциите в новия Audi Q8 не изисква почти никакви бутони, превключватели и регулатори на арматурното табло и е изцяло фокусирана върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност.

Audi Q8 дебютира в Европа с двигател 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI. Средният разход на гориво е между 6,8-6,6 литра на 100 км. Максималната му мощност е 210 кВт или 286 к.с, а максималният въртящ момент – 600 Нм.

Ускорението на големия SUV модел от 0 до 100 км/ч става за 6,3 секунди. Максималната скорост на Q8 e 245 км/ч. Предостатъчно за нашите пътища, а и не само. Нали знаете, повече от това – на писта.

Много е хубаво, че Q8 не е предвиден да се кара само по асфалт: благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro и клиренса от 254 милиметра, новото SUV Coupé може да продължи и в нивата.

Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки. Това е предостатъчно, за да побере два напречно разположени сета за голф. В случай че не сте голф-хора, този багажник означава и че може да отидете на къмпинг с петчленно семейство, без жената да се отказва да си носи ютията и с опция всяко дете да си носи собствения надуваем басейн.

Audi_Q8_2018_3

В тези време на умни коли няма как да не обърнем внимание и на интелигентната съврзаност, когато говорим за нови коли. Q8 е оборудван серийно със системата MMI navigation plus, която използва новия стандарт LTE Advanced за мобилен трансфер на данни. Навигационната система дава интелигентни предложения за избор на дестинация въз основа на предишни пътувания и черпи от опита на системата за продължителността на шофиране и натоварването на трафика. Маршрутът се изчислява онлайн от сървърите на доставчика на картова информация и навигационни услуги HERE, използвайки данни в реално време за общата пътнотранспортна обстановка.

Audi_Q8_2018_2

Приятен гъдел е управлението на част от функциите с гласови команди с разговорни фрази. Системата обработва всички въпроси и команди от страна на водача и неговите спътници по два начина – на основата на съхраняваната на борда информация и с помощта на много по-подробните масиви от данни и изчислителни възможности в облака. Това значи, че можете да изкажете въпросите и командите си към колата съвсем свободно, а системата ще разбере изречение като „Гладен съм“ и съответно ще даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.

Моделът се предлага в 11 тоналности на външното лаково покритие, включително най-новите цветове „Dragon orange“ и „Galaxy Blue“.

Audi Q8 вече може да бъде поръчван в България, като в дилърската мрежа има осигурени и тестови автомобили. Цените на модела в България стартират от 152 461 лв. с ДДС.