Сълзи и радост, грешки и сбогувания в последното състезание от Формула 1

| от |

Сезон 2013 завърши. Завърши в Бразилия с доза повече емоции от обикновено. Непрестанно променящи се условия на пистата, изпреварвания, объркване в боксовете, наказания с преминаване през бокса, сбогувания и поредната, но и рекордна девета,  последователна победа на Себастиан Фетел. Девет поредни победи в един състезателен сезон, рекорд, който никой до сега не е правил.

На старта изглеждаше, че Нико Розберг има потенциала да поведе състезанието и го направи, но само за една обиколка. Фетел бързо си върна първата позиция и от там нататък до края на състезанието не беше застрашен от нито един от останалите състезатели.

mark-webber-smiling

Уебър завърши своето финално състезание в Формула 1 с много силно каране и затвърди тоталната  доминация на Ред Бул през този сезон, като се пребори за второто място в състезанието и записа най-бързата обиколка за надпреварата. С този свой успех и спечелените точки той зае трета позиция в генералното класиране при пилотите за сезон 2013. С по-слаб старт в началото допусна Хамилтън, Розберг и Алонсо пред себе си, но един път достигнал оптималното темпо на болида си, лесно проби път напред, изпреварвайки и тримата. След финала, австралиецът свали шлема си, действие недопустимо от правилника на Формула 1, като по-късно коментира действията си с желанието да бъде по-близо до публиката, показвайки своите емоции. За навлажнените му очи в тази последна обиколка с болид на Формула 1 той лаконично «обвини» … вятъра.

С объркване и забавяне в боксовете на Ред Бул при втората смяна на гуми, шампионите  можеха да подарят победата на Алонсо, който направи също много силно състезание и завърши на трета позиция.  За съжаление, очакванията на испанеца за дъжд и по-добро класиране в Бразилия не се опрадваха.

Състезанието беше най-напрегнато за отборите на Ферари и Мерцедес, които до последната обиколка се бореха по между си за втората позиция при конструкторите. Със спорни наказания и преминаване през бокса, както за Маса, така и за Хамилтън, отборът на Мерцедес беше този, който изпревари Ферари в крайното класиране със шест точки и зае почетното второ място, като  най-добрите след Ред Бул. Маса беше наказан, че е настъпил бялата линия при влизане в бокса, докато Хамилън получи наказанието си заради предизвикана катастрофа между него и Ботас. От този сблъсък, Хамиттън се оказа със спукана гума, а Ботас отпадна от състезанието. В спора за второто място при конструкторите Лотус нямаха никакъв шанс да се намесят, поради ранното отпадане на Грожан заради технически проблем на двигателя и Ковалайнен, който финишира извън точките.

След много тежкия сезон за отборът на Макларън, в последното състезание станахме свидетели на изключително силното представяне на Джейсън Бътън и отбора на Макларън. Британецът стартира 14ти и успя да завърши на четвърта позиция. Както той сам казва по-късно: «Това е равностойно почти на подиум. Целият отбор имахме нужда от това класиране в края на сезона.» Съотборникът на Бътън, Сержо Перес също имаше силно представяне в последното си състезание за отбора на Макларън, след като стартира от 19та позиция и завърши шести. «„Дали Макларън взеха правилното решение като ме замениха? Това ще покаже само времето“, заяви мексиканецът. „Аз лично вярвам, че те направиха грешка. Дали греша, ще разберем следващата година.“

Много емоционално беше и последното състезание на Фелипе Маса с отбора на Ферари. След наказание  за пресичането на бялата линия при излизане от бокса, бразилецът успя да финишира едва седми. Маса категорично не се съгласи с наказанието и обвини комисарите, че са действали преднамерено. По-късно през сълзи благодари на целия екип на Ферари, на всички, с които е работил, на тези, които са  му дали шанс да бъде част от този легендарен отбор.

Церемонията по награждаването беше по свой начин вълнуваща. Марк Уебър, за последен път на подиума на Формула 1, в откровено и емоционално изказване  благодари на отбора си, на всички, които са му помогнали да стигне до тук, на важните хора в живота му и разбира се на цяла Австралия. При традиционното пръскане на пилотите  със шампанско дори успя да се подхлъзне и падне на подиума, за радост без лоши последствия. «Мисля, че това беше един много добър финал на моята кариера. Това бе едно чудесно пътуване»

 Red-Bull-Ring-Opening-sebastian-vettel

Крайно класиране при пилотите за сезон 2013

 

ПИЛОТ                                  ОТБОР                      ТОЧКИ

1.Себастиан Фетел             Ред Бул                      397

2.Фернандо Алонсо            Ферари                       242

3.Марк Уебър                      Ред Бул                      199

4.Люис Хамилтън                Мерцедес                  189

5.Кими Райконен                 Лотус                          183

6.Нико Розберг                    Мерцедес                  171

7.Ромен Грожан                   Лотус                          132

8.Фелипе Маса                    Ферари                       112

9.Дженсън Бътън                Макларън                     73

10.Нико Хщлкенбер              Заубер                          51

11.Серхио Перес                   Макларън                     49

12.Пол Ди Реста                   Форс Индия                 48

13.Адриан Сутил                   Форс Индия                 29

14.Даниел Рикардо               Торо Росо                    20

15.Жан-Ерик Верн                 Торо Росо                    13

16.Естебан Гутиерес            Заубер                            6

17.Валтери Ботас                 Уилямс                           4

18.Пастор Малдонадо          Уилямс                           1

19.Макс Чилтън                    Марусия-Косуърт         0

20.Гуедо Ван Дер Гарде       Катерам-Рено                0

21.Жул Бианки                      Марусия-Косуърт         0

22.Хейки Ковалайнен           Лотус                              0

23.Шарл Пик                          Катерам-Рено                0

 

Крайно класиране при констукторите за сезон 2013

 ОТБОР                      ТОЧКИ

1.Ред Бул                  596

2.Мерцедес              360

3.Ферари                   354

4.Лотус                      315

5.Макларън               122

6.Форс Индия             77

7.Заубер                      57

8.Торо Росо                33

9.Уилямс                       5

10.Марусия-Косуърт                0

11.Катерам-Рено           0

 

Надпреварата за голямата награда на Бразилия беше и последното състезание за 2013. Както написах в туитър, ако си представите, че Фетел го няма, сезонът всъщност си беше много интересен. Погледнете от тази гледна точка и с нетърпение ще очаквате следващия, със сигурност още по-интересен и вълнуващ сезон.

За chronicle.bg Формула 1 следи Христина Димитрова (@christindim)

 
 

Анди Уорхол: от рекламист до икона на културата на ХХ век

| от chronicle.bg |

Анди Уорхол е най-високоплатеният и успешен рекламен илюстратор в Ню Йорк, дълго преди работите му да влязат в най-големите световни галерии. Всеки ще го познае по творбите му – принтираните многоцветни портрети на Мерилин Монро, десетките супени консерви, сензационни статии – всичко това става синоним на течението в изкуството и културата „попарт“.

Творецът спомогнал за мултиплицирането на изкуството в САЩ тръгва от нулата, роден в емигрантско семейство на източноевропейци, и става харизматичен бохем, в чието жилище се събира американският елит, за да се отдаде на удоволствието. Той е първият, който прави от попарта изкуство, което влиза в салоните на висшето общество. Творчеството му го превръща в икона, олицетворяващата новата слава на артиста и нов вид изкуство.

В първоначалните му рекламни изображения Уорхол усвоява основните методи за манипулация на вкуса на масите. Рисунките му често са комични, изглеждат декоративно, натруфено и нямат нищо общо със студа и безличието на неговия попарт.

Все още се водят дебати около принтираните изображения, които налагат на Уорхол репутацията на попарт артист в началото на 60-те години. Според някои, неговата серия Death and Disaster и многоцветните картини на Мерилин Монро са провокирани от тъгата му. Други ги виждат като първите форми на „умора от състраданието“ – загубата на способността на аудиторията да симпатизира на събития, от които се чувства премахната. Трети пък сравняват творбите му с екран, филтър между нас и ужасяващите събития.

Въпреки че ще продължи да рисува и след това, през 1965 г. се оттегля , за да се посвети на правенето на експериментални филми.  Blow Job е един  от тях и показва лицето на млад мъж, по време на орална любов. Друг от филмите му, Sleep, в продължение на часове показва спящ мъж. Филмите му са пренебрегвани дълги години, но днес той е смятан за ключова фигура в киното на тогавашната епоха и за пионер в развитието на независимото кино.

На 22 февруари 1987 г. Анди Уорхол умира след операция на жлъчката. Вижте в галерията горе най-влиятелните му творби, символизиращи американската култура, новото време и масовото производство. Те белязват и днешния свят, 50 години след създаването им.

„Винаги казват, че времето променя нещата, но всъщност ти сам трябва да ги промениш.“

„Всеки ще има своите 15 минути слава.“

„Всеки има нужда от въображение“

„Обичам Лос Анджелис, обичам и Холивуд. Те са красиви. Там всички са от пластмаса, но аз обичам пластмасата. Аз искам да бъда от пластмаса.“

„Всеки си има проблеми. Важното е да не правим проблем от своите проблеми.“

Andy Warhol

„Не обръщай внимание на това, което пишат за теб. Просто го измервай в инчове.“

„Ако човек не е красив,  пак може да има успех, стига да има подръка няколко шеги в джоба си. И много джобове.“

„Искам да нося сините си джинси, когато умра.“

„Искам да бъда машина.“

„Имам социална болест. Трябва да излизам навън всяка вечер. Ако някоя вечер си остана вкъщи, започвам да разказвам слухове на кучетата си.“

„Мисля си, че би било чудесно, ако всички хора бяха еднакви.“

Andy Warhol With Patrick Flaming Filming The Chelsea Girls

„Сексът винаги е по-вълнуващ на екрана или между страниците, отколкото между чаршафите.“

„Изкуството? Това е името на човека.“

„Щом престанеш да искаш нещо, то само идва при теб. Това е абсолютна аксиома, знам го от опит.“

„Понякога не отдаваш значение на даден момент, а после се оказва, че той е предопределил цял период от живота ти.“

„Хората трябва да се влюбват със затворени очи. Просто затвори очите си. Не гледай и магията ще се случи.“

„Целуни ме с очите си.“

 
 

Не пътувайте на Балканите, идват обилни снеговалежи

| от chronicle.bg |

Във връзка с усложнената зимна обстановка на Балканите и очакваното влошаване на метеорологичните условия в Хърватия, Словения, Република Македония, Румъния, Босна и Херцеговина,Черна гора и Сърбия, изразяващо се в минусови температури, силни ветрове и обилни снеговалежи, Министерството на външните работи съветва всички български граждани, които имат намерение да пътуват до или през териториите на посочените държави през следващите няколко дни, да отложат своите планове до нормализиране на обстановката, съобщава на сайта си ведомството.

У нас засега няма предупреждение на НИМХ за опасни метеорологични явления.

В случай на неотложни пътувания, МВнР съветва гражданите да се осведомят подробно за актуалната метеорологична и пътна обстановка за дестинацията на пътуване, да следват стриктно инструкциите на местните вла?сти и указанията на пътните знаци и да потеглят на път напълно подготвени за придвижване в зимни условия – зимни вериги за гумите, пълен резервоар на автомобила, подходящо топло облекло и мобилни апарати с напълно заредени батерии, съветват още от министерството.

Ситуационният център на МВнР приема денонощни сигнали за бедстващи хора на телефон: 00359 2 948 2404 или на имейл: crisis@mfa.bg

Сигнали могат да бъдат подавани и на следните дежурни телефони:

Хърватия: +385 984 69 808
Словения: + 386 41 722 238
Република Македония: +389 75 280 013
Румъния: +40 21 230 21 50;
Босна и Херцеговина: +387 603 210 397
Черна гора: +382 69 143 298

Сърбия: +381 66 840 89 51

 
 

Интервю със сценаристите на „Скъпи наследници“

| от |

“Скъпи наследници” е най-новият сериал в България, а благите младежи на снимката горе са неговите сценаристи. На тази снимка липсват Нели Димитрова, преподавател по драматургия в НАТФИЗ, която събира екипа, и Емил Бонев, главният сценарист на проекта.

Направихме интервю с тези хора, защото като че ли се обръща малко внимание на сценаристите. Те дори често са бъркани с режисьори и дори продуценти (ех, откъде такъв късмет). Затова и то (интервюто) е форматирано, както изглежда стандартен сценарий.

Освен него, тези младежи ни написаха и приказка за нашите приятели от MamaMia.bg. Тя се казва „Малкото коте, което искаше да има приятели„.

 

ИНТЕРВЮ СЪС СЦЕНАРИСТИТЕ НА СЕРИАЛА „СКЪПИ НАСЛЕДНИЦИ“ 

ИНТ. ОФИС – ДЕН

Добре, как върви сериалът засега?

28381106_2045294118822074_116910670_n

НИКОЛА

Върви все по-нависоко според нас.

ДИЛИЯН

Особено след 40-ти епизод. След 40-ти става мазало.

РАДО

И след 60-ти.

АЛЕКСАНДРА

Той ви попита как върви досега.

ДИЛИЯН

Досега е супер, но става грандиозно след 40-ти.

АЛЕКСАНДРА

Всъщност, вече има утвърдена установена публика, защото шерът върви в едни норми, което означава, че има публика, която се е запалила и гледа всеки епизод.

НИКОЛА

А идеята на този сериал не е да пусне в началото две куки и после да те разочарова. Идеята му е още от началото да се развива все повече и повече и най-хубавият епизод да бъде 170 (последният от първи сезон – бел. ред.)

17796444_10212869373117467_7767732208416557931_n

РАДО

Да, най-якото е, че в началото започва бавно, запознаваш се с героите, виждаш ги кой какъв е и след това гледаш тези хора как се развиват и им се случват някакви зверски неща и то неща, които са до голяма степен реалистични.

19437399_1729636900387799_994386369159467908_n

РОКСАНА

Да, и ти познаваш тези хора, знаеш кой как ще реагира във всякакви ситуации.

А защо този слот – 18:00?

ДИЛИЯН

Ами аз честно казано съм супер доволен, че е от 18:00 часа, защото е теленовела. Това е турбо нормално.

НИКОЛИНА

Каквото и да си говорим, това е дейли теленовела. Мястото й е в шест. Въпросът сега е да започнат да се правят уикли сериали, които да вървят от осем и ще сме в крак със света.

АЛЕКСАНДРА

Нещо, което е много забавно, са коментарите във фейсбук относно това, че сериалът в крайна сметка е сапунка. Това е така. Още със самата задача, която ни поставиха, това си беше теленовела.

А защо не правите арт кино, защо не правите фестивално кино?

НИКОЛА

Ние не правим класическа сапунка. В това има някаква по-висша цел – има смейство, има любов, има и хумор. Не е просто ей така да се пълни прайм тайма.

РАДО

А ние сме хора, които освен „Трима братя, три сестри“, гледаме и…

ДИЛИЯН и АЛЕКСАНДРА едновременно

Кога пък си гледал „Трима братя, три сестри“!

РАДО

Като бях на училище, си го гледах. Та ние сме хора, които гледа и най-добрите световни сериали, и сутрин преди да започнем да правиме „Скъпи наследници“ си говориме за това.

А вие бихте ли живяли на село?

РАДО

Аз да.

asdasda

АЛЕКСАНДРА

О, да. Всъщност, хората често коментират във фейсбук, че Бели вит изглежда нереалистично. Това е така и е абсолютно търсено. Мишо Менканджиев (продуцент на проекта – бел. ред.) реши, че трявба да гледаме нещо красиво на екрана.

РОКСАНА

А и такова село може да се случи, защо не. То не е някаква абсолютна утопия, която не може да стане никога.

НИКОЛИНА

Единственото, което ми пречи да живея на село е, че нямам къща на село. И не съм шофьор.

НИКОЛА

А някои от нас си поживяваме на село. (Никола живее в Княжево – бел. ред.)

АЛЕКСАНДРА

В крайна сметка нашата работа позволява да се работи от вкъщи, така че всеки един от нас би поседял някакво време на село да си гледа доматките.

НИКОЛА

Ти няма как по смъртно да го направиш този сериал от града, ако не си ходил на село. Ти нито реплики, нито действия, нищо не можеш да напишеш, ако не си стоял на село летни ваканции, зимни ваканции. А и тенденцията е хората да се изселват по селата.

РАДО

А това, което ни е липсвало като ноу-хау – с помощта на Емо Бонев, който е главен сценарист на проекта, както и с помощта на консултантите и Мишо успяхме да компенсираме.

ДИЛИЯН

На мен лично детството ми е свързано с къщата на село, във Ветрен дол. Поне 4 месеца в годината прекарвах там. Ако имам някакви грандиозни проблеми в живота ми, отивам там и там си ги решавам.

 

А сега върху какво работите?

26814796_10213800101188655_1860781494103052591_n

НИКОЛИНА

Разработваме нови проекти, много интересни неща, друго май няма как да кажа.

НИКОЛА

Да, общо взето разработваме 2-3 много сериозни проекта в момента.

РОКСАНА

И живот и здраве ще станат.

АЛЕКСАНДРА

Пак са сериали, но са други формати. Нели много добре ни събра, защото заедно се погаждаме чудесно и можем да пишем за доста проекти.

 

Какво прави сценаристът?

РОКСАНА

Това беше много трудно да го обясня на баба ми и тя до ден днешен бърка какво точно работя.

10404078_1414682185480137_5821209438373682309_n

ДИЛИЯН

Говорян си за едни измислени хора в едни измислени ситуации…

НИКОЛА

… после започват да ги сънуват…

РОКСАНА

… после започваш да живееш с тия хора.

КРАЙ

 
 

Нова електростанция с безплатен заряд в София

| от chronicle.bg |

Мрежата от електростанции с безплатен заряд, изградена от КИА Моторс България, се увеличава с още една локация. Гостите на модерния ресторант с италианска кухня Cinecitta в София ще имат възможност да зареждат безплатно електрическите си возила. Ресторантът, който е локализиран в района на Киноцентър Бояна, разполага с обособено за целта паркомясто.

Станцията дава възможност за заряд на 100% от предлаганите на пазара електромобили, като за 40 мин. клиентите могат да заредят 20% от капацитета на батерията си. По този начин те ще гарантират безпроблемно използване на своите електромобили в рамките на деня. За пълен заряд са необходими 5 часа.

Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио, НДК и пред хотелите на „Виктория Груп“  в София и Пловдив.

Не само клиентите на марката, но и всички потребители на електромобили имат възможност да зареждат безплатно своите електрически превозни средства във всички търговски представителства на КИА на територията на страната.